6 მთავარი მიზეზი იმისა, თუ რატომ უნდა დავლიოთ ყავა

პოპულარული

6 მთავარი მიზეზი იმისა, თუ რატომ უნდა დავლიოთ ყავა

მართალია, ბევრისთვის დილა პირველ რიგში ცხელ, არომატულ ყავასთან ასოცირდება, მაგრამ რამდენად სასარგებლოა ორგანიზმის დილიდანვე კოფეინით დატვირთვა – რთული სათქმელია, რადგან დიდი ხანია მეცნიერების დავის საგანია. თუმცა, კოფემანების გასახარად, ბოლო დასკვნებმა დაადასტურა, რომ დილის ყავას დადებითი თვისება უფრო მეტი აქვს, ვიდრე უარყოფითი.

  • დილის ყავა „აღვიძებს“ ნერვულ სისტემას
  • აძლიერებს კონცენტრაციის უნარს
  • ებრძვის მოთენთილობას და კანის ადრეულ დაბერებას
  • უნარჩუნებს ორგანიზმს მხნეობას, ძლიერი ფიზიკური დატვირთვის შემდეგ კი, აღადგენს კუნთოვან ბოჭკოს.
  • ამცირებს დეპრესიის და შაქრიანი დიაბეტის, ჰიპერტონიისა და ინსულტის, პრკინსონის, ალცჰაიმერის დაავადების და სიმსივნის უჯრედების განვითარების რისკს.
  • ყავა შეუვლელი მეგობარია მწეველებისთვის.

რა თქმა უნდა, ყავას კეთილი სამსახურის გაწევა შეუძლია ორგანიზმისთვის, თუმცა მხოლოდ იმ შემთხვევაში თუ რამდენიმე აუცილებელ პირობას გაითვალისწინეთ:

  • დაილიეთ მაქსიმუმ 2 ჭიქა.
  • მიირთვით აუცილებლად რძესთან ერთად და შუნარჩუნოთ ორგანიზმს კალციუმის მარაგი.
  • ნუ დალევთ ყავას უზმოზე, რადგან ამ შემთხვევაში გამოყოფილი კუჭის წვენი, ცარიელი კუჭის კედლებზე ხვდება და ჯერ მის გაღიზიანებას, მერე კი, წყლულს იწვევს.
  • თუ ჰიპერთონია ან გულ-სისხლძარღვთა ქრონიკული დაავადებები გაწუხებთ უკეთესია საერთოდ შეიკავოთ თავი ყავის მირთმევისგან!

 

რჩევები /

|

7 თებერვალი, 2018

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => yava
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 211961
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => yava
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 211961
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 697
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => yava
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => yava
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (211961) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (697)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 294383
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-10-11 15:56:34
                    [post_date_gmt] => 2018-10-11 11:56:34
                    [post_content] => ამერიკული რესტორნების ქსელი „დანკინი“ ყავის ბაზრის ლიდერობას არა მხოლოდ საერთაშორისო, არამედ ქართულ ბაზარზეც გეგმავს და რებრენდინგის განაცხადიდან მოკლე პერიოდშივე, ერთგული მომხმარებლებისათვის ყავის ახალი პროდუქტის- ლატეს შოკოლადითა და ფორთოხლით შეთავაზებას ახდენს.

„დანკინ დონატსმა“ საფირმო პროდუქტის - დონატის კომპანიის დასახელებიდან ამოღებისა და ყავის ბაზრებზე თავისი პოზიციების გამყარების მიზნების შესახებ განცხადება ახლახან გააკეთა.  სახელწოდების ოფიციალური ცვლილება 2019 წლის იანვარში მოხდება.ქართულ ბაზარზე კი ამერიკული რესტორნების ქსელი ახალი სახელით  - „დანკინით“ სრულფასოვნად 2019 წლის ბოლომდე წარდგება.

„დანკინის“ ქართულ რესტორნებში დღესდღეობით უმაღლესი ხარისხის იტალიურ ესპრესოზე დამზადებული 20 სახეობის ცივი და ცხელი ყავაა წარმოდგენილი და დღეიდან, საქართველოში, „დანკინის“ ყველა რესტორანში მომხმარებელს შესაძლებლობა ექნება დააგემოვნოს იტალიურ ესპრესოზე დამზადებული - უგემრიელესი ლატე შოკოლადითა და ფორთოხლით. ახალი ყავის პროდუქტის მომხმარებელთა წასახალისებლად „დანკინში“ აქციაცაა - ყველა მომხმარებელი, რომელიც 5 - ჯერ შეიძენს ახალ ლატეს შოკოლადითა და ფორთოხლით, მე-6-ს მიიღებს საჩუქრად.
„ამერიკულმა რესტორნების ქსელმა „დანკინმა“ მიზნად დაისახა მეტი აქცენტი ყავაზე გააკეთოს. როდესაც ადამიანები სახელწოდება „დანკინ დონატს“ ხედავენ, ფიქრობენ, რომ ჩვენ ყველაზე დიდი რაოდენობით დონატების რეალიზაციას ვახდენთ, არადა, რეალობა განსხვავებულია. „დანკინის“გაყიდვების 50% მოდის ყავაზე და ყავის პროდუქტებზე; 25% სენდვიჩებზე და 25% დონატებზე და ფრანგულ ფუნთუშეულზე. “დანკინის“ ყავა უმაღლესი ხარისხის არაბიკაა, შესაბამისად ყავის მოყვარული მომხმარებელი ადვილად წყვეტს დილას, შუადღეს თუ საღამოს ყავა სად დააგემოვნოს. ციფრებიც მეტყველებს, რომ ბრენდი უპირველეს ყოვლისა ყავის ქსელია“,-  აცხადებს „დანკინის“ გენერალური დირექტორი გიორგი მშვილდაძე.
შეგახსენებთ, „დანკინ დონატსის“ ქსელის განვითარება საქართველოში 2015 წელს დაიწყო და დღესდღეობით „დანკინი“ უკვე რესტორნების ყველაზე დიდი ქსელია ქვეყნის მასშტაბით. ამ ეტაპზე საქართველოში „დანკინის“ 21 ბრენდირებული რესტორანია და კომპანია ახალ წლამდე კიდევ 3-ის გახსნას გეგმავს. [post_title] => „დანკინი“ ყავის ბაზრის ლიდერობას გეგმავს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dankini-yavis-bazris-liderobas-gegmavs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-11 15:58:15 [post_modified_gmt] => 2018-10-11 11:58:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=294383 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 276088 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-08-19 02:05:19 [post_date_gmt] => 2018-08-18 22:05:19 [post_content] => თუ ერთფეროვნება მოგბეზრდათ, გირჩევთ ცხოვრების გადახალისება დილიდანვე დაიწყოთ და ჩვეული ყავა შემოთავაზებული ორიგინალური რეცეპტით მოამზადოთ. ლატე კურკუმათი - ინგრედიენტები: 1 ჭიქა ყავა, 240 მლ. რძე (ნატურალური, მცენარეული, უცხიმო), 1 გ. კურკუმა, 5-10 გ. თაფლი, დარიჩინი გემოვნებით. მომზადების წესი: გააცხელეთ რძე 70-75 გრადუსზე ადუღებამდე, ეტაპობრივად დაუმატეთ კურკუმა, დარიჩინი, თაფლი და კარგად აურიეთ. გაცივების შემდეგ კი, ყავასთან ერთად ჩაასხით მოხერხებულ ჭურჭელში. ყავა პოპკორნით - ინგრედიენტები: 1 ჭიქა ესპრესო, 300 მლ. რძე ან ნაღები, 25 მლ. კარამელის სიროფი, მარილი გემოვნებით, კარამელის პოპკორნი. მომზადების წესი:  გაცხელებულ რძეში ჩაასხით ესპრესო, კარამელის სიროფი, მარილი და კარგად ურიეთ ქაფის გაკეთებამდე. ჩაასხით ჭიქაში და გაალამაზეთ პოკორნით. ყავა-ტონიკი - ინგრედიენტები: 1 ჭიქა ყავა, 200 მლ. გაზიანი წყალი, ყინული. მომზადების წესი: ჩაყარეთ ჭიქაში ყინული, გაავსეთ ნახევრამდე გაზიანი წყლით, მერე კი, ცივი ყავით. ყავა სანელებლებით - ინგრედიენტები: 1 ჭიქა ყავა, 2 ჩაის კოვზი შაქარი (ან ლერწმის შაქარი), ½ ჩაის კოვზი დაფქვილი ჯანჯაფილი (ჯინჯერი), ½ ჩაის კოვზი დარიჩინი, ½ ჩაის კოვზი ილი (კარდამონი), 40 მლ. ცხელი ადუღებული წყალი, 11%-იანი ნაღები. მომზადების წესი: ჩაყარეთ პატარა ფიალაში შაქარი, დაფქვილი ჯანჯაფილი, ილი და დარიჩინი, დაასხით ადუღებული ცხელი წყალი და ურიეთ შაქრის გადნობამდე. ჩაასხით ფრენჩ-პრესში ერთი კოვზი სიროფი, დაასხით ცხელი ნაღები, ყავა და კარგად შეანჯღიეთ. ბანანის ყავა - ინგრედიენტები: კაკაო, 1 ჭიქა ყავა, 1 ჭიქა რძე, 1 ბანანის სმუზი, 1 ჩაის კოვზი თაფლი, 1 ჩაის კოვზი კაკაო. მომზადების წესი: მოათავსეთ ყველა ინგრედიენტი ბლენდერში და კარგად ათქვიფეთ. ყავა ვიეტნამურად - ინგრედიენტები: 15 გ. დაფქვილი ყავა, 4 ჩაის კოვზი შედედებული რძე, 100 მლ. ცხელი ადუღებული წყალი. მომზადების წესი: გაათბეთ ჭიქა მდუღარე წყლით და ჩაასხით შედედებული რძე, გაათბეთ მეტალის ფილტრი და მოათავსეთ ჭიქაზე. ჩაყარეთ ფილტრში ყავა და დაადეთ პრესი, მერე კი, დაასხით 20 მლ. ადუღებული წყალი და გააჩერეთ რამდენიმე წუთი, ისევ დაასხით წყალი და დაახურეთ თავსახური. მიირთვით ცხელი, რადგან მხოლოდ ასე გაიგებთ ნამდვილი ვიეტნამური ყავის გემოს. ლატე ტოფი - ინგრედიენტები:  1 ჭიქა ესპრესო, 180 მლ. რძე, 40 გ. კარამელის სოუსი. მომზადების წესი: აურიეთ ერთმანეთში რძე და კარამელის სოუსი, დაასხით ცხელი ესპრესო და ათქვიფეთ (0,5-1 სმ-ის) ქაფის გაკეთებამდე. [post_title] => ყავის მომზადების შვიდი ორიგინალური მეთოდი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => yavis-momzadebis-shvidi-originaluri-metodi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-19 02:05:19 [post_modified_gmt] => 2018-08-18 22:05:19 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=276088 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 264720 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-07-16 10:23:26 [post_date_gmt] => 2018-07-16 06:23:26 [post_content] => რა თქმა უნდა, ხშირად გვესმის მოწოდება, რომ მაქსიმალურად უნდა შევამციროთ ყავის მიღება, რომელიც ზიანს აყენებს ჩვენს ჯამრთელობას, თუმცა თუ ზომიერებას დავიცავთ უგემრიელესი სასმელი არა თუ მავნებელი, სასარგებლოც იქნება. ამერიკული Alzheimer’s Disease Research Center-ის მეცნიერებმა დაამტკიცეს, რომ დღეში სამი ფინჯანი ყავა 20%-ით ამცირებს პარკინსონის, 65%-ით კი, ალცჰაიმერის დაავადების განვითარების რისკს. ჰარვარდის უნივერსიტეტის მეცნიერები დარწმუნებული არიან, რომ ყავა აუმჯობესებს გულ-სისხლძარღვთა სისტემის მუშაობას. თუმცა, მხოლოდ კოფემანების შემთხვევაში, ვინც მთელი ცხოვრება სიამოვნებით მიირთმევდა არომატული სასმელს, ის კი, ვინც ყოველთვის უარს ამბობდა, უმჯობესია არც დაიწყოს, რადგან გარკვეული ასაკის შემდეგ კოფეინი საკმაოდ სახიფათოა. ზომერად ყავის მირთმევა მათაც სჭირდება, ვისაც ახალგაზრდობის შენარჩუნება სურს, რადგან კოფეინი ნაოჭებთან ბრძოლის საუკეთესო იარაღია. სხვათაშორის, ყავა მეტად ეფექტურად წვავს ცხიმებს და ააქტიურებს მეტაბოლიზმს.  მთავარია, არ გადააჭარბოთ და სარგებლის ნაცვალ ზიანი არ მოუტანოთ საკუთარ ორგანიზმს.   [post_title] => ყავის სიყვარულის 4 მიზეზი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => yavis-siyvarulis-4-mizezi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-07-16 10:24:41 [post_modified_gmt] => 2018-07-16 06:24:41 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=264720 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 294383 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-10-11 15:56:34 [post_date_gmt] => 2018-10-11 11:56:34 [post_content] => ამერიკული რესტორნების ქსელი „დანკინი“ ყავის ბაზრის ლიდერობას არა მხოლოდ საერთაშორისო, არამედ ქართულ ბაზარზეც გეგმავს და რებრენდინგის განაცხადიდან მოკლე პერიოდშივე, ერთგული მომხმარებლებისათვის ყავის ახალი პროდუქტის- ლატეს შოკოლადითა და ფორთოხლით შეთავაზებას ახდენს. „დანკინ დონატსმა“ საფირმო პროდუქტის - დონატის კომპანიის დასახელებიდან ამოღებისა და ყავის ბაზრებზე თავისი პოზიციების გამყარების მიზნების შესახებ განცხადება ახლახან გააკეთა.  სახელწოდების ოფიციალური ცვლილება 2019 წლის იანვარში მოხდება.ქართულ ბაზარზე კი ამერიკული რესტორნების ქსელი ახალი სახელით  - „დანკინით“ სრულფასოვნად 2019 წლის ბოლომდე წარდგება. „დანკინის“ ქართულ რესტორნებში დღესდღეობით უმაღლესი ხარისხის იტალიურ ესპრესოზე დამზადებული 20 სახეობის ცივი და ცხელი ყავაა წარმოდგენილი და დღეიდან, საქართველოში, „დანკინის“ ყველა რესტორანში მომხმარებელს შესაძლებლობა ექნება დააგემოვნოს იტალიურ ესპრესოზე დამზადებული - უგემრიელესი ლატე შოკოლადითა და ფორთოხლით. ახალი ყავის პროდუქტის მომხმარებელთა წასახალისებლად „დანკინში“ აქციაცაა - ყველა მომხმარებელი, რომელიც 5 - ჯერ შეიძენს ახალ ლატეს შოკოლადითა და ფორთოხლით, მე-6-ს მიიღებს საჩუქრად.
„ამერიკულმა რესტორნების ქსელმა „დანკინმა“ მიზნად დაისახა მეტი აქცენტი ყავაზე გააკეთოს. როდესაც ადამიანები სახელწოდება „დანკინ დონატს“ ხედავენ, ფიქრობენ, რომ ჩვენ ყველაზე დიდი რაოდენობით დონატების რეალიზაციას ვახდენთ, არადა, რეალობა განსხვავებულია. „დანკინის“გაყიდვების 50% მოდის ყავაზე და ყავის პროდუქტებზე; 25% სენდვიჩებზე და 25% დონატებზე და ფრანგულ ფუნთუშეულზე. “დანკინის“ ყავა უმაღლესი ხარისხის არაბიკაა, შესაბამისად ყავის მოყვარული მომხმარებელი ადვილად წყვეტს დილას, შუადღეს თუ საღამოს ყავა სად დააგემოვნოს. ციფრებიც მეტყველებს, რომ ბრენდი უპირველეს ყოვლისა ყავის ქსელია“,-  აცხადებს „დანკინის“ გენერალური დირექტორი გიორგი მშვილდაძე.
შეგახსენებთ, „დანკინ დონატსის“ ქსელის განვითარება საქართველოში 2015 წელს დაიწყო და დღესდღეობით „დანკინი“ უკვე რესტორნების ყველაზე დიდი ქსელია ქვეყნის მასშტაბით. ამ ეტაპზე საქართველოში „დანკინის“ 21 ბრენდირებული რესტორანია და კომპანია ახალ წლამდე კიდევ 3-ის გახსნას გეგმავს. [post_title] => „დანკინი“ ყავის ბაზრის ლიდერობას გეგმავს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dankini-yavis-bazris-liderobas-gegmavs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-11 15:58:15 [post_modified_gmt] => 2018-10-11 11:58:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=294383 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 49 [max_num_pages] => 17 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => fcd235787f64c82f2844c4adbfcfb3f6 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები