“გთხოვთ მაქსიმალურად გააზიაროთ ეს წერილი, რომ ყველამ გაიგოს სიმართლე”- “ნარკომანი” დედის პასუხი ლევან ვასაძეს

პოპულარული

“გთხოვთ მაქსიმალურად გააზიაროთ ეს წერილი, რომ ყველამ გაიგოს სიმართლე”- “ნარკომანი” დედის პასუხი ლევან ვასაძეს

ორგანიზაციის “ოჯახები დისკრიმინაციის წინააღმდეგ” (FAD) ხელმძღვანელი მარი კორკოტაძე,  ეხმაურება ბიზნესმენ ლევან ვასაძის ტელემიმართვას, სადაც ის ამტკიცებს , რომ ნარკომან კაცებს აუტიზმის და დაუნის სინდრომის მქონე ბავშვები უჩნდებათ. მარი კორკოტაძე  მოითხოვს, ლევან ვასაძემ დაასახელოს ,  თუნდაც ერთი სარწმუნო კვლევა,  სადაც წერია, რომ ბავშვებს აუტიზმი, „ნარკომანი“ მშობლების გამო ემართებათ.

 

მარი კორკოტაძის მიმართვას უცვლელად გთავაზობთ:

 

როდესაც ჩემს შვილს აუტიზმის დიაგნოზი დაუსვეს, დავიწყე ფიქრი და ძიება, თუ რა ან ვინ იყო ამის მიზეზი. ერთადერთი რაზეც მაშინ ვფიქრობდი, ჩემი მძიმე ორსულობა იყო (ანტისხეულების აწეული დონე), რის გამოც 3 თვე წოლითი რეჟიმი მქონდა და საწოლიდან ჩემი ადგომა არ შეიძლებოდა. ვერანაირად ვერ ვიფიქრებდი, რომ ჩემი ქმრის „ნარკომანობის“ გამო აქვს ჩემს შვილს აუტიზმი, რადგანაც ჩემი ქმარი „ნარკომანი“ არ არის. ლევან ვასაძის ლოგიკით მეც ისეთივე ნარკომანი გამოვდივარ, როგორც ჩემი ქმარი. ძალიან ბევრს ვკითხოლობდი, რომ ჩემს კითხვებზე პასუხი მიმეღო, მაგრამ ვერ მივიღე, რადგანაც დღემდე იკვლევენ მსოფლიოს წამყვანი მეცნიერები აუტიზმს და ჯერ კიდევ ვერ დაადგინეს მისი გამომწვევი მიზეზი.

იყო დრო, როდესაც საზოგადოების ნაწილი მიიჩნევდა, რომ ჩემი ცოდვების გამო ჰქონდა ჩემს შვილს აუტიზმი, მისი ქცევებიდან გამომდინარე, ზოგი თვლიდა, რომ ეშმაკი ებრძოდა ბავშვს. ალბათ ვთანხმდებით იმაზე, რომ ყველა ადამიანი ერთმანეთისგან განსხვავებულია-ზოგი უფრო ძლიერი, ზოგიც სუსტი; ზოგი უფრო ლამაზი, ზოგიც ნაკლებად. გამოდის, რომ რაც უფრო ნაკლები ცოდვები ჰქონდათ ჩვენს წინაპრებს მით უფრო ლამაზები და ძლიერები არიან მათი შთამომავლები. ლოგიკას  მოკლებულია, ხომ?

წლებია, ვიბრძვი საზოგადოებაში სწორედ ამ სტიგმებისა და სტერეოტიპების დასამსხვრევად. ძალიან ბევრი ტკივილი და გულისტკენა მქონია საზოგადოების სწორედ ამ ნაწილის მხრიდან და ყოველ ასეთ ნათქვამზე ეს ტკივილი უფრო ძლიერი და უფრო გულსატკენი ხდება. ამ დროს უბრალოდ ხვდები, რომ ყველაფერი წყალში ჩაიყარა და უკვე მერამდენედ თავიდან უნდა დაიწყო ათასჯერ დაწყებული ბრძოლა.

მოვითხოვ, ლევან ვასაძემ გამოაქვეყნოს თუნდაც ერთი სარწმუნო კვლევა (ჩემი რჩევაა, ვიკიპედიით ნუ იხელმძვანელებთ ბატონო ლევან, რადგანაც ნებისმიერს შეუძლია ვიკიპედიაში თავისი დილეტანტური აზრების დაწერა), სადაც წერია, რომ აუტიზმი, „ნარკომანი“ მშობლების გამო ემართებათ ბავშვებს. მერე კი, მიმართეთ შინაგან საქმეთა სამინისტროს, რომ ყველა აუტიზმის მქონე ბავშის მშობელი დაგვიჭროს და პასუხი გვაგებინოს იმისათვის, რომ აუტიზმი ჩვენ დავმართეთ ჩვენს შვილებს! წინააღმდეგ შემთხვევაში საჯაროდ მოგვიხადეთ ბოდიში აუტიზმის მქონე ბავშების მშობლებს, რომ იმ 256 ათასმა ადმიანმა მოისმინოს ეს ყველაფერი, რომ მერე შემთხვევით ისევ არ გადავაწყდე ისეთ კომენტარებს, რომელზეც ზემოთ დავწერე.

ჩემი რჩევაა, მეტი ინფორმაცია წაიკითხოთ აუტიზმის შესახებ, რომ ილიას ხერხივით თქვენც გქონდეს და სხვასაც მიაწოდოთ სწორი ინფორმაცია, ცოდნა და განათლება. თქვენივე სიტყვებს მოვიშველიებ და გეტყვით, რომ შეწყვიტოთ „ფლიდი აპელირება“ და ჩვენით და ჩვენი შვილებით სპეკულირება. თქვენი მე-9 ტელემიმართვა სწორედ, რომ “სიბინძურის, მორალური და ფიზიკური დეგრადაციის სამარცხვინო და დასაცინი მაგალითია”. დიახ! თქვენ ჩვენ დაგვცინით!

ჩუმად ჯდომის დრო, მართლაც დამთავრდა!

საზოგადოებისთვის კი დამაფიქებელი უნდა იყოს ეს ყველაფერი, ვინ იცის, აუტიზმის მითთან ერთად კიდევ რადენ მითს გვიყვება ბატონი ლევან ვასაძე და რამდენად ღირს მისი აზრების გაზიარება!

ნარკოპოლიტიკაზე შეგნებულად არაფერს დავწერ, რადგანაც მე არ ვარ ამ საკითხში კომპეტენტური, წინააღმდეგ შემთხვევაში მეც ლევან ვასაძეს დავემსგავსები! ამაზე უნდა ისაუბრონ პროფესიონალებმა, ვინც იცის რა არის ადამიანის უფლება, თავისუფლება და მისი უზენაესი ინტერესი!

ჩემი პასუხი ლევან ვასაძეს!!! ვასაძემ ჯერ ჩემი კომეტარები წაშალა და მერე საერთოდ დამბლოკა. თუ მართალი კაცია, რატომ შლის …

Posted by Mari Korkotadze on 2018 წლის 14 იანვარი, კვირა

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => levan-vasadze
                                    [1] => mari-korkotadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 204457
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => levan-vasadze
                                    [1] => mari-korkotadze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 204457
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 777
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => levan-vasadze
                                    [1] => mari-korkotadze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => levan-vasadze
                                    [1] => mari-korkotadze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (204457) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (777,12911)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 212266
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-02-08 13:17:34
                    [post_date_gmt] => 2018-02-08 09:17:34
                    [post_content] => საქართველოს სახალხო დამცველმა სკოლის მიერ სტიპენდიის გაცემის წესი სქესის ნიშნით დისკრიმინაციის წამახალისებლად მიიჩნია.

საქმე ეხება ლევან ვასაძის სასწავლებელს, რომელმაც მე –8 კლასში გადამსვლელი მოსწავლეებიდან, სტიპენდიები მხოლოდ ბიჭებისთვის დააწესა.

აღსანიშნავია, რომ სასწავლებლის არგუმენტით ეს სქესთა შორის ბალანსის დაცვას ემსახურებოდა, რადგან მე–8 კლასში მყოფი ვაჟისთვის უმცირესობაში ყოფნის შედეგად შექმნილი დისკომფორტი აღმოფხვრილიყო.

სახალხო დამცველმა კი ეს გენდერული სტერეოტიპის კვლავწარმოებად და გენდერულად უთანასწორო გარემოს შექმნად შეაფასა.

ომბუდსმენის განცხადებაში ნათქვამია, რომ შპს „იაკობ გოგებაშვილის სახელობის სასწავლებელმა" აუცილებელია, სასტიპენდიო პროგრამის გამოცხადებისას დაიცვას თანასწორობის პრინციპი და შეიმუშაოს სპეციალური დებულება სტიპენდიის მიღების წესისა და მიმღებ პირთა განსაზღვრის კრიტერიუმების შესახებ.
"იაკობ გოგებაშვილის სახელობის სასწავლებელმა 2017-2018 წლისთვის დააწესა სტიპენდია მე-8 კლასში გადამსვლელი ბიჭებისათვის. აღნიშნული სტიპენდიის მოპოვების შესაძლებლობა კი არ აქვთ მე-8 კლასში გადამსვლელ გოგონებს. სასტიპენდიო პროგრამის დანიშვნა, რომელიც სასწავლებლის არგუმენტით, ემსახურებოდა სქესთა შორის ბალანსის დაცვასა და მე-8 კლასში მყოფი ვაჟისათვის უმცირესობაში ყოფნის შედეგად შექმნილი დისკომფორტისა და დათრგუნვის აღმოფხვრას, თავისთავად წარმოადგენს გენდერული სტერეოტიპის კვლავწარმოებას და ხელს უწყობს გენდერულად უთანასწორო გარემოს შექმნას. საგანმანათლებლო დაწესებულებას ეკისრება ვალდებულება, თითოეულ მოსწავლეს შეუქმნას თანაბარი პირობები დაფინანსების პროცესში, ხოლო გამონაკლისად, სტიპენდიის დაწესების დროს დაასაბუთოს, ერთი მხრივ, ის ფაქტი, რომ უპირატეს მდგომარეობაში ჩაყენებული პირი ან პირთა ჯგუფი არის ეკონომიკური/სოციალური ფაქტორების გათვალისწინებით დაუცველი ან/და სხვაგვარად დისკრიმინირებულია, ხოლო მეორე მხრივ, თუ რა შედეგი იქნება მიღწეული დროებითი ღონისძიების გამოყენების შედეგად და როგორ დაეხმარება სტიპენდია სამიზნე ჯგუფს. სახალხო დამცველი მიესალმება საგანმანათლებლო დაწესებულებების სურვილს ფინანსურად დაეხმაროს და წაახალისოს მოსწავლეები, თუმცა, აუცილებელია არსებობდეს ნათლად გაწერილი შეფასების კრიტერიუმი თუ ვისთვის უნდა გამოიყოს სტიპენდია, რათა პრაქტიკამ არ გამოიწვიოს რომელიმე ჯგუფის არახელსაყრელ, არათანასწორ მდგომარეობაში ჩაყენება და გაუმართლებლად არ გამოირიცხოს საჭიროების მქონე სხვა პირები დაფინანსების მიმღებ პირთა წრიდან", – ნათქვამია განცხადებაში.
რეკომენდაციაში ასევე აღნიშნულია, რომ პოზიტიური ღონისძიებების განხორციელება, რიგ შემთხვევებში, შეიძლება უთანასწორობასთან ბრძოლის ყველაზე ეფექტურ საშუალებას წარმოადგენდეს, თუმცა მსგავსი ზომები უნდა გატარდეს კონკრეტული ფაქტობრივი გარემოებების კონტექსტის გათვალისწინებით და არ იწვევდეს სხვათა თანასწორობის უფლების შელახვას. [post_title] => ლევან ვასაძის სკოლაში სტიპენდიის მოპოვება მხოლოდ ბიჭებს შეუძლიათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => levan-vasadzis-skolashi-stipendiis-mopoveba-mkholod-bichebs-sheudzliat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-08 13:48:00 [post_modified_gmt] => 2018-02-08 09:48:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=212266 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 194400 [post_author] => 6 [post_date] => 2017-12-07 13:06:38 [post_date_gmt] => 2017-12-07 09:06:38 [post_content] => "ინკლუზიური, ინტეგრირებული სწავლება, ყველასათვის თანაბარ შესაძლებლობათა უზრუნველყოფა ჩემი, როგორც განათლების მინისტრის ერთ-ერთი უმთავრესი პრიორიტეტია,"- ეს განცხადება განათლების ახალმა მინისტრმა, მიხეილ ჩხენკელმა ინკლუზიური განათლების საკითხებზე საინიციატივო ჯგუფთან შეხვედრის შემდეგ გააკეთა.   ჩხენკელი მიიჩნევს, რომ ამ მიმართულებით სახელმწიფომ უკვე გადადგა მნიშვნელოვანი ნაბიჯები. თუმცა, ინკლუზიური განათლება ჯერაც არაერთი გამოწვევის წინაშე დგას. "დღეს უპირველესი ამოცანაა სპეციალური საგანმანათლებლო საჭიროების მქონე ახალგაზრდებისათვის შესაბამისი სასწავლო გარემოს შექმნა, სპეციალური მასწავლებლების დაფასება და ამ პროფესიის განვითარება. გპირდებით, რომ სამინისტრო ძალისხმევას არ დაიშურებს თანაბარ შესაძლებლობათა გარემოს შესაქმნელად,"- აღნიშნულია მიხეილ ჩხენკელის განცხადებაში. https://www.facebook.com/ChkhenkeliMikheil/posts/2045244492424389 ამავე შეხვედრას საინიციატივო ჯგუფის ერთ-ერთი წევრი, არასამთავრობო ორგანიზაციის "ოჯახები დისკრიმინაციის წინააღმდეგ" (FAD) ხელმძღვანელი, მარიამ კორკოტაძე, გამოეხმაურა. როგორც მარიამ კორკოტაძე აღნიშნავს, განათლების მინისტრმა პირობა მისცა, რომ სპეცმასწავლებლის სტატუსი განისაზღვრება და ინკლუზიური განათლების განხორციელების რეგულაციები დამტკიცდება.  საუბარი შეეხო ასევე ბულინგის პრობლემას. მარიამ კორკოტაძის ინფორმაციით, მინისტრმა სკოლებში ფსიქოლოგის ინსტიტუტის გაძლიერებაზე და სწრაფი რეაგირების ჯგუფების საჭიროებაზე ისაუბრა.  https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10212171120046743&set=a.1674000763394.2091826.1038677308&type=3&theater  
 
[post_title] => თანაბარ შესაძლებლობათა უზრუნველყოფა ჩემი ერთ-ერთი უმთავრესი პრიორიტეტია - განათლების მინისტრი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tanabar-shesadzleblobata-uzrunvelyofa-chemi-ert-erti-umtavresi-prioritetia-ganatlebis-ministri [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-07 13:06:51 [post_modified_gmt] => 2017-12-07 09:06:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=194400 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 106825 [post_author] => 11 [post_date] => 2017-02-07 12:31:54 [post_date_gmt] => 2017-02-07 08:31:54 [post_content] => „ფეისბუქ“-გვერდზე „ქალები საქართველოდან - woman of Georgia“ საკმაოდ საინტერესო პოსტებს ნახავთ, სადაც სხვადასხვა პროფესიის, ასაკისა და ინტერესის ქალები საქართველოდან ბევრ საჭირბოროტო საკითხზე საუბრობენ. დღეს ამ გვერდიდან ერთ-ერთ ასეთ პოსტს წარმოგიდგენთ, რომელიც 35 წლის მარი კორკოტაძეს ეკუთვნის. ის საუბრობს აუტიზმის დიაგნოზის შესახებ, რომელიც მის შვილს დაუსვეს და იმაზე, როგორი რთულია საქართველოში ასეთი დიაგნოზით ცხოვრება. „დათა ჩემი პირველი შვილია. ახლა რვა წლისაა. მქონდა ძალიან ჩვეულებრივი და მშვიდი ცხოვრება, ვზრდიდი ჩემს შვილს წყნარად, მერე გავაჩინე მეორეც და როცა ორი თვის გახდა, იმდენად აქტიური და კონტაქტური იყო, დათას ბავშვობასთან დავიწყე შედარება და სულ ვამბობდი, რომ დათა ამ ასაკში ასეთი არ იყო. ბავშვებს შორის სამი წელია განსხვავება. რადგან დათა პირველი შვილი იყო, არანაირი გამოცდილება არ მქონდა და მეგონა, რომ ასე უნდა იყოს. აღრიცხვაზე არა პოლიკლინიკაში, არამედ ძვირადღირებულ, კერძო კლინიკაში მყავდა. ინტენსიურად დამყავდა ბავშვი კონსულტაციებზე და ექიმი მეუბნებოდა, რომ ბავშვი არის ფანტასტიკურად, მიუხედავად იმისა, რომ ნაადრევად გაჩნდა, თან საკეისრო კვეთით და ამის გამო, რაღაცნაირად, სულ შეშინებული ვიყავი და არ მინდოდა, რამე გამომპარვოდა. რადგან ექიმები ასე მეუბნებოდნენ, მეც მშვიდად და წყნარად ვიყავი. ბავშვებს შორის შედარება რომ დავიწყე, ვამბობდი, ეს ძალიან კონტაქტურია, დათა ასეთი არ იყო-მეთქი, მერე უკვე დათას რთული ქცევებიც დაიწყო. თავიდან თუ ძალიან მშვიდი და წყნარი იყო, ჰიპერაქტიურობა დაეწყო. სადღაც ორწლინახევრის ასაკიდან უკვე მეტყველებაშიც დაგვიანება ჰქონდა. მიუხედავად ამისა, ძალიან გონიერი ბავშვი იყო და არც კი მიფიქრია, რომ შეიძლება რაღაც პრობლემა ჰქონოდა. ექიმებიც მეუბნებოდნენ, არა უშავს, ბიჭები გვიან იწყებენ საუბარსო. მაშინ აუტიზმის შესახებ არანაირი ინფორმაცია არ არსებობდა. თავად ექიმებმაც არ იცოდნენ ამ მდგომარეობის შესახებ. როცა დათა ავად ხდებოდა და სასწრაფოს ვიძახებდი და ვეუბნებოდი, რომ მას აუტიზმის დიაგნოზი აქვს, მეკითხებოდნენ, ეგ რა არისო. სრულიად შემთხვევით აღმოვაჩინეთ, რომ ბავშვს აუტიზმი ჰქონდა. გაგიკვირდებათ და პოლიკლინიკის ექიმმა მითხრა, როცა ბავშვი აცრაზე მივიყვანე. მისი ქცევა რომ ნახა, მითხრა, ნევროპათოლოგთან თუ გყავდაო. ისედაც ვაპირებდი უკვე მიყვანას იმიტომ, რომ ძალიან შემაწუხა ამ ქცევამ. ამ ექიმმა მითხრა, რომ ბავშვს ნევროპათოლოგი არ სჭირდება, მე გადაგამისამართებო და ძალიან მშვიდად და წყნარად წავედი ბავშვთა ფსიქიატრთან. მეგონა, ისიც მეტყოდა, არაფერი სჭირს ბავშვსო, მაგრამ ისეთები მითხრა, რომ გამოვედი, სიცოცხლე აღარ მინდოდა. სამი წლის და ოთხი თვის იყო ჩემი შვილი, დიაგნოზი რომ დაუსვეს, ორი წელი დავკარგეთ, რადგანაც ნევროპთოლოგმა ვერ გაიგო, რომ ბავშვს აუტიზმი ქონდა, არადა, საკმაოდ ცნობილი ნევროპათოლოგია, მას ისიც არ უკითხავს, ბავშვი დედას თუ მეძახდა, ან სახის ნაკვთებს თუ ასახელებდა. ექიმმა, რომელმაც ბავშვს დიაგნოზი დაუსვა მითხრა, რომ 8-9 წლის ასაკში მივიდოდა სკოლაში და ისიც სპეცსკოლაში. იქიდან რომ გამოვედი, ჩავეხუტე ბავშვს, ვტიროდი მასთან ერთად და ვფიქრობდი ახლა გავალ აქედან და მანქანას შევუვარდებითქო. არ ვიცოდი ეს რა იყო და რასთან მონდა საქმე. მერე უკვე დავიწყე ინტერნეტში ინფორმაციის მოძიება. იუთუბზე დევს ერთი ვიდეო, სადაც ჩამოთვლილია ის ცნობილი ადამიანები, ვისაც აუტიზმი ჰქონდა, ამ ვიდეომ ისეთი დიდი შთაბეჭდილება მოახდინა მაშინ ჩემზე, რომ ფაქტობრივად გავცოცხლდი, მეორედ დავიბადე, იმედი გამიჩნდა, რომ მთლად დაღუპული არ ვიყავი და რომ ჩემს შვილსაც შეიძლებოდა, რაღაცისთვის მიეღწია. მერე უკვე სხვა სპეციალისტთან მივიყვანე და მან ადამიანურად მითხრა რა იყო, როგორ იყო და დავიწყეთ „ეიბი თერაპია“, ანუ ქცევის გამოყენებითი ანალიზი და ბავშვს უკვე ერთ თვეში შევამჩნიე წინსვლა. მაშინ საბოლოოდ ვთქვი, რომ ეს არის ჩემი შვილის წამალი და ეს უნდა ვაკეთო. იმ დღიდან მოყოლებული ჩვენ არ შეგვიწყვეტია ეს თერაპია და გარდა მაგისა, მეტყველების თერაპიაზე, ლოგოპედთან და ცურვაზე დავდივართ. აუტიზმი იმდენად კომპლექსური მდგომარეობაა, რომ ეს ყველაფერი ერთად სჭირდება. ბაღში და სკოლაში აუცილებლად უნდა ატარო ბავშვი. რადგანაც ვერაზე არსებული ბაღი გვირჩიეს, იძულებული ვიყავი, დათა მუხიანიდან ვერაზე მეტარებინა. ძალიან რთულ გზას გავდიოდით ყოველ დღე, სამ ტრანსპორტს ვიცვლიდით, მეტროს და ორ ავტობუსს. თავიდან დათასთვის დიდი სტრესი იყო ქუჩაში გამოსვლა და საზოგადოებრივი ტრანსპორტით მგზავრობა. ძალიან ბევრჯერ ვარ ტრანსპორტიდან ჩამოსული, რადგანაც მისი ტირილით და ქცევით მგზავრები წუხდებოდნენ. ერთ დღეს ტრენინგს დავესწარი შშმ პირთა უფლებებზე, იმდენად შთამაგონებელი იყო ეს ტრენინგი ჩემთვის, რომ მაშინ მივხვდი და გადავწყვიტე, რომ აღარ უნდა ჩამოვიდე ავტობუსიდან იმიტომ, რომ თურმე ჩემს შვილს აქვს უფლება, ავტობუსით და მეტროთი იმგზავროს. სულ ვამბობ, რომ ავტობუსში და მეტროში იმდენი და იმდენნაირი ადამიანი მგზავრობს, კომფორტი არასდროს გექნება და თუ, მაინცდამაინც, კომფორტი გინდა, უნდა ჩახვიდე და ტაქსით იმგზავრო. ეს ტრანსპორტი არის ყველასი, აუტიზმის მქონე ბავშვისაც, ტიპიური განვითარების ბავშვისაც და ყველასთვის! დავამთავრეთ ბაღი და დადგა სკოლაში მისვლის დრო. რადგანაც დათა ჰიპერაქტიურია, ვოცნებობდი, რომ 10 წუთი მაინც გაჩერდეს კლასში-მეთქი. ვერ წარმოიდგენთ, რა ბედნიერი ვიყავი როდესაც 14 სექტემბერს ყვავილებით ხელში მივიდა სკოლაში და პირველივე დღეს 3 გაკვეთილს დაესწრო. სწორედ ონლაინ დარეგისტრირების შემდეგ დავიწყე ბრძოლა იმისათვის, რომ დათას სწორედ ისე მიეღო განათლება, როგორც მისი თანატოლები იღებენ. ვერ წარმოიდგენთ, რამდენი ბარიერი ხვდება შშმ ბავშვის მშობელს, სანამ პირველ სექტემბერს სკოლაში მიიყვანს ბავშვს. თუ მშობელმა წინასწარ არ დაიჭირა თადარიგი, არ მიმართა სკოლას და განათლების სამინისტროს სპეცმასწავლებლის შტატის დაშვებაზე და რესურსოთახის მოწყობაზე, შეიძლება მის შვილს არც სპეცმასწავლებელი დახვდეს სკოლაში და არც რესურსოთახი, რაც ძალიან მნიშვნელოვანია ინკლუზიური სწავლისთვის. ჩემი ეს ბრძოლა მიმართულია იმ განათლების სისტემის წინააღმდეგ, რომელიც სამწუხაროდ, დღეს გვაქვს საქართველოში. ამ ყველაფერმა ჩემი დიდი ენერგია და ნერვები წაიღო. სამწუხაროდ დღეს, მშობელს, რომელიც ასე იბრძვის თავისი შვილის უფლებებისთვის, ინტრიგანს უწოდებენ. რატომღაც ურავლესობას ჰგონია, რომ მის მიერ დადგენილ წესებს უნდა დაემორჩილო. და როდესაც „გავბედე“ და სკოლის დირექტორს ვუჩივლე და მათ წესებს არ დავემორჩილე, ერთ დღეს, როდესაც ბავშვი სკოლაში მივიყვანე და უკან ვაპირებდი გამოსვლას, სკოლის მშობლები და სამწუხაროდ, დათას კლასელების რამდენიმე მშობელი თავს დამესხნენ, ერთ-ერთმა მათგანმა ხელიც კი მკრა. დღესაც ყურში ჩამესმის ის ხმები, რომლებიც მიყვიროდნენ „ჩვენ შენ გვერდში დაგიდექით და, ახლა ნახავ შენ რასაც გიზამთ“, „წაათრიე შენი ავადმყოფი შვილი ჩვენი სკოლიდან. მამადლიდნენ იმას, რომ ჩემი შვილი მათი შვილის გვერდით სწავლობდა და ყველაფერი ამის შემდეგ, როგორ გავბედე მე რამეზე ხმის ამოღება. ჩემს შვილს აქვს სწავლის მიღების უფლება და ამისთვის არავისგან ავიღებ ნებართვას! თავიდან, სანამ ჩემს შვილს ინდივიდუალური სპეცმასწავლებელი ეყოლებოდა, ერთი კვირა ვიჯექი ბავშვის გვერდით გაკვეთილებზე. ეს იცით რამხელა სტრესია მშობლისთვის? ყოველთვის ვამბობ, რომ მშობელი არ უნდა დაჯდეს ბავშვის გვერდით, რადგანაც შენ იცი შენს შვილს რა პრობლემა აქვს, სადღაც ყუთში ჩადე ეს იმიტომ, რომ აღარ გინდა ამაზე იფიქრო და უფრო მეტად ორიენტირებული იყო მის მომავალზე. იმ ერთი კვირის განმავლობაში, ეს ყუთი გაიხსნა და კიდევ ერთხელ შემახსენა ცხოვრებამ, ჩემს შვილს რა პრობლემაც აქვს. ყველაფერმა ამან დიდი გამოცდილება შემძინა. ახლა სხვა მშობლებს ვეხმარები, რომ მათმა შვილებმა ღირსეული განათლება მიიღონ. ვეხმარები იმაში, თუ როგორ იბრძოლონ საკუთარი შვილისთვის ინდივიდუალური სპეცმასწავლებლის დასანიშნად, თუ რა პროცედურები უნდა გაიარონ წინასწარ, სანამ სკოლაში მივა ბავშვი. მშობლები, რომლებიც დღეს ასე ვიბრძვით, გზას გავუკაფავთ მომავალ თაობებს და მათ მაინც აღარ მოუწევთ იმ ყველაფრის გადატანა, რაც ჩვენ გადავიტანეთ და კიდევ ბევრჯერ გადავიტანთ. ახლა დათა იმავე სკოლის მეორე კლასშია. მას ჰყავს არაჩვეულებრივი დამრიგებელი და ორი სპეცმასწავლებელი, რომლებიც ერთმაენთს ანაცვლებენ 3 გაკვეთილის განმავლობაში. ჩვენ ძალიან კარგად ვთანამშრონლობთ, ზოგჯერ ბავშვის სუპერვიზორიც მიდის მათთან და ერთად მუშაობენ, თუ დათას რამე სირთულე შეექმნება ქცევის მხრივ. დათა ნამდვილ პიროვნებად გრძნობს თავს, როდესაც თანატოლებთან ერთად ზის გაკვეთილზე და მათთან ერთად დადის ექსკურსიაზე, მუზეუმში, თეატრში და ა.შ.“ - აღნიშნავს მარი. [post_title] => „გავბედე“ და სკოლის დირექტორს ვუჩივლე...“ - რას ჰყვება აუტიზმის დიაგნოზის მქონე ბავშვის დედა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gavbede-da-skolis-direqtors-vuchivle-ras-hyveba-autizmis-diagnozis-mqone-bavshvis-deda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-02-09 15:10:47 [post_modified_gmt] => 2017-02-09 11:10:47 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=106825 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 212266 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-02-08 13:17:34 [post_date_gmt] => 2018-02-08 09:17:34 [post_content] => საქართველოს სახალხო დამცველმა სკოლის მიერ სტიპენდიის გაცემის წესი სქესის ნიშნით დისკრიმინაციის წამახალისებლად მიიჩნია. საქმე ეხება ლევან ვასაძის სასწავლებელს, რომელმაც მე –8 კლასში გადამსვლელი მოსწავლეებიდან, სტიპენდიები მხოლოდ ბიჭებისთვის დააწესა. აღსანიშნავია, რომ სასწავლებლის არგუმენტით ეს სქესთა შორის ბალანსის დაცვას ემსახურებოდა, რადგან მე–8 კლასში მყოფი ვაჟისთვის უმცირესობაში ყოფნის შედეგად შექმნილი დისკომფორტი აღმოფხვრილიყო. სახალხო დამცველმა კი ეს გენდერული სტერეოტიპის კვლავწარმოებად და გენდერულად უთანასწორო გარემოს შექმნად შეაფასა. ომბუდსმენის განცხადებაში ნათქვამია, რომ შპს „იაკობ გოგებაშვილის სახელობის სასწავლებელმა" აუცილებელია, სასტიპენდიო პროგრამის გამოცხადებისას დაიცვას თანასწორობის პრინციპი და შეიმუშაოს სპეციალური დებულება სტიპენდიის მიღების წესისა და მიმღებ პირთა განსაზღვრის კრიტერიუმების შესახებ.
"იაკობ გოგებაშვილის სახელობის სასწავლებელმა 2017-2018 წლისთვის დააწესა სტიპენდია მე-8 კლასში გადამსვლელი ბიჭებისათვის. აღნიშნული სტიპენდიის მოპოვების შესაძლებლობა კი არ აქვთ მე-8 კლასში გადამსვლელ გოგონებს. სასტიპენდიო პროგრამის დანიშვნა, რომელიც სასწავლებლის არგუმენტით, ემსახურებოდა სქესთა შორის ბალანსის დაცვასა და მე-8 კლასში მყოფი ვაჟისათვის უმცირესობაში ყოფნის შედეგად შექმნილი დისკომფორტისა და დათრგუნვის აღმოფხვრას, თავისთავად წარმოადგენს გენდერული სტერეოტიპის კვლავწარმოებას და ხელს უწყობს გენდერულად უთანასწორო გარემოს შექმნას. საგანმანათლებლო დაწესებულებას ეკისრება ვალდებულება, თითოეულ მოსწავლეს შეუქმნას თანაბარი პირობები დაფინანსების პროცესში, ხოლო გამონაკლისად, სტიპენდიის დაწესების დროს დაასაბუთოს, ერთი მხრივ, ის ფაქტი, რომ უპირატეს მდგომარეობაში ჩაყენებული პირი ან პირთა ჯგუფი არის ეკონომიკური/სოციალური ფაქტორების გათვალისწინებით დაუცველი ან/და სხვაგვარად დისკრიმინირებულია, ხოლო მეორე მხრივ, თუ რა შედეგი იქნება მიღწეული დროებითი ღონისძიების გამოყენების შედეგად და როგორ დაეხმარება სტიპენდია სამიზნე ჯგუფს. სახალხო დამცველი მიესალმება საგანმანათლებლო დაწესებულებების სურვილს ფინანსურად დაეხმაროს და წაახალისოს მოსწავლეები, თუმცა, აუცილებელია არსებობდეს ნათლად გაწერილი შეფასების კრიტერიუმი თუ ვისთვის უნდა გამოიყოს სტიპენდია, რათა პრაქტიკამ არ გამოიწვიოს რომელიმე ჯგუფის არახელსაყრელ, არათანასწორ მდგომარეობაში ჩაყენება და გაუმართლებლად არ გამოირიცხოს საჭიროების მქონე სხვა პირები დაფინანსების მიმღებ პირთა წრიდან", – ნათქვამია განცხადებაში.
რეკომენდაციაში ასევე აღნიშნულია, რომ პოზიტიური ღონისძიებების განხორციელება, რიგ შემთხვევებში, შეიძლება უთანასწორობასთან ბრძოლის ყველაზე ეფექტურ საშუალებას წარმოადგენდეს, თუმცა მსგავსი ზომები უნდა გატარდეს კონკრეტული ფაქტობრივი გარემოებების კონტექსტის გათვალისწინებით და არ იწვევდეს სხვათა თანასწორობის უფლების შელახვას. [post_title] => ლევან ვასაძის სკოლაში სტიპენდიის მოპოვება მხოლოდ ბიჭებს შეუძლიათ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => levan-vasadzis-skolashi-stipendiis-mopoveba-mkholod-bichebs-sheudzliat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-08 13:48:00 [post_modified_gmt] => 2018-02-08 09:48:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=212266 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 11 [max_num_pages] => 4 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => ebb7197f5454f3182b99eb57701c1e03 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები