ავტომობილების მსოფლიო გაყიდვების მესამედი „ჩინელებმა“ თავის თავზე აიღეს. მარტში ჩინური მანქანების რეალიზების მაჩვენებელმა მთელს მსოფლიოში 33%-ს და 8,15 მილიონ ერთეულს მიაღწია.
ბაზრის წილის მიხედვით პირველ ადგილს Toyota ინარჩუნებს – 10,6%-ით, მეორეა Volkswagen და Hyundai 9,5 და 7,4 პროცენტებით. Geely ერთადერთი ჩინური ბრენდია, რომელიც ათეულში მოხვდა და 738 ათასი ავტომობილის გაყიდვა შეძლო.
Geely-სთან ახლოს მივიდა ჩინური BYD-ც, რომელმაც მე-10 ადგილი აიღო და მსოფლიო ბაზრის 3,2% დაიპყრო. შემდეგ პოზიციას 3%-ით Chery იკავებს.
აღსანიშნავია, რომ მსოფლიო ავტო ბაზრის მესამედს ჩინელები პირველად არ ისაკუთრებენ. 2016 წლიდან 2018 წლამდე პერიოდში ჩინელი მწარმოებლები საერთაშორისო გაყიდვების 30%-ზე იყვნენ პასუხისმგებელი, 2019 წელს ეს ციფრი 29%-მდე დაეცა, ხოლო 2022 წელს 33%-მდე გაიზარდა კიდეც.