ერთი დოლარის ღირებულება 2.52 ლარი გახდა

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

ერთი დოლარის ღირებულება 2.52 ლარი გახდა

24 ოქტომბრის ვაჭრობის შედეგად, აშშ დოლარი გამყარდა და  2.5206 ლარი შეადგინა.

კურსი, რომელიც დღეს მოქმედებდა, 2.4894 ლარი იყო. შესაბამისად, დოლარის ცვლილებამ ეროვნულ ვალუტასთან მიმართებაში  3.12 თეთრი შეადგინა.

გამყარდა ევრო, რომლის კურსი 2.9635 ლარია. მაშინ როცა დღეს მოქმედი კურსი 2.9240 ლარს შეადგენდა.

შესაბამისად, ევროს ცვლილებამ 3.95 თეთრი შეადგინა.

გამყარდა თურქული ლირა, რომელიც 0.6779 ლარს შეადგენს, ასევე გამყარდა ფუნტი და 3.3219 ლარი ეღირება.

დღევანდელი ვაჭრობის შედეგად მიღებული კურსები, ხვალიდან 25 ოქტომბრიდან  შევა ძალაში.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

24 ოქტომბერი, 2017

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => erovnuli-banki
                                    [1] => dolaris-kursi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 179923
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => erovnuli-banki
                                    [1] => dolaris-kursi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 179923
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 2040
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => erovnuli-banki
                                    [1] => dolaris-kursi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => erovnuli-banki
                                    [1] => dolaris-kursi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (179923) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (11558,2040)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 297242
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-10-19 15:59:07
                    [post_date_gmt] => 2018-10-19 11:59:07
                    [post_content] => ეროვნული ბანკი ანგარიშვალდებული საწარმოების სტატუსის გადახედვის საკითხზე განცხადებას ავრცელებს.

„კაპიტალის ბაზრის განვითარება საქართველოს მთავრობისა და ეროვნული ბანკის მიერ დასახული ერთ-ერთი პრიორიტეტია, რისთვისაც, ეკონომიკის ზრდასთან ერთად, მნიშვნელოვანია საერთაშორისო პრაქტიკის შესაბამისი და განვითარებაზე ორიენტირებული მარეგულირებელი გარემოს შექმნა, რომელიც ბაზარს ეფექტიანად ფუნქციონირების საშუალებას მისცემს და მაღალი დონის სანდოობასა და ინვესტორთა დაცულობას უზრუნველყოფს.

ევროკავშირთან ღრმა და ყოვლისმომცველი თავისუფალი სავაჭრო სივრცის შესახებ შეთანხმების (DCFTA) თანახმად, საქართველომ აიღო საკანონმდებლო და საზედამხედველო ჩარჩოს ევროკავშირის კანონმდებლობასთან თანხვედრაში მოყვანის ვალდებულება. აღნიშნული ხელშეკრულების ფარგლებში, კაპიტალის ბაზრის განვითარების მიმართულებით, ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ასპექტია საჯარო ფასიანი ქაღალდების ემიტენტებისთვის ერთიანი საკანონმდებლო და საზედამხედველო ჩარჩოს შემუშავება, რომელიც, ერთი მხრივ ემსახურება ემიტენტებისთვის გამჭვირვალობისა და კორპორაციული მართვის სტანდარტების დამკვირდებას, ხოლო მეორე მხრივ, უზრუნველყოფს საბაზრო მანიპულაციის თავიდან აცილების მექანიზმებს.

ამგვარი სტანდარტების დამკვიდრება უმნიშვნელოვანესია ადგილობრივ და უცხოელ ინვესტორთა ნდობის ასამაღლებლად, რაც თავის მხრივ დადებითად აისახება ბაზრის ლიკვიდურობაზე და მთლიანად კაპიტალის ბაზრის განვითარებაზე.

საქართველოში კომპანიების უმრავლესობამ საჯარო კომპანიის (ანგარიშვალდებული საწარმოს) სტატუსი 90-იან წლებში განხორციელებული მასობრივი პრივატიზაციის გეგმის შედეგად მოიპოვა. დროთა განმავლობაში გამოიკვეთა, რომ აღნიშნულ კომპანიებში არ არსებობდა არც საჯაროობის შიდა მზაობა და არც იმის ცოდნა, თუ რა ვალდებულებებს იღებდა საჯაროდ ტრანსფორმირებული კომპანია როგორც რეგულატორის, ისე მისი აქციონერების წინაშე. მიმდინარე მდგომარეობით, ამ კომპანიების უმრავლესობა მათი ზომიდან, მმართველობის სტრუქტურიდან და შემოსავლიანობიდან გამომდინარე, ვერ აკმაყოფილებს ვერც ადგილობრივი და ვერც საერთაშორისო სტანდარტებით განსაზღვრულ მოთხოვნებს; აღნიშნულიდან გამომდინარე, გარკვეულწილად, საფრთხე ექმნება ბაზრის გამჭვირვალობასა და სტაბილურობას და, შესაბამისად, მისი განვითარების პერსპექტივებს.

ეროვნულმა ბანკმა შეისწავლა ყოფილი საბჭოთა კავშირის სხვა ქვეყნების მაგალითები, რომლებმაც ანალოგიურად გაიარეს პრივატიზაციის პროცესი და სადაც კაპიტალის ბაზრის განვითარების გარკვეულ ეტაპზე შეხვდნენ მსგავს პრობლემებს. მაგალითების შესწავლის შემდეგ შემუშავდა არააქტიური, საზოგადოებრივი ინტერესის არმქონე საწარმოებისთვის ანგარიშვალდებულის სტატუსის მოხსნის გეგმა, რომლითაც შესაძლებელი იქნება კაპიტალის ბაზარზე აქტიური კომპანიების შენარჩუნება, მათზე სათანადო რეგულაციის გავრცელება და ბაზრის მეტი გამჭვირვალობის უზრუნველყოფა.

გეგმის მიხედვით, კომპანიები, რომლებიც ანგარიშვალდებული საწარმოები პრივატიზაციის შედეგად გახდნენ და რომლებიც დღეის მდგომარეობით საფონდო ბირჟაზე დაშვებულნი არ არიან, აღარ ჩაითვლებიან საჯარო კომპანიებად, გარდა იმ კომპანიებისა: რომლებიც საჯარო კომპანიები გახდნენ შესაბამისი ემისიის პროსპექტის დამტკიცების და ფასიანი ქაღალდების ბაზრის მარეგულირებელი ნორმების დაცვის შედეგად (მათ შორის ისინი, რომლებსაც პროსპექტის დამტკიცებამდე გავლილი ჰქონდათ პრივატიზაციის პროცესი); რომლებიც ხვდებიან „ბუღალტრული აღრიცხვის, ანგარიშგებისა და აუდიტის შესახებ" საქართველოს კანონით განსაზღვრულ პირველ და მეორე კატეგორიის საწარმოთა ნუსხაში; რომლებიც კანონმდებლობით განსაზღვრულ ვადაში (სავარაუდოდ 6 თვე) მიმართავენ ეროვნულ ბანკს სტატუსის შენარჩუნების მოთხოვნით.

ასეთი მიდგომა ეროვნულ ბანკს მისცემს შესაძლებლობას, ერთი მხრივ გაათავისუფლოს ზედმეტი საზედამხედველო მოთხოვნებისგან ის სუბიექტები, რომლებისთვისაც საჯარო სტატუსის შეძენა არ იყო საკუთარი არჩევანი და მეორე მხრივ, დარჩენილ და რეგულირების ქვეშ მყოფ კომპანიებზე განავრცოს ყველა ის საზედამხედველო მოთხოვნა, რაც გათვალისწინებულია საერთაშორისო სტანდარტებით;

ეროვნული ბანკი მზად არის ამ საკითხთან დაკავშირებით განიხილოს დაინტერესებული მხარეების მოსაზრებები. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია აღნიშნულ რეფორმაში ანგარიშვალდებული საწარმოებისა და მათი აქციონერების ჩართულობა. გთხოვთ, პროექტთან დაკავშირებული მოსაზრებები და კომენტარები, ასეთის არსებობის შემთხვევაში, მოგვაწოდოთ მიმდინარე წლის 1 დეკემბრამდე”,- ნათქვამია ეროვნული ბანკის მიერ გავრცელებულ განცხადებაში.
                    [post_title] => საქართველოში ანგარიშვალდებული საწარმოების სტატუსი გადაიხედება
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => saqartveloshi-angarishvaldebuli-sawarmoebis-statusi-gadaikhedeba
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-19 15:59:07
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-19 11:59:07
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=297242
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 296414
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-10-17 15:27:30
                    [post_date_gmt] => 2018-10-17 11:27:30
                    [post_content] => ბიზნესგაერთიანებები ეროვნული ბანკის მიერ დაანონსებულ რეგულაციებს საერთო განცხადებით ეხმაურებიან და ამბობენ, რომ ეს რეგულაციები ართულებს ფართო მასებისთვის ხელმისაწვდომი სერვისების განვითარებას.

„საქართველოს ეროვნული ბანკის მიერ ბოლო პერიოდში ინიცირებული სხვადასხვა ფუნდამენტალური საკანონმდებლო ცვლილებების შედეგები მნიშვნელოვნად აისახება ქვეყნის ეკონომიკურ განვითარებაზე და სოციალურ ფონზე.

მეწარმეობის ხელშეწყობა, სტაბილური გარემოს შენარჩუნება და საკანონმდებლო ნორმების ჰარმონიზაცია არის ეკონომიკური ზრდის აუცილებელი შემადგენელი ნაწილი, რომლის გარეშეც შეუძლებელია ვიფიქროთ მომავალზე და ქვეყნის განვითარებაზე.

საქართველოს წინაშე მდგარი სოციალურ-ეკონომიკური პრობლემების და გამოწვევების ფონზე, ნებისმიერი საკანონმდებლო ცვლილება, რომელსაც შესაძლებელია მოყვეს გარკვეული სირთულეები, მოითხოვს ფრთხილ დამოკიდებულებას და დეტალური ანალიზის გარეშე მათი რეალიზება ხიფათის შემცველია.

დაანონსებული რეგულაციები, რომელებიც ართულებენ ფართო მასებისთვის ხელმისაწვდომი სერვისების განვითარებას, საფრთხეს უქმნის ქვეყანაში სტაბილური ბიზნესგარემოს ფორმირების პროცესს და შეამცირებს ეკონომიკურ ზრდას, რაც თანაბრად აისახება ქვეყნის თითოეულ მოქალაქეზე. ადგილობრივი ბიზნესი, რომლის დიდი წილი მცირე და საშუალო ბიზნესზე მოდის, მუდმივად ხელმისაწვდომი და იაფი დაფინანსების წყაროს ძიებაშია, ზედმეტი რეგულაცია კი, ამ პროცესს კიდევ უფრო გაართულებს და შეზღუდავს ფინანსებზე ხელმისაწვდომობას.

ჩვენ კარგად გვესმის მარეგულირებლის მიერ დასახული მიზნის მნიშვნელობა, როგორც დედოლარიზაციის, ასევე სოციალური ფაქტორების მიმართულებით და ამ პროცესის მიმართ ჩენი მხარდაჭერა არაერთხელ დაგვიფიქსირებია, თუმცა ამასთანავე აუცილებლად მიგვაჩნია, რომ მიზნის მისაღწევად მიღებული ზომები იყოს პროპორციული და არ გამოიწვიოს ნეგატიური შედეგები, რაც ქვეყნის ეკონომიკურ მაჩვენებლებზე მნიშვნელოვანწილად აისახება და კიდევ უფრო დაამძიმებს სოციალურ ფონს.

საქართველოს საბანკო ასოციაცია და პარტნიორი ბიზნეს გაერთიანებები, რომლებიც აქტიურად იყვნენ ჩართულნი საქართველოს ეროვნულ ბანკთან კონსულტაციების პროცესში, აუცილებლად მიგვაჩნია, კიდევ ერთხელ, საჯაროდ დავაფიქსიროთ ის რეკომენდაციები, რომლებიც კონსულტაციების პროცესში იქნა შემუშავებული, კერძოდ:

ფიზიკურ პირებზე სესხის გაცემის შესახებ დებულების ახალი რედაქცია კომპლექსურად ცვლის საკრედიტო მიდგომებს ბაზარზე და აუცილებლად გამოიწვევს საბანკო სექტორში საკრედიტო პორტფელის შეუქცევად შემცირებას. ჩვენი პროგნოზით, ძალაში შესვლიდან მომავალი 12 თვის განმავლობაში დებულების ეფექტი მთლიან საკრედიტო პორტფელზე აისახება ნეგატიურად და გამოიწვევს მის შემცირებას 3,5-4%-ით. აღნიშნული უმეტესწილად უზრუნველყოფილი იქნება ფიზიკურ პირებზე, მათ შორის ინდ. მეწარმეებზე გაცემული სესხების მთლიანი პორტფელის შემცირებით და მცირე და საშუალო, კორპორატიული ბიზნეს სესხების ზრდის ტემპის მნიშვნელოვანი კლებით. ცვლილება ასევე აისახება საერთო ეკონომიკურ ზრდის ტემპზე და მთლიანი შიდა პროდუქტის ზრდას დაახლოებით 3%-ით შეამცირებს.

2017-2018 წლებში უკვე დაწესებული შეზღუდვები ამ ეტაპზე სრულად არ ასახულა საკრედიტო პორტფელზე და დამატებითი წნეხი დაკრედიტების წესზე მნიშვნელოვნად გაართულებს და რიგ შემთხვევაში შეუძლებელს გახდის საბანკო სექტორის ადექვატურ რეაგირებას მასზე. ამასთან ერთად, მოთხოვნა მიწოდების ჯანსაღი ბალანსის დარღვევა და მომხმარებლების მიერ საბანკო სექტორიდან სესხების მიღებაზე ხელმისაწვდომობის საშუალების მკვეთრად შემცირება გამოიწვევს სოციალური მდგომარეობის გაუარესებას.

ხაზგასმით გვინდა აღვნიშნოთ, რომ მიუხედავად რეგულაციების დეკლარირებულად სასარგებლო მიზნებისა, ზედმეტად რთული და მკაცრი შეზღუდვები ქვეყნის ეკონომიკური რეალობის და საჭიროების გაუთვალისწინებლად, სერიოზულ პრობლემას შეუქმნის განსაკუთრებით მცირე და საშუალო ბიზნესს, ასეულ ათასობით მოვაჭრეს, მცირე მეწარმეს და ფიზიკურ პირებს, მსხვილ ბიზნესს კი, მნიშვნელოვნად გაურთულებს ოპერირებას, მომხმარებლისთვის გააძვირებს პროდუქციის და მომსახურების ღირებულებას, შეამცირებს მათზე ხელმისაწვდომობას და უარყოფითად აისახება ბიზნესგარემოზე. იმედს ვიტოვებთ, რომ ჩვენს მიერ გამოთქმული შენიშვნები და არგუმენტები კიდევ ერთხელ იქნება განხილული, რათა შევძლოთ და ერთობლივად ავიცილოთ თავიდან დაანონსებული რეგულაციების ნეგატიური ეფექტი ქვეყნის ეკონომიკაზე“, - ნათქვამია ბიზნესგაერთიანებების განცხადებაში.
                    [post_title] => საფრთხე ბიზნესგარემოსთვის - ბიზნესგაერთიანებები სებ-ის დაანონსებულ რეგულაციებს აფასებენ
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => safrtkhe-biznesgaremostvis-biznesgaertianebebi-seb-is-daanonsebul-regulaciebs-afaseben
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-17 15:40:05
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-17 11:40:05
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=296414
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 295478
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-10-15 16:50:54
                    [post_date_gmt] => 2018-10-15 12:50:54
                    [post_content] => 2018 წლის სექტემბერში ქვეყანაში შემოსული ფულადი გზავნილების ნაკადების მოცულობამ 131.3 მლნ აშშ დოლარი, (342.7 მლნ ლარი) შეადგინა, რაც 5.6 პროცენტით (6.9 მლნ აშშ დოლარით) მეტია 2017 წლის სექტემბრის ანალოგიურ მაჩვენებელზე.

ეროვნული ბანკის ინფორმაციით, უცხოეთიდან საქართველოში ფულადი გზავნილების 92.9 პროცენტი იმ 16 უმსხვილეს დონორ ქვეყანაზე მოდის, საიდანაც ასეთი გზავნილების მოცულობამ სექტემბერში 1 მლნ აშშ დოლარს გადააჭარბა. იმავე 16 ქვეყანაზე გასული წლის სექტემბერში მთელი ფულადი გზავნილების  93.0 პროცენტი მოდიოდა.

აღსანიშნავია, რომ სექტემბერში ყველაზე მეტი ფულადი გზავნილი რუსეთიდან, იტალიიდან, აშშ-დან, საბერძნეთიდან და იტალიიდან გადმოირიცხა.



2018 წლის სექტემბერში საქართველოდან საზღვარგარეთ 19.2 მლნ აშშ დოლარი (50.2 მლნ ლარი) გადაიგზავნა, ნაცვლად 19.0 მლნ აშშ დოლარისა (46.8 მლნ ლარისა) გასული წლის სექტემბერში.
                    [post_title] => სექტემბერში ფულადი გზავნილების მოცულობა 7 მილიონამდე დოლარით გაიზარდა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => seqtembershi-fuladi-gzavnilebis-moculoba-7-milionamde-dolarit-gaizarda
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-10-15 16:51:51
                    [post_modified_gmt] => 2018-10-15 12:51:51
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=295478
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 297242
            [post_author] => 16
            [post_date] => 2018-10-19 15:59:07
            [post_date_gmt] => 2018-10-19 11:59:07
            [post_content] => ეროვნული ბანკი ანგარიშვალდებული საწარმოების სტატუსის გადახედვის საკითხზე განცხადებას ავრცელებს.

„კაპიტალის ბაზრის განვითარება საქართველოს მთავრობისა და ეროვნული ბანკის მიერ დასახული ერთ-ერთი პრიორიტეტია, რისთვისაც, ეკონომიკის ზრდასთან ერთად, მნიშვნელოვანია საერთაშორისო პრაქტიკის შესაბამისი და განვითარებაზე ორიენტირებული მარეგულირებელი გარემოს შექმნა, რომელიც ბაზარს ეფექტიანად ფუნქციონირების საშუალებას მისცემს და მაღალი დონის სანდოობასა და ინვესტორთა დაცულობას უზრუნველყოფს.

ევროკავშირთან ღრმა და ყოვლისმომცველი თავისუფალი სავაჭრო სივრცის შესახებ შეთანხმების (DCFTA) თანახმად, საქართველომ აიღო საკანონმდებლო და საზედამხედველო ჩარჩოს ევროკავშირის კანონმდებლობასთან თანხვედრაში მოყვანის ვალდებულება. აღნიშნული ხელშეკრულების ფარგლებში, კაპიტალის ბაზრის განვითარების მიმართულებით, ერთ-ერთი მნიშვნელოვანი ასპექტია საჯარო ფასიანი ქაღალდების ემიტენტებისთვის ერთიანი საკანონმდებლო და საზედამხედველო ჩარჩოს შემუშავება, რომელიც, ერთი მხრივ ემსახურება ემიტენტებისთვის გამჭვირვალობისა და კორპორაციული მართვის სტანდარტების დამკვირდებას, ხოლო მეორე მხრივ, უზრუნველყოფს საბაზრო მანიპულაციის თავიდან აცილების მექანიზმებს.

ამგვარი სტანდარტების დამკვიდრება უმნიშვნელოვანესია ადგილობრივ და უცხოელ ინვესტორთა ნდობის ასამაღლებლად, რაც თავის მხრივ დადებითად აისახება ბაზრის ლიკვიდურობაზე და მთლიანად კაპიტალის ბაზრის განვითარებაზე.

საქართველოში კომპანიების უმრავლესობამ საჯარო კომპანიის (ანგარიშვალდებული საწარმოს) სტატუსი 90-იან წლებში განხორციელებული მასობრივი პრივატიზაციის გეგმის შედეგად მოიპოვა. დროთა განმავლობაში გამოიკვეთა, რომ აღნიშნულ კომპანიებში არ არსებობდა არც საჯაროობის შიდა მზაობა და არც იმის ცოდნა, თუ რა ვალდებულებებს იღებდა საჯაროდ ტრანსფორმირებული კომპანია როგორც რეგულატორის, ისე მისი აქციონერების წინაშე. მიმდინარე მდგომარეობით, ამ კომპანიების უმრავლესობა მათი ზომიდან, მმართველობის სტრუქტურიდან და შემოსავლიანობიდან გამომდინარე, ვერ აკმაყოფილებს ვერც ადგილობრივი და ვერც საერთაშორისო სტანდარტებით განსაზღვრულ მოთხოვნებს; აღნიშნულიდან გამომდინარე, გარკვეულწილად, საფრთხე ექმნება ბაზრის გამჭვირვალობასა და სტაბილურობას და, შესაბამისად, მისი განვითარების პერსპექტივებს.

ეროვნულმა ბანკმა შეისწავლა ყოფილი საბჭოთა კავშირის სხვა ქვეყნების მაგალითები, რომლებმაც ანალოგიურად გაიარეს პრივატიზაციის პროცესი და სადაც კაპიტალის ბაზრის განვითარების გარკვეულ ეტაპზე შეხვდნენ მსგავს პრობლემებს. მაგალითების შესწავლის შემდეგ შემუშავდა არააქტიური, საზოგადოებრივი ინტერესის არმქონე საწარმოებისთვის ანგარიშვალდებულის სტატუსის მოხსნის გეგმა, რომლითაც შესაძლებელი იქნება კაპიტალის ბაზარზე აქტიური კომპანიების შენარჩუნება, მათზე სათანადო რეგულაციის გავრცელება და ბაზრის მეტი გამჭვირვალობის უზრუნველყოფა.

გეგმის მიხედვით, კომპანიები, რომლებიც ანგარიშვალდებული საწარმოები პრივატიზაციის შედეგად გახდნენ და რომლებიც დღეის მდგომარეობით საფონდო ბირჟაზე დაშვებულნი არ არიან, აღარ ჩაითვლებიან საჯარო კომპანიებად, გარდა იმ კომპანიებისა: რომლებიც საჯარო კომპანიები გახდნენ შესაბამისი ემისიის პროსპექტის დამტკიცების და ფასიანი ქაღალდების ბაზრის მარეგულირებელი ნორმების დაცვის შედეგად (მათ შორის ისინი, რომლებსაც პროსპექტის დამტკიცებამდე გავლილი ჰქონდათ პრივატიზაციის პროცესი); რომლებიც ხვდებიან „ბუღალტრული აღრიცხვის, ანგარიშგებისა და აუდიტის შესახებ" საქართველოს კანონით განსაზღვრულ პირველ და მეორე კატეგორიის საწარმოთა ნუსხაში; რომლებიც კანონმდებლობით განსაზღვრულ ვადაში (სავარაუდოდ 6 თვე) მიმართავენ ეროვნულ ბანკს სტატუსის შენარჩუნების მოთხოვნით.

ასეთი მიდგომა ეროვნულ ბანკს მისცემს შესაძლებლობას, ერთი მხრივ გაათავისუფლოს ზედმეტი საზედამხედველო მოთხოვნებისგან ის სუბიექტები, რომლებისთვისაც საჯარო სტატუსის შეძენა არ იყო საკუთარი არჩევანი და მეორე მხრივ, დარჩენილ და რეგულირების ქვეშ მყოფ კომპანიებზე განავრცოს ყველა ის საზედამხედველო მოთხოვნა, რაც გათვალისწინებულია საერთაშორისო სტანდარტებით;

ეროვნული ბანკი მზად არის ამ საკითხთან დაკავშირებით განიხილოს დაინტერესებული მხარეების მოსაზრებები. განსაკუთრებით მნიშვნელოვანია აღნიშნულ რეფორმაში ანგარიშვალდებული საწარმოებისა და მათი აქციონერების ჩართულობა. გთხოვთ, პროექტთან დაკავშირებული მოსაზრებები და კომენტარები, ასეთის არსებობის შემთხვევაში, მოგვაწოდოთ მიმდინარე წლის 1 დეკემბრამდე”,- ნათქვამია ეროვნული ბანკის მიერ გავრცელებულ განცხადებაში.
            [post_title] => საქართველოში ანგარიშვალდებული საწარმოების სტატუსი გადაიხედება
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => saqartveloshi-angarishvaldebuli-sawarmoebis-statusi-gadaikhedeba
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2018-10-19 15:59:07
            [post_modified_gmt] => 2018-10-19 11:59:07
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://fortuna.ge/?p=297242
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 225
    [max_num_pages] => 75
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => 7d41fb846e3ea6bcbf2e60332598d3ab
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები