მიუხედავად იმისა, რომ ავტომწარმოებლების უმეტესობა აქტიურად იყენებს ხელოვნურ ინტელექტს (AI) წარმოების პროცესებსა და მომხმარებელთა ანალიტიკაში, სფეროში კვლავ რჩება უნდობლობა და სიფრთხილე — განსაკუთრებით, როცა საქმე ეხება ავტონომიურ მართვას, მომხმარებელთა მონაცემებსა და სერვისების ავტომატიზაციას.
ამერიკაში ჩატარებული კვლევის მიხედვით, 2,500 დილერის გამოკითხვისას აღმოჩნდა, რომ:
დილერების 78%-ს არ ესმის, როგორ გამოიყენონ AI სწორი გადაწყვეტილებების მისაღებად (მაგ. ფასების დინამიკა ან მარაგის მართვა);
მხოლოდ 5% იყენებს AI–ს აქტიურად, მაგალითად, დიაგნოსტიკასა და ფასდაკლებების პროგნოზირებაში;
ფინანსური მენეჯერების 55%-ს ეშინია, რომ AI მომხმარებელთან პირად ურთიერთობებს გააფუჭებს და ადამიანურ გადაწყვეტილებებს დააზიანებს.
ავტო ინდუსტრიაში მაღალია შიში მონაცემთა დაცვასთან, კანონმდებლობასთან და მომხმარებლის ნდობასთან დაკავშირებით:
კომპანიების 65% ფიქრობს, რომ AI–ს გამოყენებას შეუძლია გამოიწვიოს სერიოზული სამართლებრივი დავები;
კომპანიებს აშინებთ მომხმარებლის პირადი ინფორმაციის გამოყენების ეთიკა და ახალი რეგულაციები, როგორიცაა GDPR;
ძველი სკანდალების ფონზე, კომპანიებს აღარ სურთ რისკების ხელახლა აღება.
ამასთან, მომხმარებელიც ძალიან ფრთხილია.
Porsche-ის შვილობილი კომპანია MHP-ის კვლევაზე დაყრდნობით:
ევროპელ მომხმარებელთა 79%-ს აინტერესებს AI, მაგრამ მხოლოდ 23%-ია მზად გადაიხადოს ამისთვის დამატებითი თანხა;
მომხმარებელთა 24% თვლის, რომ AI–ს საფრთხეები სარგებელზე მეტია;
მომხმარებლები ევროპაში ნაკლებად ენდობიან მანქანაში ჩაშენებულ AI ფუნქციებს, განსხვავებით ჩინელი ავტომფლობელებისგან, რომლებიც ინოვაციების მიმართ უფრო ღია არიან.