რა არის დავალებებისა და საქმეების მართვა ანუ ე.წ. თასქ-მენეჯმენტი – ამ თემაზე გადაცემაში „FM ქოუჩი“ პროექტების და ბიზნეს პროცესების მართვის კონსულტანტმა ნინო გორგაძემ ისაუბრა.
რა არის დავალებების/საქმეების მართვა ანუ ე.წ. თასქ-მენეჯმენტი?
საქმეების მენეჯმენტი არის ამოცანების შექმნის, პრიორიტეტების განსაზღვრის, დელეგირებისა და მონიტორინგის პროცესი, რათა უზრუნველყოფილი იყოს მათი დასრულება სხვადასხვა ეტაპების გავლით მოცემულ ვადებში. ის ასევე გულისხმობს სამუშაო პროცესის ორგანიზებას და დაბრკოლებების გადაჭრას, რათა უზრუნველყოს ამოცანის ეფექტური შესრულება. დავალების მენეჯმენტი არის პროექტის ეფექტური მენეჯმენტისა და წარმატებული ბიზნეს პროცესების აუცილებელი კომპონენტი.
დავალების მენეჯმენტი ასევე ნიშნავს ამოცანის ყველა ასპექტის ეფექტურად მართვას, როგორიცაა ბიუჯეტი, დრო, შინაარსი და მოცულობა, რესურსები, განმეორება და ა.შ.
საქმეების მენეჯმენტი გვეხმარება გადაწყვეტილების სწრაფ მიღებაში, ვინაიდან პროცესს, მის პროგრესსა და ცვლილებებს ვხედავთ რეალურ დროში.
ვისთვისაა თასქ-მენეჯმენტი?
შესაბამისად, სადღეისოდ, საქმეების მართვა ორგანიზაციაში უფრო ფართო გაგებით მოიაზრება:
რა მეთოდები არსებობს საქმეების მართვისთვის?
თქვენ შეგიძლიათ მართოთ ამოცანები სხვადასხვა ხელსაწყოებით, მათ შორის:
რისთვის გვჭირდება საქმეების მართვა?
როგორც წესი, ერთდროულად ბევრ დავალებაზე გვიწევს მუშაობა, რაც ზოგჯერ ქაოსად იქცევა. დავალების მენეჯმენტის პრინციპები მნიშვნელოვნად აუმჯობესებს სამუშაო ნაკადებს და კომუნიკაციებს.
სისტემა ზრდის პროდუქტიულობას იმით, რომ სწორი რესურსები გამოიყენება სწორ დროსა და ადგილას.
კონცენტრირდები შენს მიზნებზე და დავალებებზე ერთ სივრცეში.
რაში მდგომარეობს საქმეების მართვის პროგრამული უზრუნველყოფის უპირატესობები?
რა მდგომარეობაა საქმეების მართვის გაციფრულების კუთხით საქართველოში?
საქართველოში საქმეების მართვის პროგრამების დანერგვა პანდემიასთან ერთად გახშირდა. მცირე, საშუალო და დიდი კომპანიები გადავიდნენ დისტანციურ სამუშაოზე და საჭირო გახდა მართვის ალტერნატიული მეთოდების მოძიება, ვინაიდან მეილებით აღნიშნული საქმის კეთება შეუძლებელია.
სადღეისოდ ორგანიზაციების ჭრილში პოპულარულია Microsoft 365, Trello, Bitrix24, Zoho, Asana. კომპანიები ან თავად ან კონსულტანტების საშუალებით ნერგავენ სისტემებს.
რა სირთულეებია პროგრამული უზრუნველყოფის დანერგვის კუთხით საქართველოში?
ხშირად პრობლემა არასწორად შერჩეული და არასწორად დანერგილი პროგრამაა, რაც უკუეფექტს და თანამშრომლების უკმაყოფილებას იწვევს
საჭიროა საქმის კეთების და დამოკიდებულების სრული ცვლილება
მეილებიდან და ზარებიდან გადასვლა ხდება ახალ სისტემაზე, რომელსაც სწავლა, მორგება და შეჩვევა ჭირდება
რა დადებითი მხარეები აქვს ამ სისტემას საქართველოში?
ბიზნეს პროცესების და საქმეების მართვის გაციფრულება არის ეფექტური მუშაობის ერთადერთი საშუალება დღეს და მომავალში. ესაა დიდი მოგზაურობის დასაწყისი, რომელიც არასოდეს სრულდება.