სუპერმარკეტები მომხმარებლების ფსიქოლოგიის გათვალისწინებით, დიდი სიფრთხილით გეგმავენ, როგორ დაალაგონ პროდუქტი თაროებზე. ნივთების განთავსებას სტრატეგიული მნიშვნელობა აქვს და ჩვენც ადვილად ვებმებით მახეში.
გაიხსენეთ, რამდენჯერ შესულხართ მაღაზიაში მხოლოდ რძის საყიდლად, უკან კი საჭმლით სავსე სამი ჩანთით გამოსულხართ. ნაცნობი სიტუაციაა, ხომ?
როგორ ახერხებენ ამას სუპერმარკეტები :
1. ძირითადი პროდუქტი მაღაზიის უკანა ნაწილშია განთავსებული.
პირველადი საჭიროების პროდუქტი, როგორიცაა რძე და კვერცხი, ყოველთვის ბოლო თაროებზე დევს, ამიტომ მომხმარებლებს უწევთ მთელი მაღაზია გაიარონ და ყველა სხვა პროდუქტს შეავლონ თვალი.
2. ყვავილები და საკონდიტრო ნაწარმი შესასვლელთან ახლოს გხვდება
ეს სურნელოვანი და ყურადღების მიმზიდველი პროდუქტი განგებ დევს მაღაზიის შესასვლელში, რომ მომხმარებლის სანერწყვე ჯირკვლები ფააქტიურდეს და მოშივდეს, ამის გამო კი ის ბევრ პროდუქტს ყიდულობს მაღაზიაში სიარულისას.
3. ხილი და ბოსტნეული შესასვლელთან ახლოს დევს.
ახალი ხილი და ბოსტნეული და თვალისთვის ესთეტიკურად აღსაქმელი პროდუქტი მომხმარებლის თვალს იტაცებს და აიძულებს, მეტი დახარჯოს.
4. თაროებზე პროდუქტი დევს როგორც უფროსების, ასევე – ბავშვების ფსიქოლოგიური განწყობის გათვალისწინებით.
წამყვანი ბრენდების ძვირადღირებული პროდუქტი ზრდასრული ადამიანების სიმაღლის გათვალისწინებით დევს, საბავშვო ტკბილეული კი – ქვედა თაროებზე.
5. პროდუქტი დაწყვილებულია.
მომხმარებლები ხშირად ყიდულობენ ხოლმე დაწყვილებულ პროდუქტს, მაგალითად – თუ ჩიფსის გვერდზე დევს სალსა.