კალაძე: გენ.გეგმა ჯერ კიდევ დაუსრულებელია

პოპულარული

კალაძე: გენ.გეგმა ჯერ კიდევ დაუსრულებელია

დედაქალაქის მერია თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე კომპანია „სითი ინსტიტუტ საქართველოს“ დოკუმენტის სრულყოფისთვის გონივრულ ვადას აძლევს და მასთან კონსტრუქციული თანამშრომლობის მზადყოფნას გამოთქვამს, – ამის შესახებ თბილისის მერმა კახა კალაძემ დღეს გამართულ ბრიფინგზე განაცხადა.

როგორც მან აღნიშნა, თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის შემუშავება დედაქალაქის სტრატეგიულად სწორი განვითარებისთვის სასიცოცხლოდ მნიშვნელოვანია.

კახა კალაძის განცხადებით, მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმა ურთულესი კომპლექსური დოკუმენტია, რომელიც არსებული მდგომარეობის სხვადასხვა ასპექტის შესწავლის, კვლევის გაანალიზებული მონაცემების გათვალისწინებითა და თანამედროვე გამოცდილებისა და მიდგომის გამოყენებით მიღებული სტრატეგიული გადაწყვეტილებისგან შედგება.

მისივე თქმით, გენგეგმის შესამუშავებლად, თბილისის არქიტექტურის სამსახურსა და „სითი ინსტიტუტს“ შორის ორი წლის წინ გაფორმებული ხელშეკრულების ფარგლებში, მნიშვნელოვანი სამუშაოებია გაწეული, რომლის ნაწილი მისაღები და ქალაქის განვითარებისთვის რეალურად გამოსადეგია, თუმცა დოკუმენტი ჯერ კიდევ დაუსრულებელია და რიგი მიმართულებებით, საფუძვლიანი სამუშაოებია გასაწევი.

„ხელშეკრულების თანახმად, სწორედ დღეს გვეწურება ვადა, რომ მივიღოთ გადაწყვეტილება – მიიღებს თუ არა თბილისის მერია „სითი ინსტიტუტის“ მიერ შემუშავებულ გენერალურ გეგმას. ვაცნობიერებთ რა, გენგეგმის მაღალ მნიშვნელობას ჩვენი ქალაქისთვის, ვერ მივცემთ საკუთარ თავს უფლებას – შეცდომა დავუშვათ, კომპრომისზე წავიდეთ და არასრულყოფილი დოკუმენტი მივიღოთ. ვითვალისწინებთ ფაქტობრივ მოცემულობას და იმ სამუშაოებს, რომელიც „სითი ინსტიტუტმა“ ამ პროცესში უკვე გასწია. ამიტომ, კიდევ ერთხელ ვაძლევთ მათ შესაძლებლობას, საკუთარი რესურსების გათვალისწინებით, დღის ბოლომდე წარმოადგინონ გონივრული წინადადება, თუ რა ვადებში და როგორ შეძლებენ დოკუმენტის სრულყოფას“, – აღნიშნა თბილისის მერმა.

მისივე თქმით, დედაქალაქის მერია დოკუმენტის სრულყოფის მიზნით, „სითი ინსტიტუტისგან“ შესაბამის წინადადებას დღის ბოლომდე ელოდება.

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kakha-kaladze
                                    [1] => tbilisis-generaluri-gegma
                                    [2] => gen-gegma
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 204006
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kakha-kaladze
                                    [1] => tbilisis-generaluri-gegma
                                    [2] => gen-gegma
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 204006
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 202
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kakha-kaladze
                                    [1] => tbilisis-generaluri-gegma
                                    [2] => gen-gegma
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => kakha-kaladze
                                    [1] => tbilisis-generaluri-gegma
                                    [2] => gen-gegma
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (204006) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (2115,14701,202)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 205204
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-01-16 14:47:41
                    [post_date_gmt] => 2018-01-16 10:47:41
                    [post_content] => თბილისის მერის, კახა კალაძის განცხადებით, როგორი უნდა იყოს თბილისში რკინიგზა და უნდა იყოს თუ არა ის შემოვლითი, კვლევის შედეგად უნდა გადაწყდეს.

როგორც კახა კალაძემ ჟურნალისტებს შემოვლითი რკინიგზის პროექტთან დაკავშირებით დასმული კითხვის საპასუხოდ განუცხადა, აღნიშნული კვლევა ”საქართველოს რკინიგზამ” უნდა ჩაატაროს.
„საუბარი იყო რამდენიმე მიმართულებაზე. კერძოდ, მთლიანად უნდა გადავიდეს თუ არა ქალაქიდან რკინიგზა როგორც სამგზავრო, ასევე სატვირთო ნაწილი, თუ უნდა დარჩეს სამგზავრო და გადავიდეს მხოლოდ სატვირთო. მგონია, რომ ამას სჭირდება კვლევა და კვლევის შედეგად უნდა გვქონდეს პასუხი, თუ როგორი პროექტი უნდა განხორციელდეს. კვლევა უნდა ჩაატაროს რკინიგზამ და არა მერიამ“, - განაცხადა კალაძემ.
ცნობისთვის, თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის მიხედვით, დედაქალაქიდან რკინიგზა უნდა გავიდეს და მის ადგილზე მაგისტრალი უნდა გაკეთდეს. როგორც გენგეგმის ავტორები აღნიშნავენ, თბილისში არსებული რკინიგზის მაგისტრალი ართულებს შიდასაქალაქო განივ კავშირებს. მათივე განცხადებით, შეჩერებული სამუშაოების გაგრძელებისა და რკინიგზის გადატანის შემთხვევაში, დედაქალაქში სატრანზიტო მოძრაობა შემცირდება, გაუმჯობესდება ეკოლოგიური მდგომარეობა და გამოთავისუფლებული ტერიტორია უფრო ეფექტურად იქნება გამოყენებული. გენგეგმის ჯგუფის მიერ წარმოდგენილი წინადადების მიხედვით, რკინიგზის მეურნეობისგან გამოთავისუფლებული 72 ჰა ფართობის ტერიტორიის განვითარებითი ფუნქციური მიმართულებები პროცენტულად ასეა გადანაწილებული: სატრანსპორტო 15-20%, სარეკრეაციო/გამწვანება 60 -70%, სხვა 10-25%", - წერია დოკუმენტში.
თუმცა, თბილისის არქიტექტურის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებულ გენგეგმის შენიშვნების დოკუმენტში აღნიშნულია, რომ რკინიგზის საკითხზე შესაბამისი კვლევა არ ჩატარებულა, აქედან გამომდინარე, მუნიციპალიტეტი მიიჩნევს, რომ რკინიგზის სამგზავრო ხაზის გაუქმების შეფასება ცალმხრივია და უგულვებელყოფს გამჭოლი სამგზავრო რკინიგზის ხაზის და ცენტრალური სადგურის სატრანსპორტო მნიშვნელობას. ასევე, რკინიგზის სამგზავრო მონაკვეთის (დიდუბე-სამგორი) გაუქმების გადაწყვეტილება არ არის საკმარისად დასაბუთებული.
მერიის განცხადებით, ასეთი სტრატეგიული მნიშვნელობის ინფრასტრუქტურის საკითხისათვის საჭრო კვლევები არ არის ჩატარებული. მოყვანილი არგუმენტები არის ცალმხრივი - რკინიგზის არსებობის მხოლოდ უარყოფითი მხარეები და გადატანის დადებითი მხარეები. როგორც შენიშვნების დოკუმენტშია აღნიშნული, რკინიგზის სამგზავრო დერეფნის არალერევანტურობის შეფასება არის დაუსაბუთებელი. [post_title] => გავა თუ არა რკინიგზა დედაქალაქიდან, კვლევა დაადგენს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gava-tu-ara-rkinigza-dedaqalaqidan-kvleva-daadgens [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-16 15:01:53 [post_modified_gmt] => 2018-01-16 11:01:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=205204 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 204737 [post_author] => 8 [post_date] => 2018-01-15 16:25:15 [post_date_gmt] => 2018-01-15 12:25:15 [post_content] => თბილისის მერიის არქიტექტურის სამსახური დედაქალაქის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის პროექტის განახლებული ვერსიის შეფასებას აქვეყნებს. დოკუმენტი არქიტექტურის სამსახურის ვებ-გვერდზე გამოქვეყნდა. მასში ასახულია ის შენიშვნები, რომელიც თბილისის მერიას და შესაბამის სამსახურს გენერალურ გეგმასთან დაკავშირებით აქვს. შენიშვნები შეეხება ზონირებას, ტრანსპორტს, რკინიგზას, კულტურული მემკვიდრეობის დამცავ ზონებს, ეფექტიანობის შეფასებას, განხორციელების ეტაპებს, რიგითობას და ეკონომიკას. მერია დაუშვებლად მიიჩნევს რკინიგზის გაუქმებას და ამბობს, რომ ამ საკითხზე შესაბამისი და საჭირო კვლევები არ ჩატარებულა. თემატურ ნაწილში ასევე ნათქვამია, რომ ელიავას ბაზრობის მიმდებარე ტერიტორიის ზონირება მოსაყვანია წარმოდგენილ კონცეფციასთან შესაბამისობაში; ასევე საველოსიპედო გზების კონცეფცია არ ასახავს თბილისის მთლიან ველო ქსელს. ვრცლად იხილეთ: [post_title] => რატომ არ იღებს მერია თბილისის გენ. გეგმას? [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => ratom-ar-ighebs-meria-tbilisis-gen-gegmas [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-15 16:27:51 [post_modified_gmt] => 2018-01-15 12:27:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=204737 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 204353 [post_author] => 14 [post_date] => 2018-01-14 10:58:39 [post_date_gmt] => 2018-01-14 06:58:39 [post_content] => ლაგუნა ვერეს მიმდებარე ტერიტორიაზე გზის გაფართოებაზე ტენდერი გამოცხადდა, – ამის შესახებ თბილისის მერმა განაცხადა. კახა კალაძის განმარტებით, გაფართოება მხოლოდ გზის საფარს ეხება და ესტაკადის დამატებას არ გულისხმობს.
  “ეს გულისხმობს მხოლოდ გზის გაფართოებას. ესტაკადების დამატება ამ კონკრეტულ მონაკვეთზე არ არის საჭირო. შესაბამისად, 2018 წელს განხორციელდება ეს ინფრასტრუქტურული პროექტი, რომელიც ლაგუნა ვერეს მიმდებარედ სამანქანო გზის გაფართოებას გულისხმობს. ეს არ მოიცავს თავად ლაგუნა ვერეს ტერიტორიას”, -განაცხადა კალაძემ.
[post_title] => ”ლაგუნა ვერეს” მიმდებარე ტერიტორიაზე გზა გაფართოვდება, ესტაკადის მშენებლობა არ იგეგმება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => laguna-veres-mimdebare-teritoriaze-gza-gafartovdeba-estakadis-mshenebloba-ar-igegmeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-14 11:00:25 [post_modified_gmt] => 2018-01-14 07:00:25 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=204353 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 205204 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-01-16 14:47:41 [post_date_gmt] => 2018-01-16 10:47:41 [post_content] => თბილისის მერის, კახა კალაძის განცხადებით, როგორი უნდა იყოს თბილისში რკინიგზა და უნდა იყოს თუ არა ის შემოვლითი, კვლევის შედეგად უნდა გადაწყდეს. როგორც კახა კალაძემ ჟურნალისტებს შემოვლითი რკინიგზის პროექტთან დაკავშირებით დასმული კითხვის საპასუხოდ განუცხადა, აღნიშნული კვლევა ”საქართველოს რკინიგზამ” უნდა ჩაატაროს.
„საუბარი იყო რამდენიმე მიმართულებაზე. კერძოდ, მთლიანად უნდა გადავიდეს თუ არა ქალაქიდან რკინიგზა როგორც სამგზავრო, ასევე სატვირთო ნაწილი, თუ უნდა დარჩეს სამგზავრო და გადავიდეს მხოლოდ სატვირთო. მგონია, რომ ამას სჭირდება კვლევა და კვლევის შედეგად უნდა გვქონდეს პასუხი, თუ როგორი პროექტი უნდა განხორციელდეს. კვლევა უნდა ჩაატაროს რკინიგზამ და არა მერიამ“, - განაცხადა კალაძემ.
ცნობისთვის, თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის მიხედვით, დედაქალაქიდან რკინიგზა უნდა გავიდეს და მის ადგილზე მაგისტრალი უნდა გაკეთდეს. როგორც გენგეგმის ავტორები აღნიშნავენ, თბილისში არსებული რკინიგზის მაგისტრალი ართულებს შიდასაქალაქო განივ კავშირებს. მათივე განცხადებით, შეჩერებული სამუშაოების გაგრძელებისა და რკინიგზის გადატანის შემთხვევაში, დედაქალაქში სატრანზიტო მოძრაობა შემცირდება, გაუმჯობესდება ეკოლოგიური მდგომარეობა და გამოთავისუფლებული ტერიტორია უფრო ეფექტურად იქნება გამოყენებული. გენგეგმის ჯგუფის მიერ წარმოდგენილი წინადადების მიხედვით, რკინიგზის მეურნეობისგან გამოთავისუფლებული 72 ჰა ფართობის ტერიტორიის განვითარებითი ფუნქციური მიმართულებები პროცენტულად ასეა გადანაწილებული: სატრანსპორტო 15-20%, სარეკრეაციო/გამწვანება 60 -70%, სხვა 10-25%", - წერია დოკუმენტში.
თუმცა, თბილისის არქიტექტურის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებულ გენგეგმის შენიშვნების დოკუმენტში აღნიშნულია, რომ რკინიგზის საკითხზე შესაბამისი კვლევა არ ჩატარებულა, აქედან გამომდინარე, მუნიციპალიტეტი მიიჩნევს, რომ რკინიგზის სამგზავრო ხაზის გაუქმების შეფასება ცალმხრივია და უგულვებელყოფს გამჭოლი სამგზავრო რკინიგზის ხაზის და ცენტრალური სადგურის სატრანსპორტო მნიშვნელობას. ასევე, რკინიგზის სამგზავრო მონაკვეთის (დიდუბე-სამგორი) გაუქმების გადაწყვეტილება არ არის საკმარისად დასაბუთებული.
მერიის განცხადებით, ასეთი სტრატეგიული მნიშვნელობის ინფრასტრუქტურის საკითხისათვის საჭრო კვლევები არ არის ჩატარებული. მოყვანილი არგუმენტები არის ცალმხრივი - რკინიგზის არსებობის მხოლოდ უარყოფითი მხარეები და გადატანის დადებითი მხარეები. როგორც შენიშვნების დოკუმენტშია აღნიშნული, რკინიგზის სამგზავრო დერეფნის არალერევანტურობის შეფასება არის დაუსაბუთებელი. [post_title] => გავა თუ არა რკინიგზა დედაქალაქიდან, კვლევა დაადგენს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gava-tu-ara-rkinigza-dedaqalaqidan-kvleva-daadgens [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-16 15:01:53 [post_modified_gmt] => 2018-01-16 11:01:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=205204 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 341 [max_num_pages] => 114 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 8290b4b419ff0d25850825559556ef45 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები