ლენტეხი-ბავარის გზის ნაწილი დაიტბორა

პოპულარული

ლენტეხი-ბავარის გზის ნაწილი დაიტბორა

ლენტეხი-ბავარის საავტომობილო გზის კმ15-კმ17 მონაკვეთზე  ადიდებული  მდინარე  გზის  სავალ  ნაწილზე გადმოვიდა.

საფრთხის გამო, აღნიშნულ  მონაკვეთზე  ყველა  სახის  ავტოტრანსპორტის  მოძრაობა  აკრძალულია.

საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ინფორმაციით, მეტეოროლოგიური პირობების გაუმჯობესებისთანავე დაიწყება გზის გაწმენდითი სამუშაოები.

ამავე გზის კმ1-კმ14 და კმ18-კმ24 მონაკვეთებზე ავტოტრანსპორტის მოძრაობა თავისუფალია.

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

30 ოქტომბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saavtomobilo-gzebis-departamenti
                                    [1] => shezghudvebi-gzebze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 181750
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saavtomobilo-gzebis-departamenti
                                    [1] => shezghudvebi-gzebze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 181750
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1307
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saavtomobilo-gzebis-departamenti
                                    [1] => shezghudvebi-gzebze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => saavtomobilo-gzebis-departamenti
                                    [1] => shezghudvebi-gzebze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (181750) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (1307,1580)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 256976
                    [post_author] => 25
                    [post_date] => 2018-06-26 10:55:08
                    [post_date_gmt] => 2018-06-26 06:55:08
                    [post_content] => საქართველოში გზების ნაწილი ფასიანი გახდება. საკითხს საავტომობილო დეპტრამენტი უკვე განიხილავს. უწყების ინფორმაციით, კონკრეტულ ფასსა და თარიღზე საუბარი ამ ეტაპზე ნაადრევია, თუმცა ეს პროცესი ავტობანის დასრულებას შესაძლოა, არ დაელოდოს და ცალკეულ მონაკვეთებზე ეტაპობრივად დაწესდეს გადასახადი.

ვისთვის იქნება გზა ფასიანი, მხოლოდ ტრანზიტული სატვირთო ავტომობილებისთვის თუ ადგილობრივი ტრანსპორტისთვისაც, მსგავს დეტალებზე საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ხელმძღვანელი არ საუბრობს, როგორც „ფორტუნასთან“ საუბარში ირაკლი ქარსელაძე ამბობს, ამ და მსგავსი ტიპის დეტალებზე ჯერ კონკრეტული გადაწყვეტილება მიღებული არ არის. მისივე თქმით, გზებზე გადასახადის დაწესებასთან დაკავშირებით, შიდაუწყებრივი სამუშაო შეხვედრა უკვე გიამართა. დეპარტამენტში მსოფლიო ბანკის და ევროპის რეკონსტრუქციის ბანკის ორი კვლევა არსებობს, სადაც განსხვავებული მოსზრებებია ჩამოყალიბებული, არაერთგვაროვანია ევროპის გამოცდილებაც ამ მიმართულებით, სამუშაო პროცესში დონორებთან და ეკონომიკის სამინისტროსთან ერთად, ყველა ამ დეტალის განხილვა მოხდება.
„გზების მოვლა - შენახვის გადასახადის პრაქტიკა მსოფლიოს ბევრ ქვეყანაშია, მაგრამ ევროპაშიც კი, გზების გაფასიანებასთან დაკავშირებით სხვადასხვაგვარი გამოცდილება არსებობს. გადაწყვეტილების მიღებამდე, ყველა დეტალის გათვალისწინება უნდა მოხდეს: თანმდევი ფაქტორების, საქართველოს რეალობის, უცხოური გამოცდილების, საინტერესო და გასათვალისწინებელია IBRD-ის კვლევაც, ისეთ დეტალებზე როგორიცაა ფასი, რა ტიპის ავტომობილებზე დაწესდება გადასახადი და რომელი მონაკვეთები გახდება ფასიანი, გადაწყვეტილება მიღებუილი არ არის,“ - განმარტავს ირაკლი ქარსელაძე.   გზებზე დაწესებული გადასახადი უკვე არსებული ავტობანის მოვლა -შენახვას და ახალი საგზაო ინფრასტრუქტურის განვითარებას მოხმარდება.  
  ახალი აეროპორტის, ახალი პორტის მშენებლობის და მუდმივად მზარდი ტურისტული ნაკადის ფონზე, გზებზე მოსაკრებლის დაწესებას ეთანხმება "პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის". ორაგნიზაციის ხელმძღვანელი და სატრანსპორტო სფეროს ექსპერტი გელა კვაშილავა ქვეყნის სატრანზიტო ჰაბად ქცევის შემთხვევაში, საგზაო გადასახადის აუცილებლობაზე საუბრობს.
„გზის გარკვეული მონაკვეთები, რომელსაც განსაკუთრებით ხშირად იყენებენ საერთაშორისო ტრანზიტული მანქანები და დიდი ზომის გადამზიდავი ტრაილერები, იცვითება, ზიანდება და მის მოვლა-შეკეთებაში მილიონობით თანხა იხარჯება. გაფასიანების შემთხვევაში, მოსაკრებლიდან შემოსული თანხები საგზაო ფონდში აკუმულირდება, რომელიც შემდეგ ამ მიმართულებით დაიხარჯება, მოხმარდება გზების რეაბილიტაციას, უსაფრთხოებას, განვითარებას და ამაში სახელმწიფოს დამატებითი რესურსის დახარჯვა ან დონორებისგან სესხის მოზიდვა აღარ დასჭირდება,“ - ამბობს გელა კვაშილავა „ფორტუნასთან“.  

საერთაშორისო პრაქტიკა

 

  გზებზე მოსაკრებლის დაწესება ევროპის ქვეყნებში მიღებული პრაქტიკაა, ქვეყნების ნაწილში, მაგ. იტალიაში ავტობანზე გადასახადი არა მარტო სატვირთო, შიდა მსუბუქ ავტომობილებზეც არის დაწესებული. ევროპის ქვეყნების პრაქტიკა სხვადასხვაგვარია, თუმცა მსგავსი მოსაკრებელი ძირითადად კომერციულ სატვირთო გადამზიდავებზე ან სამგზავრო გადამყვანებზე წესდება. არსებობს პრაქტიკა, როცა გზის გარკვეული მონაკვეთი, შესაბამისი მოთხოვნებით ოპერირებისთვის კერძო კომპანიასაც გადაეცემა. რამდენად პოპულარული ნაბიჯი იქნება გზაზე მოსაკრებლის დაწესება - საგზაო სფეროს სპეციალისტს ამაზე ცალსახა პასუხი აქვს -  „იმ შემთხვევაში თუ ამოღებული თანხა ისევ გზის მოვლას, უსაფრთხოებას და განვითარებას მოხმარდება, გზა იქნება კომფორტული, გადახდილი თანხა პროტესტს აღარ გამოიოწვევს“. ფასიანი გზების პარალელურად ქვეყანაში, ალტერნატიული უფასო გზებიც იქნება, მომხმარებელი კომფორტიდან და საკუთარი მოთხოვნიდან გამომდინარე გააკეთებს არჩევანს.   თამუნა გოგუაძე [post_title] => საქართველოში გზების ნაწილი ფასიანი გახდება - რომელ ავტომობილებს შეეხება მოსაკრებელი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-gzebis-nawili-fasiani-gakhdeba-romel-avtomobilebs-sheekheba-mosakrebeli [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-26 11:09:52 [post_modified_gmt] => 2018-06-26 07:09:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=256976 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 258326 [post_author] => 15 [post_date] => 2018-06-23 18:44:58 [post_date_gmt] => 2018-06-23 14:44:58 [post_content] => შსს დედაქალაქის ცენტრალურ ქუჩებზე ავტოტრანსპორტის მოძრაობის შეზღუდვასთან დაკავშირებით განცხადებას ავრცელებს. როგორც უწყებაში აღნიშნავენ, 24 ივნისს, „გარბენი-თბილისთან“ დაკავშირებით, ღამის 03:00 საათიდან 14:00 საათამდე დედაქალაქის ცენტრალურ ქუჩებზე ავტოტრანსპორტის მოძრაობა შეიზღუდება, მარათონის მიმდინარეობისას კი ეტაპობრივად აიკრძალება. „აღნიშნული ღონისძიების საორგანიზაციო და სცენის მოწყობის სამუშაოების გამო, 24 ივნისს ღამის 03:00 საათიდან სატრანსპორტო მოძრაობა შეიზღუდება რუსთაველის გამზირზე. 24 ივნისს, დილის 09:00 საათიდან მოძრაობა აიკრძალება ილია ჭავჭავაძის გამზირზე, პეტრე მელიქიშვილის, მერაბ კოსტავას და შოთა რუსთაველის გამზირებზე. ასევე, ავტომობილთა გადაადგილება ეტაპობრივად შეიზღუდება აღნიშნულ გამზირებთან დამაკავშირებელ ქუჩებზე. მარათონის მიმდინარეობის დროს მძღოლები საპატრულო პოლიციის ეკიპაჟების მითითებით ალტერნატიული მარშრუტებით იმოძრავებენ. მარათონის დასრულების შემდეგ ავტოტრანსპორტის მოძრაობა სრულად აღდგება“, - ნათქვამია შსს-ს განცხადებაში. [post_title] => დედაქალაქის ცენტრალურ ქუჩებზე ავტოტრანსპორტის მოძრაობა შეიზღუდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dedaqalaqis-centralur-quchebze-avtotransportis-modzraoba-sheizghudeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-23 18:44:58 [post_modified_gmt] => 2018-06-23 14:44:58 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=258326 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 254441 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-20 11:07:26 [post_date_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content] => წითელი ხიდიდან სარფამდე გადაადგილება 4-4.5 საათში იქნება შესაძლებელი. ამის შესახებ რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის მინისტრის მოადგილემ ირაკლი ქარსელაძემ განაცხადა. აზერბაიჯანის საზღვრიდან თურქეთის საზღვრამდე 460 კილომეტრიანი გზის მონაკვეთის განახევრებულ დროში დაფარვა რიკოთის მონაკვეთზე ავტობანის,  გვირაბებისა და საავტომობილო გზების მშენებლობის ხარჯზე მოხდება. შესაბამისი სამშენებლო ტენდერები ივნისში გამოცხადდება. „რიკოთის მონაკვეთი იქნება გარღვევა აღმოსავლეთ-დასავლეთის კორიდორის განვითარებაში. საბოლოო ჯამში, მივაღწევთ იმას, რომ შემცირდება კორიდორის მთლიანი სიგრძე და გადაადგილების დრო. თუ დღეს 7-8 საათია საჭირო წითელი ხიდიდან სარფამდე მონაკვეთის დასაფარად, ეს 4-4.5 საათამდე შემცირდება. ასევე, გაიზრდება გადაადგილების სიჩქარე - რიგ მონაკვეთებში ფაქტობრივად, გაორმაგდება. რაც ძალიან მნიშვნელოვანია, აღნიშნული გადაადგილება იქნება თანამედროვე უსაფრთხოების სტანდარტის დაცვით,“ - აცხადებს საავტომობილო გზების დეპარტამენტის უფროსი ირაკლი ქარსელაძე.     პროექტის მიხედვით, რიკოთის უღელტეხილზე დაგეგმილია 51.6 კმ. სიგრძის გზის მშენებლობა, რომელიც 96 ხიდსა და 53 გვირაბს მოიცავს,  პროექტების მშენებლობაზე ჯამში, 2 მილიარდ დოლარამდე დაიხარჯება. როგორც"ფორტუნას"ინფრასტრუქტურის სამინისტროში უთხრეს,  გზის სრული მონაკვეთის დასრულების შემდეგ, გზა ჯამში 30 კილომეტრით, 460-დან 430 კილომეტრამდე შემცირდება, განახლებულ გზაზე მოიმატებს მოძრაობის სიჩქარეც, რაც საბოლოოდ მგზავრობის დროის განახევრებას გამოიწვევს. .    

4 საათში დაფარული გზა - მითი თუ რეალობა

  "ავტობანის დასრულების შემდეგ წითელი ხიდი-სარფის მონაკვეთი 3,5 საათშიც შეიძლება დაიფაროს" - სატრანსპორტო სფეროს სპეციალისტი და "ჰაბ ჯორჯიას "დირექტორი" ვასილ ურუშაძე მაგისტრალის დასრულების შემდეგ, ქვეყანაში დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარის ზრდასაც რეალისტურად მიიჩნევს. "ავტობანის დასრულების შემდეგ გზის გარკვეულ მონაკვეთებზე შესაძლებელია, მაქსიმალური სიჩქარის 110-დან  130 კილომეტრამდე გაზრდა, გარემო და მეტეოროლოგიური პირობების გათვალისწინებით. ერთიდაიგივე მონაკვეთზე სიჩქარის ცვლილება სპეციალური საინფორმაციო ტაბლოების მეშვეობით არის შესაძლებელი. დღეს აღმოსავლეთიდან დასავლეთისკენ მიმავალ გზაზე, შემაფერხებელია როგორც რიკოთი, ასევე, ლანჩხუთის მონაკვეთი და ჩაქვის უღელტეხილი, გასათვალისწინებელია ის ფაქტორიც, რომ უღელტეხილებზე დაბალი სიჩქარის გარდა, გასწრება უმეტესწილად აკრძალულია, რაც დამატებით აფერხებს გზის გამყარუნარიანოიბას, ავტობანის შემთხვევაში, ყველა ეს ფაქტორი მოხსნილია და არა თუ 4 საათი 3,5 საათიც სავსებით რეალისტურია," - ამბობს ვასო ურუშაძე "ფორტუნასთან" საუბარში. დღეისთვის ავტობანზე ავტომობილის დაშვებული მაქსიმალური სიჩქარე 110 კმ/საათია, რიკოთის უღელტეხილზე გადაადგილების სიჩქარე კი 40- 70 კმ/საათამდე მერყეობს. წითელი ხიდიდან სარფამდე გზის მონაკვეთის დაფარვა საშუალოდ 7 საათშია შესაძლებელი.   [gallery link="file" ids="254879,254880,254881"]   თამუნა გოგუაძე [post_title] => სარფიდან წითელ ხიდამდე 4 საათში - ავტობანზე დასაშვები სიჩქარე შესაძლოა, 130-მდე გაიზარდოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => sarfidan-witel-khidamde-4-saatshi-avtobanze-dasashvebi-sichqare-shesadzloa-130-mde-gaizardos [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 11:07:26 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 07:07:26 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=254441 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 256976 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-26 10:55:08 [post_date_gmt] => 2018-06-26 06:55:08 [post_content] => საქართველოში გზების ნაწილი ფასიანი გახდება. საკითხს საავტომობილო დეპტრამენტი უკვე განიხილავს. უწყების ინფორმაციით, კონკრეტულ ფასსა და თარიღზე საუბარი ამ ეტაპზე ნაადრევია, თუმცა ეს პროცესი ავტობანის დასრულებას შესაძლოა, არ დაელოდოს და ცალკეულ მონაკვეთებზე ეტაპობრივად დაწესდეს გადასახადი. ვისთვის იქნება გზა ფასიანი, მხოლოდ ტრანზიტული სატვირთო ავტომობილებისთვის თუ ადგილობრივი ტრანსპორტისთვისაც, მსგავს დეტალებზე საავტომობილო გზების დეპარტამენტის ხელმძღვანელი არ საუბრობს, როგორც „ფორტუნასთან“ საუბარში ირაკლი ქარსელაძე ამბობს, ამ და მსგავსი ტიპის დეტალებზე ჯერ კონკრეტული გადაწყვეტილება მიღებული არ არის. მისივე თქმით, გზებზე გადასახადის დაწესებასთან დაკავშირებით, შიდაუწყებრივი სამუშაო შეხვედრა უკვე გიამართა. დეპარტამენტში მსოფლიო ბანკის და ევროპის რეკონსტრუქციის ბანკის ორი კვლევა არსებობს, სადაც განსხვავებული მოსზრებებია ჩამოყალიბებული, არაერთგვაროვანია ევროპის გამოცდილებაც ამ მიმართულებით, სამუშაო პროცესში დონორებთან და ეკონომიკის სამინისტროსთან ერთად, ყველა ამ დეტალის განხილვა მოხდება.
„გზების მოვლა - შენახვის გადასახადის პრაქტიკა მსოფლიოს ბევრ ქვეყანაშია, მაგრამ ევროპაშიც კი, გზების გაფასიანებასთან დაკავშირებით სხვადასხვაგვარი გამოცდილება არსებობს. გადაწყვეტილების მიღებამდე, ყველა დეტალის გათვალისწინება უნდა მოხდეს: თანმდევი ფაქტორების, საქართველოს რეალობის, უცხოური გამოცდილების, საინტერესო და გასათვალისწინებელია IBRD-ის კვლევაც, ისეთ დეტალებზე როგორიცაა ფასი, რა ტიპის ავტომობილებზე დაწესდება გადასახადი და რომელი მონაკვეთები გახდება ფასიანი, გადაწყვეტილება მიღებუილი არ არის,“ - განმარტავს ირაკლი ქარსელაძე.   გზებზე დაწესებული გადასახადი უკვე არსებული ავტობანის მოვლა -შენახვას და ახალი საგზაო ინფრასტრუქტურის განვითარებას მოხმარდება.  
  ახალი აეროპორტის, ახალი პორტის მშენებლობის და მუდმივად მზარდი ტურისტული ნაკადის ფონზე, გზებზე მოსაკრებლის დაწესებას ეთანხმება "პარტნიორობა საგზაო უსაფრთხოებისთვის". ორაგნიზაციის ხელმძღვანელი და სატრანსპორტო სფეროს ექსპერტი გელა კვაშილავა ქვეყნის სატრანზიტო ჰაბად ქცევის შემთხვევაში, საგზაო გადასახადის აუცილებლობაზე საუბრობს.
„გზის გარკვეული მონაკვეთები, რომელსაც განსაკუთრებით ხშირად იყენებენ საერთაშორისო ტრანზიტული მანქანები და დიდი ზომის გადამზიდავი ტრაილერები, იცვითება, ზიანდება და მის მოვლა-შეკეთებაში მილიონობით თანხა იხარჯება. გაფასიანების შემთხვევაში, მოსაკრებლიდან შემოსული თანხები საგზაო ფონდში აკუმულირდება, რომელიც შემდეგ ამ მიმართულებით დაიხარჯება, მოხმარდება გზების რეაბილიტაციას, უსაფრთხოებას, განვითარებას და ამაში სახელმწიფოს დამატებითი რესურსის დახარჯვა ან დონორებისგან სესხის მოზიდვა აღარ დასჭირდება,“ - ამბობს გელა კვაშილავა „ფორტუნასთან“.  

საერთაშორისო პრაქტიკა

 

  გზებზე მოსაკრებლის დაწესება ევროპის ქვეყნებში მიღებული პრაქტიკაა, ქვეყნების ნაწილში, მაგ. იტალიაში ავტობანზე გადასახადი არა მარტო სატვირთო, შიდა მსუბუქ ავტომობილებზეც არის დაწესებული. ევროპის ქვეყნების პრაქტიკა სხვადასხვაგვარია, თუმცა მსგავსი მოსაკრებელი ძირითადად კომერციულ სატვირთო გადამზიდავებზე ან სამგზავრო გადამყვანებზე წესდება. არსებობს პრაქტიკა, როცა გზის გარკვეული მონაკვეთი, შესაბამისი მოთხოვნებით ოპერირებისთვის კერძო კომპანიასაც გადაეცემა. რამდენად პოპულარული ნაბიჯი იქნება გზაზე მოსაკრებლის დაწესება - საგზაო სფეროს სპეციალისტს ამაზე ცალსახა პასუხი აქვს -  „იმ შემთხვევაში თუ ამოღებული თანხა ისევ გზის მოვლას, უსაფრთხოებას და განვითარებას მოხმარდება, გზა იქნება კომფორტული, გადახდილი თანხა პროტესტს აღარ გამოიოწვევს“. ფასიანი გზების პარალელურად ქვეყანაში, ალტერნატიული უფასო გზებიც იქნება, მომხმარებელი კომფორტიდან და საკუთარი მოთხოვნიდან გამომდინარე გააკეთებს არჩევანს.   თამუნა გოგუაძე [post_title] => საქართველოში გზების ნაწილი ფასიანი გახდება - რომელ ავტომობილებს შეეხება მოსაკრებელი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartveloshi-gzebis-nawili-fasiani-gakhdeba-romel-avtomobilebs-sheekheba-mosakrebeli [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-26 11:09:52 [post_modified_gmt] => 2018-06-26 07:09:52 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=256976 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 258 [max_num_pages] => 86 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 0a76596d722438e63a8beeafeb8b36e1 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები