თუ თქვენ უფროსი ხართ და თანამშრომლებთან კომუნიკაციისთვის ხელოვნურ ინტელექტს (AI) იყენებთ, ფრთხილად იყავით: ახალი კვლევის თანახმად, თქვენი პროფესიული სანდოობა შესაძლოა რისკის ქვეშ აღმოჩნდეს.
AI სწრაფად იჭრება სამუშაო ადგილზე. ევროსტატის მონაცემებით, ევროკავშირში, გასულ წელს, მინიმუმ კომპანიების 13.5%-მა განაცხადა, რომ ისინი ხელოვნურ ინტელექტს იყენებდნენ.
Microsoft-ისა და LinkedIn-ის მიერ 2024 წელს ჩატარებულმა კვლევამ აჩვენა, რომ მსოფლიოში თანამშრომლების 75% სამსახურში გენერაციულ ხელოვნურ ინტელექტს იყენებს.
მიუხედავად იმისა, რომ ამ ცვლილებამ შეიძლება გაზარდოს პროდუქტიულობა, მას ასევე შეიძლება ჰქონდეს უარყოფითი მხარეები, როგორიცაა კოლეგებს შორის ურთიერთობების გაუარესება.
ბიზნეს კომუნიკაციის საერთაშორისო ჟურნალში გამოქვეყნებულ ახალ კვლევაში, მკვლევარებმა აშშ-ში 1000-ზე მეტი სრულ განაკვეთზე დასაქმებული პროფესიონალი გამოკითხეს, რათა გაეგოთ, თუ როგორ აღიქვამდნენ ისინი ხელოვნური ინტელექტის დაბალი, საშუალო ან მაღალი დონის დახმარებით დაწერილ ელფოსტებს.
სპეციალისტებს შემთხვევითობის პრინციპით აჩვენეს ერთი ელფოსტა, რომელიც, როგორც მათ უთხრეს, დაწერილი იყო თანამშრომლების ან მათი უფროსის მიერ და სთხოვეს შეეფასებინათ ის ისეთი ასპექტებით, როგორიცაა პროფესიონალიზმი, ეფექტურობა, გულწრფელობა და ზრუნვა.
მიუხედავად იმისა, რომ ხელოვნური ინტელექტით მომუშავე შეტყობინებები ზოგადად შეფასდა, როგორც ეფექტური, ქმედითი და პროფესიონალური, კვლევამ აჩვენა განსხვავებები თანამშრომლებისა და მენეჯერების მიერ დაწერილი შეტყობინებების აღქმაში.
„საერთო ჯამში, პროფესიონალები უფრო ლმობიერები არიან თავიანთ სამუშაოში ხელოვნური ინტელექტის გამოყენების მიმართ, მაგრამ ისინი უფრო სკეპტიკურად არიან განწყობილნი იმავე დონის დახმარების მიმართ, როდესაც ის მენეჯერებისგან მოდის“, – თქვა ენტონი კომანმა, ფლორიდის უნივერსიტეტის მკვლევარმა და კვლევის ერთ-ერთმა ავტორმა.
სხვა სიტყვებით რომ ვთქვათ, ადამიანები უფრო მკაცრად აფასებენ ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებას, როდესაც ის მათი მენეჯერისგან მოდის, ვიდრე მაშინ, როდესაც თავად იყენებენ მას.
ეს განსხვავება განსაკუთრებით მნიშვნელოვანი იყო, თუ მენეჯერის შეტყობინება დიდად იყო დამოკიდებული ხელოვნურ ინტელექტზე, სცილდებოდა მარტივ გრამატიკას, კორექტირებას ან რედაქტირებას. კვლევის თანახმად, თანამშრომლების მხოლოდ 40% მიიჩნევდა, რომ მენეჯერები გულწრფელები იყვნენ, როდესაც ისინი ხელოვნურ ინტელექტს იყენებდნენ, 83%-თან შედარებით, როდესაც შეტყობინებები დაბალი დახმარებით იყო, – ნათქვამია კვლევაში.
თუმცა, როგორც ჩანს, თანამშრომლების აღქმა ასევე დამოკიდებულია შეტყობინების მიზანზე. თუ ელფოსტა წმინდა საინფორმაციო ხასიათის იყო, თანამშრომლები, როგორც წესი, დადებითად აფასებდნენ ხელოვნური ინტელექტის გამოყენებას. თუმცა, თუ ის ურთიერთობებზე დაფუძნებულ ან მოტივაციურ ხასიათს ატარებდა, ისინი გაცილებით ნაკლებად დადებითად აფასებდნენ მას.