“უკან მოგვაგდო თბილი ხელებით მირთმეული თაიგული და გამოგვაგდო!”  – შესაძლო დისკრიმინაცია სკოლაში

პოპულარული

“უკან მოგვაგდო თბილი ხელებით მირთმეული თაიგული და გამოგვაგდო!”  –  შესაძლო დისკრიმინაცია სკოლაში

„საქართველოში ბოლო ერთი წლის განმავლობაში აუტისტური სპექტრის მქონე პირთა უფლებების დაცვის კუთხით ხელშესახები ცვლილებები არ განხორციელებულა. განსაკუთრებით მწვავეა ბავშვთა პრობლემები. გამოწვევაა მათზე მორგებული ჯანმრთელობის დაცვისა და აბილიტაცია/რეაბილიტაციის სერვისების, ინკლუზიური განათლების მიღების შესაძლებლობა,“  –  ეს მცირე ამონარიდია სახალხო დამცველის განცხადებიდან, რომელიც 2017 წლის 2 აპრილს, აუტიზმის მსოფლიო დღეს, გავრცელდა.

საგულისხმოა, რომ განცხადებას, დაახლოებით, იგივე შინაარსი აქვს 2016 წელსაც. აუტისტური სპექტრის მქონე პირთა უფლებების დარღვევის ფაქტებს ვხვდებით ომბუდსმენის სპეციალურ ანგარიშებშიც.

კიდევ ერთი მოსწავლე, პირველკლასელი საბა, ამ პრობლემას სკოლის პირველ დღეს – 15 სექტემბერს, გადააწყდა. შესაძლო დისკრიმინაციის ფაქტზე მშობელი საუბრობს, რომელმაც შვილი სკოლაში პირველად მიიყვანა.

მაკა მაღრაძე ჰყვება, რომ მისი შვილის მიღებაზე მასწავლებელმა, რომელიც 3 თვით ადრე შეარჩიეს, უარი 15 სექტემბერს თქვა. 

„მთელი 3 თვის განმავლობაში საბას ვაჩვევდი და ვაგუებდი სიტუაციას, ვათამაშებდი თამაშებს, ვითომ მე მზია მასწავლებელი ვარ, ის მოსწავლე და ასე თამაშ-თამაშში ბავშვი მოემზადა სკოლისთვის . 
„15 სექტემბერი მივდივართ სკოლაში და ბავშვი სხვა კლასში არის ჩაწერილი. ჩავედი დირექტორთან გაოცებული, რადგან წინასწარ არ გამაფრთხილეს და არ შემატყობინეს ცვლილების შესახებ. დირექტორმა მიპასუხა, ჩვენამდე ინფორმაცია პედაგოგმა მოიტანა და ასე გვითხრა, არ უნდა ჩემს კლასში და სხვაგან გადაიყვანეთო. ხოდა, დირექტორმა არც მკითხა, დაუჯერა პედაგოგის ტყუილს და საბა სხვა პედაგოგთან ჩასვეს. დირექტორმა ბოდიში მომიხადა და შემიყვანა კლასში. კლასში შესულებს დაგვხვდა მზია მასწავლებელი. სანამ გაიგებდა, რომ საბა ის ბავშვი იყო, ვისზეც უარი თქვა, მხოლოდ იმიტომ, რომ ის აუტისტური სპექტრის მქონეა, მანამდე სახეზე ღიმილი ჰქონდა, ხოლო როგორც კი იკითხა და ვუთხარი, ჩვენ თქვენთან ვიყავით და რაღაც გაურკვევლობა მოხდა და სხვაგან ჩაგვსვეს-მეთქი,  ის ფარისევლური ღიმილი წაიშალა სახიდან და გაბოროტებული, გააფთრებული პედაგოგი შეგვრჩა. მე ისედაც ბევრი ბავშვი მყავს და სად მაქვს იმის დრო, ამას მივაქციო ყურადღებაო, ჩემს კლასში არ დავსვამო. უკან მოგვაგდო საბას თბილი ხელებით მირთმეული თაიგული და კლასიდან გამოგვაგდო! ფსიქოლოგიური ზეწოლა არამარტო საბაზე, არამედ ჩემზეც. თავს საშინლად ვგრძნობ და საბას ვაძლევ პირობას, არ მივცემ არავის უფლებას, გაგაძეოს საზოგადოებიდან და არ მიგიღონ ისეთი, როგორიც ხარ,“ – ამბობს მშობელი და დასძენს, რომ ამ უსიამოვნების შემდეგ საბა სხვა პედაგოგმა თბილად მიიღო.

„ფორტუნა“ მომხდართან დაკავშირებით სკოლის დირექტორს, ნანა ჯუღელსაც, დაუკავშირდა. დირექტორი ამბობს, რომ მომხდარი ფაქტი ცალსახად უსიამოვნოა და შესაძლოა, გარკვეული ეთიკური ნორმის დარღვევასაც აქვს ადგილი, ამიტომ სკოლამ კონკრეტული პედაგოგის მიმართ დისციპლინური წარმოება დაიწყო.

„უნდა დავადგინოთ, ჭეშმარიტად რა მოხდა, რომელი მხარეა მართალი, რა დააშავა ამდენი მასწავლებელმა აქ. მე ვიცი, რომ არასასურველია ის, რაც მოხდა, გნებავთ, მასწავლებელი იყოს დამნაშავე, გნებავთ, მშობელი იყოს მართალი, მე ვალდებული ვარ, დავიცვა პროცედურები, რაც შინაგანაწესში გვაქვს გაწერილი,“ – ამბობს სკოლის დირექტორი.

ნანა ჯუღელი განმარტავს, რომ სკოლაში სპეციალური საჭიროების მქონე ბავშვები სწავლობენ, ჰყავთ ორი სპეციალური მასწავლებელიც და რაიმე პრობლემა არასდროს შექმნილა. 

„ბავშვიც ძალიან კმაყოფილია, მშვიდადაა და აბსოლუტურად მობილიზებულია იმისთვის, რომ იყოს წარმატებული მოსწავლე. არის გაუგებრობა, არის რაღაც ეთიკური ნორმის დარღვევა, რომელსაც მიხედვა სჭირდება და ნამდვილად ვიწყებ დისციპლინურ დევნას. მე თვითონ თავზარდაცემული ვარ, რაც გაჟღერდა,“ – აცხადებს დირექტორი.

პედაგოგი, რომელმაც ბავშვის მიღებაზე უარი განაცხადა, დისკრიმინაციას გამორიცხავს და „ფორტუნასთან“ ამბობს, რომ გაუგებრობას აქვს ადგილი.

მზია ქრისტესიაშვილის განმარტებით, მას სიაში უკვე ჰყავდა 25 მოსწავლე, მეტის ჩარიცხვა კლასში კი დაშვებული არ იყო. მისივე თქმით, კონკრეტული ბავშვის კლასში ჩარიცხვასთან დაკავშირებით, მასთან წინასწარ რაიმე შეთანხმება არ ყოფილა

„ჩემი დანაშაული ისაა, რომ არ დავემორჩილე დირექტორს, ისიც იმიტომ, რომ ჩავთვალე, რაღაც გაუგებრობა იყო და ქალბატონმა ნანამ (დირექტორი) ვერ გათვალა. ვიფიქრე რომ გაკვეთილების შემდეგ ავუხსნიდი

„რა უფლება მაქვს, უარი ვთქვა. ვისაც დამისვამდნენ, მივიღებდი. ვინ გაანაწილა ბავშვები, ამაში არ ვერევი. ალბათ, კანცელარიამ გაანაწილა. სიამოვნებით, თუკი მობრძანდება ორშაბათს მივიღებ (ბავშვს), თუ რაიმე გაუგებრობა მოხდა, ბოდიშსაც მოვიხდი. ჩემიც გაიგეთ, ყოველი პირველი კლასი ჩემთვის არის ამაღელვებელი, დაძაბული. შუა პროცესში რომ მოხდა ეს, ვიფიქრე, რომ გაუგებრობა მოხდა. ქალბატონმა ნანამ, ალბათ, ჩათვალა უკეთესი იქნებოდა. არაჩვეულებრივი პედაგოგია, ვისთანაც მოხვდა. თუ მაინც და მაინც ნერვიულობს და ჩემთან უნდა, არ ვიცი, რა პრობლემები შეექმნა…. ჩემი დანაშაული ისაა, რომ არ დავემორჩილე დირექტორს, როცა საქმეთა მმართველი მოვიდა და მითხრა, რომ 26-ე დამესვა,“ – ამბობს პედაგოგი. 

რა გადაწყვეტილებას მიიღებს სკოლა დისციპლინური წარმოების შედეგად, ჯერჯერობით ამაზე სკოლის დირექტორი ვერ საუბრობს. ამჟამად 149-ე სკოლის დირექტორი და პედაგოგი მომხდართან დაკავშირებით განათლების სამინისტროში არიან დაბარებული.

ცოტა ხნის წინ საზოგადოებამ კიდევ ერთი დისკრიმინაციული ფაქტის შესახებ შეიტყო, 6 წლის ბავშვს რუსთავის #25-ე საჯარო ბაღში სწავლის გაგრძელების საშუალებას არ აძლევდნენ. ამას კი იმით ხსნიდნენ, რომ ბაღმა საკუთარი რესურსი „ამოწურა“ და ბავშვს „ვერაფერს მისცემს“. სპეციალისტების რეკომენდაცია კი აუტიზმის მქონე ბავშვებისთვის, სწორედ საზოგადოებაში მეტი ჩართულობა და სოციალური ინტეგრაციაა. პრობლემა კი ამ კუთხით არსებული სტიგმისა და სტერეოტიპების გამო იქმნება. დისკრიმინაციისგან დაცვა სწორედ საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებით არის შესაძლებელი.

სპეციალისტების განმარტებით, აუტიზმი დაავადება არ არის და გარემოს აღქმის თავისებურებაა, რომელსაც განსაკუთრებული ყურადღება სჭირდება.

 

თაკო ივანიაძე

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

15 სექტემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => autizmi
                                    [1] => diskriminacia-skolashi
                                    [2] => 149-e-skola
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 164300
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => autizmi
                                    [1] => diskriminacia-skolashi
                                    [2] => 149-e-skola
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 164300
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 4270
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => autizmi
                                    [1] => diskriminacia-skolashi
                                    [2] => 149-e-skola
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => autizmi
                                    [1] => diskriminacia-skolashi
                                    [2] => 149-e-skola
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (164300) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (19264,19265,4270)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 221665
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-03-09 17:08:16
                    [post_date_gmt] => 2018-03-09 13:08:16
                    [post_content] => „ფეისბუქ“-გვერდი „შუქი მოვიდა“ აქვეყნებს ემოციურ წერილს, რომელიც აუტიზმის ნიშნების მქონე პატარას მამამ დაწერა. ბესრიონ ცინცაძეს ერთადერთი ვაჟი ჰყავს, რომელიც ხუთი წლისაა.

„მე ვარ ბესარიონ ცინცაძე 32 წლის. მყავს ერთი ვაჟი, გაბრიელ ცინცაძე 5 წლის. გაბრიელი ისე იზრდებოდა, თითქოს არანაირი პრობლემა არ არსებობდა. პირველად ეჭვი გაგვიჩნდა, როდესაც გაბრიელმა ფეხი აიდგა და კედლებს ან სხვა ნივთებს ეჯახებოდა. ეს იყო საფუძველი ჩვენი ექიმთან მისვლის, რომელმაც უკვე დაახლოებით წლინახევრის ასაკში გვითხა, რომ ეს სავარაუდოდ, იყო აუტისტური სპექტრის აშლილობა.

მე და ჩემი მეუღლე დავბრუნდით სახლში ისე, რომ ნორმალურად და სრულყოფილად არც კი აუხსნიათ, რას ნიშნავდა აუტიზმი. ჩვენ თვითონ დამოუკიდებლად მოვიძიეთ ინტერნეტით ინფორმაცია და დავიწყეთ შესწავლა. რა თქმა უნდა, ამის გააზრება ძალიან რთული იყო, მაგრამ გაცილებით სტრესული გახლდათ ის ფაქტი, რომ ქუთაისში დაბრუნებულებმა აღმოვაჩინეთ, რომ ჩვენს ქალაქში ჩვენი შვილისთვის არანაირი სერვისი არ არსებობდა, რომელიც მას განვითარებაში დაეხმარებოდა. ძალიან ბევრი მითქმა-მოთქმაც იყო, ნათესავები ამბობდნენ, რომ ჩვენი მხრიდან არავინ არ ყოფილა ასეთი და ალბათ, მეორე მხრიდან არის და მსგავსი აბსურდული მოსაზრებები.

ძალიან რთული იყო ჩვენთვის, მაგრამ ჩვენ მოგვიწია ჩვენი სახლის, ქალაქის დატოვება და თბილისში გადმოსახლება იმისათვის, რომ გაბრიელი ჩაგვერთო სხვადასხვა თერაპიულ და სარებილიტაციო პროგრამაში. ალბათ. ბევრმა იცის, რამდენი ვიბრძოლეთ, რომ გაბრიელი პროგრამაში მოხვედრილიყო და მხოლოდ რამდენიმე თვის წინ მივაღწიეთ სასურველ მიზანს. ჩვენ დავტოვეთ ოჯახი, სახლი, მეგობრები, სამსახურები. მეც და ჩემმა მეუღლემაც დავწერეთ განცხადებები და ნებით წამოვედით სამსახურიდან და ისე მოხდა, რომ გაბრიელის გამო მეც და ჩემმა მეუღლემაც შევიცვალეთ პროფესიები. მე ინჟინერი ვარ პროფესიით და 6 წელი ენერგო კომპანიაში ვმუშაობდი, მაგრამ წამოვედით. ორი წელი გავატარე სრულ შინაპატიმრობაში, რადგან გაბრიელი პროგრამაში ვერ ჩაირიცხა და მე მიწევდა მასთან სახლში მუდმივად ყოფნა იმის გამო, რომ მეუღლემ დაიწყო მუშაობა თბილისში, სწორედ ამ დროს დავიწყე ტრენინგების გავლა და ამ საქმიანობის შესწავლა იმისათვის, რომ ჩემს შვილს დავხმარებოდი განვითარებაში. დღეს კი ერთ-ერთ ცენტრში ვარ სტაჟიორად და ვცდილობ. ჩემი ცოდნა სხვა ბავშვების განვითარებასაც მოვახმარო.

ასევე, როდესაც თბილისში გადმოვედი შევქმენი Facebook ჯგუფი „აუტიზმის მქონე ბავშვების მამები“, სადაც ბევრი მამა გავაწევრიანე, მაგრამ მიუხედავად ჩემი დიდი მცდელობისა, მათი გააქტიურება ვერ მოვახერხე. თითზე ჩამოსათვლელია ალბათ ის მამები, რომლებიც აქტიურად არიან ჩართულნი ბავშვის ყოველდღიურ განვითარებაში.

უკვე სამი წელია, პრობლემების მოგვარებას ვცდილობთ, მოვაგვარებთ ერთ პრობლემას, მაშინვე მეორე იჩენს თავს, მერე მესამე და ასე შემდეგ. ამიტომ არის აუცილებელი პირველ რიგში ჩვენი მენტალიტეტის შეცვლა, იმისათვის, რომ ვიღაცამ არ უწოდოს გაბრიელს „ნარკომანის შვილი“, რომ ვინმემ არ დასცინოს ზურგს უკან, რომ მან შეძლოს საზოგადოებაში თავის დამკვიდრება.

ბოლოს მინდა, დავასრულო მიმართვით და მოვუწოდო მამებს - ორი წელია, ვცდილობ მამების გააქტიურებას და დღემდე მცირედითაც ვერ მივაღიწიე, მოგმართავთ თქვენ - არ არის სირცხვილი, გყავდეს შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე შვილი, რა გვაქვს სასირცხვილო?! ჩაერთეთ თქვენი შვილების ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეიძლება თქვენი შვილები არც საუბრობენ მაგრამ მათთან ახლო ურთიერთობის დროს სიტყვები არ არის საჭირო მათთან საკონტაქტოდ“.

ფოტო: ნათელა გრიგალაშვილი


                    [post_title] => აუტიზმის ნიშნების მქონე 5 წლის გაბრიელის მამის მიმართვა - „რა გვაქვს სასირცხვილო?!.“
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => autizmis-nishnebis-mqone-5-wlis-gabrielis-mamis-mimartva-ra-gvaqvs-sasirckhvilo
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-03-09 17:08:16
                    [post_modified_gmt] => 2018-03-09 13:08:16
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=221665
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 219302
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-03-02 13:09:11
                    [post_date_gmt] => 2018-03-02 09:09:11
                    [post_content] => 12 წლის ლუკა და 8 წლის გაბრიელი სპეციალური საჭიროების მქონე ბავშვები არიან.  დღეს, ალბათ, ვერ ნახავთ სკოლას, სადაც სპეციალური საჭიროების მქონე რამდენიმე ბავშვი არ სწავლობს. 

ლუკა ახლა მეექვსე კლასშია და ამ ხნის  განმავლობაში რამდენიმე სკოლა გამოიცვალა. ჰიპერაქტიურობის სინდრომი მეოთხე კლასში დაუდგინდა, თუმცა, პრობლემები, საგანმანათლებლო დაწესებულებებში ინდივიდუალური მიდგომის არ არსებობის გამო, გაცილებით ადრე დაიწყო და დღემდე გადაჭრილი არაა. 

"ფორტუნას" მეორე რესპონდენტი 8 წლის გაბრიელის დედაა. გაბრიელს აუტიზმი 2 წლის ასაკში დაუდგინეს და მას შემდეგ თამუნა იარაჯულს საკუთარი შვილის უფლებების დასაცავად სხვადასხვა სახელმწიფო უწყებებთან კომუნიკაცია (ზოგჯერ აქციები) ხშირად უწევს. "ფორტუნამ" ის სწორედ ასეთ ვითარებაში მთავრობის ადმინისტრაციაში გადაიღო, სადაც ბავშვს კუთვნილი სერვისის მისაღებად დასჭირდა მისვლა. 

მთავრობაში გაბრიელს კონკრეტულს ვერაფერს დაჰპირდნენ. პრემიერის აპარატის წარმომადგენელი, რომელიც თამუნა იარაჯულს შეხვდა, ჩვენთან კომენტარს არ აკეთებს და ამბობს, რომ ეს საკითხი თბილისის მერიის კომპეტენციაა. 

 

https://youtu.be/yvfjh4ZSuGw

 

„ფორტუნამ“ სიუჟეტში დასახელებულ პრობლემებთან დაკავშირებით შესაბამის უწყებებს მიმართა. 

თბილისის მერიაში დაგვიდასტურეს, რომ აუტიზმის პროგრამისთვის მომლოდინეთა რიგი ნამდვილად ყველაზე დიდი გამოწვევაა, თუმცა, მერიაში მისი გადაჭრის გზებზე ნაკლებად ისაუბრეს.

როგორც "ფორტუნასთან" მერიის ჯანდაცვის და სოციალური მომსახურების საქალაქო სამსახურის უფროსი, გელა ჩივიაშვილი, განმარტავს, პრობლემა არა ფინანსებში, არამედ სერვისის მიმწოდებლებშია. ჩვენთან საუბარში გელა ჩივიაშვილი ასევე აზუსტებს, რომ მომლოდინეთა რიგში ამჟამად არა 120, არამედ 64 ბავშვია, რომელთა ბედი ჯერჯერობით გაურკვეველია.

„64 ბავშვის პროგრამაში ჩასმა მერიაზე დამოკიდებული არაა. აქ ფინანსური პრობლემა არაა, მიმწოდებელ დაწესებულებებში თავისუფალი ადგილების პრობლემაა. შესაბამიად, აქ მარტო მერია ვერაფერს გააკეთებს, სანამ მათი გაფართოება არ მოხდება.

"რაც შეეხება გადამზადების პრობლემას, ამაში, ალბათ ,ჩართულნი უნდა ვიყოთ ჩვენ, ჯანდაცვის სამინისტროც, რეგიონის მუნიციპალიტეტებიც,“ - აცხადებს გელა ჩივიაშვილი.

ის ამბობს, რომ პრობლემა, სერვისის მიმწოდებლების გარდა, რეგიონებში მსგავსი სერვისების ნაკლებობაა. როგორც გელა ჩივიაშვილი აღნიშნავს, პრობლემის გადასაჭრელად თბილისის მერიამ თბილისში ცხოვრების პერიოდთან დაკავშირებით შეზღუდვა შეარბილა და, თუ ადრე ბენეფიციარს პროგრამაში ჩასასმელად თბილისში რეგისტრაციის 2 წელი სჭირდებოდა, ახლა ეს პერიოდი 1 წლამდეა შემცირებული, მაგრამ როგორც გელა ჩივიაშვილი განმარტავს, ამის მიუხედავად, პრობლემა არ გადაჭრილა.

„ამან პრობლემა, პირიქით, გაზარდა. თბილისის ბიუჯეტი აუტისტური პროგრამის ნაწილში ნახევარი მილიონი ლარით გაიზარდა. ჩვენ ჩავრთეთ ეს ბავშვები პროგრამაში, მაგრამ სერვისის მიმწოდებლებმა ფიზიკურად ვეღარ შეძლეს მათი მიღება. ფასიან ჯგუფებშიც კი აღარ აქვთ ადგილი. სამწუხაროდ, კადრების გადამზადება და მათი გაზრდა თბილისის მერიის კომპეტენცია არ არის. ესაა უშუალოდ კერძო ბიზნესის ფუნქცია, რომელიც სერვისის მიმწოდებელია. კოორდინაცია ამაზე, რა თქმა უნდა, მათთან გვაქვს, არა მარტო მათთან, ჯანდაცვის სამინისტროსთან, სახალხო დამცველის აპარატთან,“ - აცხადებს გელა ჩივიაშვილი.

გელა ჩივიაშვილის თქმით, პროგრამაზე მოთხოვნა იმდენად მაღალია, რომ მათ დასაკმაყოფილებლად, სამწუხაროდ, თბილისის მერიას რესურსები არ გააჩნია.

"ფორტუნა" საგანმანათლებლო დაწესებულებებში სპეციალური საჭიროების მქონე ბავშვების ბედითაც დაინტერესდა და ამ საკითხზე პასუხისთვის განათლების სამინისტროს მიმართა.

როგორც აღმოჩნდა, განათლების სამინისტროს ინკლუზიური განათლების რეფორმაზე მუშაობა დაწყებული აქვს.

როგორც „ფორტუნას“ ინკლუზიური განათლების განვითარების დეპარტამენტის უფროსმა, ეკა დგებუაძემ, განუცხადა, ცვლილებები შეეხება ინკლუზიური განათლების პროგრამის დაფინანსების მოდელს, იგეგმება სპეცმასწავლებლის პროფესიის განვითარება და სახელფასო ფონდის გადახედვა. 

„რეფორმა შეეხება სპეცმასწავლებლის პროფესიის განვითარებას, ეს ასევე გულისხმობს  სახელფასო ფონდის გადახედვას და შეცვლას იმიტომ, რომ ეს ადამიანები აღიარებულნი უნდა იყვნენ მასწავლებლებად,” - აცხადებს ეკა დგებუაძე და დასძენს, რომ კანონში შესაბამისი ცვლილებების შემდეგ, რომელსაც, სავარაუდოდ, საგაზაფხულო სესიაზე უნდა ველოდოთ, სპეციალური მასწავლებლის პროფესიის განვითარების სქემა დამტკიცდება.

მისივე განცხადებით, იგეგმება ასევე პერსონალური ასისტენტების საგანმანათლებლო პროგრამის შემუშავებაც, რაც შეეხება დაფინანსებას, განათლების სამინისტროში მიიჩნევენ, რომ ეს თვითმმართველობებმა უნდა იტვირთონ.

ეკა დგებუაძემ ასევე აღნიშნა, რომ განათლების სამინისტრო პოზიტიური ქცევის მართვის გზამკვლევზეც მუშაობს, რომელიც ყველა სკოლაში შევა. თუმცა, როგორც დგებუაძე ამბობს, უშუალოდ პროგრამის დანერგვა სკოლებში არ მოხერხდება.

"პოზიტიურ ქცევას რაც შეეხება, ჩვენ დავიწყეთ ორი წლის წინ პოზიტიური ქცევის მართვის პროგრამა ერთ-ერთ სკოლაში და წელს უკვე დაგეგმილია გზამკვლევების გაკეთება, რაც უკვე ყველა სკოლას მოიცავს და ეს იქნება სარეკომენდაციო დოკუმენტი ყველა სკოლისთვის," - აღნიშნავს ეკა დგებუაძე.

მისივე ინფორმაციით, მას შემდეგ, რაც სპეციალური მასწავლებლის პროფესიის განვითარების სქემა დამტკიცდება და ამოქმედდება, ეს ავტომატურად გაოიწვევს დაფინანსების მოდელის გადახედვას. დაფინანსების მოდელს უწყება, სავარაუდოდ, 2018 წელს გადახედავს.

 

 

თაკო ივანიაძე 

  [post_title] => სპეციალური საჭიროების მქონე ბავშვები - გამოწვევა სახელმწიფოსთვის [ვიდეო] [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => specialuri-sachiroebis-mqone-bavshvebi-gamowveva-sakhelmwifostvis-video [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-02 13:17:51 [post_modified_gmt] => 2018-03-02 09:17:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=219302 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 209905 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-02-01 18:04:35 [post_date_gmt] => 2018-02-01 14:04:35 [post_content] => ბავშვთა ნევროლოგი და მენტალური ჯანმრთელობის ცენტრის წამყვანი სპეციალისტი, მედეა ზირაქაშვილი, სოციალურ ქსელში პოსტს აქვეყნებს, საიდანაც ცნობილი ხდება, რომ უმსხვილესმა ფარმაცევტულმა კომპანია Roche-მ ამერიკის ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალური მომსახურების სააგენტოს (FDA) მხრიდან ახალი პრეპარატის წარმოებაში დადებითი შეფასება მიიღო. მედიკამენტი აუტისტური სპექტრის აშლილობების დროს სხვადასხვა უნარების გაუმჯობესებისკენ იქნება მიმართული. "გამიჭირდება იმ ემოციის გადმოცემა, რაც ამ ინფორმაციამ ჩემში გამოიწვია... ათეულობით აუტიზმის სპექტრის აშლილობით პაციენტის მშობელი მხვდება ხოლმე ტრენინგებიდან, კონფერენციებიდან დაბრუნებულს კლინიკის დერეფანში შეკითხვით - არაფერია ჩვენს თავს ახალი? ახალი არაფერი აღმოუჩენიათ ჩვენს პრობლემებთან დაკავშირებით? და მეც შორიდან ვიწყებ.... რომ "ეტიოლოგიის კვლევას ეთმობა ძალიან დიდი ყურადღება და მცირედი წინსვლა არსებობს"... ან "მეცნიერები ძალისხმევას არ იშურებენ"... ანდა," თერაპიის კუთხით, მცირედი გაუმჯობესება აჩვენა" და ა.შ...  თუმცა, საბოლოო ჯამში, ძირეულად მნიშვნელოვნად ხელჩასაკიდი აქამდე არაფერი იყო... მანამ, სანამ დღეს ეს იმედის მომცემი ინფორმაცია არ ამოვიკითხე... BALOVAPTAN-ი - ახალი მედიკამენტი, რომელიც აუტიზმის სპექტრის აშლილობების დროს, სოციალურ-კომუნიკაციური უნარების გაუმჯობესების მხრივ, დიდ სიურპრიზებს გვპირდება. ყოველ შემთხვევაში, ფარმაცევტულმა კომპანიამ და FDA-იმ პირველი ნაბიჯები გადადგეს და კვლევა ამ მედიკამენტის ეფექტიანობასა და უსაფრთხოობაზე უკვე დაწყებულია. იმედი ვიქონიოთ, რომ ახალი ერა იწყება აუტიზმის და ადამიანები აუტიზმით სამყაროში...“ - წერს მედეა ზირაქიშვილი. პრეპარატმა BALOVAPTAN უკვე მიიღო დადებითი შეფასება ამერიკის ჯანმრთელობის დაცვისა და სოციალური მომსახურების სააგენტოს (FDA) მხრიდან. კვლევა ამ მედიკამენტის ეფექტიანობასა და უსაფრთხოებაზე უკვე დაწყებულია. ასევე მიდის მოლაპარაკებები მედიკამენტის ფართო გამოყენების თაობაზე. Balovaptan-ის კლინიკურმა გამოცდამ აუტისტუტი სპექტრის პაციენტებზე გასულ წელს გამაოგნებელი შედეგი გამოიღო, ადამიანებს რთული სოცალური ქცევის მხრივ საგრძნობი შედეგები ჰქონდათ. „ჩვენ მოხარულები ვართ, რომ FDA-მ დადებითი შეფასება მისცა balovaptan-ის თერაპისს კურსს, რომელიც აუტისტური სპექტრის აშლილობის მქონე პაციენტებისთვისაა შექმნილი. ჩვენ აქტიურად ვთანამშრომლობთ, რომ ეს მედიკამენტი, რაც შეიძლება, სწრაფად ხელმისწავდომი გახდეს,“ - განაცხადა Roche-ს წამყვანმა სპეციალისტმა, სანდრა ჰორნინგმა.   [post_title] => „ახალი ერა იწყება აუტიზმის და ადამიანები აუტიზმით სამყაროში...“ - მედეა ზირაქიშვილი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => akhali-era-iwyeba-autizmis-da-adamianebi-autizmit-samyaroshi-medea-ziraqishvili [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-02 10:22:13 [post_modified_gmt] => 2018-02-02 06:22:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=209905 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 221665 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-03-09 17:08:16 [post_date_gmt] => 2018-03-09 13:08:16 [post_content] => „ფეისბუქ“-გვერდი „შუქი მოვიდა“ აქვეყნებს ემოციურ წერილს, რომელიც აუტიზმის ნიშნების მქონე პატარას მამამ დაწერა. ბესრიონ ცინცაძეს ერთადერთი ვაჟი ჰყავს, რომელიც ხუთი წლისაა. „მე ვარ ბესარიონ ცინცაძე 32 წლის. მყავს ერთი ვაჟი, გაბრიელ ცინცაძე 5 წლის. გაბრიელი ისე იზრდებოდა, თითქოს არანაირი პრობლემა არ არსებობდა. პირველად ეჭვი გაგვიჩნდა, როდესაც გაბრიელმა ფეხი აიდგა და კედლებს ან სხვა ნივთებს ეჯახებოდა. ეს იყო საფუძველი ჩვენი ექიმთან მისვლის, რომელმაც უკვე დაახლოებით წლინახევრის ასაკში გვითხა, რომ ეს სავარაუდოდ, იყო აუტისტური სპექტრის აშლილობა. მე და ჩემი მეუღლე დავბრუნდით სახლში ისე, რომ ნორმალურად და სრულყოფილად არც კი აუხსნიათ, რას ნიშნავდა აუტიზმი. ჩვენ თვითონ დამოუკიდებლად მოვიძიეთ ინტერნეტით ინფორმაცია და დავიწყეთ შესწავლა. რა თქმა უნდა, ამის გააზრება ძალიან რთული იყო, მაგრამ გაცილებით სტრესული გახლდათ ის ფაქტი, რომ ქუთაისში დაბრუნებულებმა აღმოვაჩინეთ, რომ ჩვენს ქალაქში ჩვენი შვილისთვის არანაირი სერვისი არ არსებობდა, რომელიც მას განვითარებაში დაეხმარებოდა. ძალიან ბევრი მითქმა-მოთქმაც იყო, ნათესავები ამბობდნენ, რომ ჩვენი მხრიდან არავინ არ ყოფილა ასეთი და ალბათ, მეორე მხრიდან არის და მსგავსი აბსურდული მოსაზრებები. ძალიან რთული იყო ჩვენთვის, მაგრამ ჩვენ მოგვიწია ჩვენი სახლის, ქალაქის დატოვება და თბილისში გადმოსახლება იმისათვის, რომ გაბრიელი ჩაგვერთო სხვადასხვა თერაპიულ და სარებილიტაციო პროგრამაში. ალბათ. ბევრმა იცის, რამდენი ვიბრძოლეთ, რომ გაბრიელი პროგრამაში მოხვედრილიყო და მხოლოდ რამდენიმე თვის წინ მივაღწიეთ სასურველ მიზანს. ჩვენ დავტოვეთ ოჯახი, სახლი, მეგობრები, სამსახურები. მეც და ჩემმა მეუღლემაც დავწერეთ განცხადებები და ნებით წამოვედით სამსახურიდან და ისე მოხდა, რომ გაბრიელის გამო მეც და ჩემმა მეუღლემაც შევიცვალეთ პროფესიები. მე ინჟინერი ვარ პროფესიით და 6 წელი ენერგო კომპანიაში ვმუშაობდი, მაგრამ წამოვედით. ორი წელი გავატარე სრულ შინაპატიმრობაში, რადგან გაბრიელი პროგრამაში ვერ ჩაირიცხა და მე მიწევდა მასთან სახლში მუდმივად ყოფნა იმის გამო, რომ მეუღლემ დაიწყო მუშაობა თბილისში, სწორედ ამ დროს დავიწყე ტრენინგების გავლა და ამ საქმიანობის შესწავლა იმისათვის, რომ ჩემს შვილს დავხმარებოდი განვითარებაში. დღეს კი ერთ-ერთ ცენტრში ვარ სტაჟიორად და ვცდილობ. ჩემი ცოდნა სხვა ბავშვების განვითარებასაც მოვახმარო. ასევე, როდესაც თბილისში გადმოვედი შევქმენი Facebook ჯგუფი „აუტიზმის მქონე ბავშვების მამები“, სადაც ბევრი მამა გავაწევრიანე, მაგრამ მიუხედავად ჩემი დიდი მცდელობისა, მათი გააქტიურება ვერ მოვახერხე. თითზე ჩამოსათვლელია ალბათ ის მამები, რომლებიც აქტიურად არიან ჩართულნი ბავშვის ყოველდღიურ განვითარებაში. უკვე სამი წელია, პრობლემების მოგვარებას ვცდილობთ, მოვაგვარებთ ერთ პრობლემას, მაშინვე მეორე იჩენს თავს, მერე მესამე და ასე შემდეგ. ამიტომ არის აუცილებელი პირველ რიგში ჩვენი მენტალიტეტის შეცვლა, იმისათვის, რომ ვიღაცამ არ უწოდოს გაბრიელს „ნარკომანის შვილი“, რომ ვინმემ არ დასცინოს ზურგს უკან, რომ მან შეძლოს საზოგადოებაში თავის დამკვიდრება. ბოლოს მინდა, დავასრულო მიმართვით და მოვუწოდო მამებს - ორი წელია, ვცდილობ მამების გააქტიურებას და დღემდე მცირედითაც ვერ მივაღიწიე, მოგმართავთ თქვენ - არ არის სირცხვილი, გყავდეს შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე შვილი, რა გვაქვს სასირცხვილო?! ჩაერთეთ თქვენი შვილების ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეიძლება თქვენი შვილები არც საუბრობენ მაგრამ მათთან ახლო ურთიერთობის დროს სიტყვები არ არის საჭირო მათთან საკონტაქტოდ“. ფოტო: ნათელა გრიგალაშვილი [post_title] => აუტიზმის ნიშნების მქონე 5 წლის გაბრიელის მამის მიმართვა - „რა გვაქვს სასირცხვილო?!.“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => autizmis-nishnebis-mqone-5-wlis-gabrielis-mamis-mimartva-ra-gvaqvs-sasirckhvilo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-09 17:08:16 [post_modified_gmt] => 2018-03-09 13:08:16 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=221665 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 14 [max_num_pages] => 5 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 5d1e37f11412678771ab9d51166e7580 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები