LIVE
უსმინე პირდაპირ ეთერს

ავტოინდუსტრია ხელოვნურ ინტელექტს ჯერ ბოლომდე ვერ ენდობა

113
ავტოინდუსტრია ხელოვნურ ინტელექტს ჯერ ბოლომდე ვერ ენდობა

მიუხედავად იმისა, რომ ავტომწარმოებლების უმეტესობა აქტიურად იყენებს ხელოვნურ ინტელექტს (AI) წარმოების პროცესებსა და მომხმარებელთა ანალიტიკაში, სფეროში კვლავ რჩება უნდობლობა და სიფრთხილე — განსაკუთრებით, როცა საქმე ეხება ავტონომიურ მართვას, მომხმარებელთა მონაცემებსა და სერვისების ავტომატიზაციას.

ამერიკაში ჩატარებული კვლევის მიხედვით, 2,500 დილერის გამოკითხვისას აღმოჩნდა, რომ:

დილერების 78%-ს არ ესმის, როგორ გამოიყენონ AI სწორი გადაწყვეტილებების მისაღებად (მაგ. ფასების დინამიკა ან მარაგის მართვა);

მხოლოდ 5% იყენებს AI–ს აქტიურად, მაგალითად, დიაგნოსტიკასა და ფასდაკლებების პროგნოზირებაში;

ფინანსური მენეჯერების 55%-ს ეშინია, რომ AI მომხმარებელთან პირად ურთიერთობებს გააფუჭებს და ადამიანურ გადაწყვეტილებებს დააზიანებს.

ავტო ინდუსტრიაში მაღალია შიში მონაცემთა დაცვასთან, კანონმდებლობასთან და მომხმარებლის ნდობასთან დაკავშირებით:

კომპანიების 65% ფიქრობს, რომ AI–ს გამოყენებას შეუძლია გამოიწვიოს სერიოზული სამართლებრივი დავები;

კომპანიებს აშინებთ მომხმარებლის პირადი ინფორმაციის გამოყენების ეთიკა და ახალი რეგულაციები, როგორიცაა GDPR;

ძველი სკანდალების ფონზე, კომპანიებს აღარ სურთ რისკების ხელახლა აღება.

ამასთან, მომხმარებელიც ძალიან ფრთხილია.

Porsche-ის შვილობილი კომპანია MHP-ის კვლევაზე დაყრდნობით:

ევროპელ მომხმარებელთა 79%-ს აინტერესებს AI, მაგრამ მხოლოდ 23%-ია მზად გადაიხადოს ამისთვის დამატებითი თანხა;

მომხმარებელთა 24% თვლის, რომ AI–ს საფრთხეები სარგებელზე მეტია;

მომხმარებლები ევროპაში ნაკლებად ენდობიან მანქანაში ჩაშენებულ AI ფუნქციებს, განსხვავებით ჩინელი ავტომფლობელებისგან, რომლებიც ინოვაციების მიმართ უფრო ღია არიან.

გაზიარება
გაზიარება

კომენტარები