“უკან მოგვაგდო თბილი ხელებით მირთმეული თაიგული და გამოგვაგდო!”  – შესაძლო დისკრიმინაცია სკოლაში

პოპულარული

“უკან მოგვაგდო თბილი ხელებით მირთმეული თაიგული და გამოგვაგდო!”  –  შესაძლო დისკრიმინაცია სკოლაში

„საქართველოში ბოლო ერთი წლის განმავლობაში აუტისტური სპექტრის მქონე პირთა უფლებების დაცვის კუთხით ხელშესახები ცვლილებები არ განხორციელებულა. განსაკუთრებით მწვავეა ბავშვთა პრობლემები. გამოწვევაა მათზე მორგებული ჯანმრთელობის დაცვისა და აბილიტაცია/რეაბილიტაციის სერვისების, ინკლუზიური განათლების მიღების შესაძლებლობა,“  –  ეს მცირე ამონარიდია სახალხო დამცველის განცხადებიდან, რომელიც 2017 წლის 2 აპრილს, აუტიზმის მსოფლიო დღეს, გავრცელდა.

საგულისხმოა, რომ განცხადებას, დაახლოებით, იგივე შინაარსი აქვს 2016 წელსაც. აუტისტური სპექტრის მქონე პირთა უფლებების დარღვევის ფაქტებს ვხვდებით ომბუდსმენის სპეციალურ ანგარიშებშიც.

კიდევ ერთი მოსწავლე, პირველკლასელი საბა, ამ პრობლემას სკოლის პირველ დღეს – 15 სექტემბერს, გადააწყდა. შესაძლო დისკრიმინაციის ფაქტზე მშობელი საუბრობს, რომელმაც შვილი სკოლაში პირველად მიიყვანა.

მაკა მაღრაძე ჰყვება, რომ მისი შვილის მიღებაზე მასწავლებელმა, რომელიც 3 თვით ადრე შეარჩიეს, უარი 15 სექტემბერს თქვა. 

„მთელი 3 თვის განმავლობაში საბას ვაჩვევდი და ვაგუებდი სიტუაციას, ვათამაშებდი თამაშებს, ვითომ მე მზია მასწავლებელი ვარ, ის მოსწავლე და ასე თამაშ-თამაშში ბავშვი მოემზადა სკოლისთვის . 
„15 სექტემბერი მივდივართ სკოლაში და ბავშვი სხვა კლასში არის ჩაწერილი. ჩავედი დირექტორთან გაოცებული, რადგან წინასწარ არ გამაფრთხილეს და არ შემატყობინეს ცვლილების შესახებ. დირექტორმა მიპასუხა, ჩვენამდე ინფორმაცია პედაგოგმა მოიტანა და ასე გვითხრა, არ უნდა ჩემს კლასში და სხვაგან გადაიყვანეთო. ხოდა, დირექტორმა არც მკითხა, დაუჯერა პედაგოგის ტყუილს და საბა სხვა პედაგოგთან ჩასვეს. დირექტორმა ბოდიში მომიხადა და შემიყვანა კლასში. კლასში შესულებს დაგვხვდა მზია მასწავლებელი. სანამ გაიგებდა, რომ საბა ის ბავშვი იყო, ვისზეც უარი თქვა, მხოლოდ იმიტომ, რომ ის აუტისტური სპექტრის მქონეა, მანამდე სახეზე ღიმილი ჰქონდა, ხოლო როგორც კი იკითხა და ვუთხარი, ჩვენ თქვენთან ვიყავით და რაღაც გაურკვევლობა მოხდა და სხვაგან ჩაგვსვეს-მეთქი,  ის ფარისევლური ღიმილი წაიშალა სახიდან და გაბოროტებული, გააფთრებული პედაგოგი შეგვრჩა. მე ისედაც ბევრი ბავშვი მყავს და სად მაქვს იმის დრო, ამას მივაქციო ყურადღებაო, ჩემს კლასში არ დავსვამო. უკან მოგვაგდო საბას თბილი ხელებით მირთმეული თაიგული და კლასიდან გამოგვაგდო! ფსიქოლოგიური ზეწოლა არამარტო საბაზე, არამედ ჩემზეც. თავს საშინლად ვგრძნობ და საბას ვაძლევ პირობას, არ მივცემ არავის უფლებას, გაგაძეოს საზოგადოებიდან და არ მიგიღონ ისეთი, როგორიც ხარ,“ – ამბობს მშობელი და დასძენს, რომ ამ უსიამოვნების შემდეგ საბა სხვა პედაგოგმა თბილად მიიღო.

„ფორტუნა“ მომხდართან დაკავშირებით სკოლის დირექტორს, ნანა ჯუღელსაც, დაუკავშირდა. დირექტორი ამბობს, რომ მომხდარი ფაქტი ცალსახად უსიამოვნოა და შესაძლოა, გარკვეული ეთიკური ნორმის დარღვევასაც აქვს ადგილი, ამიტომ სკოლამ კონკრეტული პედაგოგის მიმართ დისციპლინური წარმოება დაიწყო.

„უნდა დავადგინოთ, ჭეშმარიტად რა მოხდა, რომელი მხარეა მართალი, რა დააშავა ამდენი მასწავლებელმა აქ. მე ვიცი, რომ არასასურველია ის, რაც მოხდა, გნებავთ, მასწავლებელი იყოს დამნაშავე, გნებავთ, მშობელი იყოს მართალი, მე ვალდებული ვარ, დავიცვა პროცედურები, რაც შინაგანაწესში გვაქვს გაწერილი,“ – ამბობს სკოლის დირექტორი.

ნანა ჯუღელი განმარტავს, რომ სკოლაში სპეციალური საჭიროების მქონე ბავშვები სწავლობენ, ჰყავთ ორი სპეციალური მასწავლებელიც და რაიმე პრობლემა არასდროს შექმნილა. 

„ბავშვიც ძალიან კმაყოფილია, მშვიდადაა და აბსოლუტურად მობილიზებულია იმისთვის, რომ იყოს წარმატებული მოსწავლე. არის გაუგებრობა, არის რაღაც ეთიკური ნორმის დარღვევა, რომელსაც მიხედვა სჭირდება და ნამდვილად ვიწყებ დისციპლინურ დევნას. მე თვითონ თავზარდაცემული ვარ, რაც გაჟღერდა,“ – აცხადებს დირექტორი.

პედაგოგი, რომელმაც ბავშვის მიღებაზე უარი განაცხადა, დისკრიმინაციას გამორიცხავს და „ფორტუნასთან“ ამბობს, რომ გაუგებრობას აქვს ადგილი.

მზია ქრისტესიაშვილის განმარტებით, მას სიაში უკვე ჰყავდა 25 მოსწავლე, მეტის ჩარიცხვა კლასში კი დაშვებული არ იყო. მისივე თქმით, კონკრეტული ბავშვის კლასში ჩარიცხვასთან დაკავშირებით, მასთან წინასწარ რაიმე შეთანხმება არ ყოფილა

„ჩემი დანაშაული ისაა, რომ არ დავემორჩილე დირექტორს, ისიც იმიტომ, რომ ჩავთვალე, რაღაც გაუგებრობა იყო და ქალბატონმა ნანამ (დირექტორი) ვერ გათვალა. ვიფიქრე რომ გაკვეთილების შემდეგ ავუხსნიდი

„რა უფლება მაქვს, უარი ვთქვა. ვისაც დამისვამდნენ, მივიღებდი. ვინ გაანაწილა ბავშვები, ამაში არ ვერევი. ალბათ, კანცელარიამ გაანაწილა. სიამოვნებით, თუკი მობრძანდება ორშაბათს მივიღებ (ბავშვს), თუ რაიმე გაუგებრობა მოხდა, ბოდიშსაც მოვიხდი. ჩემიც გაიგეთ, ყოველი პირველი კლასი ჩემთვის არის ამაღელვებელი, დაძაბული. შუა პროცესში რომ მოხდა ეს, ვიფიქრე, რომ გაუგებრობა მოხდა. ქალბატონმა ნანამ, ალბათ, ჩათვალა უკეთესი იქნებოდა. არაჩვეულებრივი პედაგოგია, ვისთანაც მოხვდა. თუ მაინც და მაინც ნერვიულობს და ჩემთან უნდა, არ ვიცი, რა პრობლემები შეექმნა…. ჩემი დანაშაული ისაა, რომ არ დავემორჩილე დირექტორს, როცა საქმეთა მმართველი მოვიდა და მითხრა, რომ 26-ე დამესვა,“ – ამბობს პედაგოგი. 

რა გადაწყვეტილებას მიიღებს სკოლა დისციპლინური წარმოების შედეგად, ჯერჯერობით ამაზე სკოლის დირექტორი ვერ საუბრობს. ამჟამად 149-ე სკოლის დირექტორი და პედაგოგი მომხდართან დაკავშირებით განათლების სამინისტროში არიან დაბარებული.

ცოტა ხნის წინ საზოგადოებამ კიდევ ერთი დისკრიმინაციული ფაქტის შესახებ შეიტყო, 6 წლის ბავშვს რუსთავის #25-ე საჯარო ბაღში სწავლის გაგრძელების საშუალებას არ აძლევდნენ. ამას კი იმით ხსნიდნენ, რომ ბაღმა საკუთარი რესურსი „ამოწურა“ და ბავშვს „ვერაფერს მისცემს“. სპეციალისტების რეკომენდაცია კი აუტიზმის მქონე ბავშვებისთვის, სწორედ საზოგადოებაში მეტი ჩართულობა და სოციალური ინტეგრაციაა. პრობლემა კი ამ კუთხით არსებული სტიგმისა და სტერეოტიპების გამო იქმნება. დისკრიმინაციისგან დაცვა სწორედ საზოგადოების ცნობიერების ამაღლებით არის შესაძლებელი.

სპეციალისტების განმარტებით, აუტიზმი დაავადება არ არის და გარემოს აღქმის თავისებურებაა, რომელსაც განსაკუთრებული ყურადღება სჭირდება.

 

თაკო ივანიაძე

ახალი ამბები / საზოგადოება /

|

15 სექტემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => autizmi
                                    [1] => diskriminacia-skolashi
                                    [2] => 149-e-skola
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 164300
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => autizmi
                                    [1] => diskriminacia-skolashi
                                    [2] => 149-e-skola
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 164300
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 4270
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => autizmi
                                    [1] => diskriminacia-skolashi
                                    [2] => 149-e-skola
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => autizmi
                                    [1] => diskriminacia-skolashi
                                    [2] => 149-e-skola
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (164300) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (19264,19265,4270)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 277848
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-08-23 15:07:25
                    [post_date_gmt] => 2018-08-23 11:07:25
                    [post_content] => საქართველოს აეროპორტების გაერთიანება ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში მომხდარს ეხმიანება. საქმე ეხება აუტიზმის მქონე ბავშვს და მის მშობელს, რომლებიც რეისზე არ დაუშვეს

აეროპორტების გაერთიანებაში განმარტავენ, რომ ბავშვის შეტევას შეესწრო ხომალდის მეთაური და ბორტზე მის ასაყვანად შესაბამისი სამედიცინო დასკვნა მოითხოვა.

როგორც აეროპორტების გაერთიანება აცხადებს, ეკიპაჟის მეთაურმა მოითხოვა შესაბამისი სამედიცინო ცნობა ინგლისურ ენაზე, რომ ბავშვისთვის ფრენა საშიში არ არის და არც სხვა მგზავრებს შეუქმნიდა ფრენისას დისკომფორტს.

"ბუნებრივია, აეროპორტის ექიმის კომპეტენცია მსგავსი ცნობის გაცემისგან მოკლებულია. თავად ბავშვის მშობელს კი ბავშვის ჯანმრთელობის შესახებ ცნობა არ გააჩნდა. შესაბამისად, ავიაკომპანიის ხომალდის მეთაურმა ბორტზე მგზავრის დაშვებისგან თავი შეიკავა," - ნათქვამია განცხადებაში.

ავიაკომპანია Wizz Air-ის გადაწყვეტილებით, აუტიზმის სპექტრის მქონე ბავშვი და მისი მშობელი, რომლებიც ბავშვის გაღიზიანების გამო ბორტზე არ აუშვეს, შემდეგი რეისით, 26 აგვისტოს ათენში უფასოდ გაფრინდებიან.

მშობლის თქმით, აუტიზმის გამო ის და მისი შვილი რეისიდან მოხსნეს

[post_title] => რეისიდან მოხსნილი აუტიზმის მქონე ბავშვი და მშობელი ათენში შემდეგი რეისით უფასოდ გაფრინდებიან - Wizz Air [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => reisidan-mokhsnili-autizmis-mqone-bavshvi-da-mshobeli-atenshi-shemdegi-reisit-ufasod-gafrindebian-wizz-air [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-23 15:07:25 [post_modified_gmt] => 2018-08-23 11:07:25 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=277848 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 277831 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-08-23 14:39:37 [post_date_gmt] => 2018-08-23 10:39:37 [post_content] => აუტიზმის მქონე ექვსი წლის ბავშვის დედა ქუთაისის აეროპორტის ადმინისტრაციას მისი შვილის დისკრიმინაციაში ადანაშაულებს. ნანა ანთიძე დღეს გამთენიისას, ავიაკომპანია „ვიზეარით“ საბერძნეთის მიმართულებით შვილთან ერთად გაფრენას გეგმავდა. როგორც მან ფორტუნას "განუცხადა", გაფრენამდე ბავშვი გაღიზიანებული იყო, რის შემდეგაც ექიმი გამოიძახეს. ნანა ანთიძის თქმით, გარკვეული პერიოდის შემდეგ ბავშვი დამშვიდდა და ექიმმა დაუდასტურა, რომ მისი მდგომარეობა დამაკმაყოფილებელია და გაფრენის ნებართვაც მისცა, თუმცა ბორტზე მაინც არ შეუშვეს. ნანა ანთიძე ამბობს, რომ მსგავსი პრობლემა აქამდე არასდროს შექმნია. ის საბერძნეთში გამგზავრებას მომდევნო რეისით, 26 აგვისტოს გეგმავს, თუმცა, შიშობს, რომ გაფრენის უფლება ისევ არ მისცენ. "ფორტუნა" აეროპორტების გაერთიანებას დაუკავშირდა, სადაც აღნიშნეს, რომ ფაქტთან დაკავშირებით განმარტებებს რამდენიმე წუთში გააკეთებენ. [post_title] => მშობლის თქმით, აუტიზმის გამო ის და მისი შვილი რეისიდან მოხსნეს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => mshoblis-tqmit-autizmis-gamo-is-da-misi-shvili-reisidan-mokhsnes [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-23 15:09:17 [post_modified_gmt] => 2018-08-23 11:09:17 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=277831 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 221665 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-03-09 17:08:16 [post_date_gmt] => 2018-03-09 13:08:16 [post_content] => „ფეისბუქ“-გვერდი „შუქი მოვიდა“ აქვეყნებს ემოციურ წერილს, რომელიც აუტიზმის ნიშნების მქონე პატარას მამამ დაწერა. ბესრიონ ცინცაძეს ერთადერთი ვაჟი ჰყავს, რომელიც ხუთი წლისაა. „მე ვარ ბესარიონ ცინცაძე 32 წლის. მყავს ერთი ვაჟი, გაბრიელ ცინცაძე 5 წლის. გაბრიელი ისე იზრდებოდა, თითქოს არანაირი პრობლემა არ არსებობდა. პირველად ეჭვი გაგვიჩნდა, როდესაც გაბრიელმა ფეხი აიდგა და კედლებს ან სხვა ნივთებს ეჯახებოდა. ეს იყო საფუძველი ჩვენი ექიმთან მისვლის, რომელმაც უკვე დაახლოებით წლინახევრის ასაკში გვითხა, რომ ეს სავარაუდოდ, იყო აუტისტური სპექტრის აშლილობა. მე და ჩემი მეუღლე დავბრუნდით სახლში ისე, რომ ნორმალურად და სრულყოფილად არც კი აუხსნიათ, რას ნიშნავდა აუტიზმი. ჩვენ თვითონ დამოუკიდებლად მოვიძიეთ ინტერნეტით ინფორმაცია და დავიწყეთ შესწავლა. რა თქმა უნდა, ამის გააზრება ძალიან რთული იყო, მაგრამ გაცილებით სტრესული გახლდათ ის ფაქტი, რომ ქუთაისში დაბრუნებულებმა აღმოვაჩინეთ, რომ ჩვენს ქალაქში ჩვენი შვილისთვის არანაირი სერვისი არ არსებობდა, რომელიც მას განვითარებაში დაეხმარებოდა. ძალიან ბევრი მითქმა-მოთქმაც იყო, ნათესავები ამბობდნენ, რომ ჩვენი მხრიდან არავინ არ ყოფილა ასეთი და ალბათ, მეორე მხრიდან არის და მსგავსი აბსურდული მოსაზრებები. ძალიან რთული იყო ჩვენთვის, მაგრამ ჩვენ მოგვიწია ჩვენი სახლის, ქალაქის დატოვება და თბილისში გადმოსახლება იმისათვის, რომ გაბრიელი ჩაგვერთო სხვადასხვა თერაპიულ და სარებილიტაციო პროგრამაში. ალბათ. ბევრმა იცის, რამდენი ვიბრძოლეთ, რომ გაბრიელი პროგრამაში მოხვედრილიყო და მხოლოდ რამდენიმე თვის წინ მივაღწიეთ სასურველ მიზანს. ჩვენ დავტოვეთ ოჯახი, სახლი, მეგობრები, სამსახურები. მეც და ჩემმა მეუღლემაც დავწერეთ განცხადებები და ნებით წამოვედით სამსახურიდან და ისე მოხდა, რომ გაბრიელის გამო მეც და ჩემმა მეუღლემაც შევიცვალეთ პროფესიები. მე ინჟინერი ვარ პროფესიით და 6 წელი ენერგო კომპანიაში ვმუშაობდი, მაგრამ წამოვედით. ორი წელი გავატარე სრულ შინაპატიმრობაში, რადგან გაბრიელი პროგრამაში ვერ ჩაირიცხა და მე მიწევდა მასთან სახლში მუდმივად ყოფნა იმის გამო, რომ მეუღლემ დაიწყო მუშაობა თბილისში, სწორედ ამ დროს დავიწყე ტრენინგების გავლა და ამ საქმიანობის შესწავლა იმისათვის, რომ ჩემს შვილს დავხმარებოდი განვითარებაში. დღეს კი ერთ-ერთ ცენტრში ვარ სტაჟიორად და ვცდილობ. ჩემი ცოდნა სხვა ბავშვების განვითარებასაც მოვახმარო. ასევე, როდესაც თბილისში გადმოვედი შევქმენი Facebook ჯგუფი „აუტიზმის მქონე ბავშვების მამები“, სადაც ბევრი მამა გავაწევრიანე, მაგრამ მიუხედავად ჩემი დიდი მცდელობისა, მათი გააქტიურება ვერ მოვახერხე. თითზე ჩამოსათვლელია ალბათ ის მამები, რომლებიც აქტიურად არიან ჩართულნი ბავშვის ყოველდღიურ განვითარებაში. უკვე სამი წელია, პრობლემების მოგვარებას ვცდილობთ, მოვაგვარებთ ერთ პრობლემას, მაშინვე მეორე იჩენს თავს, მერე მესამე და ასე შემდეგ. ამიტომ არის აუცილებელი პირველ რიგში ჩვენი მენტალიტეტის შეცვლა, იმისათვის, რომ ვიღაცამ არ უწოდოს გაბრიელს „ნარკომანის შვილი“, რომ ვინმემ არ დასცინოს ზურგს უკან, რომ მან შეძლოს საზოგადოებაში თავის დამკვიდრება. ბოლოს მინდა, დავასრულო მიმართვით და მოვუწოდო მამებს - ორი წელია, ვცდილობ მამების გააქტიურებას და დღემდე მცირედითაც ვერ მივაღიწიე, მოგმართავთ თქვენ - არ არის სირცხვილი, გყავდეს შეზღუდული შესაძლებლობის მქონე შვილი, რა გვაქვს სასირცხვილო?! ჩაერთეთ თქვენი შვილების ყოველდღიურ ცხოვრებაში, შეიძლება თქვენი შვილები არც საუბრობენ მაგრამ მათთან ახლო ურთიერთობის დროს სიტყვები არ არის საჭირო მათთან საკონტაქტოდ“. ფოტო: ნათელა გრიგალაშვილი [post_title] => აუტიზმის ნიშნების მქონე 5 წლის გაბრიელის მამის მიმართვა - „რა გვაქვს სასირცხვილო?!.“ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => autizmis-nishnebis-mqone-5-wlis-gabrielis-mamis-mimartva-ra-gvaqvs-sasirckhvilo [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-09 17:08:16 [post_modified_gmt] => 2018-03-09 13:08:16 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=221665 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 277848 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-08-23 15:07:25 [post_date_gmt] => 2018-08-23 11:07:25 [post_content] => საქართველოს აეროპორტების გაერთიანება ქუთაისის საერთაშორისო აეროპორტში მომხდარს ეხმიანება. საქმე ეხება აუტიზმის მქონე ბავშვს და მის მშობელს, რომლებიც რეისზე არ დაუშვეს აეროპორტების გაერთიანებაში განმარტავენ, რომ ბავშვის შეტევას შეესწრო ხომალდის მეთაური და ბორტზე მის ასაყვანად შესაბამისი სამედიცინო დასკვნა მოითხოვა. როგორც აეროპორტების გაერთიანება აცხადებს, ეკიპაჟის მეთაურმა მოითხოვა შესაბამისი სამედიცინო ცნობა ინგლისურ ენაზე, რომ ბავშვისთვის ფრენა საშიში არ არის და არც სხვა მგზავრებს შეუქმნიდა ფრენისას დისკომფორტს.

"ბუნებრივია, აეროპორტის ექიმის კომპეტენცია მსგავსი ცნობის გაცემისგან მოკლებულია. თავად ბავშვის მშობელს კი ბავშვის ჯანმრთელობის შესახებ ცნობა არ გააჩნდა. შესაბამისად, ავიაკომპანიის ხომალდის მეთაურმა ბორტზე მგზავრის დაშვებისგან თავი შეიკავა," - ნათქვამია განცხადებაში.

ავიაკომპანია Wizz Air-ის გადაწყვეტილებით, აუტიზმის სპექტრის მქონე ბავშვი და მისი მშობელი, რომლებიც ბავშვის გაღიზიანების გამო ბორტზე არ აუშვეს, შემდეგი რეისით, 26 აგვისტოს ათენში უფასოდ გაფრინდებიან.

მშობლის თქმით, აუტიზმის გამო ის და მისი შვილი რეისიდან მოხსნეს

[post_title] => რეისიდან მოხსნილი აუტიზმის მქონე ბავშვი და მშობელი ათენში შემდეგი რეისით უფასოდ გაფრინდებიან - Wizz Air [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => reisidan-mokhsnili-autizmis-mqone-bavshvi-da-mshobeli-atenshi-shemdegi-reisit-ufasod-gafrindebian-wizz-air [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-08-23 15:07:25 [post_modified_gmt] => 2018-08-23 11:07:25 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=277848 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 16 [max_num_pages] => 6 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 5d1e37f11412678771ab9d51166e7580 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები