LIVE
უსმინე პირდაპირ ეთერს

ავტომატური გადაცემათა კოლოფები: მათი ტიპები და დადებითი და უარყოფითი მხარეები

302

გადაცემა „ავტოსერვისის“ სტუმარი ავტოექსპერტი დავით ლობჟანიძე იყო.  გადაცემის თემა ავტომატური გადაცემათა კოლოფები – მათი ტიპები და პრობლემათა გადაჭრის გზები იყო.

– დღესდღეობით უმეტესობა ავტომატიკას ანიჭებს უპირატესობას, კომფორტის გამო. ბევრმა არ იცის, რომ ავტომატური გადაცემათა კოლოფები ერთმანეთისგან განსხვავდება. გამოვყოთ მათი ტიპები…
– პირველი თაობის ავტომატური გადაცემათა კოლოფები ჩვეულებრივი ჰიდროტრანსფორმატული, ელექტრონული მართვით იყო. შემდეგ გამოუშვეს ვარიატორული გადაცემათა კოლოფი, მას დაემატა რობოტიზირებული კოლოფი და ჰიბრიდი, ანუ ელექტრონული კოლოფი.

ხშირად ხდება, რომ როდესაც მყიდველი გებულობს, რომ მანქანაში ვარიატორული გადაცემათა კოლოფია, მისი ყიდვისგან თავს იკავებს…
დიდი მნიშვნელობა აქვს ექსპლოატაციას, როგორ ხდებოდა ზეთის შეცვლა და გარბენს. ქალაქსი პირობებში ვარიატორზე დიდი დატვირთვა მოდის. რა თქმა უნდა, დაბალი გარბენით უნდა იყოს მანქანა.

– ძველი კლასიკური გადაცემათა კოლოფის შემთხვევაში, რა გარბენზე უნდა მოხდეს ზეთის შეცვლა?
– 40 000-50 000 კილომენტრამდე. დატვირთულ პირობებში სიარულის შემთხვევაში უფრო მალე უნდა მოხდეს შეცვლა.

მსმენელი: მყავს Nissan March, 2004 წლიანი, 1,2 ძრავით. რაც ვიყიდე არ შემიცვლია ზეთი. უნდა ჰქონდეს თუ არა კონკრეტული სიმპტომები მანქანას, რომ ზეთი შევცვალო?
– ამ შემთხვევაში არ ღირს ლოდინი, რადგან როდესაც მანქანას სიმპტომი გამოუჩნდება, შესაძლოა დაგვიანებული იყოს. შეცვალეთ და დაიწყეთ იმ დღიდან ათვლა. თქვენს ავტომობილს დაახლოებით 6-7 ლიტრამდე ზეთი დასჭირდება.

– რაც შეეხება რობოტიზირებულ გადაცემათა კოლოფს, ეს არის მექანიკა, რომელიც იმართება რობოტის მიერ და ჰქვია ავტომატიკა. ამასთან, ის ქმნის საკმაოდ ბევრ პრობლემას…
– ნამდვილად ასეა. ხშირად ცვდება რობოტი და ელექტრონიკაც გამოდის წყობიდან. ამ სიახლით ეს სისტემა გაართულეს, ამასთან შესაბამისი მომსახურება საკმაოდ ძვირია.

მსმენელი: მყავს Subaru Forrester, 2004 წლიანი, 95 ათასი გარბენით ჩამოვიყვანე იაპონიიდან დაახლოებით 1 წლის წინ. დაახლოებით 10 დღის წინ ტუმბოს საშუალებით შევცვალე ზეთი, მაგრამ გადართვის დროს პრობლემა მაინც დარჩა. ხელოსნის თქმით, მიზეზი ტუმბოდან შესული ნაგავია. თქვენ რას მეტყვით ამასთან დაკავშირებით?
– შესაძლოა კარტერის „სეტკა“ არის გაჭედილი. საჭიროა ფილტრის მოხსნა და გაწმენდა. შესაძლოა, ეს იყოს ძირითადი პრობლემა.

მსმენელი: მყავს 2004 წლიანი ML. ჰქონდა გადაცემათა კოლოფის პრობლემა, როდესაც ჩამოვიყვანე. მირჩიეს, რომ შემეცვვალა და შევცვალე კიდეც მთლიანად. ჩავაყენე აქაური მანქანის გამოცვლილი კოლოფი. რამდენიმე თვის შემდეგ შეექმნა პრობლემები: გაზს რო ვაჭერ უჭირს წასვლა მანქანას და ნელ-ნელა მიდის. რას მირჩევთ?
– პირველ რიგში ზეთი გადაამოწმეთ, მერე ელექტრონული დიაგნოსტიკა უნდა გააკეთოთ და უფრო გამოჩნდება პრობლემა.

მსმენელი: მყავს 2009 წლის Jetta, 2,5-იანი ძრავით. დაახლოებით ერთი წელია, რაც არ შემიცვლია ზეთი და მითხრეს, რომ შეცვლას არ საჭიროებს…
– აუცილებლად უნდა შეცვალოთ ზეთი!

– დათო, მოსალოდნელ ყინვებთან დაკავშირებით რა რჩევებს მისცემთ მსმენელებს?
– ისევ იმას ვიტყვი, რომ დილით, ძრავის გათბობის დროს გადაცემათა კოლოფი არ თბება, ამიტომ პირველი 2-3 კილომეტრი აგრესიულად არ ატაროთ მანქანა. რაც მეტი სიცივე იქნება, დაბალ ბრუნზე რაც შეიძლება მეტი მანძილი გაიარეთ.

 

 

გაზიარება
გაზიარება

კომენტარები