ტაქსის მძღოლებს მიკრომეწარმედ დარეგისტრირების საშუალება ეძლევათ

პოპულარული

ტაქსის მძღოლებს მიკრომეწარმედ დარეგისტრირების საშუალება ეძლევათ

“ტაქსის მძღოლებს შესაძლებლობა ექნებათ, მიკრომეწარმეებად დარეგისტრირდნენ,” – ამის შესახებ საქართველოს ფინანსთა მინისტრმა ნიკოლოზ გაგუამ განაცხადა. მინისტრის განმარტებით, ტაქსის მძღოლებს არ ექნებათ არანაირი საგადასახადო და სალარო აპარტის ქონის ვალდებულება.

„ტაქსის მძღოლები, შესაძლოა, დარეგისტრირდნენ ე.წ. მიკრომეწარმეებად, რომლებსაც არანაირი საგადასახადო ვალდებულება არ ექნებათ, ასევე არ ექნებათ სალარო აპარტის ქონის ვალდებულება და მათი საქმიანობა გათავისუფლებული იქნება ყველა გადასახადისგან. აღნიშნული ცვლილება მნიშვნელოვანია თუნდაც იმისთვის, რომ ასეთი ტიპის პირებს  გარკვეული შეზღუდვები არ შეექმნათ სესხზე წვდომასთან დაკავშირებით. ამ პირებს საშუალება ექნებათ დაადეკლარირონ თავიანთი შემოსავალი, გადასახადები არ გადაიხადონ და სალარო აპარატის ქონის ვალდებულებაც არ ექნებათ. ტაქსის მძღოლებისთვის მიკრომეწარმეებად დარეგისტრირება იქნება ნებაყოფლობითი. ჩვენ იმედი გვაქვს, რომ მომხიბლავი საგადასახადო რეჟიმი მათთვის მიმზიდველი იქნება,”-განაცხადა გაგუამ.

მთავრობის გუშინდელ სხდომაზე ცვლილებები შევიდა „სპეციალური დაბეგვრის რეჟიმის შესახებ“ მთავრობის დადგენილებაში, რომლის თანახმად, ლიცენზირებადი საქმიანობებით დაკავებული პირები მიკრომეწარმეებად დარეგისტრირებას შეძლებენ.

როგორც ცნობილია, თბილისის მერია 2018 წლის შემოდგომიდან ტაქსების სავალდებულო რეგისტრაციას იწყებს.

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => akhali-regulaciebi
                                    [1] => taqsis-mdzgholebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 264793
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => akhali-regulaciebi
                                    [1] => taqsis-mdzgholebi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 264793
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 17196
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => akhali-regulaciebi
                                    [1] => taqsis-mdzgholebi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => akhali-regulaciebi
                                    [1] => taqsis-mdzgholebi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (264793) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (17196,26199)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 286580
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-09-20 14:03:07
                    [post_date_gmt] => 2018-09-20 10:03:07
                    [post_content] => მარტივი და სამართლიანი წესები, მოქნილი საბაჟო პროცედურები და საგარეო ვაჭრობასთან დაკავშირებული ხარჯების შემცირება - ეს არის ის ძირითადი პრინციპებია, რომელსაც საბაჟო კოდექსის პირველადი ვარიანტი ითვალისწინებს და რომლის ამოქმედებასაც მთავრობა მომდევნო წლიდან აპირებს. კოდექსის ავტორი ფინანსთა სამინისტროა. უწყებაში აცხადებენ, რომ კოდექსთან დაკავშირებით, რეკომენდაციებისა და შენიშვნების მისაღებად მზად არიან.

კოდექსი, რომელიც ქვეყანაში საბაჟო პროცედურებს არეგულირებდა, ბოლო წლებში არ არსებობდა და მას სხვადასხვა ნორმატიული აქტები მოიცავდა. რამდენიმეწლიანი პაუზის შემდეგ კი, კოდექსი მომდევნო წლის პირველი იანვრიდან უნდა შევიდეს ძალაში.
  • ახალი საბაჟო კოდექსით, ჩნდება საბაჟო პროცედურის მფლობელის დეფინიცია და პროცედურის მფლობელის ცვლილების შესაძლებლობა, რაც საშუალებას იძლევა საბაჟო პროცედურასთან დაკავშირებული უფლებები გადაეცეს სხვა პირს. აღნიშნული სიახლე ბიზნესსექტორს მისცემს საშუალებას, აწარმოოს მისთვის სასურველი გარიგება საბაჟო ზედამხედველობაში მოქცეულ საქონელზე ისე, რომ ხელი არ შეეშალოს საბაჟო კონტროლის განხორციელებას.
  • კიდევ ერთი სიახლე, რასაც ახალი საბაჟო კოდექსი ითვალისწინებს, არის ის, რომ ვაჭრობასთან დაკავშირებული ყველა პროცედურის გავლა კომპანიებს ელექტრონულად შეეძლებათ.
  • შემოდის ავტორიზებული ეკონომიკური ოპერატორის სტატუსის ცნება. ამ სტატუსის მქონე კომპანიები კი, ევროკავშირის ბაზარზეც ისარგებლებენ შეღავათებით.
  • ახალი შეღავათების ამოქმედება იგეგმება რეექსპორტში ჩართული კოპანიებისთვისაც. კომპანია, რომლის ავტომობილიც ექსპორტზე 6 თვის განმავლობაში გავა, მას იმპორტის გადასახადი, ავტომობილის განბაჟება-გაფორმებასთან გაღებული თანხები, სრულად დაუბრუნდება.
ბიზნესომბუდსმენის მოადგილე ზურაბ ძნელაშვილი „ფორტუნასთან“ საბაჟო კოდექსის „დაბრუნებას“ დადებითად აფასებს და აცხადებს, რომ ის რომ ამ სფეროს ცალკე კანონი მოაწესრიგებს, გარკვეული სტაბილურობის გარანტიას ქმნის.
„ჩვენი და ევროკავშირის საკანონმდებლო სივრცეებისა და რეგულაციების დაახლოება ხდება. ეს აუცილებლად  შეუწყობს ხელს ინვესტორების შემოსვლას. მათთვის აბსოლუტურად იქნება განჭვრეტადი რეგულაციები, ის რაც მათ ქვეყანაშია და ჩვენთანაცაა.  ასევე მარტივი იქნება, აქედან გატანა და იქიდან შემოტანა პროდუქტის.  ძალიან კარგია ასევე ის, რომ საბაჟო სფეროში რა რეფომრებიც გატარდა, ამ ყველაფრის შენარჩუნება ხდება. ჩვენი ქართული მიღწევების შენარჩუნება ხდება და ამას ემატება მოწინავე ევროპული რეგულაციები. ერთგვარი სინთეზი კიდევ უფრო მიეხმარება ჩვენ ბიზნესმენებს, რაც კარგია შევინარჩუნოთ და რაც ევროპას აქვს კარგი გადმოვიტანოთ,“ - აღნიშნა ზურაბ ძნელაშვილმა.
ერთადერთი ბუნდოვანება, რაც ბიზნესომბუდსმენის მოადგილის აზრით, ახალ საბაჟო კოდექსშია, ესაა გარანტიის ახალი სახე - თავდებობა. როგორც ის აცხადებს, ჯერჯერობით კანონის პირველად ვერსიაში კარგად არ წერია თუ როგორ მოხდება ამის რეალიზება, რადგან თავდებობა რთული ინსტიტუტია და საქმე ეხება პიროვნულ უზრუნველყოფას. ზურაბ ძნელაშვილი იმედოვნებს, რომ კანონის მიღების შემთხვევაში, ამას უფრო ნათლად კანონქვემდებარე აქტები დაარეგულირებს. საბაჟო კოდექსს მოწინააღმდეგე არ ჰყავს არც სავაჭრო-სამრეწველო პალატაში. როგორც „ფორტუნას“ მისმა პრეზიდენტმა ნინო ჩიქოვანმა განუცხადა, პირველი და ის, რაც პალატისთვის უშუალოდ რელევანტურია, ხდება საქართველოს საბაჟო კანონმდებლობის ჰარმონიზება - შესაბამისობაში მოყვანა ევროპულ ანალოგიურ კანონმდებლობასთან.
„ეს ცვლილება საშუალებას მისცემს ქართველ მეწარმეებს, უფრო სრულფასოვნად გამოიყენონ ევროკავშირთან თავისუფალი ვაჭრობის ხელშეკრულებით მიღებული სიკეთეები - პრეფერენციები, ეს არის კონკრეტული პოზიტივი ცალკეული კომპანიებისთვის, ასევე ეს გახლავთ წინგადადგმული ნაბიჯი, რათა მოხდეს საქართველოს ევროკავშირის ეკონომიკაში უფრო მეტი ინტეგრაცია, რაც ნიშნავს მეტ შემოსავალსა და დასაქმებას. მეორე მნიშვნელოვანი ცვლილება, ესაა ციფრული სერვისების შემოტანა. უდავოდ საბაჟო პუნქტებისა და გაფორმების ცენტრების გავლით პროცედურები იყო ძალზედ გამარტივებული, მაგრამ ახალა ეს სიმარტივე გადადის თვისობრივად ახალ სიბრტყეში, კონკრეტულად, მეწარმეებს საშუალება ეძლევათ, გამოიყენონ საბაჟოსთან დისტანციური-ციფრული ურთიერთობა, რაც აქამდე მეტწილად შიდა საგადასახდო თემატიკას ფარავდა,“ - აღნიშნა ჩიქოვანმა.
ჯერჯერობით საბაჟო კოდექსის შესახებ დეტალურ ინფორმაციას არ ფლობენ ეკონომიკის ექსპერტები. პარლამენტის მიერ კანონპროექტის მიღებამდე, ფინანსთა სამინისტრო მის განხილვას სწორედ ბიზნესმენებთან და ექსპერტებთან ერთად გეგმავს. მანამდე კი, ეკონომიკის ექსპერტი სოსო არჩვაძე აცხადებს, რომ კარგია, როცა ხელისუფლების სტრატეგიაა - მაქსიმალურად გაუმარტივოს ბიზნესს დროისა და ფინანსური რესურსის ხარჯები და ეს ყველაფერი ასახულია ახალ საბაჟო კოდექსში. ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => რას ჰპირდება ახალი საბაჟო კოდექსი ბიზნესს?! [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ras-hpirdeba-akhali-sabadjo-kodeqsi-bizness [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 14:03:07 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 10:03:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=286580 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 271098 [post_author] => 21 [post_date] => 2018-07-31 14:58:07 [post_date_gmt] => 2018-07-31 10:58:07 [post_content] => 2019 წლის პირველი იანვრიდან ქართულ ბაზარზე არსებული სამშენებლო მასალების ნაწილი კონტროლს დაექვემდებარება. თუმცა ამ დრომდე არაა დაზუსტებული, რომელი პროდუქცია მოხვდება შემოწმების ქვეშ. სპეციალისტები განმარტავენ, რომ სამშენებლო მასალების სავარაუდო ჩამონათვალშია არმატურა, ცემენტი, კაბელები და წყლის პლასტმასის მილები. ასევე, იგეგმება კონტროლის განხორციელება სათამაშოებსა და პერსონალური დაცვის საშუალებებზე (ეკიპირება, სპეციალური ხელთათმანები და ა.შ.). რაც შეეხება საღებავებსა და ლაქებს, მათი შემოწმების დაწყების ვადები ჯერჯერობით უცნობია. კონტროლის წესები პროდუქტის უსაფრთხოებისა და თავისუფალი მიმოქცევის კოდექსში ცვლილების შეტანის შესახებ საქართველოს კანონშია გაწერილი, რომელიც მიმდინარე წლის 19 ივლისიდან ამოქმედდა. კანონის თანახმად, კონტროლის აღმასრულებელი ორგანოა ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტო, რომელიც საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს სისტემაში შემავალი საჯარო სამართლის იურიდიული პირია. ეკონომიკის სამინისტროს სამშენებლო და ტექნიკური ზედამხედველობის სააგენტოს უფროსის მოადგილე, რატი ობოლაძე „ფორტუნასთან“ განმარტავს იმ მიზეზებს, რის გამოც ამ დრომდე დადგენილი არ არის იმ ძირითად სამშენებლო მასალათა ნუსხა, რომელიც, სავარაუდოდ, კონტროლს დაექვემდებარება. ობოლაძე ამბობს, რომ ზუსტი სია მთავრობის დადგენილების შემდეგ გახდება ცნობილი. რატი ობოლაძე აღიშნული რეგულაციის შემოღებას ევროკავშირის კანონმდებლობასთან შესაბამისობის მოთხოვნით ხსნის.
„ეს გამოწვევა ბაზარზე ყველასთვის თანაბარი პირობების შექმნის მიზნით იყო საჭირო. ამ გამოწვევას ბევრი არგუმენტი არ სჭირდება. ყველა სფეროში მოტივი არის ერთი და იგივე - იყოს ერთიანი თამაშის წესები ყველა მიმწოდებლისთვის და ამ ერთიანობას უზრუნველყოფს სახელმწიფოს მიერ იმის პრევენცია, რომ ეკონომიკური ოპერატორი, იგივე მეწარმე როცა ათავსებს პროდუქტს ბაზარზე, მას ჰქონდეს შესაბამისობის დოკუმენტაცია, ხარისხის დეკლარაცია, სერტიფიკატები და ა.შ.“ - განმარტავს რატი ობოლაძე.
ეკონომიკის სამინისტროში ამბობენ იმასაც, რომ კანონმდებლობასთან შეუსაბამო პროდუქტის რაოდენობისა და ქვეყნის მთლიანი შიდა პროდუქტის კორელაცია არ არსებობს. ანუ, უწყების წარმომადგენელთა თქმით, რეგულაციას ნეგატიური გავლენა არ ექნება. ეკონომისტებში აღნიშნული მოსაზრება აზრთა სხვადასხვაობას იწვევს. მაგალითად, პაატა შეშელიძე ამბობს, რომ რეგულაციები აქამდე უნდა ამოქმედებულიყო, მაშინ, როცა თავისუფალი ვაჭრობის შესახებ ჩვენი ქვეყნისთვის ევროკავშირის სტანდარტები მისაღები და ზოგ შემთხვევაში სავალდებულოც გახდა.
„ეს ყველაფერი აქამდეც უნდა ყოფილიყო დაცული. თუ არ იყო, ეს უკვე სხვა საქმეა, თორემ მსგავსი ტიპის აღიარება ძალიან დიდი ხნის წინ მოხდა, ცალმხრივად, საქართველოს მიერ. ახლა თუ კონკრეტულ და განსხვავებულ რეგულაციებზეა საუბარი, ეს ნიუანსია, ტექნიკური დეტალია,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ შეშელიძე.   
ეკონომიკის ექსპერტი გიორგი პაპავა ეკონომიკის სამინისტროს წარმომადგენელთა აზრს, რომ აღნიშნულ რეგულაციებს ნეგატიური გავლენა არ ექნებათ, არ ემხრობა და საკუთარ ხედვას გვიზიარებს. პაპავას თქმით, რეგულაციებთან ერთად მოსალოდნელია ორი რამ - შეიძლება, ისეთი სტანდარტი იქნას შემოღებული, რომელსაც ადგილობრივი კომპანიები უკვე აკმაყოფილებენ. შესაბამისად, ეს ახალი რეგულაცია მათ არ დააზარალებს, უბრალოდ იმპორტულ საქონელს გააძვირებს. თუმცა შესაძლოა, მოვლენები სხვა სცენარითაც განვითარდეს. მაგალითად, თუ მე ვაშენებდი იაფი არმატურით, ვახერხებდი, რომ იაფი პროდუქტი მეწარმოებინა. სახლს, რომელსაც ავაშენებდი, შემეძლო, რომ უფრო იაფად გამეყიდა. თუ მე დამიდგენენ, რომ მაღალი სტანდარტის სამშენებლო მასალებით უნდა ვაშენო სახლები, ეს ავტომატურად ნიშნავს იმას, რომ გაძვირდება ბინები. უნდა განვიხილოთ მეორე ვარიანტიც - თუ ამ ახალ სტანდარტს არც ქართული კომპანიები აკმაყოფილებენ და არც უცხოური, მაშინ, ბუნებრივია, ორივე მათგანი დაზარალდება იმ კუთხით, რომ იძულებული იქნებიან, საკუთარი პროდუქციის რაღაც ნაწილს, რომლის გაყიდვასაც ახერხებდნენ, ვეღარ გაყიდიან და მოუწევთ ფასის აწევა, უფრო მაღალი პროდუქციის შემოტანა, ეს ფინანსურად მათზეც აისახება და იმ პირებზეც, რომლებიც ამ მასალას იყენებენ,“ - განმარტავს გიორგი პაპავა. კიდევ ერთი ეკონომისტი, სოსო არჩვაძე ახალ რეგულაციებს „ცივილიზებული ფორმით ცხოვრების“ სწავლას უკავშირებს და ამბობს, რომ გავლენა ნებისმიერ ახალ რეგულაციას და ქვეყნის მთლიან შიდა პროდუქტს შორის ყოველთვის სავარაუდოა. არჩვაძის თქმით, უნდა მოხდეს წარმოების პროცესისა და შესაბამისი მენტალიტეტის ჰუმანიზაცია, რადგან ქვეყნის მშპ-ს სწორედ ადამიანის ჯანმრთელობა და შრომისუნარიანობა განსაზღვრავს.
ჯანმრთელობას აქვს დიდი ეკონომიკური კატეგორია იმიტომ, რომ რაც უფრო მეტხანს ცოცხლობს ადამიანი, იმ ქვეყანაში გაცილებით მაღალია მთლიანი შიდა პროდუქტი. რომ შევადაროთ ნორვეგია და ცენტრალური აფრიკის რესპუბლიკა, ნორვეგიაში 82 წელია სიცოცხლის საშუალო ხანგრძლივობა, აფრიკაში - 43, ანუ თითქმის ორჯერ ნაკლები. ეს კი აისახება ეკონომიკურ განვითარებაში. იმისთვის, რომ ეკონომიკა გაიზარდოს, პირველ რიგში, უნდა ვიზრუნოთ წარმოების უმნიშვნელოვანეს და ყველაზე მთავარ ფაქტორზე - ადამიანზე, მის ჯანმრთელობაზე, სიცოცხლესა და შრომისუნარიანობაზე. ნებისმიერმა ბიზნესმა, ეს იქნება ადგილობრივი თუ შემოსული, უნდა გააცნობიეროს, რომ ეკონომიკური კატეგორიები, მათ შორის მოგება, არ განისაზღვრება მხოლოდ წმინდა კორპორაციული ფარგლებით, ეს გაცილებით ფართო ცნებაა და მოიცავს იმ ადამიანთა ჯანმრთელობასაც, ვინც, პირველ რიგში, ამ საწარმოებში მუშაობს. რასაკვირველია, ქვეყანაში არ უნდა იქნას დაშვებული საეჭვო წარმომავლობის პროდუქცია, რომელმაც საშუალოვადიან პერიოდში შეიძლება, გამოუსწორებელი ზიანი მიაყენოს, ერთი მხრივ, ადამიანის ჯანმრთელობას, მეორე მხრივ, ეკონომიკას,“ - ამბობს სოსო არჩვაძე.
კანონის თანახმად, საქართველოს ბაზარზე პროდუქტის ზედამხედველობა ხორციელდება: რისკის ანალიზის საფუძველზე ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტოს მიერ შემუშავებული გეგმის მიხედვით; თუ ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტოს აქვს საფუძვლიანი ეჭვი ან ინფორმაცია პროდუქტთან დაკავშირებული რისკის შესახებ, კერძოდ, იმის თაობაზე, რომ პროდუქტის გამოყენება შესაძლოა, საფრთხეს უქმნიდეს ადამიანის სიცოცხლეს, ჯანმრთელობას, საკუთრებას ან/და გარემოს; თუ ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტოს აქვს ინფორმაცია იმის შესახებ, რომ ბაზარზე განთავსებული პროდუქტი არ შეესაბამება ამ კოდექსითა და შესაბამისი ტექნიკური რეგლამენტით დადგენილ მოთხოვნებს; დოკუმენტის თანახმად, საქართველოს ბაზარზე პროდუქტის ზედამხედველობა ხორციელდება დოკუმენტური შემოწმებით ან/და ტექნიკური შემოწმებით. გარდა ამისა, ეკონომიკური ოპერატორი ვალდებულია, უზრუნველყოს ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტოს წარმომადგენლის დაშვება პროდუქტის წარმოების, დასაწყობების, შენახვისა და რეალიზაციის ადგილებში. ამასთან, ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტო უფლებამოსილია, დამოუკიდებლად განახორციელოს ზედამხედველობისადმი დაქვემდებარებული პროდუქტის ფარული შესყიდვა. თუ სააგენტოს აქვს ინფორმაცია, რომ კონკრეტული მწარმოებლის მიერ წარმოებული კონკრეტული პროდუქტი არ შეესაბამება სტანდარტებს ან შეიცავს დადასტურებულ საფრთხეს, იგი უფლებამოსილია, დაუყოვნებლივ მოსთხოვოს ოპერატორს პროდუქტის რეალიზაციის შეჩერება, ბაზრიდან ამოღება, გამოთხოვა ან განადგურება ეკონომიკური ოპერატორის ხარჯზე; ხოლო თუ გამოვლინდა დოკუმენტური ან ტექნიკური შეუსაბამობა, რომელიც საფრთხეს არ უქმნის ადამიანის სიცოცხლეს, ჯანმრთელობას ან გარემოს, სააგენტო უფლებამოსილია, ეკონომიკურ ოპერატორს ამ შეუსაბამობის აღმოსაფხვრელად განუსაზღვროს გონივრული ვადა არა უმეტეს 30 დღისა. თუ პროდუქტი არ შეესაბამება შესაბამისი ტექნიკური რეგლამენტით დადგენილ უსაფრთხოების მოთხოვნებს და შეიცავს საფრთხეს ადამიანის სიცოცხლისთვის, ჯანმრთელობისთვის, საკუთრებისთვის ან/და გარემოსთვის, ტექნიკური და სამშენებლო ზედამხედველობის სააგენტო ვალდებულია, მიიღოს გადაწყვეტილება პროდუქტის ბაზრიდან ამოღების შესახებ. რაც შეეხება სანქციებს, ის, დარღვევების ხარისხის მიხედვით, გამოიწვევს ოპერატორის დაჯარიმებას 1000-დან 7 ათას ლარამდე თანხით.

თათია კაკიაშვილი

[post_title] => სამშენებლო მასალები კონტროლს დაექვემდებარება - გაძვირდება თუ არა ბინები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qartul-bazarze-arsebuli-samsheneblo-masalebi-kontrols-daeqvemdebareba-ras-itvaliswinebs-akhali-regulaciebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-31 15:00:01 [post_modified_gmt] => 2018-07-31 11:00:01 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=271098 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 266985 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-07-18 14:12:48 [post_date_gmt] => 2018-07-18 10:12:48 [post_content] => ეროვნული ბანკის რეგულაციების ნაწილი ამოქმედდა, ნაწილის ამოქმედებას კი მიკროსაფინანსო ორგანიზაციები შიშის თვალით უყურებენ. მათი ნაწილის განცხადებით, ეს ფინანსური ტვირთი ისევ მათ დააწვებათ და მოუწევთ ერთი ტიპის სესხების გაიაფების ხარჯზე, სხვა ტიპის სესხები გააძვირონ. საუბარია ეფექტური საპროცენტო განაკვეთის ზედა ზღვარის დაწესებაზე, რაც მათი დიდი ნაწილის შეფასებით, მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების ნაწილის "სწრაფ სიკვდილს" შეუწყობს ხელს. გარდა იმ რისკისა, რომ შესაძლოა, მათმა ნაწილმა ბაზარზე ოპერირება შეწყვიტოს, გაზრდილ ვალდებულებებს ვერ გაუმკლავდეს და შემცირებული მოგება არ იყოს საკმარისი, მთავარი საფრთხე მაინც შეიძლება იყოს ის, რომ სოფელში თვითდასაქმებულ მოქალაქეებს, არადეკლარირებული შემოსავლით შეეზღუდოთ სესხებზე ხელმისაწვდომობა. მიკროსაფინანსო ასოციაციის თავმჯდომარე ბესო შენგელია მიიჩნევს, რომ მოსალოდნელი გართულებების თავიდან ასაცილებლად, აუცილებელია ეროვნული ბანკი დათმობაზე წავიდეს და მიკროსაფინანსო ორგანიზაციებისთვის რეგულაციების ამოქმედებამდე ერთ წლიანი საშუალედო პერიოდი დააწესოს. მათი მთავარი პრეტენზია მოსალოდნელ რეგულაციებს ეხება. საუბარია დაკრედიტების ინსტრუქციაზე, რომელიც ეროვნულ ბანკს აქვს შემუშავებული და რომლის ამოქმედების შემთხვევაშიც, მიკროსაფინანსო ორგანიზაციები ცალკეულ საფრთხეებს ხედავენ.
„არსებული ვერსიით ვხედავთ ცალკეულ საფრთხეებს და იმას, რომ ეს პრაქტიკაში შეიძლება ვერ განხორციელდეს კარგად. პირიქით, გვერდითი ეფექტები მოიტანოს. საუბარია ეფეტური საპროცენტო განაკვეთის ზედა ზღვარის დაწესებაზე, ეს ყველაზე მნიშვნელოვანია ჩვენთვის. რა თქმა უნდა, კარგად ჟღერს მოსახლეობისთვის დაბალი საპროცენტო განაკვეთი, თუმცა იმ ხალხისთვის, რომელიც არაა დეტალურად ჩახედული ბიზნესის სპეციფიკაში, ალბათ ძნელად წარმოსადგენილია, რომ უარყოფითი შედეგები მოიტანოს. იმიტომ, რომ ზოგადად ეს ახალი რეგულაციები ისედაც აძვირებს ოპერირებას. ამის ფონზე კი, ზედა ზღვარის დაწესება ძალიან რთულ მდოგმაროებაში ჩააყენებს მიკროსაფინანსო ორგანიზაციებს,“ - განუცხადა „ფორტუნას“ ბესო შენგელიამ.
გარდა ამისა, ის ვარაუდობს, ხომ ახალი რეგულაციების სრულად ამოქმედების შედეგად, შეიზღუდება მცირე სესხების მიწოდება მოქალაქეებისთვის. ამის დასაკომპენსირებლად კი, სხვა დანარჩენი ტიპის სესხებზე საპროცენტო განაკვეთი გაიზრდება.
„ჩვენ ვითხოვთ, რომ გათვალისწინებული იქნას მიკროსაფინანსო ორგანიზაციების სპეციფიკა და ამ ტიპის სესხებისთვის ეფექტური განაკვეთი შენარჩუნდეს 65%-ის ფარგლებში, სანამ არ მოგვეცემა საშუალება საგადასახადო მიზნებისთვის გამოვქვითოთ საეჭვო ვალები. შეიძლება ამისთვის დაწესდეს დროებითი გამონაკლისი, გარდამავალი პერიოდი, დაახლოებით ერთი წელი,“ -  აღნიშნა ბესო შენგელიამ.
გარდა ამისა, მიკროსაფინანსო ასოციაციის თავმჯდომარეს აქვს იმედი, რომ ორგანიზაციებს მიეცემათ ლარის რესურსზე წვდომა, ეროვნული ბანკისგან რეფინანსირების განაკვეთში, რაც მიკფროსაფინანსოებს მისცემს საშუალებას, ეფექტური განაკვეთი 50%-მდეც შეინარჩუნონ. „ნისოკრისტალის“ სამეთვალყურეო საბჭოს თავმჯდომარეს არჩილ ბაკურაძეს კი, ოპერირების გაძვირებისა და ხარჯების ზრდის მიუხედავად, ეროვნულ ბანკთან აქვს მთავარი თხოვნა - ამ რეგულაციებით არ შეიზღუდოს კორპორატიული ობლიგაციების ბაზარზე წვდომა.
„ასევე მნიშველოვანია, რომ ახალი რეგულაცია, რომელიც შემოდის ფიზიკური პირების გასესხების სანდარტები, ამ რეგულაციამ  არ შეზღუდოს გადახდისუნარიანი მოქალაქეების წვდომა ფინანსებზე,“ - განუცხადა ბაკურაძემ „ფორტუნას“.
ახალი რეგულაციები საფინანსო ორგანიზაციებისთვს მას შემდეგ ამოქმედდება, რაც „ეროვნული ბანკის“ დაქვემდებარებაში გადავლენ. ეს კი 2019 წლიდან იგეგმება. 35-მდე მიკროსაფინანსო ორგანიზაციამ საკუთარი მოსაზრებები და პრეტენზიები პირადად დააფიქსირეს შეხვედრაზე, რომელსაც ეროვნული ბანკის ვიცე პრეზიდენტი მურთაზ კიკორიაც ესწრებოდა. როგორც მან შეხვედრაზე განაცხადა, ეროვნულ ბანკს სურს, რომ ნებისმიერი საფინანსო საშუალო ორგანიზაცია იყოს ლიცენზირებული, რაც მათ სამართლიანი წესებით ოპერირების საშუალებას მისცემს.
„ეს რეფორმები ამ კუთხიდან უნდა დავინახოთ და არა ისე, რომ ეროვნულ ბანკს ამის დარეგულირება სურს. ჩვენ ვფიქრობთ, რომ სამართლიანობა პასუხისმგებლობის ქოლგის ქვეშ მოვაქციეთ. ჩვენ ვციდლობთ, რომ მაქისიმალური კომუნიკაცია გვქონდეს, ვიდრე მივიღებთ საბოლოო რეგულაციებს. კერძო სექტორი ცოტა ნერვიულობს ამის გამო. როცა ეს რეგულაციები კარგად იქნება გაგებული, თუ რატომ ვაკეთებთ, უფრო მეტ სარგებელს შექმნის,“ - აღნიშნა კიკორიამ.
მიკროსაფინანსო ორგანიზაციებისთვის დაწესებული რეგულაციების ნაწილი 2018 წლის 1 სექტემბრიდან ამოქმედდება. [post_title] => მიკროსაფინანსო ორგანიზაციებისთვის სებ-ის წამზომი ჩართულია - რას ითხოვენ კომპანიები [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mikrosafinanso-organizaciebistvis-seb-is-wamzomi-chartulia-ras-itkhoven-kompaniebi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-18 14:21:24 [post_modified_gmt] => 2018-07-18 10:21:24 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=266985 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 286580 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-09-20 14:03:07 [post_date_gmt] => 2018-09-20 10:03:07 [post_content] => მარტივი და სამართლიანი წესები, მოქნილი საბაჟო პროცედურები და საგარეო ვაჭრობასთან დაკავშირებული ხარჯების შემცირება - ეს არის ის ძირითადი პრინციპებია, რომელსაც საბაჟო კოდექსის პირველადი ვარიანტი ითვალისწინებს და რომლის ამოქმედებასაც მთავრობა მომდევნო წლიდან აპირებს. კოდექსის ავტორი ფინანსთა სამინისტროა. უწყებაში აცხადებენ, რომ კოდექსთან დაკავშირებით, რეკომენდაციებისა და შენიშვნების მისაღებად მზად არიან. კოდექსი, რომელიც ქვეყანაში საბაჟო პროცედურებს არეგულირებდა, ბოლო წლებში არ არსებობდა და მას სხვადასხვა ნორმატიული აქტები მოიცავდა. რამდენიმეწლიანი პაუზის შემდეგ კი, კოდექსი მომდევნო წლის პირველი იანვრიდან უნდა შევიდეს ძალაში.
  • ახალი საბაჟო კოდექსით, ჩნდება საბაჟო პროცედურის მფლობელის დეფინიცია და პროცედურის მფლობელის ცვლილების შესაძლებლობა, რაც საშუალებას იძლევა საბაჟო პროცედურასთან დაკავშირებული უფლებები გადაეცეს სხვა პირს. აღნიშნული სიახლე ბიზნესსექტორს მისცემს საშუალებას, აწარმოოს მისთვის სასურველი გარიგება საბაჟო ზედამხედველობაში მოქცეულ საქონელზე ისე, რომ ხელი არ შეეშალოს საბაჟო კონტროლის განხორციელებას.
  • კიდევ ერთი სიახლე, რასაც ახალი საბაჟო კოდექსი ითვალისწინებს, არის ის, რომ ვაჭრობასთან დაკავშირებული ყველა პროცედურის გავლა კომპანიებს ელექტრონულად შეეძლებათ.
  • შემოდის ავტორიზებული ეკონომიკური ოპერატორის სტატუსის ცნება. ამ სტატუსის მქონე კომპანიები კი, ევროკავშირის ბაზარზეც ისარგებლებენ შეღავათებით.
  • ახალი შეღავათების ამოქმედება იგეგმება რეექსპორტში ჩართული კოპანიებისთვისაც. კომპანია, რომლის ავტომობილიც ექსპორტზე 6 თვის განმავლობაში გავა, მას იმპორტის გადასახადი, ავტომობილის განბაჟება-გაფორმებასთან გაღებული თანხები, სრულად დაუბრუნდება.
ბიზნესომბუდსმენის მოადგილე ზურაბ ძნელაშვილი „ფორტუნასთან“ საბაჟო კოდექსის „დაბრუნებას“ დადებითად აფასებს და აცხადებს, რომ ის რომ ამ სფეროს ცალკე კანონი მოაწესრიგებს, გარკვეული სტაბილურობის გარანტიას ქმნის.
„ჩვენი და ევროკავშირის საკანონმდებლო სივრცეებისა და რეგულაციების დაახლოება ხდება. ეს აუცილებლად  შეუწყობს ხელს ინვესტორების შემოსვლას. მათთვის აბსოლუტურად იქნება განჭვრეტადი რეგულაციები, ის რაც მათ ქვეყანაშია და ჩვენთანაცაა.  ასევე მარტივი იქნება, აქედან გატანა და იქიდან შემოტანა პროდუქტის.  ძალიან კარგია ასევე ის, რომ საბაჟო სფეროში რა რეფომრებიც გატარდა, ამ ყველაფრის შენარჩუნება ხდება. ჩვენი ქართული მიღწევების შენარჩუნება ხდება და ამას ემატება მოწინავე ევროპული რეგულაციები. ერთგვარი სინთეზი კიდევ უფრო მიეხმარება ჩვენ ბიზნესმენებს, რაც კარგია შევინარჩუნოთ და რაც ევროპას აქვს კარგი გადმოვიტანოთ,“ - აღნიშნა ზურაბ ძნელაშვილმა.
ერთადერთი ბუნდოვანება, რაც ბიზნესომბუდსმენის მოადგილის აზრით, ახალ საბაჟო კოდექსშია, ესაა გარანტიის ახალი სახე - თავდებობა. როგორც ის აცხადებს, ჯერჯერობით კანონის პირველად ვერსიაში კარგად არ წერია თუ როგორ მოხდება ამის რეალიზება, რადგან თავდებობა რთული ინსტიტუტია და საქმე ეხება პიროვნულ უზრუნველყოფას. ზურაბ ძნელაშვილი იმედოვნებს, რომ კანონის მიღების შემთხვევაში, ამას უფრო ნათლად კანონქვემდებარე აქტები დაარეგულირებს. საბაჟო კოდექსს მოწინააღმდეგე არ ჰყავს არც სავაჭრო-სამრეწველო პალატაში. როგორც „ფორტუნას“ მისმა პრეზიდენტმა ნინო ჩიქოვანმა განუცხადა, პირველი და ის, რაც პალატისთვის უშუალოდ რელევანტურია, ხდება საქართველოს საბაჟო კანონმდებლობის ჰარმონიზება - შესაბამისობაში მოყვანა ევროპულ ანალოგიურ კანონმდებლობასთან.
„ეს ცვლილება საშუალებას მისცემს ქართველ მეწარმეებს, უფრო სრულფასოვნად გამოიყენონ ევროკავშირთან თავისუფალი ვაჭრობის ხელშეკრულებით მიღებული სიკეთეები - პრეფერენციები, ეს არის კონკრეტული პოზიტივი ცალკეული კომპანიებისთვის, ასევე ეს გახლავთ წინგადადგმული ნაბიჯი, რათა მოხდეს საქართველოს ევროკავშირის ეკონომიკაში უფრო მეტი ინტეგრაცია, რაც ნიშნავს მეტ შემოსავალსა და დასაქმებას. მეორე მნიშვნელოვანი ცვლილება, ესაა ციფრული სერვისების შემოტანა. უდავოდ საბაჟო პუნქტებისა და გაფორმების ცენტრების გავლით პროცედურები იყო ძალზედ გამარტივებული, მაგრამ ახალა ეს სიმარტივე გადადის თვისობრივად ახალ სიბრტყეში, კონკრეტულად, მეწარმეებს საშუალება ეძლევათ, გამოიყენონ საბაჟოსთან დისტანციური-ციფრული ურთიერთობა, რაც აქამდე მეტწილად შიდა საგადასახდო თემატიკას ფარავდა,“ - აღნიშნა ჩიქოვანმა.
ჯერჯერობით საბაჟო კოდექსის შესახებ დეტალურ ინფორმაციას არ ფლობენ ეკონომიკის ექსპერტები. პარლამენტის მიერ კანონპროექტის მიღებამდე, ფინანსთა სამინისტრო მის განხილვას სწორედ ბიზნესმენებთან და ექსპერტებთან ერთად გეგმავს. მანამდე კი, ეკონომიკის ექსპერტი სოსო არჩვაძე აცხადებს, რომ კარგია, როცა ხელისუფლების სტრატეგიაა - მაქსიმალურად გაუმარტივოს ბიზნესს დროისა და ფინანსური რესურსის ხარჯები და ეს ყველაფერი ასახულია ახალ საბაჟო კოდექსში. ქეთი გიგოლაშვილი [post_title] => რას ჰპირდება ახალი საბაჟო კოდექსი ბიზნესს?! [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ras-hpirdeba-akhali-sabadjo-kodeqsi-bizness [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-09-20 14:03:07 [post_modified_gmt] => 2018-09-20 10:03:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=286580 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 10 [max_num_pages] => 4 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 53086f81bdf2e298bd17729d0c738f4e [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები