საბჭოთა მემკვიდრეობა: ხრუშჩოვკების ნაწილი დასანგრევია, მერიას კი გეგმა არ აქვს

პოპულარული

საბჭოთა მემკვიდრეობა: ხრუშჩოვკების ნაწილი დასანგრევია, მერიას კი გეგმა არ აქვს

ხრუშჩოვკა – ნიკიტა ხრუშჩოვის პერიოდის 3-5-სართულიანი პანელებიანი ან აგურის საცხოვრებელი შენობების კომპლექსები საბჭოთა კავშირში 1960-80-იან წლებში შენდებოდა.

ადვილად დანგრევადი ხრუშჩოვკების სერია საბინაო პრობლემის დროებით გადასაწყვეტად იყო განკუთვნილი და 25 წელზე იყო გათვლილი. (ზოგიერთი მათგანი 50 წელზე).

მცირე საექსპლუატაციო ვადის მიუხედავად, „ხრუშჩოვკები“ 21-ე საუკუნის თბილისის არქიტექტურის შემადგენელ ნაწილად რჩება.

საქართველოში ექსპლუატაციის ვადა 600–ზე მეტ ხრუშჩოვკას აქვს გასული. მათი დიდი ნაწილი ავარიული და საფრთხისშემცველია.

ბოლო წლებში, არჩევნების წინ „ხრუშჩოვკების“ ჩანაცვლებაზე იწყებენ საუბარს, არჩევნების შემდეგ კი ამ თემას ივიწყებენ. ასე იყო 2014 წელს, 2016 წელს და ასეა ახლაც, როცა ადგილობრივი თვითმმართველობის არჩევნები მოახლოვდა, რამდენიმე პარტიამ ეს საკითხი წინასაარჩევნო დაპირებებში ჩადო.

მანამდე კი, ხრუშჩოვკების ჩანაცვლების პროექტის დაწყება საკრებულოს თავმჯდომარე, ჯაბა სამუშიამ, დაანონსა. განახლება ვაჟა–ფშაველას გამზირიდან უნდა დაწყებულიყო.

თუმცა, მოგვიანებით დედაქალაქის მთავრობაში ეს ფაქტი უარყვეს. დღესაც  „ფორტუნას“ მერიაში განუცხადეს, რომ ხრუშჩოვკებთან დაკავშირებით, მათ არანაირი გეგმა არ გააჩნიათ.

მათი თქმით, ზოგადად, ექსპლუატაციის ვადა ნებისმიერ შენობას შეიძლება, გაუვიდეს და მერია ყველას ვერ დაანგრევს.

„მერიის მხრიდან არ ყოფილა არანაირი გეგმა არასდროს, არც ახლა გვაქვს რაიმე და არც მომავალში იგეგმება. ეს ადრე ითქვა იდეის დონეზე. ექსპლუატაციის ვადა შეიძლება, გაუვიდეს ნებისმიერ კორპუსს, ყველას ხომ არ დაანგრევს მერია – ამას კერძო მესაკუთრე აკეთებს ხოლმე“, – განაცხადეს მერიაში.

მათვე აღნიშნეს, რომ გამგეობების დონეზე, არა მხოლოდ ხრუშჩოვკების, არამედ ყველა ავარული სახლის გამაგრება მიმდინარეობს.

 

გენგეგმა – „ასეთი საცხოვრისი პრობლემურია, როგორც ესთეტიკური, ასევე სტრუქტურული და თერმული თვალსაზრისითაც“

მერიას არა, თუმცა ხრუშჩოვკებზე საკუთარი მოსაზრება გააჩნია თბილისის გენერალურ გეგმაზე მომუშავე ჯგუფს.

მათ დოკუმენტში, რომელიც ცოტა ხნის წინ გადაეცა მერიას, თბილისში არსებულ საცხოვრისის მწვავე პრობლემის ნაწილში ხრუშჩოვკებზეცაა საუბარი.

კვლევაში ვკითულობთ, რომ დედაქალაქში საცხოვრისის მნიშვნელოვანი ნაწილი ათწლეულების განმავლობაში არ ყოფილა შეკეთებული და ამჟამადაც არასახარბიელო მდგომარეობაშია.

„ასეთ პრობლემურ საცხოვრისს არა მხოლოდ მე-20 საუკუნის პირველ ნახევარში აშენებული სახლები წარმოადგენენ, არამედ 1960-იანი წლების ე.წ. ხრუშჩოვკები და უფრო გვიანდელი შენობებიც კი.

“ასეთი საცხოვრისი პრობლემურია და როგორც ესთეტიკური, ასევე სტრუქტურული და თერმული თვალსაზრისითაც განსაკუთრებით იმ შემთხვევებში, როცა მათზე 1990–იან წლებში ე.წ. მიშენებებია განხორციელებული.

“იმის გათვალისწინებით, რომ თბილისი სეისმურად მგრძნობიარე ზონაშია განლაგებული და მიწისძვრების საფრთხე რეალურია, ასეთი მიშენებები და, ზოგადად, შენობებისა და ბინების ავარიულობა მაღალ რისკთანაა დაკავშირებული უსაფრთხოების თვალსაზრისით“, – ნათქვამია დოკუმენტში.

“მსოფლიო ბანკის” კვლევა აღნიშნავს, რომ საბჭოთა პერიოდში აგებული საცხოვრებელი ფონდის 36% სერიოზულადაა დაზიანებული.

თავად ეს ფაქტი, მიუხედავად 2000-იანი წლების საკმაოდ მასშტაბური ბინათმშენებლობისა, ქმნის საცხოვრისის ერთგვარ უკმარობას, როგორც რაოდენობრივი, ასევე ხარისხობრივი თვალსაზრისით. თუმცა ეს უკვე სხვა საკითხია…

 

არქიტექტორები ფიქრობენ, რომ “ხრუშჩოვკების” ჩანაცვლებისთვის გრძელვადიანი გეგმა უნდა გაიწეროს

„ფორტუნა“ თბილისის არქიტექტორთა კავშირს დაუკავშირდა, სადაც განაცხადეს, რომ პრობლემა მართლაც დგას და მის გრძელვადიან პერიოდში გადასაწყვეტად მერიამ ერთიანი ხედვა უნდა შეიმუშავოს.

საქართველოს სამოქალაქო ინჟინერთა საზოგადოების პრეზიდენტის, იური სვანიძის, განცხადებით, აუცილებელია, ქვეყანაში იყოს სტრუქტურა, რომელიც მსგავს საკითხებზე იქნება პასუხისმგებელი, მანამდე კი შესადგენია დოკუმენტი, რომელშიც “ხრუშჩოვკების” ჩანაცვებისა და რეკონსტრუქციის გრძელვადიანი გეგმა გაიწერება.

„არის ხრუშჩოვის სახლები, რომლებიც მრავალ წელს გაძლებს, თუმცა არის ისეთებიც, რომლებიც აღდგენას არ ექვემდებარება და მათ გამაგრებაზე თანხის დახარჯვა ფულის წყალში გადაყრაა. ამიტომ უნდა დაიდოს სტრატეგიული გეგმა, როგორ აღმოვფხვრათ ეს პრობლემა. გეგმის შემუშავებაში დარგის წამყვანი სპეციალისტები უნდა ჩაერთონ და გაითვალისწინონ სხვა ქვეყნების უდიდესი გამოცდილება“, – განაცხადა „ფორტუნასთან“ იური სვანიძემ, რომელიც ევროპის მშენებელ-ინჟინერთა საბჭოს და ამერიკის მშენებელ-ინჟინრთა საზოგადოების სრულუფლებიანი წევრია.

მანვე აღნიშნა, რომ ეს საკითხი ევროპის მშენებელთა საბჭოზეც დააყენა და ისინი მზად არიან, საქართველოს საკუთარი გამოცდილება გაუზიარონ. ასე რომ, ჯერი მერიაზეა.

“მერია ავარიულ სახლებთან დაკავშირებით, შეძლებისდაგვარად, ყველაფერს აკეთებს, მაგრამ მაინც ბევრია გასაკეთებელი. ვიცით, რომ ამის ბიუჯეტი არ გაგვაჩნია, მაგრამ ეს საკითხი რომ მწვავეა და გამოსავალი საპოვნელია, ამაზე ყველა ქსპერტი ვთანხმდებით”, – აღნიშნა იური სვანიძემ.

დიდ ფინანსურ საჭიროებებზე საუბრობს “ფორტუნასთან” არქიტექტორთა კავშირის თავმჯდომარე დავით აბულაძეც. მისი თქმით, ბიუჯეტს ამ პრობლების გადაჭრა გაუჭირდება, თუმცა ერთიანი სახელმწიფო პოლიტიკისა და გეგმის შემუშავება აუცილებელია და დიდ თანხებთანაც არაა დაკავშირებული.

“პოლიტიკა უნდა იყოს ისეთი, რომ კერძო ინვესტორს გაუჩნდეს ინტერესი ამ სახლებზე მუშაობის. სხვანაირად რთულია. ამას ჩვენი ქვეყნის ბიუჯეტი ვერ დაძლევს. ახლა თვითდინებაზე გვაქვს ეს საკითხი მიშვებული. დადგა დრო, რომ ნელ-ნელა ამ ტიპის ნაგებობები თავის რესურსს ამოწურავენ. უკვე საკმაოდ ბევრი მწვავე შენობაა”, – განაცხადა აბულაძემ.

მისი თქმით, აღმოსავლეთ ევროპაში არსებობს მოდულები, როგორ ჩაჰბერეს ამ პერიოდის შენობა–ნაგებობებს ახალი სიცოცხლე. ამის გაკეთებას მთავრობა ინვესტორის გარეშეც მოახერხებს – მოდიფიკაციით თბილისის იერსახის და შენობების ფუქციური გაუმჯობესებაც შესაძლებელია.

 

ხრუშჩოვკების ჩანაცვლება და მისი ახალი სიცოცხლე

სხვა ქვეყნების გამოცდილება უკვე გვაქვს და წარმატებული მოდიფიკაციის შედეგად, შესაძლებელია, ბეტონის ჯუნგლებში ქალაქის იერსახე და საცხოვრებელი პირობები ერთიანად გაუმჯობესდეს. ამასთან, ქალაქს ეს ნაბიჯი საბჭოთა სივრციდან გარეთ კიდევ ერთ ნაბიჯს გადადგმევინებს.

 

თამთა უთურგაშვილი

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => arqiteqtura
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => khrushchovkebi
                                    [4] => qartveli-arqiteqtorebi
                                    [5] => khrushchovka
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 145886
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => arqiteqtura
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => khrushchovkebi
                                    [4] => qartveli-arqiteqtorebi
                                    [5] => khrushchovka
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 145886
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 203
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => arqiteqtura
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => khrushchovkebi
                                    [4] => qartveli-arqiteqtorebi
                                    [5] => khrushchovka
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => meria
                                    [1] => arqiteqtura
                                    [2] => fortunas-temebi
                                    [3] => khrushchovkebi
                                    [4] => qartveli-arqiteqtorebi
                                    [5] => khrushchovka
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (145886) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (17236,17237,17762,1185,203,16375)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 295932
                    [post_author] => 21
                    [post_date] => 2018-10-17 11:53:44
                    [post_date_gmt] => 2018-10-17 07:53:44
                    [post_content] => თბილისის ავტობუსების მძღოლობისთვის 25-მდე ქალი ემზადება. მომავალი მძღოლები ახლა D კატეგორიის მართვის მოწმობის ასაღებად სწავლების თეორიულ და პრაქტიკულ კურსებს გადიან. მართვის მოწმობის აღების შემდეგ, მონაწილეები თბილისის სატრანსპორტო კომპანიაში არსებულ ვაკანსიებზე დასაქმდებიან.

მომავალი მძღოლები გარკვეული შეღავათებითაც ისარგებლებენ. კერძოდ, მათ, ვინც მძღოლობა გადაწყვიტა და თან დედაა, თბილისის სატრანპორტო კომპანია ერთსაათიან საშეღავათო დროს აძლევს, რაც ნიშნავს იმას, რომ ასეთი ქალები ერთი საათით ნაკლები დროით იმუშავებენ. ქალ მძღოლებს დედის და ქალთა დღეებზე კომპანია ფულად პრემიებსაც გადასცემს.

მძღოლობის კანდიდატებს შორის ყველაზე ახალგაზრდა 25 წლის სოფო ტაბატაძეა. სოფოს მეუღლე თბილისის მეტროპოლიტენის მემანქანეა, სწორედ მან შესთავაზა სოფოს იდეა - გამხდარიყო ავტობუსის მძღოლი. მომავალ მძღოლებს ამ სფეროში 38-წლიანი სტაჟის მქონე მარგალიტა ნაროუშვილი რჩევებს აძლევს.

რა სიახლეები იგეგმება თბილისის სატრანსპორტო კომპანიაში, ჩვენი სიუჟეტიდან შეიტყობთ.

 



 

თათია კაკიაშვილი

[post_title] => "აბეზარას დაბრუნება" - თბილისის ავტობუსებს მალე ქალი მძღოლები მართავენ [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => abezaras-dabruneba-tbilisis-avtobusebs-male-qali-mdzgholebi-martaven-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-17 12:00:05 [post_modified_gmt] => 2018-10-17 08:00:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=295932 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 295870 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-10-16 16:11:42 [post_date_gmt] => 2018-10-16 12:11:42 [post_content] => საქართველოში კლინიკებს უცხოელი ვიზიტორებისთვის გაწეული სერვისის საფასურის ამოღება უჭირთ. პრობლემა ცოტა ხნის წინ საქართველოს სადაზღვევო ასოციაციის გამგეობის თავმჯდომარემ, დევი ხეჩინაშვილმა გაახმოვანა, თუმცა, როგორც აღმოჩნდა, პრობლემის არსებობის შესახებ დიდი ხანია იცის ჯანდაცვის სამინისტრომ. როგორც "ფორტუნას" უწყებაში განუცხადეს, დაახლოებით ერთი წლის წინ საკითხთან დაკავშირებით მსჯელობაც ჰქონდათ, თუმცა, სადაზღვევო საკითხებში მინისტრის მრჩეველი ლაშა ნიკოლაძე ამბობს, რომ მისი მოგვარების ბერკეტები მათ ხელში არაა. საქართველოს სადაზღვევო ასოციაციის ინფორმაციით, უცხოელების მიერ თვეში სასწრაფო გამოძახების დაახლოებით 2 000 შემთხვევა ფიქსირდება, მათგან გარკვეული ნაწილი კლინიკებში გადაჰყავთ. გადაუდებელი შემთხვევების დროს სახელმწიფო ვალდებულია პაციენტი თანხის გამო არ დააყოვნოს და მომსახურება გაუწიოს. სწორედ აქ აწყდება კლინიკა პრობლემას, მომსახურების შემდეგ მათ პაციენტებისგან თანხის ამოღება უჭირთ.   დღეს მსოფლიოს 98 ქვეყნის მოქალაქე საქართველოში უვიზოდ მოგზაურობს, მათ დაზღვევას არავინ თხოვს. სამოგზაურო დაზღვევა ერთ-ერთი წარსადგენი დოკუმენტია იმ ქვეყნის მოქალაქეებისთვის, რომლებიც საქართველოში სამოგზაუროდ ვიზას საჭიროებენ, თუმცა, ამ შემთხვევაშიც განმარტებული არაა, რა ტიპის დაზღვევა უნდა ჰქონდეთ მათ. „როგორც მახსოვს, დაზღვევას ორი ნორმა ითხოვს (ერთი კანონი და ერთი მთავრობის დადგენილება), როცა უცხო ქვეყნის მოქალაქეები აქ შემოდიან. პრობლემაა ის, რომ ჩანაწერში წერია მხოლოდ, რომ უნდა ჰქონდეს სამედიცინო დაზღვევა, მაგრამ როგორი დაზღვევა, ამაზე არ იყო კონკრეტიკა,“ - განმარტავს ლაშა ნიკოლაძე და დასძენს, რომ უცხოელების დაზღვევა საყოველთაო საბაზისო მოთხოვნებს უნდა ფარავდეს. მინისტრის მრჩეველი ამბობს, რომ დაახლოებით ერთი წლის წინ, როცა საკითხზე იმსჯელეს, აღმოჩნდა, რომ პრობლემის მოგვარების ბერკეტები საგარეო საქმეთა სამინისტროს აქვს. ნიკოლაძის ინფორმაციით, პრობლემასთან დაკავშირებით უწყებებს კომუნიკაციაც ჰქონდათ. „ჩვენ საგარეოს ვუთხარით, რომ მათი დაზღვევა უნდა ემთვხეოდეს საყოველთაო საბაზისო დაფარვებს, იქ არის ჰოსპიტალი გეგმიურიც და გადაუდებელიც 15 000 ლარიანი ლიმიტით, რაც პრაქტიკულად ამოწურავს ამ პრობლემას. კიდევ ერთი რეკომენდაცია მივეცით, როცა უცხოელები სარგებლობენ რეგიონთაშორისი სასწრაფო დახმარების სერვისით, ესეც თანხა ღირს და დაზღვევა უნდა მოიცავდეს კატასტროფული სამედიცინო გადაყვანის სერვისების ანაზღაურებას. მინიმუმ ასეთი დაზღვევის მოთხოვნაზეა საუბარი. არავის აინტერესებს ამბულატორიული სერვისი და კბილების სერვისი ექნება თუ არა დაზღვეული, ეს საბაზისო უნდა იყოს დაზღვევით დაფარული. ვიზის აღების სერვისზე საგარეოზე ილინკებოდა სადაზღვევო კომპანიების ჩამონათვალი, ანუ ტექნიკა ამის ყიდვის და ელექტრონული სისტემები ძალიან კარგად იყო აწყობილი. ეს საკითხი მოგვარებული იყო, უბრალოდ სადაზღვევოები იყვნენ შეთავაზებაში თავისუფალი,“ - აღნიშნა ლაშა ნიკოლაძემ. „ფორტუნა“ დაინტერესედა, რატომ არ მოგვარდა პრობლემა მას შემდეგ, რაც ჯანდაცვის სამინისტრომ რეკომენდაციები საგარეო უწყებას მიაწოდა, ამავე კითხვით საგარეო საქმეთა სამინისტროს პრესსამსახურს მივმართეთ. ამასთან უწყებას ვკითხეთ, რა კეთდება ახლა პრობლემის მოსაგვარებლად. უწყებაში განგვიმარტეს, რომ საკითხი კომპლექსურია და მათთვის კითხვით ოფიციალურად უნდა მიგვემართა. თუმცა, „ფორტუნამ“ უწყებას პასუხისმგებელ პირთან ინტერვიუს ჩაწერა შესთავაზა, რის შემდეგაც უწყებისგან ასეთი პასუხი მივიღეთ: “საგარეო საქმეთა სამინისტრო არ ადგენს საქართველოში შემომსვლელი უცხო ქვეყნის მოქალაქისთვის რა საბუთებია საჭირო”. ეს რა თქმა უნდა ასეა, რადგან საქართველოში შემომსვლელი უცხო ქვეყნის მოქალაქისთვის საჭირო დოკუმენტაციის ნუსხას „უცხოელთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ საქართველოს კანონი“ ადგენს, სადაც ვიზისთვის საჭირო ჩამონათვალში პირის ჯანმრთელობისა და უბედური შემთხვევის დაზღვევა“ არის მოთხოვნილი. იმ ქვეყნების ჩამონათვალი, რომელთა მოქალაქეებსაც საქართველოში უვიზოდ შემოსავლა შეუძლიათ, მთავრობის დადგენილებითაა განსაზღვრული. გაუგებარი მხოლოდ ის რჩება, რისთვის ჰქონდა საგარეო უწყებას ჯანდაცვის სამინისტროსთან კომუნიკაცია ერთი წლის წინ, თუ არც კანონში ცვლილების ინიცირებას და არც ახალი დადგენილების მიღებას არ გეგმავდნენ.  

თაკო ივანიაძე

[post_title] => კლინიკების თავსატეხი - რა გაკეთდა პრობლემის მოსაგვარებლად, რომელზეც მთავრობაში რამდენიმე თვეა იციან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => klinikebis-tavsatekhi-ra-gaketda-problemis-mosagvareblad-romelzec-mtavrobashi-ramdenime-tvea-ician [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-16 17:56:01 [post_modified_gmt] => 2018-10-16 13:56:01 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=295870 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 295623 [post_author] => 26 [post_date] => 2018-10-16 12:18:21 [post_date_gmt] => 2018-10-16 08:18:21 [post_content] => ქართული ენის ცოდნის გარეშე უცხოელებზე საქართველოში მუდმივი ცხოვრების ნებართვა შესაძლოა, აღარ გაიცეს - კანონპროექტის ავტორი საპარლამენტო ფრაქცია „ნაციონალური მოძრაობაა“. „უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ” კანონში შესატანი ცვლილებების თანახმად, ქართული ენის ცოდნის გარეშე უცხოელებზე საქართველოში მუდმივი ცხოვრების ნებართვა შესაძლოა, აღარ გაიცეს - საკანონმდებლო ინიციატივა ქვეყანაში შრომითი და მუდმივი ცხოვრების ნებართვების, ასევე არალეგალური იმიგრაციის გამკაცრებას ითვალისწინებს. აღსანიშნავია, რომ დარგობრივი ეკონომიკისა და ეკონომიკური პოლიტიკის კომიტეტმა კანონპროექტი მოიწონა და მის პრინციპებს მხარი დაუჭირა. კენჭისყრა კი, მომდევნო სხდომაზე გაიმართება. "საკანონმდებლო ინიციატივა ითვალისწინებს „უცხოელთა და მოქალაქეობის არმქონე პირთა სამართლებრივი მდგომარეობის შესახებ“ კანონის მე-15 მუხლში ცვლილებების შეტანას. კერძოდ, ცვლილება შედის მე-15 მუხლის „ა“ ქვეპუნქტში, რომლის მიხედვითაც დარეგულირდება უცხოელებისთვის შესათავაზებელი სპეციალობების/პროფესიების ნუსხა დასაქმების მიზნით. აღნიშნულ ნუსხას დაამტკიცებს საქართველოს პარლამენტი და მისი შეთავაზება მოხდება იმ შემთხვევაში, თუ შესაბამისი შრომითი კონტრაქტის მიღების სურვილს არ გამოთქვამს შესაბამისი კვალიფიკაციის მქონე საქართველოს მოქალაქე. ასევე, ცვლილება შედის „ზ“ ქვეპუნქტში, რომელიც ამკაცრებს მუდმივი ცხოვრების ნებართვის გაცემის წესს. კერძოდ, მუდმივი ცხოვრების ნებართვის გაცემა აღარ მოხდება მხოლოდ 6 წლის განმავლობაში არსებული ცხოვრების დროებითი ნებართვის საფუძველზე. დამატებითი მოთხოვნის სახით ემატება სახელმწიფო ენის ცოდნა ელემენტარულ დონეზე, საქართველოში განხორციელებული ინვესტიცია ან საკუთრება მინიმუმ 200 ათასი აშშ დოლარის ექვივალენტი ლარში. კანონპროექტის მიხედვით, ასევე ცვლილება შედის „თ“ ქვეპუნქტში, რომელიც ამკაცრებს საინვესტიციო ბინადრობის ნებართვის გაცემას. კერძოდ, საინვესტიციო ვიზის მიღება შესაძლებელი გახდება შემდეგ ორ შემთხვევებში: თუ ინვესტორი შეიძენს საქართველოს სახელმწიფოს მიერ გამოცემულ არანაკლებ 400 000 აშშ დოლარის ღირებულების ექვივალენტით ლარში ხუთწლიანი ვადის მქონე სახაზინო ფასიან ქაღალდს და განახორციელებს 100 ათასი აშშ დოლარის ექვივალენტით ლარში ინვესტიციას ან თუ ინვესტორი განახორციელებს არანაკლებ 300 ათასი აშშ დოლარის ექვივალენტით ლარში ინვესტიციას (ეს არ უნდა იყოს საცხოვრებელი სახლის შეძენა) და მუდმივ სამუშაოზე დაასაქმებს საქართველოს არანაკლებ 8 მოქალაქეს. ასევე, კანონპროექტი ითვალისწინებს მე-15 მუხლის „კ“ ქვეპუნქტის გაუქმებას, რომელიც გულისხმობს მოკლევადიანი ბინადრობის უფლების ინსტიტუტის გაუქმებას," - აღნიშნულია კანონპროექტის განმარტებით ბარათში. "ფორტუნა" ესაუბრა პარლამენტის წევრს სალომე სამადაშვილს, რომელმაც ჩვენთან განმარტა ინიციატივის საჭიროება და მისი როგოცრ დადებითი, ისე უარყოფითი მხარეები. „აუცილებლობა გამოიწვია იმან, რომ გასული 6 წლის მანძილზე სტატისტიკა აჩვენებს, რომ უკიდურესად, ანუ ძალიან მკვეთრად გაიზარდა ქვეყანაში მუდმივი საცხოვრებელი უფლების გაცემა უცხოელებზე, ასევე, შრომითი უფლების გაცემა უცხოელებზე და საზოგადოებას გაუჩნდა შეშფოთება ამ საკითხის მიმართ,“ - განაცხადა ფრაქცია „ერთიანი ნაციონალური მოძრაობის“ წევრმა სალომე სამადაშვილმა. მისი განცხადებით, პრობლემა ნამდვილად არსებობს და ამას ადასტურებს ხელისუფლებაც. „ის, რომ პრობლემა არსებობს აღიარა მმართველა გუნდმაც, რომელმაც საკუთარი ცვლილებები შემოიტანა აღნიშნულ კანონპროექტში, თუმცა ჩვენ მიგვაჩნია, რომ მათი ცვლილებები ვერ დაარეგულირებს იმ პრობლემებს, რომლებიც დგას და ამიტომ საკუთარი ინიციატივით გამოვედით,“ - განაცხადა სალომე სამადაშვილმა. კანონპროექტის მიხედვით, საუბარია ქართული ენის ელემენტარულ დონეზე ცოდნაზე, აღნიშნავს რადიო „ფორტუნასთან“ საუბრისას პარლამენტარი. „ეს არის ელემენტარულ დონეზე სახელმწიფო ენის ცოდნა, ეს უნდა შემუშავდეს უკვე ლინგვისტების მიერ შესაბამისი სერთიფიკატივით უნდა გაიცემოდეს,“ - ამბობს სამადაშვილი. აღსანიშნია ამ მხრივ უცხოეთის გამოცდილება. ევროპულ სახელმწიფოებში ძალიან აქტიურად გამოიყენება მსგავსი პრატქიკა. ლატვიას, პოლონეთს, ესპანეთს, ავსტრიასა და მთელ რიგ ევროპულ ქვეყნებს აქვს მსგავსი მოთხოვნა, რომ ელემენტარულ დონეზე იცოდე მათი ენა თუ რა თქმა უნდა, მუდმივი ცხოვრების ან შრომითი უფლების ნებართვის მიღება გსურს. „თუ ადამიანს უნდა, რომ მუდმივი ცხოვრების უფლება მიიღოს საქართველოში, ანუ ეს რას ნისნავს, რომ მას სურს თავისი ცხოვრება დაუკავშიროს ქვეყანას და რა თქმა უნდა, ელემენტარული სიტყვების ცოდნა პრობლემას არ წარმოადგენს ნამდვილად. ვფიქრობ, რომ მათაც დაეხმარება, თუ იარსებებს ერთის მხრივ, მოთხოვნა და მეორეს მხრივ, ჩვენც ხელი უნდა შევუწყოთ, ანუ სახელმწიფოს უნდა ჰქონდეს ამის შესაბამისი პროგრამა, რომ დაეხმაროს უცხოელებს, ვინც აქ არიან, რომ შეისწავლონ ელემენტარულ დონეზე ქართული ენა და ეს თავის მხრივ უცხოელებისთვის არის განკუთვნილი, როგორც საშუალება, რომ მათ ნაკლები პრობლემა შეექმნათ ყოველდღიურ ცხოვრებაში, მათ შორის ჩვენს ქვეყანაში. რა დადებითი და უარყოფითი მხარეები აქვს აღნიშნულ ინიციატივას. „ამ კანონპროექტით, რა თქმა უნდა, გართულდება უცხოელებისთვის შრომითი უფლების აღება, ეს არ იქნება ისეთი მარტივი როგორიც დღეს არის, დასაბუთება დასჭირდება ამ ადამიანს, რომ აქვს შესაბამისი კვალიფიკაცია, ის, რომ დამსაქმებელს სჭირდება აღნიშნული კადრი, ანუ სხვადასხვა მიდგომებია ამ მხრივ. ეს ჩვენი ლეგიტიმური უფლებაა, რადგან ნებისმიერი სახელმწიფო იცავს საკუთარი მოქალაქეების უფლებებს, შრომით უფლებებს მათ შორის და ვთვლი, რომ ჩვენი მოქალაქეების უმრავლესობა მხარს უჭერს იმ პოზიციას, რომ თუ სამუშაო ადგილი იქმნება ჩვენს ქვეყანაში, უნდა განვიხილოთ პირველ რიგში, საქართველოს მოქალაქე თუ არსებობს შესაბამისი კვალიფიკაციის, ვისაც შეუძლია მუშაობა და თუ არ შეუძლია(თ) ან რაღაც სხვა მიზეზებია, რატომაც უცხოელის დასაქმებაა საჭირო ამ პოზიციაზე, რა თქმა უნდა, ჩვენი კანონმდებლობით გათვალისწინებული იქნება შრომითი უფლების გაცემა შესაბამის ადამიანზე,“ - აღნიშნა სალომე სამადაშვილმა. ნუცა სალუქვაძე [post_title] => თუ საქართველოში გინდა ცხოვრება, ისწავლე ქართული ენა - რა რეგულაციები უწესდებათ უცხოელებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tu-saqartveloshi-ginda-ckhovreba-iswavle-qartuli-ena-ra-regulaciebi-uwesdebat-uckhoelebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-16 12:31:04 [post_modified_gmt] => 2018-10-16 08:31:04 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=295623 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 295932 [post_author] => 21 [post_date] => 2018-10-17 11:53:44 [post_date_gmt] => 2018-10-17 07:53:44 [post_content] => თბილისის ავტობუსების მძღოლობისთვის 25-მდე ქალი ემზადება. მომავალი მძღოლები ახლა D კატეგორიის მართვის მოწმობის ასაღებად სწავლების თეორიულ და პრაქტიკულ კურსებს გადიან. მართვის მოწმობის აღების შემდეგ, მონაწილეები თბილისის სატრანსპორტო კომპანიაში არსებულ ვაკანსიებზე დასაქმდებიან. მომავალი მძღოლები გარკვეული შეღავათებითაც ისარგებლებენ. კერძოდ, მათ, ვინც მძღოლობა გადაწყვიტა და თან დედაა, თბილისის სატრანპორტო კომპანია ერთსაათიან საშეღავათო დროს აძლევს, რაც ნიშნავს იმას, რომ ასეთი ქალები ერთი საათით ნაკლები დროით იმუშავებენ. ქალ მძღოლებს დედის და ქალთა დღეებზე კომპანია ფულად პრემიებსაც გადასცემს. მძღოლობის კანდიდატებს შორის ყველაზე ახალგაზრდა 25 წლის სოფო ტაბატაძეა. სოფოს მეუღლე თბილისის მეტროპოლიტენის მემანქანეა, სწორედ მან შესთავაზა სოფოს იდეა - გამხდარიყო ავტობუსის მძღოლი. მომავალ მძღოლებს ამ სფეროში 38-წლიანი სტაჟის მქონე მარგალიტა ნაროუშვილი რჩევებს აძლევს. რა სიახლეები იგეგმება თბილისის სატრანსპორტო კომპანიაში, ჩვენი სიუჟეტიდან შეიტყობთ.    

თათია კაკიაშვილი

[post_title] => "აბეზარას დაბრუნება" - თბილისის ავტობუსებს მალე ქალი მძღოლები მართავენ [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => abezaras-dabruneba-tbilisis-avtobusebs-male-qali-mdzgholebi-martaven-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-10-17 12:00:05 [post_modified_gmt] => 2018-10-17 08:00:05 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=295932 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 875 [max_num_pages] => 292 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 80869f2f7631c87da8c721f1d05e9b11 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები