LIVE
უსმინე პირდაპირ ეთერს

მსუბუქი ავტომობილების წარმოება 2025–26 წლებში – განახლებული პროგნოზი

109
მსუბუქი ავტომობილების წარმოება 2025–26 წლებში – განახლებული პროგნოზი

გლობალური ავტოინდუსტრიის ანალიტიკოსებმა 2025–26 წლებისთვის მსუბუქი ავტომობილების წარმოების განახლებული პროგნოზები წარმოადგინეს. მიუხედავად ეკონომიკური და პოლიტიკური არასტაბილურობისა, ბაზრის ზრდა მოსალოდნელია, თუმცა რეგიონების მიხედვით განსხვავებული ტემპებით.

2025 წლისთვის მოსალოდნელია, რომ მსუბუქი მანქანების ჯამური წარმოება 92 მილიონ ერთეულს გადააჭარბებს. ეს დაახლოებით 4%-ით მეტია 2024 წელთან შედარებით. 2026 წელს კი წარმოებამ შეიძლება 95–96 მილიონ ერთეულს მიაღწიოს, რაც ნიშნავს, რომ ინდუსტრია თანდათან უბრუნდება პანდემიამდე არსებულ მაჩვენებლებს.

ჩინეთი კვლავ  უდიდეს მწარმოებლად რჩება.

პროგნოზის მიხედვით, 2025 წელს იქ  29 მილიონზე მეტი მსუბუქი ავტომობილი დამზადდება, ხოლო 2026 წელს მაჩვენებელმა შეიძლება 30 მილიონს გადააჭარბოს.

ზრდას ხელს უწყობს როგორც შიდა ბაზრის მოთხოვნა, ასევე ელექტრომობილების ექსპორტის ბუმი.

ექსპერტები აღნიშნავენ, რომ ჩინეთი უფრო და უფრო ძლიერად იკავებს პოზიციებს ევროპასა და აზიის სხვა ქვეყნებში.

აშშ–ში პროგნოზი შედარებით ფრთხილია.

2025 წელს წარმოება შეიძლება 10.5 მილიონი მანქანის ფარგლებში დარჩეს, ხოლო 2026 წელს – დაახლოებით 11 მილიონი ერთეულის.

მთავარი სირთულე მაინც მაღალი ტარიფებია, რამაც უკვე აიძულა კომპანიები, მათ შორის Volvo, ახალი ქარხნები გახსნან ამერიკის საზღვრებში.

ევროპაში მსუბუქი ავტომობილების წარმოება 2025 წელს მოსალოდნელია 14 მილიონი ერთეულის ფარგლებში.

2026 წელს ეს რიცხვი შესაძლოა 15 მილიონამდე გაიზარდოს, თუმცა ტემპი გაცილებით ნელია, ვიდრე აზიაში.

ძირითადი გამოწვევებია: ენერგეტიკული ხარჯები, გარემოსდაცვითი რეგულაციები და ევროკავშირის ახალი AI Act–ის გავლენა ავტომწარმოებელთა პროცესებზე.

და ბოლოს, 2025 წლის პროგნოზის მიხედვით, EV–ებისა და ჰიბრიდების წარმოება მსოფლიოში 22–23 მილიონამდე გაიზრდება.

2026 წელს კი ეს მაჩვენებელი 25 მილიონს გადააჭარბებს.

გაზიარება
გაზიარება

კომენტარები