გიორგი მიქაძისა და „ბასიანის“ „ვოისა“ ნიუ იორკის პრესტიჟულ საკონცერტო სივრცეში წარადგინეს

პოპულარული

გიორგი მიქაძისა და „ბასიანის“ „ვოისა“ ნიუ იორკის პრესტიჟულ საკონცერტო სივრცეში წარადგინეს

„ვოისა“ – ეს არის პიანისტ გიორგი მიქაძისა და ანსამბლ „ბასიანის“ ერთობლივი, საინტერესო და უნიკალური პროექტი, რომელიც მცირე ხნის წინ ნიუ იორკის ერთ-ერთ პრესტიჟულ საკონცერტო სივრცეში წარადგინეს.

„ვოისამ“ საკუთარ თავში გააერთიანა სხვადასხვა თანამედროვე მუსიკალური ჟანრი და ქართული ხალხური მუსიკა. პროექტის ფარგლებში გიორგი მიქაძემ 6 კომპოზიციის არანჟირება შექმნა, მათ შორისაა „შიოლა“, რომელიც საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქს ეძღვნება, „ზეზვა და მზია“, „ოდოია“, „მარებელი“, „ბიბა“, „ვოისა“.

სპეციალურად ამ პროექტისთვის მუსიკოსმა მოიწვია ბერკლის სამუსიკოსი სკოლის პროფესორი, ჰიპ-ჰოპ არტისტი, დიჯეი რეიდარ ელისი, რომელიც მას სიამოვნებით დათანხმდა მუსიკალურ ექსპერიმენტში მონაწილეობაზე.

ზემოხსენებული პროექტი გიორგი მიქაძის დიდი ხნის განმავლობაში ჰქონდა ჩაფიქრებული. „ბასიანი“ სწორედ ის ანსამბლი იყო, რომელთან ერთდაც წარმოედგინა „ვოისაზე“ მუშაობა, მით უმეტეს, „ბასიანთან“ რამდენიმეწლიანი თანამშრომლობა და მეგობრობა აკავშირებს.

„ვოისა“-ს პრემიერის გაკეთება ShapeShifter Lab-ის ცნობილ საკონცერტო სივრცეში გადაწყდა, სადაც არაერთი ნოვატორული პროექტი განხორციელებულა. პროექტის შექმნა საქველმოქმედო ფონდ „ქართული გალობის“ მხარდაჭერით გახდა შესაძლებელი. პირველი ეტაპი სულ ახლახან დასრულდა და მსმენელს კლიპების ნახვის შესაძლებლობა აქვს.

გიორგი მიქაძე:

მინდა გაგიმხილოთ, რომ დიდი ხნის განმავლობაში ვფიქრობდი და ვემზადებოდი, თუ როგორ შემესხა ხორცი რეალობაში. გამოგიტყდებით, ეს იყო ჩემი ბეწვის ხიდზე გავლა, ვინაიდან საქმე მქონდა უნიკალურ ქართულ ფოლკლორთან და მას ფანტასტიკურ შემსრულებელ ანსამბლ „ბასიანთან“. კომპოზიციებზე მუშაობისას მაქსიმალურად ჩავდე ჩემი შესაძლებლობები, ენერგია და გამოცდილება. ფაქტობრივად, პროექტი „ვოისა“ წარმოადგენს ქართული ტრადიციული კულტურის ტრანსფორმაციას გლობალიზაციის ეპოქაში.

თუ როგორი პროექტი შევქმენით, ამის შეფასება  პროფესიონალი მსმენელისათვის მიმინდვია. მინდა, დიდი მადლობა გადავუხადო გიორგი დონაძეს, ზურა წკრიალაშვილს, ქალბატონ ნანა გოთუას, ანსამბლ „ბასიანის“ და ჩემი ბენდის თითოეულ წევრს, რადგან მათ პრაქტიკულად შეუძლებელი შეძლეს შეზღუდულ დროში.  დიდი სურვილი მაქვს ჩვენი პროექტი ცოცხალი შესრულებით ქართველი მსმენელის წინაშე წარვადგინოთ.

ნინო მურღულია  

ახალი ამბები / კულტურა /

|

30 დეკემბერი, 2016

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => giorgi-miqadze
                                    [1] => basiani
                                    [2] => voisa
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 99587
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => giorgi-miqadze
                                    [1] => basiani
                                    [2] => voisa
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 99587
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 5266
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => giorgi-miqadze
                                    [1] => basiani
                                    [2] => voisa
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => giorgi-miqadze
                                    [1] => basiani
                                    [2] => voisa
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (99587) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (9607,5266,11927)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 232010
                    [post_author] => 23
                    [post_date] => 2018-04-12 15:43:55
                    [post_date_gmt] => 2018-04-12 11:43:55
                    [post_content] => მოდა, ღამის ცხოვრება და ხელოვნება საქართველოს დედაქალაქში არნახული სისწრაფით ვითარდება. სცენაზე უფრო და უფრო მეტი ახალგაზრდა არტისტი გამოდის და სისტემას თავისებურად ცვლის.

თბილისის სამეცნიერო ბიბლიოთეკის ბოლო სართული, 1940-იანი წლების ნაგებობა, ისტორიული არქტიტექტურა, უამრავი წიგნი, ტროპიკული მცენარეები და დიზაინერ Gola Damian-ს ინოვაციური კოლექციის ჩვენება. ისტორიულ კედლებში საკლუბო და ვინტაჟურ სამოსში გამოწყობილი მოდელები მოძრაობენ. სწორედ ამის გამოა თბილისი ასეთი განსაკუთრებული, უძველესი ქალაქი კრეატივის რენესანს განიცდის და მას წინ უნიჭიერესი ადამიანები მიუძღვიან.



„მოდა და ღამის ცხოვრება თბილისში ნამდვილად ყვავის“ - აცხადებს გოლა და იმასაც ამატებს, რომ სწორედ კლუბებმა ითამაშეს დიდი როლი იმაში, რომ ქალაქის მიმართ ინტერესი გაიზარდა. ინტერნაციონალური საზოგადოება თბილისს შესაძლოა მხოლოდ „ბასიანის“ სანახავად აკითხავდეს, თუმცა შემდეგ ქალაქის ენერგიას შეიგრძნობს და სრულიად მოჯადოებული რჩება. ევროპისა და აზიის გასაყარზე მოთავსებულ ქვეყანას საკმაოდ რთული ისტორია აქვს და ელექტრონული სცენის განვითარება სულ რაღაც 5 წლის წინ დაიწყო. ქვეყანაში, სადაც 2013 წელს მასშტაბური ჰომოფობიური შეტაკება მოხდა, ახალი თაობა LGBTQ საზოგადოების უფლებებს სულ უფრო და უფრო მეტად იცავს.

ღამის ცხოვრება და LGBTQ



ნია გვათუა (Nia Gvatua) პირველი გეი ბარის - Success Bar-ის დამაარსებელია. პატარა ბარი 2000 წლიდან არსებობს, თუმცა ნიამ ის 2017 წლის მარტში თავიდან გახსნა და უმცირესობების წარმომადგენლებს შეკრების ადგილი გაუჩინა. როგორც ის იხსენებს, ეს ყველაფერი მარტივი არ ყოფილა, მას უამრავი პრობლემა ჰქონდა, ემუქრებოდნენ კიდეც, თუმცა საბოლოოდ ყველაფერი კარგად დასრულდა.



თბილისის კლუბური სცენა სულ უფრო და უფრო ტოლერანტული ხდება. Café Gallery 2011 წელს გაიხსნა და იქ ყველა გენდერისა და სექსუალური ორიენტაციის ადამიანს ერთნაირად ხვდებიან. თუმცა, ღამის ცხოვრება Basiani-ს გარეშე მართლაც წარმოუდგენელია. ეს არის კლუბი, რომელმაც თბილისზე ყველაზე დიდი გავლენა მოახდინა. დინამოს სტადიონის ქვეშ განთავსებული სივრცე ორ - დიდ და პატარა ოთახებს მოიცავს და ელექტრონული მუსიკის მოყვარულთათვის ნამდვილი სამოთხეა. როგორც ქალაქის ტექნო სცენის ერთ-ერთი მთავარი ფიგურა ანა ყუბლაშვილი აცხადებს, ქართველებს მოსმენა და ცეკვა უყვართ. კლუბი მათთვის თავისუფლებასთან ასოცირდება, ბასიანი კი არის ადგილი, რომელიც როგორც ქართველ ასევე უცხოელ მელომანებსაც მრავლად იზიდავს.



თბილისის რუკაზე სხვა კლუბები - „ხიდი“, „მტკვარზე“ და „Vitamin Cubes“, ასევე ბარები - „მოზაიკა“ და „მეობაც“ არის, რაც იმას ნიშნავს, რომ ღამის ცხოვრების მოყვარულები ნამდვილად არ მოიწყენენ. ხოლო ნარკოპოლიტიკის შემსუბუქებამ ქვეყანა კიდევ უფრო მეტად ტოლერანტული გახადა.

შემოქმედებითი კლიმატი



კრეატივზე საუბარი „ფაბრიკის“ გარეშე წარმოუდგენელია. საბჭოთა ეპოქის ქარხნის ტერიტორიაზე შემოქმედებითი სივრცე 2016 წელს გაიხსნა. თავდაპირველად ყველაფერი ჰოსტელით დაიწყო, დღეს კი „ფაბრიკა“ პატარა-პატარა ბიზნესების სახლად იქცა და კრეატიული ადამიანებისთვის საუკეთესო პტათფორმას წარმოადგენს.



ალტერნატიული კრეატიული სივრცეა Chaos Concept Store, რომელიც ქუჩის მოდურ ბრენდებს აერთიანებს და ქართველ დიზაინერებთანაც აქტიურად თანამშრომლობს. შედეგად თბილისს ორი მოდის კვირეული, Tbilisi Fashion Week და Mercedes Benz Fashion Week Tbilisi აქვს, რაც ადგილობრივ დიზაინერებს უფრო მეტად განვითარების სტიმულს აძლევს.

ხელოვნება



თანამედროვე ხელოვნებას თბილისში სულ უფრო და უფრო მეტი ყურადღება ექცევა. როგორც 27 წლის არტისტი გვანცა ჯიშკარიანი ამბობს, გასულ წელს ამისთვის 2 თუ 3 გალერეა არსებობდა, წელს კი მათი რაოდენობა დამატებით 4-ით გაიზარდა. გვანცამ ხელოვნების განვითარებაში დიდი როლი შეასრულა. 3 წლის წინ მან სხვა გოგონებთან ერთად New Collective ჯგუფი ჩამოაყალიბა. მათი შემოქმედების მთავარი თემა დამოუკიდებელი საქართველოს სოციალური კონფლიქტებია და გამოფენებსაც ძალიან ხშირად აწყობენ.

შემდეგი გაჩერება გამრეკელი გალერეა, Nectar და Artrea არიან.  თანამედროვე ხელოვნების საინტერესო გამოფენებს ისინი ხშირად მასპინძლობენ. შეიძლება ითქვას, რომ საგამოფენო სივრცეების ზრდა ახალი თაობის კიდევ ერთი დამსახურებაა.


                    [post_title] => „გარდიანი“ თბილისური კულტურული ცხოვრების, „ბასიანისა“ და დიზაინერების შესახებ
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => gardiani-tbilisuri-kulturuli-ckhovrebis-basianisa-da-dizainerebis-shesakheb
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-04-12 16:14:51
                    [post_modified_gmt] => 2018-04-12 12:14:51
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=232010
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 230591
                    [post_author] => 14
                    [post_date] => 2018-04-06 14:31:56
                    [post_date_gmt] => 2018-04-06 10:31:56
                    [post_content] => კლუბი "ბასიანი" ტყიბულში მომხდარ ტრაგედიას ეხმაურება, რომელსაც  6 მეშახტე ემსხვერპლა, ხოლო სამი დაშავდა. "ბასიანი" სოლიდარობას უცხადებს ყველა მაღაროელს და აცხადებს, რომ 6 აპრილს, HOROOM-ზე (HAMATSUKI; WILL GATES; MERCURRIO) შესულ თანხას სრულიად გადაურიცხავს ტყიბულის შახტში გარდაცვლილთა და დაშავებულთა ოჯახებს.

როგორც კლუბ ბასიანის განცხადებაშია ნათქვამი, სახელმწიფომ უნდა უზრუნველყოს საკუთარი მოქალაქეების ღირსებული ცხოვრება, რადგან ზრუნვის მიდგომები და ადამიანისთვის შრომის პირობების შექმნა მნიშვნელოვან აუცილებლობას წარმოადგენს.

"ჩვენ ვიბრძვით სოციალური და პოლიტიკური უთანასწორობის წინააღმდეგ, ქვეყნის სოციალური კეთილდღეობისთვის"- ნათქვამია განცხადებაში.

შეგახსენებთ, ტყიბულში, მინდელის სახელობის შახტში 6 მაღაროელი დაიღუპა, 3 კი დაშავდა. 

6 აპრილი საქართველოში გლოვის დღედ გამოცხადდა.

[post_title] => 6 აპრილს, HOROOM-ზე შესული თანხა დაღუპული და დაშავებული მეშახტეების ოჯახებს გადაერიცხება - კლუბი "ბასიანი" მაღაროელებს სოლიდარობას უცხადებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => 6-aprils-horoom-ze-shesuli-tankha-daghupuli-da-dashavebuli-meshakhteebis-ojakhebs-gadaerickheba-klubi-basiani-magharoelebs-solidarobas-uckhadebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-06 14:35:51 [post_modified_gmt] => 2018-04-06 10:35:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=230591 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 205474 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-01-17 13:28:11 [post_date_gmt] => 2018-01-17 09:28:11 [post_content] => „გირჩის“ წევრი, ზურაბ ჯაფარიძე სოციალურ ქსელში აქვეყნებს პოსტს, სადაც „რეპერების საქმეს“ და „ბასიანზე“ მომხდარ სისხლიან გარჩევას ერთმანეთს ადარებს და წერს, რომ ერთი და იგივე მოსამართლემ, რომელმაც რეპერ ბიჭებს ჩადებულ ნარკოტიკზე გირაო არ შეუფარდა, სამი ადამიანის დაჭრაში ბრალდებულისთვის გირაო გამოიყენა. ზურაბ ჯაფარიძის პოსტს უცვლელად გთავაზობთ: „პოლიციამ, ქალაქის სხვადასხვა ადგილას, ერთ დღეს დააკავა ორი ახალგაზრდა ორივეს, სხეულზე ერთსა და იგივე ადგილას 'აღმოაჩნდა' ერთი და იგივე ფერისა და ფორმის რაღაც აბები, ორივეს შემთხვევაში ყველა ტიპის ექსპერტიზამ ორგანიზმში ვერ დაადგინა რაიმე სახის ნარკოტიკის არსებობის კვალი, ორივე უარყოფდა რაიმე სახის შემხებლობას ნარკოტიკებთან, საქმეზე მოწმეები იყვნენ მხოლოდ პოლიციელები. ერთადერთი, რაც ამ ორ ახალგაზრდას აერთიანებდა, იყო დაკავების წინა დღეს „იუთუბზე“ გავრცელებული კლიპი, რომელშიც ისინი დასცინოდნენ პოლიციის იმ ნაწილს, რომელიც სავსებით დამსახურებულად მოიხსენიება, როგორც 'ძაღლობა'. ნებისმიერი საღი აზრის მქონე ადამიანისთვის, რომელიც ესწრებოდა სასამართლო პროცესს, 100%-ით ცხადი იყო, რომ საქმე გვქონდა პოლიციელების მხრიდან პრიმიტიულ შურისძიებაზე ნარკოტიკების ჩადების გზით. ერთ-ერთი დაკავებული (მეორეს შემთხვევა არ ვიცი, რადგან არ დავსწრებივარ მის სასამართლოს) სასამართლოსგან ითხოვდა აღმკვეთი ღონისძიების შეცვლას, პატიმრობიდან 50,000 ლარიან გირაოზე. მოსამართლე ბადრი შონიამ უარი განაცხადა გირაოზე და ახალგაზრდებს მიუსაჯა წინასწარი პატიმრობა, ანუ გაუშვა ციხეში. რამდენიმე თვეში, კლუბ „ბასიანის“ წინ, ღამით, ახალგაზრდამ ცივი იარაღით დაჭრა სამი ადამიანი - კლუბის დაცვის ორი წევრი და ერთი პოლიციელი, დაცვის ერთ წევრს თავზე ადევს ბევრი ნაკერი და მისი განცხადებით, რომ არა პოლიციელი, რომელმაც სცადა თავდამსხმელის გაკავება, რის შედეგადაც თავად დაიჭრა, ის დღეს ცოცხალი აღარ იქნებოდა, სასამართლომ ამ შემთხვევაშიც იმსჯელა აღმკვეთი ღონისძიების ფორმაზე და იგივე მოსამართლემ, ბადრი შონიამ ეს ახალგაზრდა გაათავისუფლა 30,000 ლარიანი გირაოს სანაცვლოდ. კითხვა: მართლმსაჯულების რეფორმის რამდენმა ტალღამ უნდა გადაუაროს საქართველოს სასამართლოს რომ საღი აზრის მქონე მოქალაქისთვის გასაგები გახდეს სტანდარტი, რომლითაც ხელმძღვანელობს მოსამართლე ბადრი შონია გადაწყვეტილებების მიღების დროს?“ [post_title] => ზურაბ ჯაფარიძე „ბასიანის“ საქმის მოსამართლის წინააღმდეგ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => zurab-jafaridze-basianis-saqmis-mosamartlis-winaaghmdeg [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-17 13:28:11 [post_modified_gmt] => 2018-01-17 09:28:11 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=205474 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 232010 [post_author] => 23 [post_date] => 2018-04-12 15:43:55 [post_date_gmt] => 2018-04-12 11:43:55 [post_content] => მოდა, ღამის ცხოვრება და ხელოვნება საქართველოს დედაქალაქში არნახული სისწრაფით ვითარდება. სცენაზე უფრო და უფრო მეტი ახალგაზრდა არტისტი გამოდის და სისტემას თავისებურად ცვლის. თბილისის სამეცნიერო ბიბლიოთეკის ბოლო სართული, 1940-იანი წლების ნაგებობა, ისტორიული არქტიტექტურა, უამრავი წიგნი, ტროპიკული მცენარეები და დიზაინერ Gola Damian-ს ინოვაციური კოლექციის ჩვენება. ისტორიულ კედლებში საკლუბო და ვინტაჟურ სამოსში გამოწყობილი მოდელები მოძრაობენ. სწორედ ამის გამოა თბილისი ასეთი განსაკუთრებული, უძველესი ქალაქი კრეატივის რენესანს განიცდის და მას წინ უნიჭიერესი ადამიანები მიუძღვიან. „მოდა და ღამის ცხოვრება თბილისში ნამდვილად ყვავის“ - აცხადებს გოლა და იმასაც ამატებს, რომ სწორედ კლუბებმა ითამაშეს დიდი როლი იმაში, რომ ქალაქის მიმართ ინტერესი გაიზარდა. ინტერნაციონალური საზოგადოება თბილისს შესაძლოა მხოლოდ „ბასიანის“ სანახავად აკითხავდეს, თუმცა შემდეგ ქალაქის ენერგიას შეიგრძნობს და სრულიად მოჯადოებული რჩება. ევროპისა და აზიის გასაყარზე მოთავსებულ ქვეყანას საკმაოდ რთული ისტორია აქვს და ელექტრონული სცენის განვითარება სულ რაღაც 5 წლის წინ დაიწყო. ქვეყანაში, სადაც 2013 წელს მასშტაბური ჰომოფობიური შეტაკება მოხდა, ახალი თაობა LGBTQ საზოგადოების უფლებებს სულ უფრო და უფრო მეტად იცავს. ღამის ცხოვრება და LGBTQ ნია გვათუა (Nia Gvatua) პირველი გეი ბარის - Success Bar-ის დამაარსებელია. პატარა ბარი 2000 წლიდან არსებობს, თუმცა ნიამ ის 2017 წლის მარტში თავიდან გახსნა და უმცირესობების წარმომადგენლებს შეკრების ადგილი გაუჩინა. როგორც ის იხსენებს, ეს ყველაფერი მარტივი არ ყოფილა, მას უამრავი პრობლემა ჰქონდა, ემუქრებოდნენ კიდეც, თუმცა საბოლოოდ ყველაფერი კარგად დასრულდა. თბილისის კლუბური სცენა სულ უფრო და უფრო ტოლერანტული ხდება. Café Gallery 2011 წელს გაიხსნა და იქ ყველა გენდერისა და სექსუალური ორიენტაციის ადამიანს ერთნაირად ხვდებიან. თუმცა, ღამის ცხოვრება Basiani-ს გარეშე მართლაც წარმოუდგენელია. ეს არის კლუბი, რომელმაც თბილისზე ყველაზე დიდი გავლენა მოახდინა. დინამოს სტადიონის ქვეშ განთავსებული სივრცე ორ - დიდ და პატარა ოთახებს მოიცავს და ელექტრონული მუსიკის მოყვარულთათვის ნამდვილი სამოთხეა. როგორც ქალაქის ტექნო სცენის ერთ-ერთი მთავარი ფიგურა ანა ყუბლაშვილი აცხადებს, ქართველებს მოსმენა და ცეკვა უყვართ. კლუბი მათთვის თავისუფლებასთან ასოცირდება, ბასიანი კი არის ადგილი, რომელიც როგორც ქართველ ასევე უცხოელ მელომანებსაც მრავლად იზიდავს. თბილისის რუკაზე სხვა კლუბები - „ხიდი“, „მტკვარზე“ და „Vitamin Cubes“, ასევე ბარები - „მოზაიკა“ და „მეობაც“ არის, რაც იმას ნიშნავს, რომ ღამის ცხოვრების მოყვარულები ნამდვილად არ მოიწყენენ. ხოლო ნარკოპოლიტიკის შემსუბუქებამ ქვეყანა კიდევ უფრო მეტად ტოლერანტული გახადა. შემოქმედებითი კლიმატი კრეატივზე საუბარი „ფაბრიკის“ გარეშე წარმოუდგენელია. საბჭოთა ეპოქის ქარხნის ტერიტორიაზე შემოქმედებითი სივრცე 2016 წელს გაიხსნა. თავდაპირველად ყველაფერი ჰოსტელით დაიწყო, დღეს კი „ფაბრიკა“ პატარა-პატარა ბიზნესების სახლად იქცა და კრეატიული ადამიანებისთვის საუკეთესო პტათფორმას წარმოადგენს. ალტერნატიული კრეატიული სივრცეა Chaos Concept Store, რომელიც ქუჩის მოდურ ბრენდებს აერთიანებს და ქართველ დიზაინერებთანაც აქტიურად თანამშრომლობს. შედეგად თბილისს ორი მოდის კვირეული, Tbilisi Fashion Week და Mercedes Benz Fashion Week Tbilisi აქვს, რაც ადგილობრივ დიზაინერებს უფრო მეტად განვითარების სტიმულს აძლევს. ხელოვნება თანამედროვე ხელოვნებას თბილისში სულ უფრო და უფრო მეტი ყურადღება ექცევა. როგორც 27 წლის არტისტი გვანცა ჯიშკარიანი ამბობს, გასულ წელს ამისთვის 2 თუ 3 გალერეა არსებობდა, წელს კი მათი რაოდენობა დამატებით 4-ით გაიზარდა. გვანცამ ხელოვნების განვითარებაში დიდი როლი შეასრულა. 3 წლის წინ მან სხვა გოგონებთან ერთად New Collective ჯგუფი ჩამოაყალიბა. მათი შემოქმედების მთავარი თემა დამოუკიდებელი საქართველოს სოციალური კონფლიქტებია და გამოფენებსაც ძალიან ხშირად აწყობენ. შემდეგი გაჩერება გამრეკელი გალერეა, Nectar და Artrea არიან.  თანამედროვე ხელოვნების საინტერესო გამოფენებს ისინი ხშირად მასპინძლობენ. შეიძლება ითქვას, რომ საგამოფენო სივრცეების ზრდა ახალი თაობის კიდევ ერთი დამსახურებაა. [post_title] => „გარდიანი“ თბილისური კულტურული ცხოვრების, „ბასიანისა“ და დიზაინერების შესახებ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gardiani-tbilisuri-kulturuli-ckhovrebis-basianisa-da-dizainerebis-shesakheb [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-12 16:14:51 [post_modified_gmt] => 2018-04-12 12:14:51 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=232010 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 25 [max_num_pages] => 9 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 57a0f4fab453d1fe33e419f769855289 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები