თბილისში ტაქსები თეთრი ფერის იქნება

პოპულარული

თბილისში ტაქსები თეთრი ფერის იქნება

თბილისში ტაქსები, სავარაუდოდ, თეთრი ფერის იქნება. მძღოლებს ვალდებულება, რომ მოქალაქეებს ტაქსით მომსახურება თეთრი ფერის მანქანებით შესთავაზონ, 2019 წლის მეორე ნახევრიდან ექნებათ.

გარდა ამისა, ოქტომბრიდან, სამკარიანი ავტომობილები და მარჯვენასაჭიანი ავტომობილები ტაქსის სერვისის გაწევას ვეღარ შეძლებენ.

“ლიცენზიის მქონე ტაქსის მძღოლებისთვის ქალაქში გამოიყოფა სპეციალური პარკირების ადგილები, რომელიც იქნება მათთვის უფასო. გარდა ამისა, მათ საკუთარ ავტომობილებზე ექნებათ გამოყოფილი კონკრეტული ადგილები, სადაც შესაძლებელი იქნება რეკლამის გაკეთება და რეკლამიდან შემოსული თანხა იქნება მათი პირადი საკუთრება. ასევე, მანათობელი ტაქსის ნიშანი, რომელსაც დაამზადებს მერია, ტაქსებს გადაეცემათ უფასოდ”, – განაცხადა კალაძემ.

თბილისის მერიამ ტაქსებთან დაკავშირებული საკითხის რეგულირება დაიწყო. ამ ეტაპზე დედაქალაქში მოძრავი ტაქსების აღრიცხვა მიმდინარეობს. მძღოლებმა რეგისტრაცია 1-ელ ნოემბრამდე უნდა გაიარონ და შესაბამისი მომსახურების გაწევისთვის საჭირო ნებართვა აიღონ.

2018 წლის ნოემბრიდან ლიცენზიის გარეშე ტაქსის სერვისის გაწევის შემთხვევაში მძღოლები დაჯარიმდებიან.

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

26 სექტემბერი, 2018

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => taqsebi
                                    [2] => taqsebis-regulaciebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 288480
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => taqsebi
                                    [2] => taqsebis-regulaciebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 288480
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 203
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => taqsebi
                                    [2] => taqsebis-regulaciebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => taqsebi
                                    [2] => taqsebis-regulaciebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (288480) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (27907,11833,203)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 298074
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-10-23 12:34:54
                    [post_date_gmt] => 2018-10-23 08:34:54
                    [post_content] => თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე „სითი ინსტიტუტ საქართველოს“ ხელმძღვანელი მამუკა სალუქვაძე აცხადებს, რომ ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს გაკეთება კვლევის გარეშე არ შეიძლება.

მისი განცხადებით, არსებული ინფრასტრუქტურა მიწისზედა რკინიგზის ტრანსპორტისთვის დაიწუნეს, თუმცა შესაძლებელია მეტრო აქ მინიმალური ხარჯებით მოეწყოს, თუმცა კვლევის გარეშე ამის გაკეთება არ შეიძლება.

„ლილოს მიმართულებით დღეს გამოუყენებელი ინფრასტრუქტურაა, რომელიც შეიძლება მერიამ გამოიყენოს ისე, რომ ძალიან ბევრი ფინანსური საშუალებები არ დაიხარჯოს. ფაქტობრივად, ტრასა მოწყობილია, მიწის სამუშაოები გაკეთებულია. რა თქმა უნდა, ხვალ ვერ მიადგებიან, ნიჩაბს ვერ დაარტყამენ და მუშაობას ვერ დაიწყებენ. ყველა ასეთ პროექტს სჭირდება კვლევა, ამის გარეშე გაკეთება არ შეიძლება, რადგან ეს იყო გათვლილი რკინიგზის ტრანსპორტზე, ახლა საუბარია მეტროზე. ეს არის ის ტრასა, რომელიც შემოვლითი რკინიგზისთვის იყო განკუთვნილი, მაგრამ არა მხოლოდ ჩვენ, არამედ ბევრმა ექსპერტმა დაიწუნა. ძალიან ბევრი პარამეტრით სტანდარტებს ვერ აკმაყოფილებს. თბილისის ზღვისკენ რომელიც მიდის ბევრი ფაქტორის გამო იქნა დაწუნებული, მათ შორის ეკოლოგიური და ტექნიკურ საკითხების გამო. ამიტომ ვფიქრობ, რომ მეტროსთვის ამ ინფრასტრუქტურის გამოყენება რეალურია,“ - განაცხადა სალუქვაძემ.

მამუკა სალუქვაძე აღნიშნავს, რომ ამ მიმართულებით ტრანსპორტის განვითარება თბილისის გენერალურ გეგმაშიც იყო შეთავაზებული და მერია გენ.გეგმის პირველადი ვერსიიდან საკმაოდ ბევრ პროექტს აანონსებს.

„თქვენ უკვე ხედავთ, რომ გენგეგმამ ბიძგი მისცა იმას, რომ ამბიციური პროექტების განხორციელება დაიწყოს თბილისში. გვახსოვს ჩვენ პერიოდი, როცა მახინჯი სახლების გარდა არაფერი შენდებოდა და არავითარ მსხვილ პროექტებზე საუბარი არ იყო. მით უფრო არ იყო საუბარი ისეთ პროექტებზე, რომელიც ქალაქის გამწვანებას შეუწყობდა ხელს, მწვანე ტრანსპორტის განვითარებას შეუწყობდა ხელს. მას შემდეგ, რაც გენგეგმა მიღებულია, თუმცა დამტკიცებული არ არის, საკმაოდ მსხვილი და ამბიციური პროექტების დაანონსება მიმდინარეობს თბილისის მერიის მიერ, იმ პროექტების, რომელიც გათვალისწინებული იყო მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის მიერ.

ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს პროექტი ჩვენ რეკომენდაციის და წინადადების სახით გვქონდა ჩადებული გენერალურ გეგმაში. რა თქმა უნდა, მეტროს გაგრძელება ბევრი მიმართულებით არის საჭირო, რადგან ეკოლოგიურად სუფთა ტრანსპორტია, საკმაოდ ბევრი ადამიანი გადაჰყავს,“ - განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.

 
                    [post_title] => ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს გაკეთება კვლევის გარეშე არ შეიძლება - მამუკა სალუქვაძე
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => lilos-mimartulebit-miwiszeda-metros-gaketeba-kvlevis-gareshe-ar-sheidzleba-mamuka-saluqvadze
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-23 12:34:54
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-23 08:34:54
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=298074
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 296890
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-10-18 17:49:45
                    [post_date_gmt] => 2018-10-18 13:49:45
                    [post_content] => დედაქალაქში, 9 მისამართზე ტაქსების პარკირების ადგილები დაიხაზა. ყვითელ ფერში შესრულებული მონიშვნები რუსთაველის გამზირზე, მეტროსადგურ „თავისუფლების მოედანთან“; ქავთარაძის ქ. N44-თან; ვაჟა ფშაველას გამზირის N41 და N71-თან; ყაზბეგის გამზირის N12-თან; იონა ვაკელის ქუჩაზე, რესპუბლიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; წინანდლის ქუჩაზე, პირველი კლინიკური საავადმყოფოს მიმდებარედ; პაიჭაძისა და მიქელაძის ქუჩების გადაკვეთაზე და ლუბლიანას ქ. N21ა-სთან გაკეთდა.

თბილისის მერიამ ტაქსების უფასო პარკირებისთვის, დედაქალაქის მასშტაბით, 274 ადგილზე გათვლილი 86 ლოკაცია შეარჩია. მათი განლაგების სქემის ხილვა უკვე შესაძლებელია ვებგვერდზე http://maps.tbilisi.gov.ge.

„თბილისის პარკინგი“ გამოყოფილ ყველა წერტილში დახაზვის პროცესს უახლოეს ხანებში დაასრულებს. პარკირების ადგილებზე განთავსდება საგზაო ნიშნებიც ქართული და ლათინური წარწერებით.

ტაქსებისთვის საპარკინგე ადგილები ძირითადად იმ უბნებში გამოიყო, სადაც ავტომანქანის გაჩერება სირთულეს წარმოადგენს. პრიორიტეტულად  განისაზღვრა ადგილები:

ტაქსების დგომის წერტილებში;

საავადმყოფოებთან;

მეტროსადგურებთან და ავტობუსების გაჩერებების სიახლოვეს;

სავაჭრო ცენტრებთან;

სასტუმროებთან.

გასათვალისწინებელია, რომ ტაქსებისთვის ეს სისტემა თბილისის მთავრობის მიერ პარკირების სფეროს რეფორმისა და გარკვეულ უბნებში ზონალური პარკირების შემოღების შემდგომაც შენარჩუნდება.


                    [post_title] => თბილისში ტაქსების პარკირების ადგილების დახაზვა დაიწყო
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => tbilisshi-taqsebis-parkirebis-adgilebis-dakhazva-daiwyo
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-18 17:49:45
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-18 13:49:45
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=296890
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 294553
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-10-12 10:37:27
                    [post_date_gmt] => 2018-10-12 06:37:27
                    [post_content] => პირებს, რომელთა ძირითადი საქმიანობა ტაქსის მძღოლობა არ იქნება, შეეძლებათ სხვა ფერის მანქანებითაც იმოძრაონ,- ამის შესახებ თბილისის მერიის ტრანსპორტის საქალაქო სამსახურის უფროსი მამუკა მუმლაძე აცხადებს. შესაბამისი ინიციატივა მან საკრებულოს სატრანსპორტო კომისიის სხდომაზე წარადგინა.

მერიის ინიციატივით ტაქსები ორ A და B კატეგორიად დაიყოფა.

„ტაქსების რეფორმის დაანონსებისთანავე ვთქვით, რომ ეს არ უნდა იყოს ტვირთი ადამიანებისთვის. ჩვენი მიზანი არ არის, რომ ბაზარზე ტაქსების რაოდენობა შემცირდეს. ტაქსები ბაზარმა მოამრავლა თვითონ და იყო მიზეზები, რომელიც საზოგადოებრივი ტრანსპორტის განუვითარებლობასთან იყო კავშირში.

ჩვენ წარმოვადგინეთ ალტერნატივა - B კატეგორიის ტაქსები, რომელიც ვიზუალში არ არის ტაქსი და „ქოლცენტრების“ მეშვეობით ღებულობს კლიენტებს და ემსახურება მათ. ამას ახერხებენ სამსახურამდე ან სამსახურის შემდეგ. მათ თავისუფლად შეუძლიათ B კატეგორია მოიპოვონ,“- აცხადებს მამუკა მუმლაძე.

მამუკა მუმლაძე განმარტავს, რომ B კატეგორიის მქონე მძღოლებს არ ექნებათ გარკვეული პრივილეგიებით სარგებლობის საშუალება.

„მათ არ ექნებათ საშუალება ისარგებლონ ტაქსის გასაჩერებელი უფასო ადგილებით, მათ არ ექნებათ რეკლამის განთავსების უფლება და ა.შ.“,- აცხადებს მამუკა მუმლაძე.

წინადადებას საკრებულომ მხარი დაუჭირა, თუმცა, ოპოზიციას აღნიშნულთან დაკავშირებით შეკითხვები ჰქონდა. ოპოზიცია მერიას არასამართლიანი გადაწყვეტილებების მიღებაში ადანაშაულებს.
                    [post_title] => თბილისში თეთრი ფერის ტაქსების გარდა, გარკვეულ შემთხვევაში სხვა ფერის ტაქსებიც იმოძრავებენ
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => tbilisshi-tetri-feris-taqsebis-garda-garkveul-shemtkhvevashi-skhva-feris-taqsebic-imodzraveben
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-12 10:37:27
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-12 06:37:27
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=294553
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 298074
            [post_author] => 8
            [post_date] => 2018-10-23 12:34:54
            [post_date_gmt] => 2018-10-23 08:34:54
            [post_content] => თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე „სითი ინსტიტუტ საქართველოს“ ხელმძღვანელი მამუკა სალუქვაძე აცხადებს, რომ ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს გაკეთება კვლევის გარეშე არ შეიძლება.

მისი განცხადებით, არსებული ინფრასტრუქტურა მიწისზედა რკინიგზის ტრანსპორტისთვის დაიწუნეს, თუმცა შესაძლებელია მეტრო აქ მინიმალური ხარჯებით მოეწყოს, თუმცა კვლევის გარეშე ამის გაკეთება არ შეიძლება.

„ლილოს მიმართულებით დღეს გამოუყენებელი ინფრასტრუქტურაა, რომელიც შეიძლება მერიამ გამოიყენოს ისე, რომ ძალიან ბევრი ფინანსური საშუალებები არ დაიხარჯოს. ფაქტობრივად, ტრასა მოწყობილია, მიწის სამუშაოები გაკეთებულია. რა თქმა უნდა, ხვალ ვერ მიადგებიან, ნიჩაბს ვერ დაარტყამენ და მუშაობას ვერ დაიწყებენ. ყველა ასეთ პროექტს სჭირდება კვლევა, ამის გარეშე გაკეთება არ შეიძლება, რადგან ეს იყო გათვლილი რკინიგზის ტრანსპორტზე, ახლა საუბარია მეტროზე. ეს არის ის ტრასა, რომელიც შემოვლითი რკინიგზისთვის იყო განკუთვნილი, მაგრამ არა მხოლოდ ჩვენ, არამედ ბევრმა ექსპერტმა დაიწუნა. ძალიან ბევრი პარამეტრით სტანდარტებს ვერ აკმაყოფილებს. თბილისის ზღვისკენ რომელიც მიდის ბევრი ფაქტორის გამო იქნა დაწუნებული, მათ შორის ეკოლოგიური და ტექნიკურ საკითხების გამო. ამიტომ ვფიქრობ, რომ მეტროსთვის ამ ინფრასტრუქტურის გამოყენება რეალურია,“ - განაცხადა სალუქვაძემ.

მამუკა სალუქვაძე აღნიშნავს, რომ ამ მიმართულებით ტრანსპორტის განვითარება თბილისის გენერალურ გეგმაშიც იყო შეთავაზებული და მერია გენ.გეგმის პირველადი ვერსიიდან საკმაოდ ბევრ პროექტს აანონსებს.

„თქვენ უკვე ხედავთ, რომ გენგეგმამ ბიძგი მისცა იმას, რომ ამბიციური პროექტების განხორციელება დაიწყოს თბილისში. გვახსოვს ჩვენ პერიოდი, როცა მახინჯი სახლების გარდა არაფერი შენდებოდა და არავითარ მსხვილ პროექტებზე საუბარი არ იყო. მით უფრო არ იყო საუბარი ისეთ პროექტებზე, რომელიც ქალაქის გამწვანებას შეუწყობდა ხელს, მწვანე ტრანსპორტის განვითარებას შეუწყობდა ხელს. მას შემდეგ, რაც გენგეგმა მიღებულია, თუმცა დამტკიცებული არ არის, საკმაოდ მსხვილი და ამბიციური პროექტების დაანონსება მიმდინარეობს თბილისის მერიის მიერ, იმ პროექტების, რომელიც გათვალისწინებული იყო მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის მიერ.

ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს პროექტი ჩვენ რეკომენდაციის და წინადადების სახით გვქონდა ჩადებული გენერალურ გეგმაში. რა თქმა უნდა, მეტროს გაგრძელება ბევრი მიმართულებით არის საჭირო, რადგან ეკოლოგიურად სუფთა ტრანსპორტია, საკმაოდ ბევრი ადამიანი გადაჰყავს,“ - განაცხადა მამუკა სალუქვაძემ.

 
            [post_title] => ლილოს მიმართულებით მიწისზედა მეტროს გაკეთება კვლევის გარეშე არ შეიძლება - მამუკა სალუქვაძე
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => lilos-mimartulebit-miwiszeda-metros-gaketeba-kvlevis-gareshe-ar-sheidzleba-mamuka-saluqvadze
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2018-10-23 12:34:54
            [post_modified_gmt] => 2018-10-23 08:34:54
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://fortuna.ge/?p=298074
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 263
    [max_num_pages] => 88
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => db8d0a113076d937381a1d218a636572
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები