“შრომის უსაფრთხობის კანონის” მიღებას მთავრობა ხელოვნურად აჭიანურებს – EMC

პოპულარული

“შრომის უსაფრთხობის კანონის” მიღებას მთავრობა ხელოვნურად აჭიანურებს – EMC

ადამიანის უფლებების სწავლებისა და მონიტორინგის ცენტრი (EMC)  საქართველოს პარლამენტში 2017 წლის 1 ივნისს ინიცირებული „შრომის უსაფრთხოების შესახებ“ საქართველოს კანონის პროექტის განხილვის შეფერხებას ეხმიანება. EMC მოუწოდებს საქართველოს პარლამენტსა და მთავრობას განაახლოს ინტენსიური მუშაობა კანონპროექტზე და უახლოეს ვადებში დაასრულოს მისი განხილვისა და მიღების პროცესი.

ორგანიზაციაში განმარტავენ, რომ საკანონმდებლო პროცესის დაწყებამ პრობლემის აღიარების, პოლიტიკური ნების მომწიფების, საბოლოოდ კი კანონის მიღების ბუნებრივი და ლეგიტიმური მოლოდინი გააჩინა, რაც მთავრობისა და პარლამენტის გეგმით 2017 წლის ბოლომდე უნდა დასრულებულიყო. თუმცა, მიმდინარე კვირის  მოვლენებმა აჩვენა რომ კანონპროექტის გადამუშავების პროცესი მთავრობის მხრიდან არსებითად გაჭიანურდა.

“კანონპროექტის მეორე მოსმენის წინა დღეს გამართულ სამუშაო შეხვედრაზე ეკონომიკური და მდგრადი განვითარების სამინისტროს წარმომადგენლებმა კითხვის ნიშნის ქვეშ დააყენეს და წინააღმდეგობა გაუწიეს რამდენიმე თვის წინ შეთანხმებულ ბაზისურ საკითხს ინსპექტირების მექანიზმის მიერ სანქციების გამოყენების პრინციპთან მიმართებით, რამაც გადაავადა კანონპროექტის განხილვის პროცესი და მისი წლის ბოლომდე მიღების შესაძლებლობა სრულად გამორიცხა,”-აღნიშნავენ EMC-ში.

შედეგად, სამინისტროებს შორის მიმდინარე 5 თვიანი სამუშაო პროცესი, შრომის, ჯანმრთელობისა და სოციალური დაცვის სამინისტროსა და ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროებს შორის შეთანხმების ეტაპზეა გაჩერებული, რაც ეკონომიკის სამინისტროში განხორციელებულ საკადრო ცვლილებებს უკავშირდება და ეჭვის ქვეშ აყანებს ამ დრომდე მიმდინარე სამუშაო პროცესს და ხელისუფლების მხრიდან გამოვლენილ პირვანდელ პოლიტიკურ ნებას.

EMC მიიჩნევს, რომ ხელისუფლების მხრიდან „შრომის უსაფრთხობის კანონის“ მიღების პროცესი დაუსაბუთებლად და ხელოვნურად არის გაჭიანურებული, ამასთან, სამუშაო ჯგუფში გამოთქმული არაერთი ფუნდამენტური კრიტიკის მიუხედავად, კანონპროექტის გადამუშავებული ვერსია არ ასახავს EMC-ის მიერ პარლამენტისათვის გაზიარებულ არაერთ არსებით საკითხს, რომლებიც სამუშაო პროცესის ფარლებში ასევე წარმოადგენდა პროფესიული კავშირებისა და საქართველოს სახალხო დამცველის კრიტიკის მთავარ საგანს.

არსებითი საკითხები, რომელსაც კანონპროექტის ტექსტი კვლავ არ ასახავს:

  • კანონის მოქმედების შეზღუდული სფერო
  • დასაქმების ადგილებზე უპირობო დაშვების მექანიზმის არარსებობა
  • სანქცირების მექანიზმის არაეფექტიანობა
  • საზედამხედველო ორგანოს გაძლიერების საკითხის გაუთვალისწინებლობა

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

22 დეკემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mtavroba
                                    [1] => emc
                                    [2] => shromis-usafrtkhoebis-kanoni
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 199288
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mtavroba
                                    [1] => emc
                                    [2] => shromis-usafrtkhoebis-kanoni
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 199288
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 239
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mtavroba
                                    [1] => emc
                                    [2] => shromis-usafrtkhoebis-kanoni
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mtavroba
                                    [1] => emc
                                    [2] => shromis-usafrtkhoebis-kanoni
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (199288) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (239,22008,12287)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 227595
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-03-28 13:34:31
                    [post_date_gmt] => 2018-03-28 09:34:31
                    [post_content] => რკინიგზელთა პროფესიული კავშირი ავრცელებს ვიდეოს, სადაც ჩანს რომ მუშები, სიცოცხლისთვის საშიშ პირობებში მუშაობენ.

კადრებშიც კარგად ჩანს, მინიმალური ანაზღაურების სანაცვლოდ, სიცოცხლისთვის რამდენად უსაფრთხო გარემოში უწევთ ლიანდაგის ამწყობ-მემონტაჟეებს მუშაობა.

პროფკავშირის ცნობით, რკინიგზაში იმფრასტრუქტურას ვასილ ხორავა ხელმძღვანელობს. მისი გადადგომის მოთხოვნით, რკინიგზელები 18 დღე უშედეგოდ შიმშილობდნენ.

 

[video width="1280" height="720" mp4="http://fortuna.ge/wp-content/uploads/2018/03/10000000_582373002139826_5286404580102373376_n.mp4"][/video]

ამ ვიდეოკადრების გავრცელების შემდეგ, რკინიგზის ადმინისტრაციამ საშუალო რგოლის მენეჯერების თანამდებობრივი პასუხისმგებლობის საკითხი დააყენა.
,,პროფესიული და სამსახურებრივი პასუხისმგებლობის გრძნობის გათვალისწინებით თანამდებობიდან გადადგომის შესახებ განცხადება დაწერა აღმოსავლეთ სალიანდაგო სამმართველოს ხელოვნურ ნაგებობათა ცენტრის უფროსმა, რომელიც უშუალოდ ხელმძღვანელობდა აღნიშნულ სამუშაოებს. ამასთან, რკინიგზაზე მოქმედი შრომის შინაგანაწესის შესაბამისად გაფრთხილება გამოეცხადათ აღმოსავლეთ სალიანდაგო სამმართველოს უფროსს, მის მოადგილეს ხელოვნურ ნაგებობათა დარგში და ამავე სამმართველოს მთავარ ინჟინერს.” - ნათქვამია კომპანიის განცხადებაში.  

"ყველამ კარგად ვიცით, რა ელის ბრიგადირს, რომელიც მუშისთვის ხელთათმანს მოითხოვს!"

რკინიგზელთა ახალი პროფკავშირი ამბობს, რომ ეს გამოხმაურება არაადეკვატურია. მათი განცხადებით, ტოპ მენეჯმენტი ცდილობს, ჯოხი გადატეხოს ადამიანებზე, ვისი ბრალეულობაც  მხოლოდ ის გახლავთ, რომ უსიტყვოდ და მონური მორჩილებით ასრულებენ ბრძანებებს. უწევთ გარისკონ არა მარტო საკუთარი, არამედ თავიანთი კოლეგების სიცოცხლე. "გავრცელებული ვიდეოკადრების შემდგომ, უკვე საზოგადოებისთვისაც გახდა თვალსაჩინო, საქართველოს რკინიგზაში არსებული ის მძიმე რეალობა, რაზედაც რკინიგზელთა ახალი პროფესიული კავშირი წლებია ამახვილებს ყურადღებას. რკინიგზაზე დასაქმებულ ადამიანებს, მინიმალური სახელფასო ანაზღაურების სანაცვლოდ, ხშირად უწევთ ისეთი მძიმე სამუშაოს შესრულება, რომელიც საფრთხის ქვეშ აგდებს მათ სიცოცხლეს და ჯანმრთელობას. რკინიგზელთა ახალი პროფკავშირისთვის კარგადაა ცნობილი, რომ საქართველოს რკინიგზას ფიზიკურად არ გააჩნია უსაფრთხოების ინდივიდუალური და კოლექტიური დაცვის საშუალებები, რომელიც აუცილებელია მსგავსი ტიპის სამუშაოების შესასრულებლად. მეტიც, ამ აღჭურვილობის შეძენისთვის რკინიგზის ბიუჯეტში მნიშვნელოვანი თანხებია გათვალისწინებული. მთელი ამ ხნის განმავლობაში, სწორედ ქვედა რგოლის ხელმძღვანელებისა და პროფესიონალი რკინიგზელების დამსახურებით, რიგითი ზეინკლების, ლიანდაგის მონტიორებისა და სავაგონო მეურნეობის მუშათა თანამონაწილეობით ხდებოდა, ისედაც მიზერული ხელფასიდან, ერთობლივი ძალისხმევით სამუშაო იარაღების, სპეც ხელთათმანების თუ სხვა დამცავი საშუალებების შეძენა. მივმართავთ დასაქმებულებს და მათ უშუალო ხელმძღვანელებს: ნუ გახდებით მსხვერპლნი მანკიერი გარიგებების, ჩვენც რკინიგზელები ვართ და წლების წინ, რკინიგზელთა ახალი პროფესიული კავშირი სწორედ იმ მიზნით ჩამოვაყალიბეთ ყველამ ერთხმად, რომ რკინიგზელებს ღირსება აღვედგინა. ღირსება, რომელიც ყოველთვის გვქონდა და ყოველთვის იმაზე მეტად გვიღირდა, ვიდრე ჯამაგირი! ჩვენ, რკინიგზელებმა, ყველამ კარგად ვიცით, რა ელის სამმართველოს უფროსს თუ უშუალო ბრიგადირს, რომელიც დირექტორთა საბჭოს, მუშისთვის ხელთათმანს მოსთხოვს!", – ნათქვამია განცხადებაში, სადაც ასევე აღნიშნულია, რომ რკინიგზელთა ახალი პროფესიული კავშირი, შესაბამისი უწყებებისგან დაუყოვნებლივ რეაგირებას მოითხოვს!  ***
  • საქართველოს რკინიგზა" სახელმწიფოს 100%_ი წილის მქონე კომპანიაა, სადაც 13 000 ადამიანია დასაქმებული;
  • 2017 წლის შრომის ინსპექტირების დეპარტამენტის დასკვნის თანახმად, კომპანია ხშირ შემთხვევაში უხეშად არღვევს შრომითი უსაფრთხოების სტანდარტებს;
  • 2016-17 წლებში გარდაიცვალა 9 და მძიმედ დაშავდა 10_ზე მეტი რკინიგზელი;
  • რკინიგზაში იმფრასტრუქტურას ვასილ ხორავა ხელმძღვანელობს, მისი გადადგომის მოთხოვნით კი, რკინიგზელები 18 დღე უშედეგოდ შიმშილობდნენ! 
[post_title] => ჰაერში დაკიდებული რკინიგზის მუშები - რა პირობებში მუშაობენ მემონტაჟეები [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => haershi-dakidebuli-rkinigzis-mushebi-ra-pirobebshi-mushaoben-memontadjeebi-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-28 13:34:31 [post_modified_gmt] => 2018-03-28 09:34:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=227595 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 223068 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-03-14 13:26:00 [post_date_gmt] => 2018-03-14 09:26:00 [post_content] => "ამ ეტაპზე შემიძლია გითხრათ დარწმუენბით, რომ არანაირი სამთავრობო ცვლილებები არ იგეგმება", - ამის შესახებ საგარეო საქმეთა მინისტრმა,  მიხეილ ჯანელიძემ ჟურნალისტის მიერ შესაძლო სამთავრობო ცვლილებების შესახებ დასმული შეკითხვის საპასუხოდ განაცხადა. გავრცელებული ინფორმაცია, რომ მმართველი გუნდი პრემიერმინისტრის შემცვლელის კანდიდატურაზე მსჯელობს, უარყო პარლამენტის თავმჯდომარემ, ირაკლი კობახიძესაც და ჭორი უწოდა. [post_title] => არანაირი სამთავრობო ცვლილება არ იგეგმება - მიხეილ ჯანელიძე [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => aranairi-samtavrobo-cvlileba-ar-igegmeba-mikheil-janelidze [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-14 13:26:00 [post_modified_gmt] => 2018-03-14 09:26:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=223068 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 215132 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-02-18 15:20:27 [post_date_gmt] => 2018-02-18 11:20:27 [post_content] => სოციალური ქსელის მომხმარებელი ლანა ღვინჯილია, ფოტოს აქვეყნებს, სადაც ჩანს, როგორ ზის ორი მამაკაცი, რკინის კონსტრუქციაზე. ფოტოზე ჩანს, რომ მათ მიერ უსაფრთხოების ზომები დაცული არ არის. როგორც ირკვევა სურათი ლარსის ქუჩასთანაა გადაღებული. "ასე სხედან ლამაზად. თუ გაადიდებთ სურათს, დაინახავთ, რომ არანაირი უსაფრთხოების ღვედი თუ ქამარი ამათ არ უკეთიათ, დაახლოებით მე-12 სართულის სიმაღლეა....", - წერს ლანა ღვინჯილია. შეგახსენებთ, რომ საქართველოში, მშენებლობაზე უსაფრთხოების სტანდარტების დარღვევის გამო, ყოველწლიურად უამრავი მუშა იღუპება. აღსანიშნავია, რომ დღეს, გურჯაანში, მშენებლობიდან 26 წლის მამაკაცი გადმოვარდა.   [post_title] => "თუ გაადიდებთ სურათს, დაინახავთ, რომ უსაფრთხოების ღვედი არ უკეთიათ" [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tu-gaadidebt-surats-dainakhavt-rom-usafrtkhoebis-ghvedi-ar-uketiat [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-18 15:52:51 [post_modified_gmt] => 2018-02-18 11:52:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=215132 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 227595 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-03-28 13:34:31 [post_date_gmt] => 2018-03-28 09:34:31 [post_content] => რკინიგზელთა პროფესიული კავშირი ავრცელებს ვიდეოს, სადაც ჩანს რომ მუშები, სიცოცხლისთვის საშიშ პირობებში მუშაობენ. კადრებშიც კარგად ჩანს, მინიმალური ანაზღაურების სანაცვლოდ, სიცოცხლისთვის რამდენად უსაფრთხო გარემოში უწევთ ლიანდაგის ამწყობ-მემონტაჟეებს მუშაობა. პროფკავშირის ცნობით, რკინიგზაში იმფრასტრუქტურას ვასილ ხორავა ხელმძღვანელობს. მისი გადადგომის მოთხოვნით, რკინიგზელები 18 დღე უშედეგოდ შიმშილობდნენ.   [video width="1280" height="720" mp4="http://fortuna.ge/wp-content/uploads/2018/03/10000000_582373002139826_5286404580102373376_n.mp4"][/video]

ამ ვიდეოკადრების გავრცელების შემდეგ, რკინიგზის ადმინისტრაციამ საშუალო რგოლის მენეჯერების თანამდებობრივი პასუხისმგებლობის საკითხი დააყენა.
,,პროფესიული და სამსახურებრივი პასუხისმგებლობის გრძნობის გათვალისწინებით თანამდებობიდან გადადგომის შესახებ განცხადება დაწერა აღმოსავლეთ სალიანდაგო სამმართველოს ხელოვნურ ნაგებობათა ცენტრის უფროსმა, რომელიც უშუალოდ ხელმძღვანელობდა აღნიშნულ სამუშაოებს. ამასთან, რკინიგზაზე მოქმედი შრომის შინაგანაწესის შესაბამისად გაფრთხილება გამოეცხადათ აღმოსავლეთ სალიანდაგო სამმართველოს უფროსს, მის მოადგილეს ხელოვნურ ნაგებობათა დარგში და ამავე სამმართველოს მთავარ ინჟინერს.” - ნათქვამია კომპანიის განცხადებაში.  

"ყველამ კარგად ვიცით, რა ელის ბრიგადირს, რომელიც მუშისთვის ხელთათმანს მოითხოვს!"

რკინიგზელთა ახალი პროფკავშირი ამბობს, რომ ეს გამოხმაურება არაადეკვატურია. მათი განცხადებით, ტოპ მენეჯმენტი ცდილობს, ჯოხი გადატეხოს ადამიანებზე, ვისი ბრალეულობაც  მხოლოდ ის გახლავთ, რომ უსიტყვოდ და მონური მორჩილებით ასრულებენ ბრძანებებს. უწევთ გარისკონ არა მარტო საკუთარი, არამედ თავიანთი კოლეგების სიცოცხლე. "გავრცელებული ვიდეოკადრების შემდგომ, უკვე საზოგადოებისთვისაც გახდა თვალსაჩინო, საქართველოს რკინიგზაში არსებული ის მძიმე რეალობა, რაზედაც რკინიგზელთა ახალი პროფესიული კავშირი წლებია ამახვილებს ყურადღებას. რკინიგზაზე დასაქმებულ ადამიანებს, მინიმალური სახელფასო ანაზღაურების სანაცვლოდ, ხშირად უწევთ ისეთი მძიმე სამუშაოს შესრულება, რომელიც საფრთხის ქვეშ აგდებს მათ სიცოცხლეს და ჯანმრთელობას. რკინიგზელთა ახალი პროფკავშირისთვის კარგადაა ცნობილი, რომ საქართველოს რკინიგზას ფიზიკურად არ გააჩნია უსაფრთხოების ინდივიდუალური და კოლექტიური დაცვის საშუალებები, რომელიც აუცილებელია მსგავსი ტიპის სამუშაოების შესასრულებლად. მეტიც, ამ აღჭურვილობის შეძენისთვის რკინიგზის ბიუჯეტში მნიშვნელოვანი თანხებია გათვალისწინებული. მთელი ამ ხნის განმავლობაში, სწორედ ქვედა რგოლის ხელმძღვანელებისა და პროფესიონალი რკინიგზელების დამსახურებით, რიგითი ზეინკლების, ლიანდაგის მონტიორებისა და სავაგონო მეურნეობის მუშათა თანამონაწილეობით ხდებოდა, ისედაც მიზერული ხელფასიდან, ერთობლივი ძალისხმევით სამუშაო იარაღების, სპეც ხელთათმანების თუ სხვა დამცავი საშუალებების შეძენა. მივმართავთ დასაქმებულებს და მათ უშუალო ხელმძღვანელებს: ნუ გახდებით მსხვერპლნი მანკიერი გარიგებების, ჩვენც რკინიგზელები ვართ და წლების წინ, რკინიგზელთა ახალი პროფესიული კავშირი სწორედ იმ მიზნით ჩამოვაყალიბეთ ყველამ ერთხმად, რომ რკინიგზელებს ღირსება აღვედგინა. ღირსება, რომელიც ყოველთვის გვქონდა და ყოველთვის იმაზე მეტად გვიღირდა, ვიდრე ჯამაგირი! ჩვენ, რკინიგზელებმა, ყველამ კარგად ვიცით, რა ელის სამმართველოს უფროსს თუ უშუალო ბრიგადირს, რომელიც დირექტორთა საბჭოს, მუშისთვის ხელთათმანს მოსთხოვს!", – ნათქვამია განცხადებაში, სადაც ასევე აღნიშნულია, რომ რკინიგზელთა ახალი პროფესიული კავშირი, შესაბამისი უწყებებისგან დაუყოვნებლივ რეაგირებას მოითხოვს!  ***
  • საქართველოს რკინიგზა" სახელმწიფოს 100%_ი წილის მქონე კომპანიაა, სადაც 13 000 ადამიანია დასაქმებული;
  • 2017 წლის შრომის ინსპექტირების დეპარტამენტის დასკვნის თანახმად, კომპანია ხშირ შემთხვევაში უხეშად არღვევს შრომითი უსაფრთხოების სტანდარტებს;
  • 2016-17 წლებში გარდაიცვალა 9 და მძიმედ დაშავდა 10_ზე მეტი რკინიგზელი;
  • რკინიგზაში იმფრასტრუქტურას ვასილ ხორავა ხელმძღვანელობს, მისი გადადგომის მოთხოვნით კი, რკინიგზელები 18 დღე უშედეგოდ შიმშილობდნენ! 
[post_title] => ჰაერში დაკიდებული რკინიგზის მუშები - რა პირობებში მუშაობენ მემონტაჟეები [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => haershi-dakidebuli-rkinigzis-mushebi-ra-pirobebshi-mushaoben-memontadjeebi-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-28 13:34:31 [post_modified_gmt] => 2018-03-28 09:34:31 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=227595 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 44 [max_num_pages] => 15 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => a6535959d83e1bb27c08ef0bb180e9ae [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები