რატომ არ ხორციელდება “დიღმის ჭალების” პროექტი?

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

რატომ არ ხორციელდება “დიღმის ჭალების” პროექტი?

გლდანის ხიდსა და დიღმის მასივს შორის მტკვრის სანაპირო ზოლში სარეკრეაციო ზონის პროექტი, რომელიც თბილისის მერმა დავით ნარმანიამ ერთი წლის წინ დააანონსა, შეჩერებულია. როგორც თბილისის მერიაში ”ფორტუნას” განუცხადეს, პროექტის დაწყება დაანონსებული იყო, თუმცა 13 ივნისის სტიქიის გამო, მისი განხორციელება გაურკვეველი ვადით გადაიდო.

”იგეგმებოდა პროექტის შესაქმნელად კონკურსის გამოცხადება, თუმცა სტიქიის გამო კონკურსიც აღარ გამოცხადებულა. იქიდან გამომდინარე, რომ ვერეს ხეობა და ”მზიური” სარეკრეაციო ზონად გამოცხადდა, მთელი რესურსი სწორედ ვერეს ხეობისკენ იქნება მობილიზებული და დიღმის ჭალების პროექტი, ჯერჯერობით, შეჩერებულია”, – განმარტავენ დედაქალაქის მერიაში.

გლდანის ხიდსა და დიღმის მასივს შორის მდინარე მტკვრის კალაპოტისა და სანაპიროსთვის რეკონსტრუქციის ჩატარების შესახებ თბილისის მერმა გასული წლის მაისში დაიწყო საუბარი.

კონცეფციის მიხედვით, რეკონსტრუქციის შემდეგ, ფუნქციას შეიძენდა თბილისის საზღვრებში არსებული ერთადერთი კუნძული, რომელიც დღემდე სრულიად უფუნქციოა.

ფუნქციურად უნდა დატვირთულიყო მდინარე მტკვარიც, რომლის სანაპიროზეც სასეირნო ბილიკების მოწყობა და 500 000 კვადრატულ მეტრზე პარკის აშენება იგეგმებოდა.

„დიღმის ჭალების მიმდებარე ტერიტორია, რომელიც წლების განმავლობაში სამშენებლო ნაგავსაყრელად იყო ქცეული, მოწესრიგდება და დედაქალაქს ახალი სარეკრეაციო ზონა შეემატება. ეს იყო ჩემი, როგორც თბილისის მერობის კანდიდატის, ერთ-ერთი დაპირება”, – აცხადებდა დავით ნარმანია.

კონცეფია გამწვანებული სივრცეებისთვის შესაფერისი ინფრასტრუქტურის აშენებასაც ითვალისწინებდა, რომელიც სტუმრებს კომფორტულად დასვენების შესაძლებლობას მისცემდა – კაფეებით, საგამოფენო პავილიონებით, სპორტული მოედნებით და მცირე ზომის სასტუმროებით.

მერიის განმარტებით, პარკის ანალოგები მსოფლიოს მრავალ ქვეყანაში არსებობს: მადრიდში – Madrid RIO-ს პარკი, ნიუ-იორკში – Hunters Point-ის პარკი და ჩინეთში – Zhongshan-ის ნავსაყუდელი.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

7 აპრილი, 2016

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-meria
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 42600
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-meria
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 42600
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 344
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-meria
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => tbilisis-meria
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (42600) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (344)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 257783
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-06-21 17:04:07
                    [post_date_gmt] => 2018-06-21 13:04:07
                    [post_content] => სამშენებლო კომპანია "სვეტს" მერიის არქიტექტურის სამსახურმა, შესაძლოა, რამდენიმე ობიექტზე მშენებლობის გაგრძელების ნებართვა მისცეს. ამის შესახებ ჟურნალისტებს მერიის არქიტექტურის სამსახურის უფროსმა თემურ ბოლოთაშვილმა განუცხადა. როგორც ბოლოთაშვილი ამბობს, კომპანია მირცხულავას ქუჩაზე მშენებლობის გაგრძელების ნებართვას ტრანსპორტის ზეგავლენის შეფასების დოკუმენტის დადების შემდეგ მიიღებს.

"კომპანია "სვეტი" სამშენებლო სამუშაოებს მშენებლობის ნებართვის გარეშე აწარმოებდა. ზედამხედველობის სამსახურს შეჩერებული აქვს მშენებლობის პროცესი. ჩვენ ჩავერთეთ ამ პროცესში იმ კუთხით, რომ გვინდა დავაჩქაროთ პროექტების გადაკეთება და დროზე მიიღოს კომპანიამ მშენებლობის ნებართვა და ე.წ. დაზარალებული სამომავლო მესაკუთრეების პრობლემები არ დაგვიდგეს. მათ შორის ურთიერთობაში არც ჩვენ და არც მუნიციპალიტეტის სამსახურები ერევიან. რაც ჩვენზეა დამოკიდებული, ვთანამშრომლობთ კომპანიასთან, რომ სწრაფად მოხდეს პროექტების გადაკეთება, კანონმდებლობასთან მორგება, მათ შორის შენობა-ნაგებობების უსაფრთხოების წესებთან, შედეგად, დროზე მიიღონ მშენებლობის ნებარვა და განახორციელონ სამუშაო.

როდესაც მოხდა უნებართვო მშენებლობის იდენტიფიცირება, მყისიერად მოხდა სამშენებლო სამუშაოების შეჩერება და შესაბამისი საქმის წარმოება დაიწყო ზედამხედველობის სამსახურმა. სხვადასხვა ლოკაციებზე სხვადასხვა ინტენსივობით იყო განხორციელებული სამუშაოები. ამის იდენტიფიცირებაც მოახდინა ზედამხედველობის სამსახურმა. ამ ეტაპზე შემოსულია განაცხადი მშენებლობის ნებართვის მიღების მიზნით მირცხულავას ქუჩაზე შეჩერებული მშენებლობის რამდენიმე ბლოკზე. დოკუმენტაცია შესწორებულია, ველოდებით ტრანსპორტის ზეგავლენის შეფასებას. როგორც კი იქნება წარმოდგენილი ეს შეფასება, კომპანია მშენებლობის ნებართვას მიიღებს ამ რამდენიმე ბლოკზე. ბუნებრივია, კომპანიამ უნდა გააგრძელოს მუშაობა და მიიღოს მშნებლობის ნებართვები სხვა ბლოკებზეც",- განაცხადა ბოლოთაშვილმა.
შეგახსენებთ, თბილისის მერიამ დეველოპერული კომპანია „სვეტის“ კომპლექსის მშენებლობა მიმდინარე წლის თებერვალში შეაჩერა - მირცხულავას ქუჩაზე კორპუსების მშენებლობა შესაბამისი ნებართვის არარსებობის გამო შეჩერდა; ჭყონდიდელის ქუჩაზე კი, მშენებლობის შეჩერების მიზეზი პროექტთან შეუსაბამობა იყო.
[post_title] => „სვეტს” შესაძლოა რამდენიმე ობიექტზე მშენებლობის გაგრძელების ნებართვა მისცენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => svets-shesadzloa-ramdenime-obieqtze-msheneblobis-gagrdzelebis-nebartva-miscen [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-21 17:04:07 [post_modified_gmt] => 2018-06-21 13:04:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=257783 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 257027 [post_author] => 25 [post_date] => 2018-06-20 14:11:58 [post_date_gmt] => 2018-06-20 10:11:58 [post_content] => გაჩერების დასახელების გამოცხადების სისტემა ავტობუსებშიც დამონტაჟდება. აღნიშნული პირობა, ახალი ავტობუსების შესყიდვასთან დაკავშირებით გამოცხადებულ ტენდერშია ჩადებული. სატენდერო დოკუმენტაციის მიხედვით, მერია კომპანიისგან ასევე ითხოვს, ყველა ავტობუსი ერთი მარკის და ერთი მოდელის იყოს და ისინი არანაკლებ 2018 წელს იყოს გამოშვებული. ავტობუსი აღჭურვილი უნდა იყოს ანტივანდალური ვიდეომონიტორინგის სისტემით, რომლის გამოსახულების გამოტანა უნდა ხდებოდეს მძღოლთან არსებულ დისპლეიზე (მონიტორზე). ერთი კამერა მიმართული უნდა იყოს წინ - გზისკენ, მეორე - მძღოლისკენ, დანარჩენი კამერები უნდა იძლეოდეს ავტობუსის მთლიანი შიდა სივრცის მონიტორინგის შესაძლებლობას. ავტობუსების მახასიათებლები შემდეგი უნდა იყოს: მგზავრების დასაჯდომი ადგილები (მძღოლის დასაჯდომის გარეშე) არანაკლებ 23 დასაჯდომი ადგილი + სივრცე არანაკლებ ერთი შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირის ეტლისათვის. სივრცე აღჭურვილი უნდა იყოს სათანადო სახელურებითა და გაჩერების მოთხოვნის ღილაკით, ეტლის სათანადო ადგილას დასამაგრებელი მოწყობილობით. ავტობუსი უნდა იყოს მარცხენა საჭიანი, მარჯვენა მხრიდან 3 ასასვლელით. ასასვლელებში არ უნდა იყოს საფეხურები (დასაშვებია მესამე კარებთან გააჩნდეს ერთი საფეხური), შეზღუდული შესაძლებლობების მქონე პირთათვის უნდა ჰქონდეს პანდუსი. გარდა ამისა, მოთხოვნების თანახმად, ავტობუსის დასაჯდომები უნდა იყოს ანატომიური ტიპის. არ უნდა ჰქონდეს უხეში კიდეები. დასაჯდომების საფარი დამზადებული უნდა იყოს მასალისგან, რომელიც არის რბილი, ფორმა შენარჩუნებადი, წყალგამძლე, მტვერმედეგი, სითბოს შენარჩუნებადი, დაკაწვრისგან გაძლებადი და გამძლე. დასაჯდომების და გადასაფარებლების დიზაინი და ფერი შეთანხმებული უნდა იყოს შემსყიდველთან. ავტობუსს უნდა გააჩნდეს  გათბობა, კონდინცირება და ვენტილაცია. ავტობუსის კონდინცირება გათვლილი უნდა იყოს თბილისის კლიმატურ პირობებზე . ცნობისთვის, თბილისის მერიამ მუნიციპალური მომსახურებისათვის საჭირო საზოგადოებრივი ავტობუსების სახელმწიფო შესყიდვაზე ელექტრონული ტენდერი, აუქციონის გარეშე მაისის ბოლოს თავიდან გამოაცხადა. სატენდერო დოკუმენტაციის მიხედვით, მერია 90 ავტობუსის შესყიდვას 45 მილიონ ლარად გეგმავს.   [post_title] => პანდუსი, ვიდეოკამერა და რბილი სავარძლები - ახალი ავტობუსების მონაცემები ცნობილია [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => pandusi-videokamera-da-rbili-savardzlebi-akhali-avtobusebis-monacemebi-cnobilia [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-20 14:18:03 [post_modified_gmt] => 2018-06-20 10:18:03 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=257027 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 254528 [post_author] => 21 [post_date] => 2018-06-18 15:15:40 [post_date_gmt] => 2018-06-18 11:15:40 [post_content] => თბილისის მერია ე.წ. „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლების პროექტს იწყებს. „ხრუშჩოვკების“ დემონტაჟის საწყის წერტილად კი, ვარკეთილი სახელდება. „ხრუშჩოვკები“, რომელიც თავის დროზე 50 წლიანი ექსპლუატაციის ვადით აშენდა, თბილისის ქუჩებს დღემდე იკავებს. საბჭოთა კავშირისდროინელ შენობებში მცხოვრებთა ნაწილმა კორპუსებს სახე უცვალა, სტანდარტული პროპორციები დაშენება-მიშენებებით შეცვალა, თუმცა, კახა კალაძის თქმით, ვინაიდან ე.წ. „ხრუშჩოვკების“ ექსპლუატაციის ვადა დიდი ხანია გავიდა, ეს კორპუსები „მიშენება-დაშენებებით კიდევ უფრო ავარიული და უსახური“ ხდება. დედაქალაქის მერის თქმით, ჯერჯერობით საუბარია ვარკეთილის მესამე მასივის მე-6 და მე-8 კვარტლებში მდებარე 4 მწვავე ავარიული კორპუსის სრულად ჩანაცვლებაზე და ასევე, ვარკეთილის მასივისა და ზემო პლატოს ნაკლებად მწვავე ავარიული კორპუსებიდან მცხოვრებლების გადაყვანაზე.
„თბილისის მერია აცხადებს ინტერესთა გამოხატვას ვარკეთილის მესამე მასივში მდებარე 30 205 კვ.მ. მიწის ნაკვეთზე საცხოვრებელი კომპლექსის განვითარების მიზნით. ინტერესთა გამოხატვაში გამარჯვებული პირი ამ პროექტს განახორციელებს თბილისის საკრებულოს მიერ დამტკიცებული განაშენიანების რეგულირების გეგმის შესაბამისად და გარკვეული რაოდენობის ფართებს გადასცემს მუნიციპალიტეტს. მინდა, ხაზი გავუსვა, რომ როცა ადამიანს გულით გჯერა და მონდომებული ხარ, რომ გარკვეული პროექტები განხორციელდება, ყველაფერი არის შესაძლებელი,“ - განაცხადა კალაძემ.
„ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლების პროექტი დაახლოებით ერთი წლის წინ დაანონსდა, მაშინ, როცა კახა კალაძე ჯერ კიდევ მერობის კანდიდატი იყო. „საბჭოთა იდეოლოგიის გადმონაშთებისგან“ თბილისის გათავისუფლებაზე წინა ხელისუფლების დროსაც აქტიურად საუბრობდნენ. ახლა დედაქალაქის მთავრობაში „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლება მყარი, კომფორტული საცხოვრისით ერთ-ერთ პრიორიტეტულ მიმართულებად დასახელდა. არქიტექტორები ამ ინიციატივას მიესალმებიან და ამბობენ, რომ თანამედროვე მსოფლიოს მაგალითზე, ცათამბჯენები ქალაქის ცენტრშიც გაცილებით სასურველია, ვიდრე ავარიული, „ვადაგასული“ და საცხოვრებლად საშიში „ხრუშჩოვკები“.
„ის რეგულაციები, რაც ახალი კანონმდებლობითაა დადგენილი, საჭიროა როგორც მშენებლისთვის, ასევე მცხოვრებლებისთვის. ეს განსაკუთრებით მათი უსაფრთხოებისთვის არის ძალიან საჭირო. არავინ იცის, ვინ როგორ დაშენებას ან მიშენებას აკეთებს, შესაბამისად, უცნობია, სად რა და როგორ ჩამოინგრევა. როგორც წესი, ასეთი მშენებლობები სეისმოლოგიურ შკალაზე არ მოწმდება,“ - განმარტავს „არქ ექსპერტიზის ცენტრის“ გენერალური დირექტორი, ალექსანდრე ხასია.
არქიტექტორების თქმით, მათთვის მიუღებელია სრულიად ქაოტური დაშენება-მიშენებები, სხვადასხვა ფერის აივნები, რომლებიც ქალაქის იერსახის დამახინჯებასთან ერთად, საცხოვრებლად საშიშიც შეიძლება, აღმოჩნდეს. მოქალაქეების ნაწილისთვის კი, „ხრუშჩოვკების“ ბოლო სართულზე დაშენებული მანსარდები შემოსავლის წყაროა. არქიტექტორთა განმარტებით, „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლებამდე რამდენიმე გეოლოგიური კვლევაა ჩასატარებელი, მათ შორის, ნიადაგის შესწავლა, ქანების მდებარეობის დადგენა, წყლის მიმართ ამტანობა, ნიადაგის ტენიანობა, რა დონემდეა შესაძლებელი მიწაში ჩასვლა საძირკველის ასაშენებლად და რამდენად გაუძლებს ფუნდამენტი მრავალსართულიანი შენობის აგებას, თუმცა უცნობია, რა თანხაა საჭირო პროექტის განხორციელებისთვის. არქიტექტორები ვარაუდობენ, რომ ხარჯი კოლოსალური იქნება.
„პირობითად, 30 ოჯახზე რომ ვიანგარიშოთ ხარჯი, მათი ქირით უზრუნველსაყოფად თვეში მინიმუმ 400 აშშ დოლარი იქნება საჭირო, შესაბამისად, ერთ თვეში მხოლოდ 12 000 დოლარი გამოდის 30-ივე ოჯახზე, წელიწადში - 144 000 დოლარი. უნდა გავითვალისწინოთ ისიც, რომ მშენებლობები, როგორც წესი, სამ წელიწადს გრძელდება, ანუ მხოლოდ 30 ოჯახზე გათვლილი ქირის ხარჯი სამი წლის განმავლობაში შეადგენს 432 000 აშშ დოლარს. როცა საუბარი გვაქვს რომელიმე კონკრეტული უბნის კვარტლებზე, სადაც „ხრუშჩოვკებია“ გაშენებული, ამ თანხას კიდევ რამდენიმე ნული მიემატება, თუმცა უბნების მიხედვით, სტანდარტული ბინის ქირაობა ერთიან ხარჯში დიდ ცვლილებას არ მოგვცემს,“ - ამბობს „ფორტუნასთან“ მაკო საბაშვილი.
დიდუბე-ჩუღურეთი, დიღომი, ნაძალადევი, ვარკეთილი, ვაჟა-ფშაველა - თბილისის ამ უბნებში განსაკუთრებით უხვადაა საბჭოთადროინელი „ხრუშჩოვკები“. როგორც არქიტექტორები განმარტავენ, დედაქალაქის ყველა უბანს თავისი სამშენებლო კოეფიციენტი აქვს, რომელიც განსაზღვრავს, რამდენად იქნება შესაძლებელი 5 სართულიანი „ხრუშჩოვკების“ ნაცვლად მაღალსართულიანი კორპუსების აშენება.
„თუ ახალი კორპუსები იმ სტანდარტებით აშენდება, რაც საჭიროა და შესაბამისი გეოლოგიური დასკვნებიც გაკეთდება, ვარკეთილი, ვაჟა-ფშაველას გამზირი და თბილისის სხვადასხვა უბანში არსებული „ხრუშჩოვკების“ დემონტაჟი, შემდეგ მათ ადგილას ახალი კორპუსების მშენებლობა, აბსოლუტურად შესაძლებელია,“ - ამბობს დავით მახათაძე.
დედაქალაქის მერიაში განმარტავენ, რომ თავდაპირველად მოლაპარაკებები გაიმართება 170 ოჯახთან. „ხრუშჩოვკა“ 3-5 სართულიანი პანელებიანი ან აგურის საყოფაცხოვრებო ბინების კომპლექსებია, რომლის პროექტიც, მართალია, არქიტექტორ ვიტალი ლაგუტენკოს ეკუთვნის, თუმცა ხალხში მას დღემდე „ხრუშჩოვკის“ სახელით მოიხსენიებენ. პროექტი, რომელიც მასობრივად საბჭოთა კავშირში 1960-1980-იან წლებში აქტიურად მუშაობდა, ასე დაიწყო: 1950-იანი წლების პერიოდში, ბინების მშენებლობის მიმართულებით რამდენიმე ექსპერიმენტული პროექტი უკვე ხორციელდებოდა, თუმცა მზა ბეტონის პანელებმა ყველას აჯობა და სხვა საშუალებები და ინდივიდუალური სახლების მშენებლობა როგორც გაუმართლებელი ტექნოლოგია, დაივიწყეს, რადგანაც ტრადიციული აგურით მშენებლობა შრომატევადი იყო, ამ პროექტებს საკმარისი დრო მიჰქონდა და გადატვრთული ქალაქების მოთხოვნებს ვერ აკმაყოფილებდა. ამ ტიპის სახლში ჭერი 2,5 მ-ს არ აღემატებოდა, შიდა კედლებს ხმის ცუდი იზოლაცია ჰქონდა. ამ სახლებში არ იყო ლიფტი. „ხრუშოვკების“ პირველი სერია 25 წელზე იყო გათვლილი, თუმცა ბევრი მათგანი დღემდე ფუნქციონირებს. ხოლო მყარი „ხრუშოვკების“ სერია 50 წელზე იყო გათვლილი, გამოკვლევით დადგინდა, რომ დროული კაპიტალური რემონტის შემთხვევაში, მათი რესურსის გახანგრძლივება 150 წლამდე იყო შესაძლებელი.

ავტორი: თათია კაკიაშვილი

[post_title] => დასრულდება თუ არა საბჭოთადროინელი "ხრუშჩოვკების" ეპოქა თბილისში [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => dasruldeba-tu-ara-sabchotadroineli-khrushchovkebis-epoqa-tbilisshi [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-18 15:15:40 [post_modified_gmt] => 2018-06-18 11:15:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=254528 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 257783 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-06-21 17:04:07 [post_date_gmt] => 2018-06-21 13:04:07 [post_content] => სამშენებლო კომპანია "სვეტს" მერიის არქიტექტურის სამსახურმა, შესაძლოა, რამდენიმე ობიექტზე მშენებლობის გაგრძელების ნებართვა მისცეს. ამის შესახებ ჟურნალისტებს მერიის არქიტექტურის სამსახურის უფროსმა თემურ ბოლოთაშვილმა განუცხადა. როგორც ბოლოთაშვილი ამბობს, კომპანია მირცხულავას ქუჩაზე მშენებლობის გაგრძელების ნებართვას ტრანსპორტის ზეგავლენის შეფასების დოკუმენტის დადების შემდეგ მიიღებს. "კომპანია "სვეტი" სამშენებლო სამუშაოებს მშენებლობის ნებართვის გარეშე აწარმოებდა. ზედამხედველობის სამსახურს შეჩერებული აქვს მშენებლობის პროცესი. ჩვენ ჩავერთეთ ამ პროცესში იმ კუთხით, რომ გვინდა დავაჩქაროთ პროექტების გადაკეთება და დროზე მიიღოს კომპანიამ მშენებლობის ნებართვა და ე.წ. დაზარალებული სამომავლო მესაკუთრეების პრობლემები არ დაგვიდგეს. მათ შორის ურთიერთობაში არც ჩვენ და არც მუნიციპალიტეტის სამსახურები ერევიან. რაც ჩვენზეა დამოკიდებული, ვთანამშრომლობთ კომპანიასთან, რომ სწრაფად მოხდეს პროექტების გადაკეთება, კანონმდებლობასთან მორგება, მათ შორის შენობა-ნაგებობების უსაფრთხოების წესებთან, შედეგად, დროზე მიიღონ მშენებლობის ნებარვა და განახორციელონ სამუშაო. როდესაც მოხდა უნებართვო მშენებლობის იდენტიფიცირება, მყისიერად მოხდა სამშენებლო სამუშაოების შეჩერება და შესაბამისი საქმის წარმოება დაიწყო ზედამხედველობის სამსახურმა. სხვადასხვა ლოკაციებზე სხვადასხვა ინტენსივობით იყო განხორციელებული სამუშაოები. ამის იდენტიფიცირებაც მოახდინა ზედამხედველობის სამსახურმა. ამ ეტაპზე შემოსულია განაცხადი მშენებლობის ნებართვის მიღების მიზნით მირცხულავას ქუჩაზე შეჩერებული მშენებლობის რამდენიმე ბლოკზე. დოკუმენტაცია შესწორებულია, ველოდებით ტრანსპორტის ზეგავლენის შეფასებას. როგორც კი იქნება წარმოდგენილი ეს შეფასება, კომპანია მშენებლობის ნებართვას მიიღებს ამ რამდენიმე ბლოკზე. ბუნებრივია, კომპანიამ უნდა გააგრძელოს მუშაობა და მიიღოს მშნებლობის ნებართვები სხვა ბლოკებზეც",- განაცხადა ბოლოთაშვილმა.
შეგახსენებთ, თბილისის მერიამ დეველოპერული კომპანია „სვეტის“ კომპლექსის მშენებლობა მიმდინარე წლის თებერვალში შეაჩერა - მირცხულავას ქუჩაზე კორპუსების მშენებლობა შესაბამისი ნებართვის არარსებობის გამო შეჩერდა; ჭყონდიდელის ქუჩაზე კი, მშენებლობის შეჩერების მიზეზი პროექტთან შეუსაბამობა იყო.
[post_title] => „სვეტს” შესაძლოა რამდენიმე ობიექტზე მშენებლობის გაგრძელების ნებართვა მისცენ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => svets-shesadzloa-ramdenime-obieqtze-msheneblobis-gagrdzelebis-nebartva-miscen [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-06-21 17:04:07 [post_modified_gmt] => 2018-06-21 13:04:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=257783 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 395 [max_num_pages] => 132 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => fca7cae473696ffa96f82cb838a22bcd [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები