ფილიპინებზე სავაჭრო ცენტრში ხანძარს მსხვერპლი მოჰყვა | Radio Fortuna - ოფიციალური ვებგვერდი

ფილიპინებზე სავაჭრო ცენტრში ხანძარს მსხვერპლი მოჰყვა

პოპულარული

ფილიპინებზე სავაჭრო ცენტრში ხანძარს მსხვერპლი მოჰყვა

ფილიპინების ქალაქ დავაოში სავაჭრო ცენტრში გაჩენილი ხანძრის შედეგად  37 ადამიანი დაკარგულად ითვლება. მედიის ცნობით, მათი დიდი ნაწილი სავარაუდოდ დაიღუპა. ინფორმაციას CNN-ი ავრცელებს. 

პოლიციის ცნობით, ხანძარი სავარაუდოდ ავეჯის მაღაზიაში გაჩნდა. ხანძრის შედეგად სავაჭრო ცენტრის 6 თანამშრომელი დაშავდა. მაღაზიის ადმინისტრაციის ცნობით, მიმდინარეობს სამაშველო ოპერაცია მაღაზიაში დარჩენილების გამოსაყვანად.

ახალი ამბები / მსოფლიო /

|

24 დეკემბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mskhverpli
                                    [1] => khandzari-filipinebze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 199758
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mskhverpli
                                    [1] => khandzari-filipinebze
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 199758
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 3344
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mskhverpli
                                    [1] => khandzari-filipinebze
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => mskhverpli
                                    [1] => khandzari-filipinebze
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (199758) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (3344,22044)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 276029
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-08-16 16:07:07
                    [post_date_gmt] => 2018-08-16 12:07:07
                    [post_content] => იტალიაში, გენუაში ხიდის ჩანგრევის მიზეზი ისაა, რომ მისმა არქიტექტორმა, რიკარდო მორანდიმ მშენებლობისას „ვერ გათვალა, რამდენად გაუძლებდა ხიდი დროს,“ - ამას იტალიელი არქიტექტორები ამტკიცებენ. ინფორმაციას Dailymail  ავრცელებს.

ინჟინერ-კონსტრუქტორი, ანტონიო ბრენსიჩი ამბობს, რომ „მორანდიმ არასწორად შეაფასა, გაუძლებდა თუ არა შექმნილი კონსტრუქცია ათწლეულებს.ბრენსიჩის განმარტებით, ხიდის ნგრევა არც წვიმის და არც მისი ცუდი მოვლის ბრალი არაა და ის თავიდანვე განწირული იყო ჩამოშლისთვის. მისივე თქმით, მორანდის მიერ ვენესუელაში აგებულმა ხიდმაც ვერ გაუძლო დროს. ეს ხიდი მორანდიმ იმავე დიზაინით ააგო, რა დიზაინიც გენუას ხიდის შემთხვევაში გამოიყენა. ხიდის ნახევარი 1964 წელს, ნავთობის ტანკერის შეჯახებისას ჩამოიშალა.

2016 წელს ანტონიო ბრენსიჩი მედიასთან ამბობდა, რომ არსებობდა გენუას ხიდის ჩანგრევის საფრთხე.  „არსებობს შეცდომები ამ ხიდის შექმნისას. ადრე თუ გვიან, ის უნდა შეიცვალოს, მაგრამ არ ვიცი, როდის. მორანდი იყო ინჟინერი დიდი ცოდნით, მაგრამ აკლდა პრაქტიკული გათვლები,“ - ამბობს ანტონიო ბრენსიჩი.

რიკარდო მორანდი 1989 წელს გარდაიცვალა.

ხიდი, რომელიც ჩაინგრა, თითქმის 1200 მეტრის სიგრძის იყო. ის 1967 წელს გახსნეს. 2016 წელს მისი რემონტი დაიწყო. კომპანია Autostrade per lʼItalia-ს ცნობით, რომელიც A10-ის მონაკვეთის ოპერატორია, ჩანგრევის დროს ხიდის საყრდენი ბოძების გამაგრებითი სამუშაოები მიმდინარეობდა. კომპანიაში აცხადებენ, რომ კონსტრუქციის მდგრადობა სისტემატურად მოწმდებოდა. გამოცემა Il Sole 24 Ore წერს, რომ 2018 წლის აპრილში Autostrade per lʼItalia-მ მორანდის ხიდის რეკონსტრუქციაზე ახალი კონკურსი გამოცხადა. კონტრაქტის ღირებულება 20 მილიონ ევროზე მეტი იყო. გამარჯვებული სექტემბერში უნდა გამოევლინათ.

საავტომობილო ხიდის ნანგრევებში, შესაძლოა, 20-მდე ადამიანი იყოს კიდევ მოყოლილი, - ამის შესახებ გენუას პროკურორმა ფრანჩესკო კოციმ განაცხადა.

გენუაში საავტომობილო ესტაკადის 200-მეტრიანი მონაკვეთი 14 აგვისტოს ჩაინგრა. ბოლო მონაცემებით, დაღუპულია 39 ადამიანი, დაშავებული კი - 16.

მაშველების თქმით, შესაძლოა ხიდის კიდევ ერთი ნაწილი ჩავარდეს და საცხოვრებელ სახლებს დაეცეს. მომხდარის კონკრეტული მიზეზები ამ დრომდე არ სახელდება.

იტალიის პრემიერმინისტრის, ჯუზეპე კონტეს განცხადებით, დაღუპულებს შაბათს გენუაში დაკრძალავენ და იმავე დღეს იტალიაში ეროვნული გლოვა იქნება გამოცხადებული.
                    [post_title] => გენუაში ხიდის ჩანგრევაში არქიტექტორები გარდაცვლილ კოლეგას ადანაშაულებენ
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => genuashi-khidis-changrevashi-arqiteqtorebi-gardacvlil-kolegas-adanashauleben
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-08-16 16:07:07
                    [post_modified_gmt] => 2018-08-16 12:07:07
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=276029
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 275408
                    [post_author] => 14
                    [post_date] => 2018-08-14 19:17:19
                    [post_date_gmt] => 2018-08-14 15:17:19
                    [post_content] => გენუაში ხიდის ჩამონგრევის შედეგად გარდაცვლილთა რიცხვი 30-მდე გაიზარდა. დაშავებულია სულ მცირე 13, ხოლო დაკარგულად მიიჩნევა 20 ადამიანი. თუმცა, ხელისუფლებაში შიშობენ, რომ მსხვერპლის რიცხვი კიდევ გაიზრდება, რადგან ნანგრევებში ამ დრომდე ადამიანები არიან მოყოლილი.

იტალიაში საქართველოს დესპანმა დავით ბაზერაშვილმა განაცხადა, რომ ხიდის ჩანგრევასთან დაკავშირებით საქართველოს საელჩოსთვის არავის მოუმართავს. მისი თქმით, საქართველოს საელჩომ უკვე მიმართა საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახურს.

იტალიური მედიის ინფორმაციით, თვითმხილველები აცხადებენ, რომ გენუაში საავტომობილო ხიდის ჩამონგრევამდე მას მეხი დაეცა. აღნიშნული ხიდი 60-იან წლებში იყო აშენებული. მისი რეკონსტრუქცია კი 2016 წელს ჩატარდა. სოციალურ ქსელებში იტალიელი მომხმარებლები აღნიშნავენ, რომ ხიდი არაერთხელ იყო შეკეთებული.

ხიდის ჩამოშლის სავარაუდო მიზეზებზე საუბრობენ ხელისუფლების წარმომადგენლები. იტალიის ტრანსპორტის მინისტრის, დანილო ტონინელის განცხადებით, ხიდის ჩამონგრევა ექსპლუატაციის ნორმების დარღვევამ გამოიწვია.

 

https://www.youtube.com/watch?v=0Khm_8zcc6w
                    [post_title] => გენუაში ხიდის ჩამონგრევის შედეგად გარდაცვლილთა რიცხვი 30-მდე გაიზარდა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => genuashi-khidis-chamongrevis-shedegad-gardacvlilta-rickhvi-30-mde-gaizarda
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-08-14 19:30:58
                    [post_modified_gmt] => 2018-08-14 15:30:58
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=275408
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [2] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 275379
                    [post_author] => 26
                    [post_date] => 2018-08-14 17:37:09
                    [post_date_gmt] => 2018-08-14 13:37:09
                    [post_content] => იტალიაში, გენუაში საავტომობილო ხიდის ჩამონგრევის შედეგად დაღუპულთა რიცხვი 22-მდე გაიზარდა. ამის შესახებ იტალიის ტრანსპორტის მინისტრის მოადგილემ ედოარდო რიქსიმ განაცხადა. აქამდე გავრცელებული და დადასტურებული ინფორმაციით, საუბარი იყო 11 დაღუპულზე. იტალიური მედიის ინფორმაციით, თვითმხილველები აცხადებენ, რომ გენუაში საავტომობილო ხიდის ჩამონგრევამდე მას მეხი დაეცა.

ხიდი 60-იან წლებში იყო აშენებული. მისი რეკონსტრუქცია კი 2016 წელს ჩატარდა. სოციალურ ქსელებში იტალიელი მომხმარებლები აღნიშნავენ, რომ ხიდი არა ერთხელ იყო შეკეთებული.

იტალიის შს მინისტრმა მატეო სალვინიმ სამინისტროში საგანგებო თათბირი დანიშნა. მისი თქმით, ის აკვირდება სიტუაციას. ინციდენტის ადგილზე იტალიის ტრანსპორტის მინისტრი იმყოფება, რომლის განცხადებითაც, მომხდარი „საზარელი ტრაგედიაა“.

იტალიის საპორტო ქალაქ გენუაში ხიდის ჩანგრევასთან დაკავშირებით საქართველოს საელჩოსთვის არავის მოუმართავს, - ამის შესახებ იტალიაში საქართველოს დესპანმა დავით ბაზერაშვილმა განაცხადა.

როგორც დავით ბაზერაშვილმა აღნიშნა, საქართველოს საელჩომ უკვე მიმართა საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახურს.

„საქართველოს საელჩოსთვის არავის​მოუმართავს, მაგრამ ჩვენ მივმართეთ საგანგებო სიტუაციების მართვის სამსახურს და მათთან მუდმივ კავშირზე ვართ. ჯერ ქართველების შესახებ არანაირი ცნობა არ მიგვიღია,” - აღნიშნა დავით ბაზერაშვილი.

იტალიის საპორტო ქალაქ გენუაში ხიდის ჩანგრევის შედეგად ათეულობით ადამიანი დაიღუპა და დაშავდა. გარდაცვლილთა შორის ერთი მცირეწლოვანია. ხიდის 200 მეტრიანი მონაკვეთი მოულოდნელად ჩაინგრა და ბეტონის მასა მის ქვემოთ მდებარე საცხოვრებელ კორპუსებს დაეცა.
                    [post_title] => თვითმხილველების განცხადებით, იტალიაში საავტომობილო ხიდს ჩამონგრევამდე მეხი დაეცა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => tvitmkhilvelebis-ganckhadebit-italiashi-saavtomobilo-khids-chamongrevamde-mekhi-daeca
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-08-14 17:37:09
                    [post_modified_gmt] => 2018-08-14 13:37:09
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=275379
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

        )

    [post_count] => 3
    [current_post] => -1
    [in_the_loop] => 
    [post] => WP_Post Object
        (
            [ID] => 276029
            [post_author] => 26
            [post_date] => 2018-08-16 16:07:07
            [post_date_gmt] => 2018-08-16 12:07:07
            [post_content] => იტალიაში, გენუაში ხიდის ჩანგრევის მიზეზი ისაა, რომ მისმა არქიტექტორმა, რიკარდო მორანდიმ მშენებლობისას „ვერ გათვალა, რამდენად გაუძლებდა ხიდი დროს,“ - ამას იტალიელი არქიტექტორები ამტკიცებენ. ინფორმაციას Dailymail  ავრცელებს.

ინჟინერ-კონსტრუქტორი, ანტონიო ბრენსიჩი ამბობს, რომ „მორანდიმ არასწორად შეაფასა, გაუძლებდა თუ არა შექმნილი კონსტრუქცია ათწლეულებს.ბრენსიჩის განმარტებით, ხიდის ნგრევა არც წვიმის და არც მისი ცუდი მოვლის ბრალი არაა და ის თავიდანვე განწირული იყო ჩამოშლისთვის. მისივე თქმით, მორანდის მიერ ვენესუელაში აგებულმა ხიდმაც ვერ გაუძლო დროს. ეს ხიდი მორანდიმ იმავე დიზაინით ააგო, რა დიზაინიც გენუას ხიდის შემთხვევაში გამოიყენა. ხიდის ნახევარი 1964 წელს, ნავთობის ტანკერის შეჯახებისას ჩამოიშალა.

2016 წელს ანტონიო ბრენსიჩი მედიასთან ამბობდა, რომ არსებობდა გენუას ხიდის ჩანგრევის საფრთხე.  „არსებობს შეცდომები ამ ხიდის შექმნისას. ადრე თუ გვიან, ის უნდა შეიცვალოს, მაგრამ არ ვიცი, როდის. მორანდი იყო ინჟინერი დიდი ცოდნით, მაგრამ აკლდა პრაქტიკული გათვლები,“ - ამბობს ანტონიო ბრენსიჩი.

რიკარდო მორანდი 1989 წელს გარდაიცვალა.

ხიდი, რომელიც ჩაინგრა, თითქმის 1200 მეტრის სიგრძის იყო. ის 1967 წელს გახსნეს. 2016 წელს მისი რემონტი დაიწყო. კომპანია Autostrade per lʼItalia-ს ცნობით, რომელიც A10-ის მონაკვეთის ოპერატორია, ჩანგრევის დროს ხიდის საყრდენი ბოძების გამაგრებითი სამუშაოები მიმდინარეობდა. კომპანიაში აცხადებენ, რომ კონსტრუქციის მდგრადობა სისტემატურად მოწმდებოდა. გამოცემა Il Sole 24 Ore წერს, რომ 2018 წლის აპრილში Autostrade per lʼItalia-მ მორანდის ხიდის რეკონსტრუქციაზე ახალი კონკურსი გამოცხადა. კონტრაქტის ღირებულება 20 მილიონ ევროზე მეტი იყო. გამარჯვებული სექტემბერში უნდა გამოევლინათ.

საავტომობილო ხიდის ნანგრევებში, შესაძლოა, 20-მდე ადამიანი იყოს კიდევ მოყოლილი, - ამის შესახებ გენუას პროკურორმა ფრანჩესკო კოციმ განაცხადა.

გენუაში საავტომობილო ესტაკადის 200-მეტრიანი მონაკვეთი 14 აგვისტოს ჩაინგრა. ბოლო მონაცემებით, დაღუპულია 39 ადამიანი, დაშავებული კი - 16.

მაშველების თქმით, შესაძლოა ხიდის კიდევ ერთი ნაწილი ჩავარდეს და საცხოვრებელ სახლებს დაეცეს. მომხდარის კონკრეტული მიზეზები ამ დრომდე არ სახელდება.

იტალიის პრემიერმინისტრის, ჯუზეპე კონტეს განცხადებით, დაღუპულებს შაბათს გენუაში დაკრძალავენ და იმავე დღეს იტალიაში ეროვნული გლოვა იქნება გამოცხადებული.
            [post_title] => გენუაში ხიდის ჩანგრევაში არქიტექტორები გარდაცვლილ კოლეგას ადანაშაულებენ
            [post_excerpt] => 
            [post_status] => publish
            [comment_status] => closed
            [ping_status] => closed
            [post_password] => 
            [post_name] => genuashi-khidis-changrevashi-arqiteqtorebi-gardacvlil-kolegas-adanashauleben
            [to_ping] => 
            [pinged] => 
            [post_modified] => 2018-08-16 16:07:07
            [post_modified_gmt] => 2018-08-16 12:07:07
            [post_content_filtered] => 
            [post_parent] => 0
            [guid] => http://fortuna.ge/?p=276029
            [menu_order] => 0
            [post_type] => post
            [post_mime_type] => 
            [comment_count] => 0
            [filter] => raw
        )

    [comment_count] => 0
    [current_comment] => -1
    [found_posts] => 50
    [max_num_pages] => 17
    [max_num_comment_pages] => 0
    [is_single] => 
    [is_preview] => 
    [is_page] => 
    [is_archive] => 1
    [is_date] => 
    [is_year] => 
    [is_month] => 
    [is_day] => 
    [is_time] => 
    [is_author] => 
    [is_category] => 
    [is_tag] => 1
    [is_tax] => 
    [is_search] => 
    [is_feed] => 
    [is_comment_feed] => 
    [is_trackback] => 
    [is_home] => 
    [is_404] => 
    [is_embed] => 
    [is_paged] => 
    [is_admin] => 
    [is_attachment] => 
    [is_singular] => 
    [is_robots] => 
    [is_posts_page] => 
    [is_post_type_archive] => 
    [query_vars_hash:WP_Query:private] => bbe3c5f8065ca89996227c8434030f22
    [query_vars_changed:WP_Query:private] => 
    [thumbnails_cached] => 
    [stopwords:WP_Query:private] => 
    [compat_fields:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => query_vars_hash
            [1] => query_vars_changed
        )

    [compat_methods:WP_Query:private] => Array
        (
            [0] => init_query_flags
            [1] => parse_tax_query
        )

)

მსგავსი სიახლეები