„ნიუ იორკ ტაიმსი“ ანიტა რაჭველიშვილს ხოტბას ასხამს – „მაყურებელს სისხლი გაუყინა…“

პოპულარული

„ნიუ იორკ ტაიმსი“ ანიტა რაჭველიშვილს ხოტბას ასხამს – „მაყურებელს სისხლი გაუყინა…“

„ნიუ იორკ ტაიმსი“ ქართველი მეცოსოპრანოს, ანიტა რაჭველიშვილის შესახებ სტატიას აქვეყნებს. როგორც წერილშია აღნიშნული, „მეტროპოლიტენ ოპერის“ სცენაზე „ტრუბადურში“ აზუჩენას როლის შესრულებისას, ქართველმა საოპერო მომღერალმა მაყურებელს სისხლი გაუყინა. გთავაზობთ ამონარიდს ცნობილი ამერიკული გამოცემიდან.

„ქართველმა ვარსკვლავმა ვერდის „ტრუბადური“ აქამდე არნახული გრძნობებით გააცოცხლა. ყველაზე ეპიკური და მშფოთვარე პიესა, რომელმაც ესპანელ დრამატურგს ანტონიო გარსია გუტიერესს ნამდვილი დიდება მოუტანა, ოპერის სცენაზე არაერთხელ შესრულებულა. თუმცა, ქართველმა მეცოსოპრანომ ანიტა რაჭველიშვილმა მაყურებლის გაოცება მაინც შეძლო. როგორც კრიტიკოსები აფასებენ, ანიტას მიერ განსახიერებული როლი – ბოშა ქალი აზუჩენა, იმდენად ორგანული და მგრძნობიარე იყო, რომ მაყურებელს სისხლი გაუყინა.

„ტრუბადურის“ პრემიერა მეტროპოლიტენის ოპერის თეატრში რამდენიმე დღის წინ შედგა და მაყურებელს მისი ნახვის საშუალება 15 თებერვლამდე ექნება.

რაც შეეხება ანიტას, მის მიერ შესრულებული ყველა როლი დასამახსოვრებელია, ის იყო არაჩვეულებრივი კარმენი თუ კონჩაკოვნა, თუმცა როგორც ხელოვნებათმცოდნეები აფასებენ, აზუჩენა მისი ხელმეორედ დაბადება იყო. რაჭველიშვილმა როლს ფერების გამა და ემოციური გრადაცია დაუბრუნა. მის მიერ წარმოთქმული ყველა სიტყვა განსაკუთრებული რიტმით გამოირჩევა და გუტიერესის ბოშა ქალს ენით აღუწერელ, სასოწარკვეთილ ელეგანტურობას სძენს“.

 

ახალი ამბები / კულტურა /

|

24 იანვარი, 2018

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => anita-rachvelishvili
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 207585
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => anita-rachvelishvili
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 207585
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 999
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => anita-rachvelishvili
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => anita-rachvelishvili
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (207585) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (999)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 294674
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-10-12 13:24:07
                    [post_date_gmt] => 2018-10-12 09:24:07
                    [post_content] => ანიტა რაჭველიშვილმა გერმანელი კრიტიკოსების ჯილდო: German Record Critics' Award 2018 მიიღო 2018 წლის საუკეთესო აუდიოჩანაწერისთვის. პრესტიჟული ჯილდო 1980 წელს მუსიკალური ჩაწერის სფეროში უმაღლესი მიღწევებისა და ხარისხის ყველაზე მკაცრი სტანდარტების  შექმნის მიზნით დაარსდა.

ახალგაზრდა ქართველი მეცოსოპრანოს, ანიტა რაჭველიშვილის სადებიუტო დისკი მსმენელის აღფრთოვანებას იმსახურებს.  როგორც კრიტიკოსები აღნიშნავენ, მილანის ლა სკალაში მისი „კარმენში“ პირველი გამოსვლის შემდეგ ის საერთაშორისო საოპერო სამყაროს აბსოლუტურ ვარსკვლავად მოიაზრება. მის გამოსვლებს ერთნაირი ინტერესით ელოდებიან ლონდონსა თუ ნიუ-იორკში, პარიზში, მიუნხენსა თუ ბერლინში. მისი ხმის ცეცხლოვანი ინტენსიურობა და სტილისტური შეგრძნების შეუცდომლობა გვაგონებს დიდ ტერეზა ბერგანცას და მერილინ ჰორნს, მისი მუქი ტემბრი კი ოლგა ბოროდინას. რაჭველიშვილი სრულად ფლობს ცდუნების (კარმენი, დალილა), სინატიფის (შარლოტა და სანტუცა) და თავდაჯერების (ებოლი და საფო) ყველა ელფერს და ნიუანსს. ეს ჩანაწერი უფრო მეტია, ვიდრე ჩვეულებრივი დაპირება - ეს დიდი ხელოვნების დასტურია.




                    [post_title] => ანიტა რაჭველიშვილმა გერმანელი კრიტიკოსების ჯილდო მიიღო
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => anita-rachvelishvilma-germaneli-kritikosebis-jildo-miigho
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-12 13:24:07
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-12 09:24:07
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=294674
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 291652
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-10-04 12:33:55
                    [post_date_gmt] => 2018-10-04 08:33:55
                    [post_content] => 25 ოქტომბერს თბილისის დიდი საკონცერტო დარბაზი საქველმოქმედო ფონდ „იავნანას“ მნიშვნელოვან ღონისძიებას უმასპინძლებს. მსოფლიოში აღიარებული ქართველი მეცოსოპრანო ანიტა რაჭველიშვილი მსმენელის წინაშე საქართველოს ეროვნულ სიმფონიურ ორკესტრთან ერთად წარდგება, დირიჟორი: ნიკოლოზ რაჭველი. მომღერალი წარადგენს კომპოზიციებს, რომელთა ორიგინალური ვერსიების ავტორი მაესტრო რაჭველი იქნება. ღონისძიების სპეციალური სტუმარი გახლავთ ახალი თაობის ვირტუოზი მევიოლინე ზუიუ ჰე.

გალაკონცერტი ევგენი მიქელაძის სახელობის საქართველოს ეროვნული სიმფონიური ორკესტრის მუსიკოსის ვატო მაღრაძის დასახმარებლად იმართება.

ბილეთები უკვე განთავსდა საიტზე tkt.ge. ბილეთების ღირებულებ: 20-დან 60 ლარამდე.

როგრც ცნობილი გახდა, ამ კონცერტში, თავად ცნობილი მეცოსოპრანოს თხოვნით, მონაწილეობას მიიღებს „მხოლოდ ქართულის“ გამარჯვებული, სოფო ბათილაშვილი. ამის შესახებ სცენარისტი თეონა ჯორბენაძე წერს და აღნიშნავს: „25 ოქტომბერს, ანიტას სურვილით, ჩვენი გალაკონცერტის სტუმარი ასევე იქნება არაჩვეულებრივი სოფო. მოუთმენლად ველი მათ შეხვედრას სცენაზე. ჩვენ უკვე რეპეტიციებს ვიწყებთ და ვემზადებით“




                    [post_title] => ანიტა რაჭველიშვილის გალაკონცერტზე, მისივე მიწვევით, სოფო ბათილაშვილი იმღერებს
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => anita-rachvelishvilis-galakoncertze-misive-miwvevit-sofo-batilashvili-imgherebs
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-04 12:33:55
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-04 08:33:55
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=291652
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 291218
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-10-03 13:43:14
                    [post_date_gmt] => 2018-10-03 09:43:14
                    [post_content] => Operawire.com მეტროპოლიტენ ოპერაში დადგმულ „აიდას“ ეხმაურება ვრცელი სტატიით, სადაც ცნობილი რუსი სოპრანოს ანნა ნეტრებკოსა და ქართველი მეცოსოპრანოს ანიტა რაჭველიშვილის საშემსრულებლო ტექნიკა არის მიმოხილული. რასაკვირველია, სტატიაში ანნა ნეტრებკოს საქებარ ბევრ სიტყვას შეხვდებით. ავტორი ხოტბას ასხამს მის ვოკალურ მონაცემებსა და შესრულებას და ეს უდავოა, რადგან ნეტრებკო თანამედროვეობის ერთ-ერთი უდიდესი სოპრანო გახლავთ, თუმცა საგულისხმოა ის, თუ რაოდენ დიდი ადგილი აქვს დათმობილი ანიტა რაჭველიშვილის პერფორმანსის მიმოხილვას და ავტორის დასკვნა, რომ ნეტრებკოს არაჩვეულებრივი გამოსვლის მიუხედავად, ქართველმა მეცომ მას შოუ მოჰპარა, ნამდვილად სიამაყის შეგრძნებას ტოვებს...

გთავაზობთ ამონარიდს სტატიიდან:

„ნამდვილი საოპერო დიდებულება

მართალია, ნეტრებკოს მართლაც არაჩვეულებრივი გამოსვლა ჰქონდა, თუმცა ანიტამ მას მთელი შოუ მოჰპარა. ქართველი მეცო ყველა მომენტში იდეალური იყო და მის შესრულებასა თუ გარეგნობაში ეგვიპტელი მონარქის ამოცნობა არავის გასჭირვებია. ნამდვილად შთამბეჭდავია ის ფაქტი, რომ 34 წლის ასაკში ანიტამ შეძლო და ყველაზე რთული გამოწვევები ღირსეულად მიიღო და იმაზე დიდი გამოცდილება დააგროვა, რასაც ბევრი შემსრულებელი ათეულობით წლის განმავლობაში ვერ ახერხებს. ანიტა იმ მომღერლებს შორისაა, ვის განხილვასაც არა ათეულობით წელი, არამედ მთელი საუკუნეები სჭირდება. ქართველმა მეცომ მსმენელი ამჯერადაც გაოგნებული დატოვა, მან სცენაზე ნამდვილი ცეცხლი დაანთო. არც ისე მარტივია ნეტრებკოს ძლიერი ხმისთვის კონკურენციის გაწევა, თუმცა რაჭველიშვილმა ეს ნამდვილად შეძლო. ყველაზე შთამბეჭდავი იყო არიის დასასრული, როდესაც აქცენტით წარმოთქმულმა ბოლო ფრაზამ ტრაგიკული პერსონაჟის ცხოვრების სცენას მეტი სიბრაზე და სინანული შემატა“.



 
                    [post_title] => „მართალია, ნეტრებკოს არაჩვეულებრივი გამოსვლა ჰქონდა, თუმცა ანიტამ მას მთელი შოუ მოჰპარა!..“
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => martalia-netrebkos-arachveulebrivi-gamosvla-hqonda-tumca-anitam-mas-mteli-shou-mohpara
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-03 13:43:14
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-03 09:43:14
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=291218
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 294674
            [post_author] => 23
            [post_date] => 2018-10-12 13:24:07
            [post_date_gmt] => 2018-10-12 09:24:07
            [post_content] => ანიტა რაჭველიშვილმა გერმანელი კრიტიკოსების ჯილდო: German Record Critics' Award 2018 მიიღო 2018 წლის საუკეთესო აუდიოჩანაწერისთვის. პრესტიჟული ჯილდო 1980 წელს მუსიკალური ჩაწერის სფეროში უმაღლესი მიღწევებისა და ხარისხის ყველაზე მკაცრი სტანდარტების  შექმნის მიზნით დაარსდა.

ახალგაზრდა ქართველი მეცოსოპრანოს, ანიტა რაჭველიშვილის სადებიუტო დისკი მსმენელის აღფრთოვანებას იმსახურებს.  როგორც კრიტიკოსები აღნიშნავენ, მილანის ლა სკალაში მისი „კარმენში“ პირველი გამოსვლის შემდეგ ის საერთაშორისო საოპერო სამყაროს აბსოლუტურ ვარსკვლავად მოიაზრება. მის გამოსვლებს ერთნაირი ინტერესით ელოდებიან ლონდონსა თუ ნიუ-იორკში, პარიზში, მიუნხენსა თუ ბერლინში. მისი ხმის ცეცხლოვანი ინტენსიურობა და სტილისტური შეგრძნების შეუცდომლობა გვაგონებს დიდ ტერეზა ბერგანცას და მერილინ ჰორნს, მისი მუქი ტემბრი კი ოლგა ბოროდინას. რაჭველიშვილი სრულად ფლობს ცდუნების (კარმენი, დალილა), სინატიფის (შარლოტა და სანტუცა) და თავდაჯერების (ებოლი და საფო) ყველა ელფერს და ნიუანსს. ეს ჩანაწერი უფრო მეტია, ვიდრე ჩვეულებრივი დაპირება - ეს დიდი ხელოვნების დასტურია.




            [post_title] => ანიტა რაჭველიშვილმა გერმანელი კრიტიკოსების ჯილდო მიიღო
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => anita-rachvelishvilma-germaneli-kritikosebis-jildo-miigho
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2018-10-12 13:24:07
            [post_modified_gmt] => 2018-10-12 09:24:07
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://fortuna.ge/?p=294674
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 40
    [max_num_pages] => 14
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => 4c8d20a258b9772cc9d05428fa6487ef
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები