ნავთობპროდუქტების იმპორტიორთა კავშირის განცხადებით, 2016 წელს საქართველოში ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტმა 1229.6 ათასი ტონა შეადგინა, რაც 2015 წლის იმპორტის მაჩვენებელს (1036.1 ათასი ტონა) 193.5 ათასი ტონით ანუ 18.7%-ით აღემატება.
მათ შორის, 2016 წელს ბენზინის საწვავის იმპორტმა შეადგინა 576.2 ათასი ტონა (135.2 ათასი ტონით ანუ 30,6%-ით აღემატება წინა წლის მაჩვენებელს), ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა – 653.4 ათასი ტონა (58.3 ათასი ტონით ანუ 9,8%-ით მეტი 2015 წლის მაჩვენებელთან შედარებით).
საწვავის კატეგორიების მიხედვით 2016 წელს საქართველოში ბენზინის საწვავისიმპორტმა შეადგინა: A-91 რეგულარი მარკის ბენზინი – 399,6 ათასი ტონა ანუ 69,4%; A-95 პრემიუმი მარკის ბენზინი – 166,4 ათასი ტონა ანუ 28,9%, A-98 სუპერი მარკისბენზინი – 10,1 ათასი ტონა ანუ 1,7%. ხოლო დიზელის საწვავის იმპორტმა შეადგინა: 50PPM (ევრო დიზელი) – 593,0 ათასი ტონა ანუ 90,8%, L-62 დიზელის საწვავი – 59 ათასი ტონა ანუ 9,0%, DT – 1,5 ათასი ტონა ანუ 0,2%.
მსხვილი ნავთობიმპორტიორები
ქვეყნების მიხედვით 2016 წელს ბენზინისა და დიზელის საწვავის იმპორტის ყველაზე დიდი მოცულობა განხორციელდა რუმინეთიდან – 375 ათასი ტონა, რაც მთელი იმპორტის 30,5%-ს შეადგენს. შემდეგ მოდიან: აზერბაიჯანი – 219,5 ათასი ტონა – 17,9%; რუსეთი – 218,8 ათასი –17,8%, ბულგარეთი – 162,9 ათასი ტონა – 13,2%; თურქმენეთი – 141,5 ათასი ტონა – 11,5%, საბერძნეთი – 70,3 ათასი ტონა– 5,7%; იტალია – 27,5 ათასი ტონა ანუ 2,2%, უკრაინა – 10,8 ათასი ტონა ანუ 0,9%, თურქეთი – 2,5 ათასი ტონა ანუ 0,2% და სხვ.
სხვა ნავთობპროდუქტების იმპორტის მონაცემები:
2016 წელს საქართველოში 102,2 ათასი ტონა სანავთობო ბიტუმი შემოიტანეს, რაც 15,8 ათასი ტონით ანუ 18,3 %-ით აღემატება 2015 წლის ანალოგიურ მაჩვენებელს. აქედან უმეტესი წილი – 79,5 % განხორციელდა ირანის ისლამური რესპუბლიკიდან.
2016 წლის განმავლობაში საქართველოში საცხებ-საპოხი მასალების იმპორტმა 19,7 ათასი ტონა შეადგინა, რაც 0,5 ათასი ტონით ანუ 2,6 %-ით აღემატება 2015 წლის მაჩვენებელს.
2016 წელს საქართველოში საავიაციო ნავთის იმპორტმა შეადგინა 70,7 ათასი ტონა, რაც 6,1 ათასი ტონით ანუ 9,4 %-ით მეტია 2015 წლის მაჩვენებელთან შედარებით.