საქართველოში სტარბაქსი შემოდის: თბილისში ქარხანა აშენდება

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

საქართველოში სტარბაქსი შემოდის: თბილისში ქარხანა აშენდება

მსოფლიოს ყავის ბაზრის ლიდერი ამერიკული კომპანია „სტარბაქსი“ საქართველოში შემოდის. თანაც საუბარია არა ყავის იმპორტზე, არამედ ქარხნის აშენებაზე. ეს „სტარბაქსისთვის“ რეგიონალური პროექტია, რომლის ცენტრი საქართველო გახდება. პროექტის შესახებ დეტალები ცნობილი არ არის, თუმცა დამტკიცებულია განაშენიანების რეგულირების გეგმა და გადაწყვეტილია, რომ ქარხანა თბილისში, კახეთის გზატკეცილზე, ეროვნული ბანკის საკასო ცენტრის უკან მდებარე ტერიტორიაზე გაკეთდება.
საინტერესოა, რომ საინვესტიციო ვალდებულებაში ქარხნის ტერიტორიაზე მუზეუმის გაკეთებაც იგეგმება. მსგავსი რამ მთელ მსოფლიოში მიღებული პრაქტიკაა.
ინვესტორის მხრიდან ქარხნის პროექტი ჯერ წარმოდგენილი არ არის და მშნებლობის ვადებზე საუბარიც ნაადრევია.
Starbucks Corporation-ის სათაო ოფისი აშშ-ში, სიეტლში მდებარეობს.
1971 წელს ინგლისურის მასწავლებელმა ჯერი ბოლდუინმა, ისტორიის მასწავლებელმა ზევ ზიგალმა და მწერალმა გორდონ ბოუკერმა გადაწყვიტეს მარცვლის ყავის გაყიდვისთვის მიეყოთ ხელი და სიეტლში მაღაზია გახსნეს.
დღეისათვის „სტარბაქსი“ მსოფლიოში ყველაზე დიდი ყავახანების ქსელია. ის სხვადასხვა სახეობის ყავას აწარმოებს. ამჟამად მსოფლიოს სხვადასხვა წერტილში „სტარბაქსი“ 24 ათას სავაჭრო წერტილს აერთიანებს.

საინტერესო ფაქტი: შესასვლელი კარი „სტარბაქსის“ ყველა დაწესებულებაში ან აღმოსავლეთს უყურებს ან სამხრეთს, მაგრამ არასოდეს ჩრდილოეთის მხარეს. ეს იმისთვის გაკეთდა, რომ ყველა მომხმარებელი დღის შუქით დატკბეს, ოღონდ ამავე დროს მზე პირდაპირ სახეში არ ანათებდეს.

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => yava
                                    [1] => starbaqsi
                                    [2] => qarkhana
                                    [3] => yavakhana
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 117678
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => yava
                                    [1] => starbaqsi
                                    [2] => qarkhana
                                    [3] => yavakhana
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 117678
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 697
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => yava
                                    [1] => starbaqsi
                                    [2] => qarkhana
                                    [3] => yavakhana
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => yava
                                    [1] => starbaqsi
                                    [2] => qarkhana
                                    [3] => yavakhana
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (117678) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (14171,3944,6831,697)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 181627
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-10-30 13:16:50
                    [post_date_gmt] => 2017-10-30 09:16:50
                    [post_content] => Starbucks –ის კონკურენტი უკვე საქართველოშია - ბაზარზე ყავის ახალი ბრენდი Second cup შემოვიდა. როგორც ”ფორტუნას” საქართველოში Second cup-ის გენერალურმა მენეჯერმა, ავთანდილ შავიშვილმა განუცხადა, ყავის კანადური ბრენდის მიერ საქართველოთი დაინტერესება ერთგვარად აღიარებაა ქვეყნის ეკონომიკური და ტურიზმის ზრდის პოტენციალის, ადგილობრივი მომხმარებლისთვის კი დამატებითი შესძლებლობაა, რომ მიიღონ დასავლური ხარისხის მრავალფეროვანი პროდუქტი.
”საქართველოში ბევრი კაფე სთავაზობს ყავას მის მომხარებლებს, მაგრამ მათი მთავარი პროდუქტი საკვებია. ცოტა საერთაშორისო კომპანიაა, რომელიც პირველად პროდუქტად მომხარებელს ყავისა და ჩაის დიდ ასორტიმენტს სთავაზობს. ასევე ბაზარზე ხარისხიანი ყავის ნაკლეობობაა და სწორედ ამ სეგმენტს შეავსებს ჩვენი კომპანია. Second Cup იყენებს მხოლოდ უმაღლესი ხარისხის არაბიკას მარცვლებს და მომხმარებელს შეუძლია, დარწმუნდეს ჩვენი ყავის განსაკუთრებულად გამორჩეულ გემოში”,- აცხადებს ავთანდილ შავიშვილი.
  მისივე ინფორმაციით, Second Cup-ი Starbucks-ის პირდაპირი კონკურენტია.  ”ყავის აღნიშნული ბრენდები ერთ სეგმენტში არიან და შესაბამისად, მათ შორის პირდაპირი კონკურენციაა. თუ ქვეყანამ გააგრძელა სტაბილურად ზრდა, ვფიქრობ, რომ Starbucks მოდევნო 5 წლის ჭრილში შემოვა ბაზარზე, თუმცა ამას პოზიტიურად ვუყურებ. საქართველოში ყავა ძალიან უყვართ, თუმცა აქამდე ბაზარზე ნაკლებად იყო ისეთი კომპანიები, რომელიც მომხარებელს ამხელა ასოტრიმენსტს შესთავაზებდა, როგორც ჯიშების ასევე სასმელების კუთხით. შესაბამისად, კონკურენცია კომპანიისთვის არის შესაძლებლობა რომ გაიზარდოს, პარალელურად ყავის მოხმარების კულტურაც იზრდება, რაც უფრო მეტად აზარალებს დაბალი ხარისხის ყავის მიმწოდებლებს და არა - ჩვენ. რაც შეეხება, Second Cup-ის პოპულარობას, კანადაში ჩატარებული კვლევის შედეგების მიხედვით, Second Cup - მეორე ადგილზეა კანადელების საყვარელი ყავის სახლების ნუსხაში”, - განმარტავს საქართველოში Second Cup-ის წარმომადგენელი. როგორც ავთანდილ შავიშვილი ამბობს, ამ ეტაპზე Second Cup ქართველ მომხმარებელს სთავაზობს მარტო ყავის 13 -ზე მეტ და  ჩაის 15 -ზე მეტ სახეობას,  საიდანაც 40-ზე მეტი სახეობის პროდუქტი მზადდება.
”ამასთან, მომხმარებელს შეუძლია, პროდუქცია ნედლეულის სახით შეიძინოს და თავად მოამზადოს სახლში. ასევე გვაქვს 100%-ით ნატურალური მეთიდით კოფეინ-გამოცლილი სახეობებიც, მათთვის ვისაც კოფეინზე გარკვეული შეზღუდვები აქვს. Second Cup - ძალიან დიდ ყურადღებას აქცევს პროუცქიის ხარისხს და მის გემოვნურ თვისებებს: 1. ყავის სახეობები არის 100% -ით უმაღლესი ხარისხის არაბიკა. 2. მწიფე მარცვლები იკრიფება ხელით და გადის ოთხმაგ დახარისხების პროცესს. გადარჩეული უმაღლესი ხარისხის საბოლოო პროდუქტი მიდის კანადაში და მხოლოდ მას შემდეგ ხდება მოხალვა, როდესაც ფრანჩაიზერების მხრიდან კეთდება შეკვეთა.  3. კაფეში ყავის მოსამზადებელი დანადგარების კალიბრაცია ხდება ყოველდღურად, (ზოგ დანადგარზე დღეში ორჯერ) იმისათვის, რომ გემოვნური თვისებები მუდმივად ერთი იყოს. ყავის ჩამოსმხმის დროს, ყავის ჩამოწურვის 2 წამით ადრე, ან გვიან ჩამოსხმაც კი განსხვავეულ გემოვნურ თვისებებს აძლევს ყავას, რის უფლებასაც არ ვაძლევთ ჩვენს თავს. 4. სპეციალურად კანადიდან მოწვეული სპეცლისტები წლის განმავლობაში რამდენიმეჯერ ატრეინინგებენ ჩვენს თანამშრომლებს როგორც პროდუქტის მომზადებაში, ასევე სერვისში 5. ჩვენი ასორტიმენტი მომხმარებელს აძლევს შესაძლებლობას, მუდმივად ახალი გემო აღმოაჩინოს  როგორც ცივი, ასევე ცხელი პროდუქტის მიმართულებით და არ მობეზრდეს მხოლოდ ერთი სახეობის სასმელი”, - აცხადებს ავთანდილ შავიშვილი ”ფორტუნასთან” საუბრისას.
ცნობისთვის, Second Cup-ის პირველი ობიექტი გაიხსნა თბილისში, სპორტის სასახლის გვერდით, 26 მაისის #1-ში, ხოლო მეორე კაფე - აღმაშენებლის #106 ნომერში. ყავისა და ჩაის გარდა, მომხმარებლებს აქ სთავაზობენ ტკბილეულისა და სენდვიჩების ასორტიმენტს, ასევე შესაძლებელია თერმოსების, Brito- ს ბრენდის პრემიუმ კლასის სასმელი ჭურჭლის შეძენა. ამ დროისათვის კომპანიაში დასაქმებულია 21 ადამიანი. სამომავლოდ კი იგეგმება როგორც ქსელის გაფართოება, ისე პროდუქციის ასორტიმენტის გაზრდა. Second Cup-ის ქართულ წარმომადგენლობაში, ვარაუდობენ, რომ 10 წლის ჭრილში სულ მცირე 10 კაფეს გახსნიან.   ბრენდის შესახებ... Second Cup არის კანადური ბრენდი, რომელიც დაარსდა 1975 წელს.  კომპანიამ საქმიანობა დაიწყო პატარა ჯიხურით, ამ დროისათვის კი კანადაში უკვე 300-ზე მეტი კაფე აქვს და 30-ზე მეტ ქვეყანაშია წარმოდგენილი. თავდაპირველად, კომპანიამ მის საერთაშორისო მიმართულებად აზია და ახლო აღმოსავლეთი აირჩია. ამ დროისთვის კი ფრანჩაიზი ევროპის მიმართლებითაც ფართოვდება, კერძოდ აღმოსავლეთ ევროპიდან: ლიტვა, აზერბაიჯანი და საქართველო. ცენტრალურ ევროპაში უკვე ინგლისში ამოქმედდა ქსელი, ხოლო მომდევნო წელს პირველი კაფე საფრანგეთში გაიხსნება.   [post_title] => Starbucks –ის კონკურენტი უკვე საქართველოშია - ბაზარზე ყავის ახალი ბრენდი შემოვიდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => starbucks-is-konkurenti-ukve-saqartveloshia-bazarze-yavis-akhali-brendi-shemovida [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-30 13:16:50 [post_modified_gmt] => 2017-10-30 09:16:50 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=181627 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 175076 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-10-13 14:55:33 [post_date_gmt] => 2017-10-13 10:55:33 [post_content] => ახლო მეგობრები და რეალური ურთიერთობები ყავა NESCAFE -სთან ერთად - ყავის ცნობილი ბრენდი ახალ კამპანიას იწყებს. ”არავისთვის არის საკამათო, რომ სოციალური ქსელები რეალურ ურთიერთობებს ანაცვლებს. ეს უკვე აღარ არის საფრთხე, ეს ფაქტია. ამ თემის ირგვლივ ხშირად მიმდინარეობს მსჯელობა, მაგრამ ნესკაფე არის პირველი ბრენდი, რომელიც პრობლემას კამპანიით დაუპირისპირდება. გამოწვევა „ახლო მეგობარი“- ის მიზანია მეგობრები კიდევ უფრო დაახლოოს ერთმანეთს, მოწყვიტოს ისინი ინტერნეტ სამყაროს ცოტა ხნით მაინც და შეკრიბოს მყუდრო გარემოში, მეგობრული საღამოს გასატარებლად ფინჯანი ყავის თანხლებით. კამპანია Really Friends/ახლო მეგობარი შეეცდება შეამციროს დისტანცია მეგობრებს შორის და „ნიუსფიდის“ თვალიერების ნაცვლად, წაახალისოს ისინი, რომ პირადად მოინახულონ „ახლომდებარე“ მეგობრები. კამპანიის გმირად შერჩეულია ზურა ბალანჩივაძე რადგან შეიძლება ითქვას, რომ ის ფაქტობრივად სოც.მედია სივრცის ბინადარია. ზურა სტუმრად ეწვია თავის მეგობრებს 2 ფინჯანი ყავით ნესკაფე და სრულიად მოულოდნელი და საინტერესო გამოცდილება მიიღო, მიიღო შთაბეჭდილებები, რომელთა მიღებაც მონიტორის და ტელეფონის ეკრანიდან უბრალოდ შეუძლებელია. ნესკაფეს პროექტის „ახლო მეგობარი“-ს მიზანია გაახალისოს, განაახლოს და შთააგონოს მეგობრები, მოწყვიტოს ისინი ვირტუალურ სივრცეს და აჩვენოს რეალური ურთიერთობების უპირატესობები. ახლო მეგობრები და რეალური ურთიერთობები ყავა ნესკაფესთან ერთად! მეგობრობა ეკრანის გარეშე/მონიტორს მიღმა - ასეთია კომპანია ნესტლეს  კრეატიული კამპანიის ლაიტმოტივები. ნესკაფეს ახალი პროექტის მიზანია მოწყვიტოს მეგობრები ვირტუალურ სივრცეს და აჩვენოს მათ რეალური ურთიერთობების უპირატესობები”, - ნათქვამია კომპანიის მიერ გავრცელებულ ოფიციალურ განცხადებაში. მათივე ინფორმაციით, ახალი კამპანიის წარდგენამ 12 ოქტომბერს, „ეზო“-ში მყუდრო და თბილ ვითარებაში ჩაიარა. ცნობისთვის,  საქართველო ამიერკავკასიაში პირველი ქვეყანაა, სადაც Really Friends კამპანია ხორციელდება. პირველად კამპანია 2013 წელს საფრანგეთში დიდი წარმატებით ჩატარდა და შემდეგ ეს კამპანია ძალიან ბევრმა ქვეყანამ აიტაცა. [post_title] => როგორ შევინარჩუნოთ მეგობრობა - NESCAFE ახალ კამპანიას იწყებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => rogor-shevinarchunot-megobroba-nescafe-akhal-kampanias-iwyebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-13 14:55:33 [post_modified_gmt] => 2017-10-13 10:55:33 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=175076 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 18868 [post_author] => 4 [post_date] => 2017-10-12 10:30:44 [post_date_gmt] => 2017-10-12 06:30:44 [post_content] => ყავა ერთ-ერთი ყველაზე პოპულარული სასმელია, რომლითაც სასიამოვნოა დილის დაწყება და ვახშმის დასრულება. ზოგადად ყავა საკმაოდ რთული სასმელია, რომლის ზემოქმედება ადამიანის ორგანიზმზე დღემდე კამათსა და უთანხმოებას იწვევს. ექსპერტთა ერთი ნაწილი ამტკიცებს, რომ ყავა სასარგებლოა და ის ჩვენი რაციონის აუცილებელი ინგრედიენტი უნდა იყოს, მეორე ნაწილი კი, დარწმუნებულია, რომ საჭიროა მისი მაქსიმალურად შემცირება. გთავაზობთ ორ განსხვავებულ მოსაზრებას, თქვენ კი, თავად გადაწყვიტეთ, ყავით გირჩევნიათ დილის დაწყება თუ  არანაკლებ არომატული ჩაით. 665@495@35cc43525f0619141c60f5069215bfbc-NDIyNTkzYmIyOQ ყავის სარგებლობა
  1. სიმსივნის გაჩენის რისკის შემცირება - ამერიკული ნაციონალური ინსტიტუტის მეცნიერებმა დაადგინეს, რომ დღეში ოთხი ან მეტი ჭიქა ყავა, 20%-ით ამცირებს მელანომას (კანის სიმსივნის ნაირსახეობა) წარმოქმნას.
  2. დახმარება წონის დაკლებისას - დამტკიცებულია, რომ კოფეინის შემცველი ყავის თაყვანისმცემლების ნივთიერებათა ცვლის პროცესი 16%-ით უფრო სწრაფად მუშაობს, ვიდრე მათი, ვინც უპირატესობას უკოფეინო ყავას ანიჭებს. გამომდინარე აქედან ნამდვილი ყავის მოყვარულები ბევრად უფრო სწრაფად იკლებენ წონაში.
  3. ანტიოქსიდანტები - ყავაში ბევრად უფრო მეტი ანტიოქსიდანტია, ვიდრე ვაშლში. ანდიოქსიდანტები კი, თავის მხრივ ამცირებენ ქრონიკული დაავადებების, ასევე პარკინსონის და მეორე ტიპის დიაბეტის განვითარების რისკს.
  4. დეპრესიის მკურნალობა - Archives of Internal Medicine-ს კვლევების თანახმად, ის ვინც დღეში სულ მცირე 2-3 ჭიქა ყავას სვამს, 15%-ით ნაკლებადაა მიდრეკილი დეპრესიისკენ.
  5. კარგი მეხსიერება - კვლევებმა აჩვენა, რომ დღეში 2 ჭიქა ყავა აუმჯობესებს მოკლევადიან და გრძელვადიან მეხსიერებას, ასევე ავითარებს  სწრაფ რეაქციას. გარდა ამისა, ყავა ხელს უშლის ალცგეიმერის დაავადების განვითარებას, რადგან ის ამცირებს ნერვის უჯრედზე გაჩენილ იმ კვანძებს, რომლებიც აფერხებენ ტვინის მუშაობას.
665@495@fb8d42f76898fae2f4831a5fc8ddb198-YzY2MzY3NTQ3Zg ყავის ზიანი
  1. ნერვული სისტემის გამოფიტვა - ყავა ძლიერი ფსიქოსტიმულატორია, რომელიც იწვევს დამოკიდებულებას. ყავის ხშირი მომხმარებელი ჯერ მოზღვავებულ ენერგიას გრძნობს, მერე კი, გაღიზიანებას და მომატებულ აფორიაქებას. გარდა ამისა, ყავის ზომიერებადაკარგულ მოყვარულებს  ნერვული უჯრედების გამოფიტვა და თირკმელსზედა ჯირკვლების მუშაობის დარღვევაც ემუქრებათ.
  2. გაუწყლოება - ერთის მხრივ ყავა ამცირებს წყურვილის გრძნობას, მეორეს მხრივ კი, მას შარდმდენის თვისება ახასიათებს. სწორედ ამიტომ, ყავის მირთმევის შემდეგ, შესაძლოა არ გქონდეთ წყურვილის გრძნობა, მაგრამ თქვენი ორგანიზმი, სასწრაფოდ საჭიროებდეს სითხის მიღებას. ყავას ორგანიზმიდან კალცი, კალციუმი, მაგნიუმი და სხვა სასარგებლო მიკროელემენტები გამოაქვს, ამიტომ რეკომედირებულია ყოველი პორციის შემდეგ 1-2 ჭიქა წყლის დალევა.
  3. მომნელებელი სისტემის პრობლემები - რძიანი ყავა არა მარტო კალორიული სასმელია, არამედ მომნელებელი სისტემისთვის რთულად გადასამუშავებელიც, რადგან ის იმ ორი ნივთიერების - ყავის ტონინის და რძის კოზეინის ერთობლიობას წარმოადგენს, რომლებიც რთულად მუშავდება ადამიანის ორგანიზმის მიერ.
  4. ადრეული დაბერება - კოსმეტოლოგების უმრავლესობამ ყავას სასტიკი ბრძოლა გამოუცხადა, რადგან მათი აზრით არომატული სასმელი კანის ადრეულ დაბერებას და სახის გაუფერულებას იწვევს.
  5. გულის დაავადებები - კვლევების თანახმად, ყავის ბოროტად გამოყენება  გულის დაავადებებს იწვევს. დღეში 6 ჭიქაზე მეტის მიღება კი, 71%-ით ზრდის გულსისხლძარღვთა დაავადებების რისკს.
  315@415@04630f7c5b7f9d424e6a1a1fa086c3d1-M2EyY2M3MWRlMA ყავის კოქტეილები
  1. ესპრესო - ტრადიციულად ყავის ყველაზე ძლიერ ნაირსახეობად ითვლება და მცირე ზომის (30-35მლ.) ფინჯანით ისმება. სინამდვილეში ესპრესო ყველაზე მეტად უფრთხილდება ჩვენს გულსა და კუჭს, რადგან მომზადების პროცესში ის საკმაოდ დიდი რაოდენობით კარგავს კოფეინს, სამაგიეროდ ინარჩუნებს მდიდარ გემოსა და არომატს. (კალორიულობა - 7 კკალ.)
  2. მაკიატო - ესპრესო რძის ქაფით, კაპუჩინოს მსგავსად 1:1 პროპორციით. შეიძლება ითქვას, რომ მაკიატო კაპუჩინოს ნაკლებად კალორიული ნაირსახეობაა (კალორიულობა - 66 კკალ.)
  3. ამერიკანო - წყლით გაზავებული ესპრესო, სადაც წყალი უკვე მომზადებულ ყავაში ისხმება, რაც აქრობს ესპრესოსთვის დამახასიათებელ სიმწარეს,  არომატი კი, ბევრად უფრო რბილი ხდება. ტრადიციულად 30 მლ. ესპრესოზე 120 მლ. წყალი მოდის. (კალორიულობა - 18 კკალ.)
  4. კაპუჩინო - ყავის კოქტეილი ესპრესოში რძის ქაფის დამატებით. როგორც წესი კაპუჩინო სამი (ერთნაირი პროპორციით) ინგრედიენტისგან - ესპრესო, ცხელი რძე და რძის ქაფისგან შედგება. სასმელის ყველა შემადგენელი ცხელი უნდა იყოს და თბილ ჭიქაში ჩაისხას. (კალორიულობა - 105 კკალ.)
  5. ლატე - რძის კოქტეილი უფროა ვიდრე ყავის, რადგან მისი ძირითადი ინგრედიენტი ცხელი რძეა (ესპრესოს ერთ ნაწილზე რძის სამი ნაწილი მოდის). ლატე სამი ფენისგან შედგება და მისი მირთმევა მაღალი გამჭვირვალე ჭიქითაა მიღებული, რათა უკეთ გამოჩნდეს სამივე - რძის, რძის ქაფის და ყავის ფენა (კალორიულობა - 112 კკალ.)
  6. მოკაჩინო - ყავის კოტეილი შოკოლადისა და ტრადიციული ლატეს დამატებით, რომელიც ასევე ცნობილია "მოკოს" სახელით. მზადდება ლატეს მსგავსად, თუმცა მისგან განსხვავებით მაკაჩინოს კაკაოს ფხვნილს ან შოკოლადის სიროფს უმატებენ. (კალორიულობა - 298 კკალ.)
  7. ყავა თურქულად - წვრილად დაფვილი ძლიარი ყავა სუნელების დამატებით. ტრადიციულად მას ჯეზვიში ხარშავენ დაბალ ცეცხლზე, რომელიც ყავას არ აძლევს ადუღების, გემოსა და არომატის დაკარგვის საშუალებას. (კალორიულობა - 1 კკალ.)
  8. ფლეტ უეტი - ყავის კოქტეილი, მსუბუქად აქაფებული რძისა და ესპრესოს ორმაგი პორციის შემადგენლობით. 110 მლ. რძეზე დაახლოებით 60 მლ. ყავა მოდის. ლატესა და კაპუჩინოსგან ეს სახეობა გამოკვეთილი ყავის (დამახასიათებელი სიმწარით) და რძის რბილი გემოთი გამოირჩევა. (კალორიულობა - 50 კკალ.)
  9. ფრაპე - ყავისა (ორმაგი ესპრესო) და რძის (დაახლოებით 100 მლ.) ცივი კოტეილი, რომლის ყველა კომპონენტი ცივი უნდა იყოს და ერგვაროვან მასად ან შეიკერში აითქვიფოს ან მიქსერში. ხშირად ფრაპეს ძირითად ინგრედიენტად ნაყინს იყენებენ, შეიძლება ყინულის ან სხვადასხვა სიროფის დამატებაც. (კალორიულობა - 60 კკალ.)
  10. ყავა ირლანდიურად - ყავის კოქტეილი, ვისკით, ნაღებითა და ლერწმის შაქრით. ტრადიციული შემადგენლობა - ოთხი პორცია ესპრესო, 30-35 მლ. ვისკი, 1 ჩაის კოვზი შაქარი და 2 სუფრის კოვზი ათქვეფილი ნაღები. (კალორიულობა - 113 კკალ.)
  [post_title] => ყავა: სასარგებლო თუ საზიანო? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => yava-sasargeblo-tu-saziano [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-12 12:19:51 [post_modified_gmt] => 2017-10-12 08:19:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=18868 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 181627 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-10-30 13:16:50 [post_date_gmt] => 2017-10-30 09:16:50 [post_content] => Starbucks –ის კონკურენტი უკვე საქართველოშია - ბაზარზე ყავის ახალი ბრენდი Second cup შემოვიდა. როგორც ”ფორტუნას” საქართველოში Second cup-ის გენერალურმა მენეჯერმა, ავთანდილ შავიშვილმა განუცხადა, ყავის კანადური ბრენდის მიერ საქართველოთი დაინტერესება ერთგვარად აღიარებაა ქვეყნის ეკონომიკური და ტურიზმის ზრდის პოტენციალის, ადგილობრივი მომხმარებლისთვის კი დამატებითი შესძლებლობაა, რომ მიიღონ დასავლური ხარისხის მრავალფეროვანი პროდუქტი.
”საქართველოში ბევრი კაფე სთავაზობს ყავას მის მომხარებლებს, მაგრამ მათი მთავარი პროდუქტი საკვებია. ცოტა საერთაშორისო კომპანიაა, რომელიც პირველად პროდუქტად მომხარებელს ყავისა და ჩაის დიდ ასორტიმენტს სთავაზობს. ასევე ბაზარზე ხარისხიანი ყავის ნაკლეობობაა და სწორედ ამ სეგმენტს შეავსებს ჩვენი კომპანია. Second Cup იყენებს მხოლოდ უმაღლესი ხარისხის არაბიკას მარცვლებს და მომხმარებელს შეუძლია, დარწმუნდეს ჩვენი ყავის განსაკუთრებულად გამორჩეულ გემოში”,- აცხადებს ავთანდილ შავიშვილი.
  მისივე ინფორმაციით, Second Cup-ი Starbucks-ის პირდაპირი კონკურენტია.  ”ყავის აღნიშნული ბრენდები ერთ სეგმენტში არიან და შესაბამისად, მათ შორის პირდაპირი კონკურენციაა. თუ ქვეყანამ გააგრძელა სტაბილურად ზრდა, ვფიქრობ, რომ Starbucks მოდევნო 5 წლის ჭრილში შემოვა ბაზარზე, თუმცა ამას პოზიტიურად ვუყურებ. საქართველოში ყავა ძალიან უყვართ, თუმცა აქამდე ბაზარზე ნაკლებად იყო ისეთი კომპანიები, რომელიც მომხარებელს ამხელა ასოტრიმენსტს შესთავაზებდა, როგორც ჯიშების ასევე სასმელების კუთხით. შესაბამისად, კონკურენცია კომპანიისთვის არის შესაძლებლობა რომ გაიზარდოს, პარალელურად ყავის მოხმარების კულტურაც იზრდება, რაც უფრო მეტად აზარალებს დაბალი ხარისხის ყავის მიმწოდებლებს და არა - ჩვენ. რაც შეეხება, Second Cup-ის პოპულარობას, კანადაში ჩატარებული კვლევის შედეგების მიხედვით, Second Cup - მეორე ადგილზეა კანადელების საყვარელი ყავის სახლების ნუსხაში”, - განმარტავს საქართველოში Second Cup-ის წარმომადგენელი. როგორც ავთანდილ შავიშვილი ამბობს, ამ ეტაპზე Second Cup ქართველ მომხმარებელს სთავაზობს მარტო ყავის 13 -ზე მეტ და  ჩაის 15 -ზე მეტ სახეობას,  საიდანაც 40-ზე მეტი სახეობის პროდუქტი მზადდება.
”ამასთან, მომხმარებელს შეუძლია, პროდუქცია ნედლეულის სახით შეიძინოს და თავად მოამზადოს სახლში. ასევე გვაქვს 100%-ით ნატურალური მეთიდით კოფეინ-გამოცლილი სახეობებიც, მათთვის ვისაც კოფეინზე გარკვეული შეზღუდვები აქვს. Second Cup - ძალიან დიდ ყურადღებას აქცევს პროუცქიის ხარისხს და მის გემოვნურ თვისებებს: 1. ყავის სახეობები არის 100% -ით უმაღლესი ხარისხის არაბიკა. 2. მწიფე მარცვლები იკრიფება ხელით და გადის ოთხმაგ დახარისხების პროცესს. გადარჩეული უმაღლესი ხარისხის საბოლოო პროდუქტი მიდის კანადაში და მხოლოდ მას შემდეგ ხდება მოხალვა, როდესაც ფრანჩაიზერების მხრიდან კეთდება შეკვეთა.  3. კაფეში ყავის მოსამზადებელი დანადგარების კალიბრაცია ხდება ყოველდღურად, (ზოგ დანადგარზე დღეში ორჯერ) იმისათვის, რომ გემოვნური თვისებები მუდმივად ერთი იყოს. ყავის ჩამოსმხმის დროს, ყავის ჩამოწურვის 2 წამით ადრე, ან გვიან ჩამოსხმაც კი განსხვავეულ გემოვნურ თვისებებს აძლევს ყავას, რის უფლებასაც არ ვაძლევთ ჩვენს თავს. 4. სპეციალურად კანადიდან მოწვეული სპეცლისტები წლის განმავლობაში რამდენიმეჯერ ატრეინინგებენ ჩვენს თანამშრომლებს როგორც პროდუქტის მომზადებაში, ასევე სერვისში 5. ჩვენი ასორტიმენტი მომხმარებელს აძლევს შესაძლებლობას, მუდმივად ახალი გემო აღმოაჩინოს  როგორც ცივი, ასევე ცხელი პროდუქტის მიმართულებით და არ მობეზრდეს მხოლოდ ერთი სახეობის სასმელი”, - აცხადებს ავთანდილ შავიშვილი ”ფორტუნასთან” საუბრისას.
ცნობისთვის, Second Cup-ის პირველი ობიექტი გაიხსნა თბილისში, სპორტის სასახლის გვერდით, 26 მაისის #1-ში, ხოლო მეორე კაფე - აღმაშენებლის #106 ნომერში. ყავისა და ჩაის გარდა, მომხმარებლებს აქ სთავაზობენ ტკბილეულისა და სენდვიჩების ასორტიმენტს, ასევე შესაძლებელია თერმოსების, Brito- ს ბრენდის პრემიუმ კლასის სასმელი ჭურჭლის შეძენა. ამ დროისათვის კომპანიაში დასაქმებულია 21 ადამიანი. სამომავლოდ კი იგეგმება როგორც ქსელის გაფართოება, ისე პროდუქციის ასორტიმენტის გაზრდა. Second Cup-ის ქართულ წარმომადგენლობაში, ვარაუდობენ, რომ 10 წლის ჭრილში სულ მცირე 10 კაფეს გახსნიან.   ბრენდის შესახებ... Second Cup არის კანადური ბრენდი, რომელიც დაარსდა 1975 წელს.  კომპანიამ საქმიანობა დაიწყო პატარა ჯიხურით, ამ დროისათვის კი კანადაში უკვე 300-ზე მეტი კაფე აქვს და 30-ზე მეტ ქვეყანაშია წარმოდგენილი. თავდაპირველად, კომპანიამ მის საერთაშორისო მიმართულებად აზია და ახლო აღმოსავლეთი აირჩია. ამ დროისთვის კი ფრანჩაიზი ევროპის მიმართლებითაც ფართოვდება, კერძოდ აღმოსავლეთ ევროპიდან: ლიტვა, აზერბაიჯანი და საქართველო. ცენტრალურ ევროპაში უკვე ინგლისში ამოქმედდა ქსელი, ხოლო მომდევნო წელს პირველი კაფე საფრანგეთში გაიხსნება.   [post_title] => Starbucks –ის კონკურენტი უკვე საქართველოშია - ბაზარზე ყავის ახალი ბრენდი შემოვიდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => starbucks-is-konkurenti-ukve-saqartveloshia-bazarze-yavis-akhali-brendi-shemovida [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-10-30 13:16:50 [post_modified_gmt] => 2017-10-30 09:16:50 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=181627 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 52 [max_num_pages] => 18 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 1bfdc1921f1bacdbce8eef924c95490b [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები