LIVE
უსმინე პირდაპირ ეთერს

Porsche 959-ის ავტოსთორი

103
Porsche 959-ის ავტოსთორი

დღეს Autostory-ში მოგიყვებით მანქანაზე, რომელიც 1980-იან წლებში თავისი დროის ტექნოლოგიური შედევრი იყო – Porsche 959!

1980-იანი წლების დასაწყისში Porsche-მ გადაწყვიტა, რომ შეექმნა ყველაზე მოწინავე სუპერქარი, რომელიც შეძლებდა არა მხოლოდ საგზაო სიჩქარის რეკორდების დამყარებას, არამედ რალიშიც გამარჯვებას. ამ პროექტის შედეგი გახდა 959 – ერთერთი ყველაზე ინოვაციური მანქანა, რაც კი ოდესმე შექმნილა.

Porsche 959-ის გული იყო 2.8-ლიტრიანი, ორმაგი ტურბოკომპრესორით აღჭურვილი ექვსცილინდრიანი ძრავი, რომელიც 450 ცხენის ძალას გამოიმუშავებდა. ამის წყალობით, 959-ის მაქსიმალური სიჩქარე 317 კმ/სთ-ს აღწევდა, რაც მას მიმდინარე მსოფლიოს ყველაზე სწრაფ სერიულ ავტომობილად აქცევდა.

მაგრამ მხოლოდ სიჩქარე არ იყო მისი მთავარი მიღწევა. 959 იყო ერთ-ერთი პირველი სუპერქარი, რომელსაც ინტელექტუალური ოთხივე წამყვანი სისტემა (AWD) ჰქონდა, რაც იმ დროისთვის ინოვაციური სიახლე იყო. ეს სისტემა ავტომატურად არეგულირებდა ბრუნვის გადანაწილებას ბორბლებს შორის, რაც მანქანას საოცარ სტაბილურობასა და მართვადობას აძლევდა.

გარდა ამისა, 959-ს ჰქონდა აქტიური საკიდარი, რომელიც რეალურ დროში ცვლიდა სიჩქარის მიხედვით მანქანის სიმაღლეს – კიდევ ერთი სიახლე, რომელიც დღეს ბევრ თანამედროვე სუპერქარს აქვს.

1986 წელს Porsche 959 მონაწილეობდა პარიზ-დაკარის ლეგენდარულ რალიში, სადაც მან თავისი გამძლეობა დაამტკიცა და პირველი და მეორე ადგილებიც კი დაიკავა.

სამწუხაროდ, ეს მანქანა იმდენად რთული და ძვირადღირებული იყო წარმოებისთვის, რომ Porsche რეალურად ზარალზე ყიდდა მას. თუმცა, 959-ის ტექნოლოგიები საფუძვლად დაედო მომავალ სუპერქარებს, როგორიცაა Porsche 911 Turbo, და ამ მოდელმა ავტომობილების განვითარებაში უდიდესი წვლილი შეიტანა.

დღეს Porsche 959 კვლავ რჩება სუპერქარების ერთ-ერთ ყველაზე დიდებულ მოდელად, რომელიც აერთიანებდა სიჩქარეს, ინოვაციას და შეუდარებელ დიზაინს.

გაზიარება
გაზიარება

კომენტარები