ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ამოქმედების ახალი თარიღი დასახელდა

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზის ამოქმედების ახალი თარიღი დასახელდა

ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა ექსპლუატაციაში მიმდინარე წლის ოქტომბერში გაეშვება. ამის შესახებ აზერბაიჯანული სააგენტო Trend იუწყება. როგორც გამოცემა წერს, რკინიგზის გახსნის ახალი თარიღი “ყაზახეთის რკინიგზამ” დაასახელა, მას შემდეგ, რაც კომპანიის ხელმძღვანელი კანატ ალპისბაევი სამუშაო ვიზიტით აზერბაიჯანსა და საქართველოს სტუმრობდა.

მან მოლაპარაკებები საქართველოს ეკონომიკის მინისტრ გიორგი გახარიასთან და თურქეთის ტრანსპორტის მინისტრ, ახმეტ არსლანთან გამართა.

“ყაზახელი რკინიგზელები და ჩვენი ჩინელი კოლეგები ელიან ახალი სარკინიგზო ხაზის გახსნას, რომელიც შესაძლებლობას იძლევა გაფართოვდეს სატვირთო გადაზიდვების გეოგრაფია დერეფნის თურქეთთან დაკავშირებით”, – აღნიშნა ალპისბაევმა.

შეგახსენებთ, ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზა აზერბაიჯანის-საქართველოსა და თურქეთის მთავრობების შეთანხმებით შენდება. აღნიშნული პროექტისთვის აზერბაიჯანს საქართველოსთვის უკვე 630 მილიონი დოლარი აქვს გამოყოფილი. ბაქო-თბილისი-ყარსის სარკინიგზო ხაზის ქართულ მონაკვეთზე პირველმა სატესტო მატარებელმა 2015 წლის 29 იანვარს გაიარა. ამჟამად პროექტის უდიდესი ნაწილი დასრულებულია და მისი ამოქმედება უახლოეს პერიოდში იგეგმება.

 

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

28 ივლისი, 2017

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => baqo-tbilisi-yarsi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 149903
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => baqo-tbilisi-yarsi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 149903
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1242
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => baqo-tbilisi-yarsi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => baqo-tbilisi-yarsi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (149903) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (13573,1242)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 192116
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-11-29 15:45:04
                    [post_date_gmt] => 2017-11-29 11:45:04
                    [post_content] => 2021 წელს, როდესაც ანაკლიის პორტის პირველი ფაზა დასრულდება, ამ დროისთვის ანაკლიის ინდუსტრიული ზონის პირველი ფაზაც გამართულ მდგომარეობაში იქნება, - ამის შესახებ „ანაკლია სითის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა ქეთი ბოჭოროშვილმა „თბილისის აბრეშუმის გზის ფორუმის“ ფარგლებში გამართული ერთ-ერთი პანელის დასრულების შემდეგ ჟურნალისტებს განუცხადა.

ქეთი ბოჭორიშვილმა ფორუმზე დამსწრე საზოგადოებას ქალაქ ანაკლიისა და სპეციალური ეკონომიკური ზონის პროექტი წარუდგინა.
„ანაკლია სითის“ გააჩნია სპეციალური ეკონომიკური სტატუსი, რომელიც კონსტიტუციაში არის ჩაწერილი და ეს ჩვენ გვაძლევს საშუალებას, რომ ვიმუშაოთ ახალ კანონმდებლობაზე. ანაკლია არის ღრმაწყლოვანი პორტის მიმდებარე ტერიტორია, რომელიც ასევე განსაკუთარებულად კონკურენტუნარიანი იქნება და სხვა დონის კომპანიების მოზიდვის საშუალება გვექნება. თავდაპირველად, ჩვენ 400 ჰექტარზე ვაპირებთ განვითარებას, თუმცა საბოლოო ჯამში, ჩვენ ვუყურებთ 2000 ჰექტრის განვითარებას, რომელიც მოიცავს, როგორც პირველ ფაზაზე ინდუსტრიულ, ლოგისტიკურ პარკებს, შემდგომ უკვე იქ უნდა განვითარდეს ყველა ის ელემენტი, როგორიცაა, საცხოვრებელი, ტურისტული, საფინანსო და ბინზესცენტრები, რეკრეცია და სხვა კომპონენტები, რომლებიც საშუალებას მოგვცემს, რომ აქ იყოს ნამდვილად თანამედროვე, ჯანსაღი გარემო“, - განაცხადა ქეთი ბოჭორიშვილმა.
მისივე თქმით, ანაკლიის ინდუსტრიული ზონა გამოირჩევა იმით, რომ ის იქნება მწვანე ეკონომიკისა და ეკოქალაქის პრინციპებზე აგებული კონცეფცია და ასევე გამოყენებული იქნება ე.წ. „სმარტ სითის“ პრინციპები.
„ჩვენ ანაკლიას ვუყურებთ, რომ ეს არის კარიბჭე საერთაშორისო, მულტინაციონალური კომპანიებისა და კორპორაციებისთვის, რადგან აქ იქნება როგორც საუკეთესო ინფრასტრუქტურა პორტის, რკინიგზის, გზის, აეროპორტთან ინტეგრირებული, მეორე მხრივ, „ერთი ფანჯრის“ პრინციპით ყველა სერვისი იქნება მაქსიმალურად ნაკლები ბიუროკრატიით აღჭურვილი. შესაბამისად, ეს იქნება ადგილი, რომელსაც ჩვენ იმ კომპანიებს ვთავაზობთ, რომლებიც დღეს ქვეყანაში არ არიან, მაქსიმალურად გვინდა მოვიზიდოთ მულტინაციონალური, საერთაშორისო კომპანიები“, - განაცხადა ბოჭორიშვილმა.
მისივე თქმით, ამ ეტაპზე მიმდინარეობს ანაკლიის დაგეგმარება და უახლოეს მომავალში წარმოადგენენ ახალ კონცეფციას. „მოგეხსენებათ, რომ პორტის მშენებლობა წლის ბოლოს იწყება და 2021 წელს, როდესაც პორტის პირველი ფაზა დასრულდება, ანაკლიის ინდუსტრიული ზონის პირველი ფაზაც გამართულ მდგომარეობაში იქნება. მინდა აღვნიშნო, რომ ანაკლია არის უნიკალური ადგილი“, - განაცხადა ქეთი ბოჭორიშვილმა. [post_title] => მწვანე ეკონომიკა და „სმარტ სითის“ პრინციპები- როგორი იქნება ქალაქი ანაკლია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mwvane-ekonomika-da-smart-sitis-principebi-rogori-iqneba-qalaqi-anaklia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-29 15:45:57 [post_modified_gmt] => 2017-11-29 11:45:57 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=192116 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 191426 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-11-28 12:01:41 [post_date_gmt] => 2017-11-28 08:01:41 [post_content] => საქართველომ მჭიდროდ დაიმკვიდრა ადგილი იმ კონცეფციაში, რასაც აბრეშუმის თანამედროვე გზა ეწოდება, - ამის შესახებ ჟურნალისტებს ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ განუცხადა და აღნიშნა, რომ დღევანდელი დღე, როცა თბილისში ”აბრეშუმის გზის ფორუმი” იმართება, ამის ნათელი დადასტურებაა.
"დღევანდელ ფორუმში მონაწილეობს 2000-ზე მეტი დელეგატი, რაც გახლავთ უნიკალური მოვლენა. თქვენ ვერ ნახავთ კომპანიას, სერიოზულ მოთამაშეს აღმოსავლეთ-დასავლეთ დერეფანში, რომ არ მონაწილეობდეს ამ ფორუმში. ვფიქრობ, რომ ეს ფორუმი საშუალებას მოგვცემს მივიღოთ ძალიან კონკრეტული უპირატესობები. გაფორმდება რამდენიმე კონტრაქტი, მათ შორისაა ძალიან მნიშვნელოვანი კონტრაქტი, რომელსაც აფორმებს ანაკლიის კონსორციუმი. მინდა გამოვყო ხელშეკრულება თანამშრომლობაზე ყველაზე მსხვილ საკონტეინერო გადამზიდავ ჩინურ კომპანიასა და ”საქართველოს რკინიგზას” შორის. ზოგადად, რა თქმა უნდა, აღნიშნული პლატფორმა საშუალებას მოგვცემს უკეთესად წარმოვადგინოთ ჩვენი ქვეყნის სატრანზიტო და ეკონომიკური პოტენციალი. მოგეხსენებათ, რომ სახელმწიფო ძალიან დიდ თანხებს დებს ინფრასტრუქტურის განვითარებაში. მინდა აღვნიშნო აღმოსავლეთ-დასავლეთის ჩქაროსნული მაგისტრალი, ”საქართველოს რკინიგზის” მოდერნიზაციის პროექტი, ღრმაწყლოვანი პორტი ანაკლიაში და სხვა",- განაცხადა ბახტაძემ.
ამასთან, ბახტაძე არ იზიარებს მოსაზრებას, რომ ანაკლიის პორტის განვითარება ყარსი-ახალქალაქის რკინიგზას კონკურენციას გაუწევს.  "ჩვენ არაერთხელ აგვიღნიშნავს ის, რომ საქართველოსთვის საპორტო ინფრასტრუქტურის განვითარება გახლავთ აბსოლუტური პრიორიტეტი. რაც შეეხება საქართველოზე გამავალ მეორე სარკინიგზო მიმართულებას, ეს უბრალოდ საშუალებას მოგვცემს მეტი სინერგია შევძინოთ ამ მიმართულებას. თქვენ თუ მოუსმენთ მოსაზრებებს, რომელსაც აფიქსირებენ ექსპერტები ამ საკითხთან დაკავშირებით, ნათლად ჩანს, რომ ეს ორი მიმართულება ერთმანეთს პირიქით, დაეხმარება, შექმნის სინერგიას და ერთმანეთს კონკურენციას არ გაუწევს",- განაცხადა ბახტაძემ. [post_title] => მამუკა ბახტაძე: საქართველოსთვის საპორტო ინფრასტრუქტურის განვითარება აბსოლუტური პრიორიტეტია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mamuka-bakhtadze-saqartvelostvis-saporto-infrastruqturis-ganvitareba-absoluturi-prioritetia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-28 12:02:07 [post_modified_gmt] => 2017-11-28 08:02:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=191426 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 189791 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-11-22 17:14:34 [post_date_gmt] => 2017-11-22 13:14:34 [post_content] => სს “საქართველოს რკინიგზის” სამეთვალყურეო საბჭომ, “საქართველოს რკინიგზის” გენერალური დირექტორის ვაკანტურ თანამდებობაზე დავით ფერაძის კანდიდატურა დაამტკიცა. ამის შესახებ ინფორმაციას თავად „საქართველოს რკინიგზა“ ავრცელებს. მათივე ინფორმაციით, დავით ფერაძე დღემდე იკავებდა საქართველოს თანაინვესტირების ფონდში შპს “მტკვარი ჰესის” დირექტორის თანამდებობას. იგი გახლავთ ივანე ჯავახიშვილის სახელობის თბილისის სახელმწიფო უნივერსიტეტის მექანიკა-მათემატიკის და ფინანსებისა და საბანკო საქმის ფაკულტეტების ბაკალავრი, ასევე მას აქვს სამოქალაქო ინჟინერიისა და არქიტექტურის ხარკოვის ეროვნული უნივერსიტეტის მაგისტრის ხარისხი ფინანსებში. დავით ფერაძე 2004 წლიდან 2007 წლამდე მუშაობდა “საქართველოს რკინიგზაში” სხვადასხვა პოზიციაზე Booz Allen Hamilton/USAID-ის პროექტის ფარგლებში. როგორც ცნობილია, „საქართველოს რკინიგზის“ ყოფილი ხელმძღვანელი მამუკა ბახტაძე ფინანსთა მინისტრად დაინიშნა. [post_title] => საქართველოს რკინიგზას ახალი ხელმძღვანელი ჰყავს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartvelos-rkinigzas-akhali-khelmdzghvaneli-hyavs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-22 17:14:34 [post_modified_gmt] => 2017-11-22 13:14:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=189791 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 192116 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-11-29 15:45:04 [post_date_gmt] => 2017-11-29 11:45:04 [post_content] => 2021 წელს, როდესაც ანაკლიის პორტის პირველი ფაზა დასრულდება, ამ დროისთვის ანაკლიის ინდუსტრიული ზონის პირველი ფაზაც გამართულ მდგომარეობაში იქნება, - ამის შესახებ „ანაკლია სითის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა ქეთი ბოჭოროშვილმა „თბილისის აბრეშუმის გზის ფორუმის“ ფარგლებში გამართული ერთ-ერთი პანელის დასრულების შემდეგ ჟურნალისტებს განუცხადა. ქეთი ბოჭორიშვილმა ფორუმზე დამსწრე საზოგადოებას ქალაქ ანაკლიისა და სპეციალური ეკონომიკური ზონის პროექტი წარუდგინა.
„ანაკლია სითის“ გააჩნია სპეციალური ეკონომიკური სტატუსი, რომელიც კონსტიტუციაში არის ჩაწერილი და ეს ჩვენ გვაძლევს საშუალებას, რომ ვიმუშაოთ ახალ კანონმდებლობაზე. ანაკლია არის ღრმაწყლოვანი პორტის მიმდებარე ტერიტორია, რომელიც ასევე განსაკუთარებულად კონკურენტუნარიანი იქნება და სხვა დონის კომპანიების მოზიდვის საშუალება გვექნება. თავდაპირველად, ჩვენ 400 ჰექტარზე ვაპირებთ განვითარებას, თუმცა საბოლოო ჯამში, ჩვენ ვუყურებთ 2000 ჰექტრის განვითარებას, რომელიც მოიცავს, როგორც პირველ ფაზაზე ინდუსტრიულ, ლოგისტიკურ პარკებს, შემდგომ უკვე იქ უნდა განვითარდეს ყველა ის ელემენტი, როგორიცაა, საცხოვრებელი, ტურისტული, საფინანსო და ბინზესცენტრები, რეკრეცია და სხვა კომპონენტები, რომლებიც საშუალებას მოგვცემს, რომ აქ იყოს ნამდვილად თანამედროვე, ჯანსაღი გარემო“, - განაცხადა ქეთი ბოჭორიშვილმა.
მისივე თქმით, ანაკლიის ინდუსტრიული ზონა გამოირჩევა იმით, რომ ის იქნება მწვანე ეკონომიკისა და ეკოქალაქის პრინციპებზე აგებული კონცეფცია და ასევე გამოყენებული იქნება ე.წ. „სმარტ სითის“ პრინციპები.
„ჩვენ ანაკლიას ვუყურებთ, რომ ეს არის კარიბჭე საერთაშორისო, მულტინაციონალური კომპანიებისა და კორპორაციებისთვის, რადგან აქ იქნება როგორც საუკეთესო ინფრასტრუქტურა პორტის, რკინიგზის, გზის, აეროპორტთან ინტეგრირებული, მეორე მხრივ, „ერთი ფანჯრის“ პრინციპით ყველა სერვისი იქნება მაქსიმალურად ნაკლები ბიუროკრატიით აღჭურვილი. შესაბამისად, ეს იქნება ადგილი, რომელსაც ჩვენ იმ კომპანიებს ვთავაზობთ, რომლებიც დღეს ქვეყანაში არ არიან, მაქსიმალურად გვინდა მოვიზიდოთ მულტინაციონალური, საერთაშორისო კომპანიები“, - განაცხადა ბოჭორიშვილმა.
მისივე თქმით, ამ ეტაპზე მიმდინარეობს ანაკლიის დაგეგმარება და უახლოეს მომავალში წარმოადგენენ ახალ კონცეფციას. „მოგეხსენებათ, რომ პორტის მშენებლობა წლის ბოლოს იწყება და 2021 წელს, როდესაც პორტის პირველი ფაზა დასრულდება, ანაკლიის ინდუსტრიული ზონის პირველი ფაზაც გამართულ მდგომარეობაში იქნება. მინდა აღვნიშნო, რომ ანაკლია არის უნიკალური ადგილი“, - განაცხადა ქეთი ბოჭორიშვილმა. [post_title] => მწვანე ეკონომიკა და „სმარტ სითის“ პრინციპები- როგორი იქნება ქალაქი ანაკლია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mwvane-ekonomika-da-smart-sitis-principebi-rogori-iqneba-qalaqi-anaklia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-29 15:45:57 [post_modified_gmt] => 2017-11-29 11:45:57 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=192116 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 60 [max_num_pages] => 20 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 88cce8b3ded1a46ec8f979cc9f2eeb83 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები