რატომ არის საჭირო ტექინსპექტირება და რა პროცედურებს გადის ავტომობილი | Radio Fortuna - ოფიციალური ვებგვერდი

რატომ არის საჭირო ტექინსპექტირება და რა პროცედურებს გადის ავტომობილი

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

რატომ არის საჭირო ტექინსპექტირება და რა პროცედურებს გადის ავტომობილი

ავტომობილების ტექინსპექტირება ერთ-ერთი ყველაზე აქტუალური თემა გახდა. ძალიან მალე ნებისმიერი ავტომფლობელი ვალდებული იქნება საკუთარი ოთხთვალა მეგობარი ინსპექტირებაზე გაატაროს და ელემენტარული მოთხოვნები დააკმაყოფილოს. როგორი იქნება ახლებური წესი და რეგულაციები, ჯერ ავტომფლობელები გაურკვევლობაში არიან. ზოგი სიფრთხილით ეკიდება ამ საკითხს, ზოგს ცოტა შიშიც აქვს, საკმაოდ არიან ისეთები, ვინც მოწონებით შეხვდნენ იდეას, ბევრს კი მაინც არ მიაჩნია ეს ხერხი პრობლემის მოგვარებად. ნებისმიერ შემთხვევაში, კარგი იქნება ეს თუ ცუდი, გაამართლებს თუ არა, ტექინსპექტირება აუცილებელი გახდება.

იურიდიული პირებისა და სახელმწიფოზე რეგისტრირებული ავტომობილების ინსპექტირება უკვე ერთ თვეზე მეტია დაწყებულია. 3.0 და ზევით ძრავიან მანქანებზე იწყება 1 ოქტომბრიდან, 1 იანვრიდან კი ყველა ტიპის ავტომობილზე გავრცელდება. ავტომობილის რეგისტრაციის თარიღის მიხედვით ეტაპობრივად არის დანაწილებული. მაგალითად, თუ თქვენი ავტომობილი აგვისტოშია რეგისტრირებული, 2019 წლის აგვისტომდე შეგიძლიათ გაატაროთ ტესტზე.

„ფორტუნა“ ინსპექტირების საკითხებზე კომპანია ”ქვიქტესტის” წარმომადგენლებს, ტექნიკურ მენეჯერ შოთა ღვინერიასა და გაყიდვების მენეჯერ გიორგი დარბაიძეს შეხვდა, რომლებმაც დეტალურად ისაუბრეს ინსპექტირების პროცედურებზე.

 

რატომ არის საჭირო ტექინსპექტირება?

ჩვენი ქვეყნის ავტოპარკი გარკვეულწილად მოძველებულია. ინსპექტირება საჭიროა, რომ მინიმუმამდე დავიყვანოთ ავტოსაგზაო შემთხვევები და მოხდეს გარემოსთვის მიყენებული ზიანის მინიმიზაცია. ასევე აუცილებელია ჯანმრთელობის თვალსაზრისით. ჯანდაცვის სამინისტროს ინფორმაციით, ძალიან ბევრია სიმსივნით დაავადებული ადამიანი, ბავშვებშიც ხშირია ეს პრობლემა. გამონაბოლქვის ზღვარი უნდა იყოს ძალიან დაბალი, რათა მსგავს შემთხვევებს თავი ავარიდოთ.

რა პროცედურებს გადის ავტომობილი ტექინსპექტირების პროცესში?

მფლობელს ან წარმომადგენელს ავტომობილი მოჰყავს ინსპექტირების ცენტრში, აჩერებს პარკინგზე, მას ხვდება კონსულტანტი და გაესაუბრება. შემდეგ შედიან მისაღებში, გადის რეგისტრაციას და იხდის შესაბამისი მომსახურების საფასურს ავტომანქანის კატეგორიის მიხედვით და ელოდება ტესტირების დასრულებას.
ჩვენს ინსპექტორს ავტომობილი შეჰყავს ინსპექტირების ხაზზე და იწყება ტესტირების პროცესი. პროცესი გამჭვირვალეა და ავტომობილის მფლობელს შეუძლია მიმდინარეობას თვალი ადევნოს.

ტესტირების პროცესს აქვს რამდენიმე პარამეტრი: ვიზუალური დათვალიერება, იდენტიფიკაცია. ყველა ინსპექტირების ცენტრს განსხვავებულად აქვს პროცესი გადანაწილებული. მომდევნო ტესტია გამონაბოლქვის ტესტი დიზელის ძრავიანი და ბენზინის ძრავიანი ავტომობილებისთვის. შემდეგ გადადის თვლების შეყრის კუთხის გაზომვაზე, მერე მოდის სამუხრუჭე სისტემის პირველი ღერძი, მეორე ღერძი და ასე შემდეგ. მოწმდება ხვედრითი სამუხრუჭე ძალა, თვლებს შორის სხვაობები, შემდეგ გადადის სათვალთვალო ორმოზე ქვემოდან ვიზუალური დათვალიერებისთვის, სადმე რაიმე გაჟონვა ხომ არ არის. ამავდროულად მოწმდება ხილვადობა, ე.წ. საქარე მინები, ზედმეტად დამუქებული რომ არ იყოს, ტექნიკურ რეგლამენტს ხომ არ ცდება. ასევე მოწმდება მოხვევის მაჩვენებლები, მინამწმენდი ჯაგრისები და ა.შ. ყველა ამ პარამეტრის გავლის შემდეგ ავტომობილი გადის წინა ფარის ტესტერზე და ფაქტობრივად ამით სრულდება პროცესი. მიღებული მონაცემები ავტომატურად ჯდება ჩვენს შიდა ერთიან ელექტრონულ სისტემაში, იბეჭდება ანგარიში. თითოეული კვლევის შედეგი, მონაცემები ინახება ინსპექტირების ცენტრში და ბუნებრივია ავტომფლობელსაც ვატანთ.

 

თუ ავტომობილმა ტექინსპექტირების ზოგიერთი პარამეტრი ვერ დააკმაყოფილა, ამ შემთხვევაში რა ხდება?

ასეთ დროს, ავტომფლობელს ეძლევა 30-დღიანი ვადა პრობლემის გამოსასწორებლად. თუ აღნიშნული პარამეტრი გამოასწორა და იმავე ტესტირების ცენტრს მიმართა, უფასოდ გაივლის განმეორებით ტესტირებას და შემოწმდება მხოლოდ იმ პარამეტრზე, რაზეც ფიქსირდებოდა დარღვევა. თუ მეორედაც ვერ დააკმაყოფილა ტექნიკური რეგლამენტით გაწერილი მოთხოვნები, ამ შემთხვევაში მომდევნო ტესტი ტარდება საერთო წესით, თავიდან შემოწმდება ყველაფერი და თანხასაც თავიდან გადაიხდის.

რას უნდა მიაქციოს ავტომფლობელმა ყურადღება, სანამ ავტომობილი ინსპექტირებას გაივლის?

რთული სათქმელია, ნებისმიერი ავტომობილის მძღოლმა თავად უკეთ იცის რა აქვს დაზიანებული მის ავტომობილს. ძირითადი დარღვევები ფიქსირდება, მაგალითად ნათურებზე. ნათურა ღირს ძალიან იაფი და 2 წუთი ჭირდება მის შეცვლას, უბრალოდ ყურადღებას არ აქცევს ადამიანი. ასევეა საბურავები. ინსპექტირების ცენტრმა რომ არ გითხრას, თვალითაც ჩანს, რომ გაცვეთილია და უნდა გამოიცვალოს. აი გამონაბოლქვსა და სამუხრუჭე ძალას ავტომფლობელი თავად ვერ შეამოწმებს, თუ ტესტერზე არ შემოწმდა.

 

როგორ იქნება ტექინსპექტირება მარჯვენასაჭიანი ავტომობილებისთვის?

ასეთი ავტომობილების ძირითადი პრობლემაა შორი ნათების ფარები, რომელსაც დახრის კუთხე აქვს პირიქით, ანუ საწინააღმდეგო მიმართულებით მოძრავი ავტომობილის მძღოლს უჭრის თვალებს და პირდაპირ ანათებს. ასეთ დროს უმჯობესია შეიცვალოს ფარები და დაყენდეს მარცხენასაჭიანის, მაგრამ არსებობს მოდელები, რომელთა მარჯვენასაჭიანი ვარიანტი საერთოდ არ გამოუშვია ქარხანას. საუკეთესო ვარიანტია სტიკერის დარტყმა ფარის ზედა კუთხეში, ასეთ დროს ტესტს ჩააბარებს ავტომობილი.

 


ასეთი ტენდენცია ჩამოყალიბდა: ნათხოვარი ავტონაწილებით გადიან ტექინსპექტირებაზე. როგორი იქნება კონტროლის მექანიზმი?

ამის კონტროლის მექანიზმი არ ვიცი, ვერ წარმომიდგენია როგორ უნდა მივხვდეთ მაგალითად საბურავი ნათხოვარი აქვს თუ არა მფლობელს.

დიზელისა და ბენზიის ძრავებზე განსხვავებული მონაცემებია მოთხოვნაში?

ბენზინის ძრავიანი ავტომობილები იყოფა რამდენიმე კატეგორიად, კატალიზატორიანი და უკატალიზატორო (ქარხნულად). უკატალიზატოროებში ორი ნორმა გვაქვს 1986 წლამდე და 1986 წლის 1 ოქტომბრის შემდეგ გამოსული ავტომობილები, ეს არის 3,5 და 4,5 Co-ს დასაშვები მნიშვნელობა. კატალიზატორიან ავტომობილებზე, ტექნიკური რეგლამენტით გათვალისწინებულია 0,8% Co-ს დასაშვები ნორმა. 2020 წლიდან კი უკუსვლაზე Co-ს დასაშვები მნიშვნელობა იქნება 0,5 და მაღალ ბრუნზე 0,3. ასევე, 2020 წლამდე კატალიზატორები საერთოდ არ მოითხოვება, 2020-წლიდან კი ძალაში შევა კატალიზატორის მოთხოვნა და ვინ კოდის გამოყენებით დადგინდება კონკრეტულ ავტომობილს მოყვა თუ არა ქარხნულად კატალიზატორი.

დიზელის ძრავიანი ავტომობილები იყოფა ორ  ნაწილად, ტურბო ჩაბერვით და ტურბინის გარეშე. ტურბინის გარეშე ძრავისთვის დასაშვებია 2,5 შთანთქმის კოეფიციენტი, ტურბინიანისთვის კი 3,0.

ასევე, 1960 წლამდე რეგისტრირებული ავტომობილები ტექინსპექტირებას არ ექვემდებარება, ასევე 1980 წლამდე დიზელის ძრავიანი ავტომობილებს გამონაბოლქვებზე ტესტი არ უტარდებათ.

კონკრეტული რჩევები როგორია ავტომფლობელებისთვის?

გიყვარდეთ თქვენი ავტომობილები, ეს ძალიან ბევრს ნიშნავს ავტომობილისთვისაც და ავტომფლობელისთვისაც.
რაიმე ოდნავი ხარვეზის შემჩნევის შემთხვევაში ეცადეთ გამოასწოროთ, არ გაამწვავოთ სიტუაცია, რადგან მომავალში, როდესაც ავტონაწილები ერთმანეთს ჩაითრევს, უფრო დიდ ფინანსურ ხარჯებთან იქნება დაკავშირებული.
სულაც არ არის საჭირო კანონის ამოქმედებას ველოდოთ, ნებაყოფლობით შეგიძლიათ ეწვიოთ სერვის ცენტრს და გაიაროთ ინსპექტირება.

 

 

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

10 აგვისტო, 2018

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 274256
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 274256
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (274256) AND ( 
  0 = 1
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
        )

    [post_count] => 0
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 0
    [max_num_pages] => 0
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => f72c9c7ffe001e9ed96857b31ff588ef
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)