კომპანიის წარმომადგენლების თქმით, წლის ბოლოს შეწყდება Ford Escape-სა და Lincoln Corsair-ის კროსოვერების წარმოება, რომლებიც მათი ბრენდების ხაზში ბენზინის ძრავიანი ყველაზე ხელმისაწვდომი ჯიპებია. ისინი შეეწირებიან კენტუკის შტატის ქალაქ ლუისვილში მდებარე Ford-ის ქარხანაში წარმოების სიმძლავრის გამოთავისუფლებას, რათა შეიქმნას ახალი ელექტრო პიკაპი, რომლის ფასიც დაახლოებით 30 000 დოლარია, ასევე იმავე პლატფორმაზე მომუშავე კროსოვერები.
Ford-მა ახალი, ზეხელმისაწვდომი, სრულიად ელექტრო და მრავალმხრივი კომპაქტური პიკაპის დიზაინი დაახლოებით ერთი კვირის წარადგინა.
Escape-ისა და Corsair-ის წარმოება 2026 წლის მოდელის შემდეგ დასრულდება. შემდეგ ლუისვილის ქარხანა დაიხურება მოდერნიზაციისთვის, რათა დანერგოს უნივერსალური ელექტრომობილების წარმოების სისტემა და მოემზადოს უფრო ხელმისაწვდომი ელექტრომობილების წარმოებისთვის. პირველი რიგში იქნება ზემოხსენებული ელექტრო პიკაპი, რომლის სახელიც ჯერ კიდევ საიდუმლოდ ინახება. პროექტი Ford-ის ხუთმილიარდიანი ინვესტიციის ნაწილია ელექტრომობილების მიმართულების განვითარებაში. წარმოება აქ დამონტაჟდება, ქარხანაში, სადაც ამჟამად აწყობილია F-Series Super Duty პიკაპები შიდა წვის ძრავით.
აღნიშნულია, რომ Escape-ისა და Corsair-ის მარაგი საკმარისი იქნება სტაბილური გაყიდვებისთვის 2026 წლამდე. თუმცა, როგორც კი საწყობები დაცარიელდება, ეს მოდელები სამუდამოდ გაქრება კატალოგებიდან. თუ მოდელების დიაპაზონი არ შეიცვლება, Ford-ის ხაზში ყველაზე ხელმისაწვდომი SUV Bronco Sport იქნება, ხოლო Lincoln-ისთვის „შესვლის წერტილის“ როლს საშუალო ზომის Nautilus შეასრულებს, რომელიც Corsair-ზე შესამჩნევად ძვირია.
2024 წელს Escape Ford-ის მეორე ყველაზე გაყიდვადი კროსოვერი იყო შეერთებულ შტატებში. თუმცა, კომპანია უკვე რამდენიმე წელია ამცირებს ხელმისაწვდომი მოდელების წილს: ბოლო ათწლეულის განმავლობაში, Fiesta, Focus, Fusion და კომპაქტური EcoSport, რომელიც Escape-ის ქვემოთ მდებარეობდა, პენსიაზე გავიდა. ერთადერთი გამონაკლისი იყო კომპაქტური Maverick, რომელიც Bronco-სა და Escape-თან იყო დაკავშირებული, მაგრამ ბოლო წლებში მისი ფასი საშუალო ზომის მოდელებს მიუახლოვდა.
როგორი იქნება ახალი ავტომობილი?
ფორდის თქმით, ახალი მოდელი ელექტრომობილების სეგმენტში ხელმისაწვდომობის საზღვრებს უნდა გააფართოვოს და ამავდროულად, ამერიკელების მთავარი ფავორიტის – პიკაპის – ფორმა შეინარჩუნოს.
პროექტი სატვირთოთი იწყება, თუმცა Ford-ის აღმასრულებელმა დირექტორმა ჯიმ ფარლიმ პირობა დადო, რომ მოგვიანებით მის ბაზაზე სხვა ვერსიებიც გამოჩნდება: რამდენიმე კროსოვერი და შესაძლოა სედანიც.
Ford-მა ჯერ არ გაამხილა მომავალი „ახალი Model T“-ს გარეგნობა – მან მხოლოდ რამდენიმე ხაზოვანი ესკიზი აჩვენა. ისინი ასახავს პიკაპის პროფილს, ასევე კომპაქტური და დიდი სამრიგიანი ჯიპისა და ფურგონის კონტურებს. პირველი სერიული პიკაპი, სავარაუდოდ, ლუისვილში ასაწყობი ხაზიდან არაუადრეს 2027 წლისა გამოვა.
