ექსპორტის სფეროში არსებული ტენდენციები სოფლის მეუნეობის სამინისტროში განიხილეს

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

ექსპორტის სფეროში არსებული ტენდენციები სოფლის მეუნეობის სამინისტროში განიხილეს

2016 წლის სექტემბრიდან ქართული ექსპორტის ზრდა ფიქსირდება. წინა წლის ანალოგიურ მაჩვენებლებთან შედარებით, ნომინალურ გამოხატულებაში სექტემბერში ზრდამ 8%, ოქტომბერში 0.8%, ხოლო ნოემბერში 16.8% შეადგინა. ამის შესახებ საქართველოს ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროში სამუშაო თათბირზე ითქვა, სადაც ექსპორტის მიმართულებით არსებული მდგომარეობა და ტენდენციები განიხილეს.

„მიუხედავად იმისა, რომ 2016 წლის 11 თვეში ექსპორტი შემცირდა 5%-ით, ნათელია, რომ წლის დასაწყისიდან ექსპორტზე მოქმედი ნეგატიური საგარეო ფაქტორების გავლენა ეტაპობრივად მცირდება და ექსპორტის შემცირების ტენდენცია სუსტდება. ამავე დროს, ადგილი აქვს საექსპორტო ბაზრებისა და პროდუქტების ეტაპობრივ დივესრიფიკაციას. ექსპორტის ხელშეწყობა ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ერთ-ერთი მთავარი პრიორიტეტია. სამინისტროში გამართულ შეხვედრაზე ხაზგასმით აღინიშნა, რომ ამ მიმართულებით ბოლო თვეებში არსებული დადებითი ტენდენდენციები მომავალშიც უნდა იყოს შენარჩუნებული, რისთვისაც უწყება აქტიურად მუშაობს“, – განაცხადეს შეხვედრაზე.

როგორც ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილემ, გენადი არველაძემ აღნიშნა:

„ჩვენი პროდუქციის ექსპორტი ნელ-ნელა უბრუნდება თავის ნიშნულს და ამ კუთხით ეს მნიშვნელოვანია. ასევე გამოვყოფდი სუფთა, წმინდა ექსპორტს, რომელიც ზრდადი ტენდენციითაც კი ხასიათდება უკვე ნოემბრის თვეში. ასევე მნიშვნელოვანია ბოლო 3 თვის ტენდენცია, სადაც ექსპორტი ზოგადად იმატებს. თვე თვესთან რომ შევადაროთ, იგივე ნოემბრის თვეში წინა წლის ნოემბერთან შედარებით ექსპორტი17 % – ით არის გაზრდილი, რაც მნიშვნელოვანიადა ნიშნავს, რომ ჩვენი ექსპორტი ნელ-ნელა იზრდება. ასევე მნიშვნელოვანია ისიც, რომ ექსპორტი ნელ-ნელა გავიდა სხვადასხვა ბაზრებზე, რომლებზეც წინა წლებში არ გადიოდა. ეს ნიშნავს, რომ ჩვენი ექსპორტი და ექსპორტიორები თანდათან ახდენენ ბაზრების და პროდუქტების დივერსიფიკაციას სხვადასხვა ბაზრებზე“

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

21 დეკემბერი, 2016

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => soflis-meurneobis-saministro
                                    [1] => eqsporti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 97346
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => soflis-meurneobis-saministro
                                    [1] => eqsporti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 97346
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1475
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => soflis-meurneobis-saministro
                                    [1] => eqsporti
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => soflis-meurneobis-saministro
                                    [1] => eqsporti
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (97346) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (1779,1475)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 117361
                    [post_author] => 5
                    [post_date] => 2017-03-24 12:10:08
                    [post_date_gmt] => 2017-03-24 08:10:08
                    [post_content] => ნატურალური წვენების მწარმოებელი კომპანია BPC ექსპორტზე გასასვლელად ემზადება. BPC-ის პროდუქცია ამერიკის შეერთებულ შტატებში გაიყიდება. საწყის ეტაპზე აშშ-ში ასკილის ბიოწვენი ერთი კონტეინერით გაიგზავნება, შემდეგ კი საექსპორტო ბოთლების რაოდენობა გაიზრდება.
როგორც ”ფორტუნას” კომპანიის დირექტორმა, ნინო აბაშიძემ განუცხადა, BPC-იმ ამერიკულ მხარესთან მოლაპარაკებები და ამ ბაზრის შესწავლა დიდი ხნის წინ დაიწყო. ”ჩვენი წვენების პირველი პარტია აპრილის თვეში გაიგზავნება, ჯორჯიის შტატში, ქალაქ ატლანტაში, სადაც მათი რეალიზაცია განხორციელდება”, - განმარტა აბაშიძემ. რაც შეეხება, პროდუქციის სახელწოდებას, კომპანიამ შექმნა ახალი ბრენდი ”ნადი” და სწორედ ამ სახელით შევა ასკილის წვენი ამერიკის ბაზარზე.
ამასთან, როგორც კომპანიის დირექტორი ამბობს, დაინტერესება სხვა ქვეყნების მხრიდანაც არსებობს. ამ ეტაპზე მოლაპარაკებები ინგლისთან მიმდინარეობს. ”აშშ ჩვენი კომპანიისთვის პირველი საექსპორტო ქვეყანა არ არის. წლების წინ, როცა კომპანია ახალი დაარსებული იყო, იაპონიაში გვქონდა რამდენიმე გასვლა, თუმცა მაშინ წვენს ჯერ კიდევ პლასტმასის ბოთლებში ვასხამდით. დღეს ჰონგკონგში გვყავს პარტნიორი, სხვათაშორის, ისიც ქართველია და მართალია, სისტემატიურად არა, მაგრამ პერიოდულად მასაც გააქვს ჩვენი პროდუქცია საზღვარგარეთ. უახლოეს პერიოდში კი ჩვენს პროდუქციას ამერიკელი მომხმარებელიც დააგემოვნებს”, – განმარტა კომპანიის დირექტორმა.
რაც შეეხება ადგილობრივ ბაზარს, BPC-ის წვენების რეალიზება დიდ სავაჭრო ქსელებში, სრულიად საქართველოს მასშტაბით ხორციელდება.
ცნობისთვის, შპს BPC 2010 წელს დაარსდა. საწარმო თბილისში მდებარეობს და მასში 10 ადამიანია დასაქმებული. BPC-ის ასკილის წვენი არის პირველი ქართული წვენი, რომელმაც 2015 წელს ბიო-ს სერთიფიკატი მოიპოვა. 2016 წელს კი კომპანიამ “თიბისი ბანკისა“ და კომპანია „ჯეოსელის“ ერთობლივი პროექტის ”ბიზნესდაჯილდოება 2016” -ის ფარგლებში ”წლის აგრობიზნესის” ნომინაციაში გაიმარჯვა. ამ ეტაპზე BPC აწარმოებს ასკილის წვენის 3 სახეობას და ალუბლის წვენს. წვენები 300 მილილიტრიან და 1 ლიტრიან შეფუთვებში გამოდის. [post_title] => ჯორჯიაში ქართულ ბიოწვენს ელოდებიან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => jorjiashi-qartul-biowvens-elodebian [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-24 12:28:48 [post_modified_gmt] => 2017-03-24 08:28:48 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=117361 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 117148 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-03-23 13:50:55 [post_date_gmt] => 2017-03-23 09:50:55 [post_content] => ხილის გადამამუშავებელ საწარმო „გემუანი“ გადამუშავებულ პროდუქციას ექსპორტზე გაიტანს. კომპანიის საექსპორტო ბაზრებია ახლო აღმოსავლეთი, არაბთა გაერთიანებული საემიროები და რამდენიმე ევროპული ქვეყანა. ამის შესახებ პრემიერ-მინისტრმა განაცხადა. “საწარმოს წინასწარ აქვს შეკვეთები იმ პროდუქციის პრაქტიკულად 100%-ზე, რომელსაც მომავალი ერთი წლის განმავლობაში დაამზადებს“, - აღნიშნა დღეს მთავრობის სხდომაზე გიორგი კვირიკაშვილმა, რომელიც აღნიშნულ კომპანიას სტუმრობდა. ”გემუანმა” ხილის გადამუშავების ახალი ტექნოლოგია სახლმწიფოს და ბაზის ბანკის დახმარებით დანერგა. ახალი ტექნოლოგიით, ისე, რომ ქართული ხილი, სპეციალური წესით დამუშავების შედეგად, ვიტამინებისა და მიკროელემენტების 98%-ს ინარჩუნებს. სუბლიმირებული ხილის საწარმო „გემუანში”, რომელიც ზუგდიდის მუნიციპალიტეტში მდებარეობს, ჯამურად 851 024 აშშ დოლარი ინვესტიცია განხორციელდა. [post_title] => ქართული გადამუშავებული ხილი ახლო აღმოსავლეთსა და ევროპაში გავა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qartuli-gadamushavebuli-khili-akhlo-aghmosavletsa-da-evropashi-gava [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-23 13:54:17 [post_modified_gmt] => 2017-03-23 09:54:17 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=117148 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 116911 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-03-22 17:01:22 [post_date_gmt] => 2017-03-22 13:01:22 [post_content] => ქართულ დაფნაზე მოთხოვნა იზრდება. პროდუქტი, რომელიც აქამდე, ძირითადად, რუსეთისა და უკრაინის ბაზრებზე გადიოდა, უახლოეს მომავალში ახალ საექსპორტო ბაზრებზეც შევა. როგორც ”ფორტუნას” მეწარმეობის განვითარების სააგენტოს, ექსპორტის ხელშეწყობის დეპარტამენტის უფროსმა, კოტე მდინარაძემ განუცხადა, ქართული დაფნით სპარსეთის ყურის ქვეყნები და ევროკავშირის რამდენიმე ქვეყანა ინტერესდება.
”გასულ თვეს დუბაიში გამართულ სავაჭრო გამოფენაზე 13-ამდე ქართულმა კომპანიამ საკუთარი პროდუქცია წარმოადგინა. მათ შორის იყო დაფნაც, რომელმაც სპარსეთის ყურის ქვეყნების დაინტერესება დაიმსახურა. რაც შეეხება ევროპას, საქართველოდან დაფნის იმპორტით ბალტიის ქვეყნები და პოლონეთი ინტერესდებიან”, - აღნიშნა მდინარაძემ. მისივე ინფორმაციით, პოლონეთში სატესტო რეჟიმში უკვე გაიგზავნა დაფნის საცდელი პარტია. მოწონების შემთხვევაში კი მხარეებს შორის სტაბილური თანამშრომლობა დაიწყება.
როგორც მდინარაძემ განმარტა, ამ ეტაპზე საქართველოში დაფნის წარმოებით 10-ამდე კომპანიაა დაკავებული. მათი დიდი ნაწილი, ექსპორტის კუთხით, რუსეთთან და უკრაინასთან თანამშრომლობს. ”რაც შეეხება სხვა ქართულ პროდუქციას, ყველაზე დიდი საექსპორტო შესაძლებლობებით ქართული თხილი გამოირჩევა. ევროპის ბაზარზე უმეტესად სწორედ თხილი, ბოსტნეულისა და ხილის გადამუშავებული წვენები, ქართული მოცვი, კენკროვანი ხილი და კივი გადის”, - აღნიშნა ექსპორტის ხელშეწყობის დეპარტამენტის უფროსმა. ცოცხალი პირუტყვის მხრივ კი, ყველაზე მოთხოვნადი ქართული ცხვარია, რომელიც ექსპორტზე ირანსა და სხვა ისლამურ ქვეყნებში იგზავნება.     [post_title] => ქართულ დაფნას უცხოეთი ითხოვს: ახალი საექსპორტო ბაზრები იხსნება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qartul-dafnas-uckhoeti-itkhovs-akhali-saeqsporto-bazrebi-ikhsneba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-22 17:12:00 [post_modified_gmt] => 2017-03-22 13:12:00 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=116911 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 117361 [post_author] => 5 [post_date] => 2017-03-24 12:10:08 [post_date_gmt] => 2017-03-24 08:10:08 [post_content] => ნატურალური წვენების მწარმოებელი კომპანია BPC ექსპორტზე გასასვლელად ემზადება. BPC-ის პროდუქცია ამერიკის შეერთებულ შტატებში გაიყიდება. საწყის ეტაპზე აშშ-ში ასკილის ბიოწვენი ერთი კონტეინერით გაიგზავნება, შემდეგ კი საექსპორტო ბოთლების რაოდენობა გაიზრდება.
როგორც ”ფორტუნას” კომპანიის დირექტორმა, ნინო აბაშიძემ განუცხადა, BPC-იმ ამერიკულ მხარესთან მოლაპარაკებები და ამ ბაზრის შესწავლა დიდი ხნის წინ დაიწყო. ”ჩვენი წვენების პირველი პარტია აპრილის თვეში გაიგზავნება, ჯორჯიის შტატში, ქალაქ ატლანტაში, სადაც მათი რეალიზაცია განხორციელდება”, - განმარტა აბაშიძემ. რაც შეეხება, პროდუქციის სახელწოდებას, კომპანიამ შექმნა ახალი ბრენდი ”ნადი” და სწორედ ამ სახელით შევა ასკილის წვენი ამერიკის ბაზარზე.
ამასთან, როგორც კომპანიის დირექტორი ამბობს, დაინტერესება სხვა ქვეყნების მხრიდანაც არსებობს. ამ ეტაპზე მოლაპარაკებები ინგლისთან მიმდინარეობს. ”აშშ ჩვენი კომპანიისთვის პირველი საექსპორტო ქვეყანა არ არის. წლების წინ, როცა კომპანია ახალი დაარსებული იყო, იაპონიაში გვქონდა რამდენიმე გასვლა, თუმცა მაშინ წვენს ჯერ კიდევ პლასტმასის ბოთლებში ვასხამდით. დღეს ჰონგკონგში გვყავს პარტნიორი, სხვათაშორის, ისიც ქართველია და მართალია, სისტემატიურად არა, მაგრამ პერიოდულად მასაც გააქვს ჩვენი პროდუქცია საზღვარგარეთ. უახლოეს პერიოდში კი ჩვენს პროდუქციას ამერიკელი მომხმარებელიც დააგემოვნებს”, – განმარტა კომპანიის დირექტორმა.
რაც შეეხება ადგილობრივ ბაზარს, BPC-ის წვენების რეალიზება დიდ სავაჭრო ქსელებში, სრულიად საქართველოს მასშტაბით ხორციელდება.
ცნობისთვის, შპს BPC 2010 წელს დაარსდა. საწარმო თბილისში მდებარეობს და მასში 10 ადამიანია დასაქმებული. BPC-ის ასკილის წვენი არის პირველი ქართული წვენი, რომელმაც 2015 წელს ბიო-ს სერთიფიკატი მოიპოვა. 2016 წელს კი კომპანიამ “თიბისი ბანკისა“ და კომპანია „ჯეოსელის“ ერთობლივი პროექტის ”ბიზნესდაჯილდოება 2016” -ის ფარგლებში ”წლის აგრობიზნესის” ნომინაციაში გაიმარჯვა. ამ ეტაპზე BPC აწარმოებს ასკილის წვენის 3 სახეობას და ალუბლის წვენს. წვენები 300 მილილიტრიან და 1 ლიტრიან შეფუთვებში გამოდის. [post_title] => ჯორჯიაში ქართულ ბიოწვენს ელოდებიან [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => jorjiashi-qartul-biowvens-elodebian [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-03-24 12:28:48 [post_modified_gmt] => 2017-03-24 08:28:48 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=117361 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 146 [max_num_pages] => 49 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => ced9b27c24bf1bc87261e5f0787adf2b [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები