სპარსეთის ყურის ქვეყნები საქართველოს საქმიანი ტურიზმის პოტენციალით დაინტერესდნენ

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

სპარსეთის ყურის ქვეყნები საქართველოს საქმიანი ტურიზმის პოტენციალით დაინტერესდნენ

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების სამინისტროს ტურიზმის ეროვნულმა ადმინისტრაციამ არაბთა გაერთიანებულ საემიროებში გამართულ საქმიანი ტურიზმის გამოფენა – IBTM Arabia-ში მიიღო მონაწილეობა.

ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ინფორმაციით, გამოფენაზე ადმინისტრაციის საკონვენციო და საგამოფენო ბიუროსთან ერთად, წარმოდგენილი იყო კერძო სექტორიც. გამოფენის ფარგლებში საკონვენციო და საგამოფენო ბიურომ კომპანიებთან ერთად 150-ზე მეტი შეხვედრა გამართა. საკონვენციო ბიუროს თანამშრომლებმა IBTM Arabia-ს მონაწილეებს საქართველოს საქმიანი ტურიზმის პოტენციალი და განვითარების გეგმები გააცნეს.

გამოფენის ფარგლებში საერთაშორისო კონგრესისა და კონვენციის ასოციაციის (ICCA) მიერ ორგანიზებულ ღონისძიებაზე საკონვენციო ბიუროს წარმომადგენელმა, საქართველოს კონკურენტუნარიანობა და სამომავლო განვითარების პერსპექტივები განიხილა.

ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის და კერძო სექტორის მიერ განხორციელებული აქტიური მარკეტინგული კამპანიების შედეგად, სპარსეთის ყურის ქვეყნები საქართველოს საქმიანი ტურიზმის პოტენციალით განსაკუთრებით დაინტერესდნენ.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

12 თებერვალი, 2018

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gamofena
                                    [1] => turizmi
                                    [2] => saudis-arabeti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 213259
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gamofena
                                    [1] => turizmi
                                    [2] => saudis-arabeti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 213259
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 123
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gamofena
                                    [1] => turizmi
                                    [2] => saudis-arabeti
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => gamofena
                                    [1] => turizmi
                                    [2] => saudis-arabeti
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (213259) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (289,2149,123)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 214968
                    [post_author] => 22
                    [post_date] => 2018-02-16 21:38:08
                    [post_date_gmt] => 2018-02-16 17:38:08
                    [post_content] => 

“საქართველო დინამიურ გამყვან ტურისტულ ბაზრად ყალიბდება,"- ეს სიტყვები ბრიტანული მარკეტინგული საკონსულტაციო კომპანია TMI Consultancy (Travel Consul Alliance-ის წევრი) დირექტორს, ჰელენ ლოიდს, ეკუთვნის. ჰელენ ლოიდი საქართველოს, პრესტიჟულ ტურებზე გათვლილი ღონისძიების, B2B Luxury & MICE ვორქშოპის ფარგლებში სტუმრობს და ამავე ღონისძიების ორგანიზატორია. ღონისძიებას საქართველო უკვე მეორედ მასპინძლობს.

ჰელენ ლოიდი "ფორტუნასთან" ამბობს, რომ გასულ წელს თბილისში პირველად ჩატარებული B2B Luxury & MICE ვორქშოპი ძალიან წარმატებული აღმოჩნდა და წელს ინტერესი კიდევ უფრო გაიზარდა.

ჰელენ ლოიდი: საერთაშორისო პარნტიორები კმაყოფილნი დარჩნენ და აღფრთოვანდნენ ქართული ბაზრის პოტენციალით. შედეგად, 30 %-ით მეტი საერთაშორისო მონაწილე გვყავს. წელს პირველად შემოგვიერთდნენ ახალი დესტინაციების ტურიზმის საბჭოები როგორიცაა მონაკო, დომინიკის რესპუბლიკა, ასევე, სლოვენია, რომელიც ჩვენი ღონისძიების გენერალური სპონსორია წელს.

საინტერესოა, რომ სლოვენიის ტურიზმის საბჭოს ორი ტურ ოპერატორი ჩამოყავს, ხედავენ რა ბაზრის კარგ პოტენციალს. მათ თურქეთის ავიხაზებიც ეხმარება დესტინაციის პრომოუშენში თბილისი-ისტანბული- ლუბლიანას რეისის დანიშვნით.

ასევე, ვორქშოპზე მდიდრული ტურიზმის სამყაროს კარგად ცნობილი და ნიშური ბაზრის 5 * ვარსკვლავიანი სასტუმროს ბრენდებიც იქნებიან წარმოდგენილი ესპანეთიდან, იტალიიდან, ხორვატიიდან, საფრანგეთიდან, საბერძნეთიდან და ა.შ.

აშკარად იკვეთება, რომ საქართველოს ახალგაზრდა ბაზარი იზრდება, ეს არის კარგი შესაძლებლობა რომ საქართველომ ყურადღება მიიპყროს. ეს არაპირდაპირ, შემომყვანი ტურიზმის განვითარებასაც უწყობს ხელს, რადგან იზრდება საქართველოს ცნობადობა.
  • როგორ დაეხმარება ამ პროცესის განვითარებას ვიზალიბერალიზაცია?
ჰელენ ლოიდი: ვიზალიბერალიზაცია არის შესაძლებლობა საქართველოს მოქალაქეებისთვის, რომ საზღვარგარეთ იმოგზაურონ, რაც, რა თქმა უნდა, ხელს შეუწყობს გამყვანი ტურიზმის ბიზნესის კიდევ უფრო განვითარებას. აქ საუბარია მცირე ბიზნესზე. ხშირ შემთხვევაში ვიზა ერთგვარი დაბრკოლება არის ხოლმე ქვეყნებისთვის, მაგალითად რუსეთისთვის, ამიტომ რა თქმა უნდა, ამ შემთხვევაში ინტერესი გაიზრდება.
  • ისევ ღონისძებას რომ დავუბრუნდეთ, რა შესაძლებლობა ეძლევათ ქართულ ტურისტულ კომპანიებს ამ ღონისძიებაში მონაწილეობით?
ჰელენ ლოიდი: მათ აქვთ ძალიან კარგი შესაძლებლობა პირისპირ B2B შეხვედრების ფორმატში შეხვდნენ და დაამყარონ კონტაქტები უცხოელ პარტნიორებთან, კერძო სექტორთან, რომლებიც სხვადასხვა ტურისტულ პროდუქტს წარმოადგენენ. B2B Luxury & MICE ვორქშოპი არის დახურული ღონისძიება პროფესიონალებისთვის. ტურიზმი დამყარებულია ურთიერთობებზე, პარტნიორობაზე და ეს ვორქშოპო სწორედაც,  რომ ორიენტირებულია საერთაშორისო და ადგილობრივი კომპანიების ურთიერთობების დამყარებაზე და პარტნიორობის გაღრმავებაზე. ვორქშოპში მონაწილეობის მისაღებად TMI-მ პარტნიორ კომპანია “ბრენდორ კონსალტინგთან” ერთად განახორციელა ადგილობრვი ტურისტული კომპანიების შერჩევა და, შესაბამისად, ვორქშოპში მონაწილეობას მიიღებენ გამყვან ტურებზე ორიენტირებული წამყვანი ქართული ტურ- ოპერატორები.
  • რა შეიძლება გააკეთონ ქართულმა კომპანიებმა იმისათვის, რომ უფრო დააინტერესონ ვორქშოპის უცხოელი წარმომადგენლები?
ჰელენ ლოიდი: ქართულმა კომპანიებმა უნდა დააინტერესონ უცხოელი პარტნიორები საკუთარი პროდუქტის მყიდველების რიცხვის ზრდით. ჩვენ კარგი გამოცდილება გვაქვს ტურისტული სააგენტოების და ტურისტული პროდუქტების წარმომადგენლების დაკავშირების, მსგავსი ტიპის ვორქშოპებს უკვე რამდენიმე წელია ვატარებთ ყაზახეთში და აზერბაიჯანში. რაც შეეხება საქართველოს, საერთაშორისო გამოფენებზე საქართველო კარგად არის წარმოდგენილი. მთავარი გამოწვევა ქვეყნის სხვადასხვა სეზონზე აქტიურობაა. სხვადსხვა სეზონებზე დიდი რაოდენობით ტურისტი მოგზაურობს, მნიშვნელოვანია უცხოელები დარწმუნდნენ, რომ საქართველო საკმაოდ მიმზიდველი ქვეყანაა სხვადასხვა სეზონზე მოგზაურობის მხრივაც. ჰელენ ლოიდი: წელს, ჩვენთან ერთად ჩამოვიდა ჩვენი ტექნოლოგიური პარტნიორი საერთაშორისო კომპანია CHUTE. CHUTE ეხმარება დესტინაციებს, სასტუმროებს და ტურისტულ პროდუქტებს, რომ გაზარდონ მათი წარმოჩენა სოციალურ მედიაში. ჩვენ ერთად ვესტუმრეთ ბათუმს. აჭარის ტურიზმის ადმინისტრაციას შევხვდით და მოხარულნი ვიქნებით მათთან თანამშრომლობით, თუკი მათი მხრიდან ინტერესი გამოიკვეთება. თანამშრომლობა შესაძლებელია მაგალითად, MICE სექტორში და აჭარის პრომოუშენის მიმართულებით. TMI Consultancy-ს აქვს სხვადასხვა ბაზარზე მუშობის დიდი გამოცდილება დესტინაციების და ტურისტული პროდუქტის პრომოუშენის მხრივ.
  • რა პოტენციალი აქვს საქართველოს MICE ტურიზმის განვითარების მიმართულებით?
ჰელენ ლოიდი: თქვენ გაქვთ სასიამოვნო კლიმატი, საუცხოო სამზარეულო, კარგი სერვისები. ამ კუთხით საქართველო საინტერესოა არა მხოლოდ რუსული ბაზრისთვის, არამედ ევროპული ბაზრებისთვის. ჩვენ სხვადასხვა დესტინაციებთან ვპარტნიორობთ და დიდი სურვილი გვექნება, ამ მხრივ, საქართველოს პრომოუშენშის კუთხითაც ჩავერთოთ.
  • TMI-ის მსგავსი ღონისძიებების ორგანიზების 8 წლიანი გამოცდილება აქვს, რამდენად შედეგის მომტანია მსგავსი ტიპის ვორქშოფები ტურისტული სააგოენტობისათვის?
ჰელენ ლოიდი: ტურისტული სააგენტოები იღებენ ახალ ინფორმაციას, იძენენ ახალ ბიზნეს პარტნიორებს და ეს კიდევ ერთხელ ეხმარება მათ განავითარონ ბიზნესი და გავიდნენ საერთაშორისო ასპარეზზე. ამ შემთხვევაში, ადგილობრივ ტურისტულ კომპანიებს აღარ უწევთ ახალი ინფორმაციის მისაღებად და ახალი პარტნიორების გასაცნობად საზღვარგარეთ წასვლა და ხარჯის გაღება, რადგან ჩვენ ვუზრუნველყოფთ, ადგილობრივი ბაზრით დაინტერესებული პარტნიორების ადგილზე ჩამოყვანას. ეს შეთავაზება მათთვის ძალიან მიმზიდველია და რეალური შედეგები მოაქვს გრძელვადიანი პარტნიორების შეძენის და ახალი პროდუქტების განვითარების მხრივ. სწორედ, ამიტომ უკვე მე-8 წელია მსგავსი ტიპის ვორქშოპს ვატარებთ ალმა-ატაში და მე-7 წელია - ბაქოში, წელს კი უკვე მეორედ - თბილისში.
  • რა შთაბეჭდილებები დაგრჩათ საქართველოს შესახებ როგორც ტურისტს?
ჰელენ ლოიდი: ორი რამ რამაც საოცარი შთაბეჭდილება მოახდინა ჩემზე არის: ხალხი და ღვინო. თქვენი ღვინო მართლაც ფანტასტიურია. მე, როგორც ბრიტანელს მომწონს აქაური სამზარეულო და აღფრთოვანებული ვარ თქვენი ღვინით. ზოგადად, კულინარიულ და ღვინის ტურიზმს დიდი პოტენციალი აქვს საქართველოში ევროპელი ტურისტების მოზიდვის მხრივ. [post_title] => უცხოელი პარტნიორები საქართველოს ტურისტული პოტენციალით აღფრთოვანდნენ - TMI Consultancy-ის დირექტორი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => uckhoeli-partniorebi-saqartvelos-turistuli-potencialit-aghfrtovandnen-tmi-consultancy-is-direqtori [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-17 01:14:13 [post_modified_gmt] => 2018-02-16 21:14:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=214968 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 211940 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-02-07 16:04:34 [post_date_gmt] => 2018-02-07 12:04:34 [post_content] => კურორტ „გოდერძიზე“ 2017 წლის 1 იანვრიდან 2017 წლის 31 დეკემბრამდე კოტეჯებში და სასტუმროში 1424 ვიზიტორი იმყოფებოდა. აჭარის ავტონომიური რესპუბლიკის მთავრობის ინფორმაციით, სამთო კურორტის უცხოელი ექსპერტები „გოდერძის“ ამიერკავკასიაში უნიკალურ და დიდი პერსპექტივის მქონე კურორტად ასახელებენ. „ზამთრის ექსტრიმი, ადრენალინი, თოვლი, სათხილამურო ტრასები, წიწვოვანი ტყეები, ალპური ზონა და საუცხოო ხედები - ეს ჩამონათვალი თუ თქვენს გემოვნებას ემთხვევა, მაშინ ზამთრის არდადეგების გასატარებლად კურორტი „გოდერძი“ იდეალური ადგილია.  ეს საუცხოო ადგილი ბათუმიდან 110 კილომეტრში, ხულოს რაიონში, ზღვის დონიდან 1725 მეტრზე მდებარეობს. როგორც სამთო კურორტის უცხოელი ექსპერტები ამბობენ, „გოდერძი“ ამიერკავკასიაში უნიკალური და დიდი პერსპექტივის მქონე კურორტია, რომელიც გამოირჩევა, როგორც თოვლის სიუხვითა და ხარისხით, ასევე ყველაზე ხანგრძლივი სეზონით. აქ ზამთარი 5 თვეს გრძელდება, თოვლის საფარი კი 3 მეტრს აღწევს, რაც საშუალებას იძლევა, რომ კურორტს მოთხილამურეები აპრილის მიწურულსაც ესტუმრონ. გოდერძზე ყველაზე მაღალი ადგილი ზღვის დონიდან 2365 მეტრია. ეს სიმაღლე და გაუკვალავ თოვლში სრიალი კი განსაკუთრებულად მიმზიდველია ექსტრემალი მოთხილამურეებისთვის. ერთ-ერთი ყველაზე გრძელი 8 კილომეტრიან სათხილამურო ტრასას ორი - ბაბლისა და გონდოლას ტიპის საერთაშორისო სტანდარტის საბაგირო ემსახურება“, - აღნიშნავენ აჭარის მთავრობაში. მათივე ინფორმაციით, „გოდერძიზე“ ამ ეტაპზე სულ 6 შალეს ტიპის 12 ადგილიანი კოტეჯი და 30 ადამიანზე გათვლილი ერთი სასტუმროა. კოტეჯები აღჭურვილია გათბობის უმაღლესი დონის სისტემითა და ყველა აუცილებელი ინვენტარით. სასტუმრო „მეტეო“ კურორტიდან 7 კილომეტრში, გოდერძის უღელტეხილზე მდებარეობს. შიდა გადაადგილებისთვის კურორტის ადმინისტრაციამ წელს პირველად შესთავაზა ვიზიტორებს თოვლმავლით მომსახურება, სწორედ ამ სიახლის ხარჯზე წინა წლებთან შედარებით მიმდინარე სეზონზე თითქმის 100% გაიზარდა სასტუმროში განთავსების მსურველთა რაოდენობაც. აქამდე სასტუმროდან საბაგირომდე გადაადგილება სპეც-ტექნიკის გარეშე შეუძლებელი იყო, შესაბამისად ტურისტების უმრავლესობაც უპირატესობას კოტეჯში განთავსებას ანიჭებდა, თოვლმავალის გამოჩენამ კი სასტუმროსა და კოტეჯებზე მოთხოვნა გაათანაბრა. როგორც აჭარის მთავრობაში აცხადებენ, წელს კურორტზე ბევრი სიახლეა. პირველად მოეწყო თხილამურების გაქირავებისა და სწრაფი კვების ობიექტები, ასევე აუქციონის წესით იჯარით გადაეცა ადმინისტრაციული შენობა ერთ-ერთ მცირე მეწარმეს და კურორტზე უკვე რესტორანიც ფუნქციონირებს. პირველად გაჩნდა სივრცე მოზარდებისთვის და დამწყები მოთხილამურეებისთვის. გაკეთდა 200 მეტრიანი მცირე დახრილობის სათხილამურო ტრასა და დამონტაჟდა ბიგელი. სწორედ ამ გარემოებებმა განაპირობა კურორტზე ვიზიტორთა რაოდენობის ზრდა. სტატისტიკური მონაცემების მიხედვით, საქართველოს შემდეგ უცხოელ ვიზიტორთა სამეულში გერმანია, რუსეთი და უკრაინა ლიდერობს. შემდეგ მოდიან ევროპის ისეთი ქვეყნები როგორებიცაა საფრანგეთი, ბელგია, ჩეხეთი და პოლონეთი. შედარებით მცირე რაოდენობით, თუმცა ხშირად სტუმრობენ გოდერძის ინდოეთის, ირანის, ქუვეითისა და აზიის სხვა ქვეყნების მოქალაქეებიც. საერთო ჯამში 2 წლის სტატისტიკაზე დაყრდნობით ვიზიტორთა რაოდენობა 30%-ით გაიზარდა. როგორც აჭარის მთავრობაში აცხადებენ, „გოდერძი“ ვიზიტორთა მსგავსად, არც ინვესტორთა ნაკლებობას განიცდის.
”გასულ წლის აგვისტოდან დღემდე კურორტზე 9 საინვესტიციო პროექტს ჩაეყარა საფუძველი და ხელი მოეწერა პროექტს, რომლის მიხედვითაც კურორტზე 3 წლის ვადაში 9 ახალი თანამედროვე ტიპის მრავალსართულიანი სასტუმრო აშენდება, რაც რამდენიმე ასეულ განთავსების ადგილს შექმნის და ადგილობრივების დასაქმებას უზრუნველყოფს. ინვესტორებისთვის ხელსაყრელი გარემოს შექმნის მიზნით კურორტზე გაკეთდა 1720 მეტრიანი შიდა გზა, რომელიც ცენტრალურ მაგისტრალს საინვესტიციო მიწის ნაკვეთებთან აკავშირებს.  აღსანიშნავია, რომ „გოდერძი“ საქართველოს მასშტაბით ერთადერთი კურორტია, რომელსაც აქვს განაშენიანების რეგულირების გეგმა. ამ კონცეფციის მიხედვით უახლოესი 3 წლის ვადაში კურორტზე იქნება სპორტული სივრცეებით, კინოთეატრებით, გამაჯანსაღებელი და გასართობი ცენტრებით აღჭურვილი ევროპული სტანდარტის სასტუმროები, რაც ბუნებრივია კიდევ უფრო გაზრდის როგორც ვიზიტორთა ასევე ინვესტორთა ინტერესს. 2017 წლის 1 იანვრიდან 2017 წლის 31 დეკემბრამდე გოდერძიზე კოტეჯებში და სასტუმროში ვიზიტორთა 1424 ვიზიტორი იმყოფებოდა. კერძოდ, საქართველოდან 926 ვიზიტორი, გერმანია-218 ვიზიტორი, რუსეთი-134 ვიზიტორი, უკრაინა-66 ვიზიტორი, ჩეხეთი-24 ვიზიტორი, თურქეთი-22 ვიზიტორი, პოლონეთი-20, ბელგია-4 ვიზიტორი, ირანი-4 ვიზიტორი, საფრანგეთი-2 ვიზიტორი, ქუვეითი-2 ვიზიტორი, ბელორუსი-2 ვიზიტორი”, - ნათქვამია ინფორმაციაში.
[post_title] => „გოდერძიზე“ 9 ახალი თანამედროვე ტიპის სასტუმრო აშენდება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => goderdzize-9-akhali-tanamedrove-tipis-sastumro-ashendeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-07 16:04:34 [post_modified_gmt] => 2018-02-07 12:04:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=211940 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 211028 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-02-05 12:43:49 [post_date_gmt] => 2018-02-05 08:43:49 [post_content] => პირველად ჩვენი ქვეყნის ისტორიაში საერთაშორისო მოგზაურების რაოდენობა 2018 წელს 8 მილიონიან ნიშნულს გადააჭარბებს, ხოლო შემოსავლები საერთაშორისო ტურიზმიდან - 3 მილიარდ აშშ დოლარს, - ამის შესახებ ტურიზმის ეროვნული ადმინისტრაციის ხელმძღვანელმა გიორგი ჩოგოვაძემ დღეს გამართულ პრესკონფერენციაზე განაცხადა.
მისივე თქმით, აღნიშნულის თქმის საფუძველს 2018 წლის იანვრის მონაცემები იძლევა.
"2017 წელი რეკორდული იყო ჩვენი ქვეყნის ისტორიაში, 7 მილიონ ნახევარი საერთაშორისო მოგზაური ეწვია საქართველოს და 2.7 მილიარდი აშშ დოლარი შემოვიდა ჩვენს ქვეყანაში საერთაშორისო ტურიზმიდან. მიმდინარე წლის იანვრის თვეში დაფიქსირდა ასევე ზრდა და ჩვენ გაგვიჩნდა პოზიტიური მოლოდინები, რომ 2018 წელი იქნება ახალი რეკორდების წელიწადი ჩვენს ქვეყანაში. იანვრის თვის მონაცემები ჩვენ საშუალებას გვაძლევს გამოვთქვათ ახალი პროგნოზები და უკვე დარწმუნებით ვთქვათ, რომ 2018 წელს საქართველო 2 ახალ ნიშნულს გადალახავს ტურისტების რაოდენობით - პირველად ჩვენი ქვეყნის ისტორიაში საერთაშორისო მოგზაურების რაოდენობა 2018 წელს გადააჭარბებს 8 მილიონიან ნიშნულს, ხოლო შემოსავლები საერთაშორისო ტურიზმიდან - 3 მილიარდ აშშ დოლარს", - განაცხადა ჩოგოვაძემ. [post_title] => ახალი რეკორდი - 2018 წელს ტურიზმიდან 3 მილიარდ დოლარს მივიღებთ [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => akhali-rekordi-2018-wels-turizmidan-3-miliard-dolars-mivighebt [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-05 12:44:24 [post_modified_gmt] => 2018-02-05 08:44:24 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=211028 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 214968 [post_author] => 22 [post_date] => 2018-02-16 21:38:08 [post_date_gmt] => 2018-02-16 17:38:08 [post_content] =>

“საქართველო დინამიურ გამყვან ტურისტულ ბაზრად ყალიბდება,"- ეს სიტყვები ბრიტანული მარკეტინგული საკონსულტაციო კომპანია TMI Consultancy (Travel Consul Alliance-ის წევრი) დირექტორს, ჰელენ ლოიდს, ეკუთვნის. ჰელენ ლოიდი საქართველოს, პრესტიჟულ ტურებზე გათვლილი ღონისძიების, B2B Luxury & MICE ვორქშოპის ფარგლებში სტუმრობს და ამავე ღონისძიების ორგანიზატორია. ღონისძიებას საქართველო უკვე მეორედ მასპინძლობს.

ჰელენ ლოიდი "ფორტუნასთან" ამბობს, რომ გასულ წელს თბილისში პირველად ჩატარებული B2B Luxury & MICE ვორქშოპი ძალიან წარმატებული აღმოჩნდა და წელს ინტერესი კიდევ უფრო გაიზარდა.

ჰელენ ლოიდი: საერთაშორისო პარნტიორები კმაყოფილნი დარჩნენ და აღფრთოვანდნენ ქართული ბაზრის პოტენციალით. შედეგად, 30 %-ით მეტი საერთაშორისო მონაწილე გვყავს. წელს პირველად შემოგვიერთდნენ ახალი დესტინაციების ტურიზმის საბჭოები როგორიცაა მონაკო, დომინიკის რესპუბლიკა, ასევე, სლოვენია, რომელიც ჩვენი ღონისძიების გენერალური სპონსორია წელს.

საინტერესოა, რომ სლოვენიის ტურიზმის საბჭოს ორი ტურ ოპერატორი ჩამოყავს, ხედავენ რა ბაზრის კარგ პოტენციალს. მათ თურქეთის ავიხაზებიც ეხმარება დესტინაციის პრომოუშენში თბილისი-ისტანბული- ლუბლიანას რეისის დანიშვნით.

ასევე, ვორქშოპზე მდიდრული ტურიზმის სამყაროს კარგად ცნობილი და ნიშური ბაზრის 5 * ვარსკვლავიანი სასტუმროს ბრენდებიც იქნებიან წარმოდგენილი ესპანეთიდან, იტალიიდან, ხორვატიიდან, საფრანგეთიდან, საბერძნეთიდან და ა.შ.

აშკარად იკვეთება, რომ საქართველოს ახალგაზრდა ბაზარი იზრდება, ეს არის კარგი შესაძლებლობა რომ საქართველომ ყურადღება მიიპყროს. ეს არაპირდაპირ, შემომყვანი ტურიზმის განვითარებასაც უწყობს ხელს, რადგან იზრდება საქართველოს ცნობადობა.
  • როგორ დაეხმარება ამ პროცესის განვითარებას ვიზალიბერალიზაცია?
ჰელენ ლოიდი: ვიზალიბერალიზაცია არის შესაძლებლობა საქართველოს მოქალაქეებისთვის, რომ საზღვარგარეთ იმოგზაურონ, რაც, რა თქმა უნდა, ხელს შეუწყობს გამყვანი ტურიზმის ბიზნესის კიდევ უფრო განვითარებას. აქ საუბარია მცირე ბიზნესზე. ხშირ შემთხვევაში ვიზა ერთგვარი დაბრკოლება არის ხოლმე ქვეყნებისთვის, მაგალითად რუსეთისთვის, ამიტომ რა თქმა უნდა, ამ შემთხვევაში ინტერესი გაიზრდება.
  • ისევ ღონისძებას რომ დავუბრუნდეთ, რა შესაძლებლობა ეძლევათ ქართულ ტურისტულ კომპანიებს ამ ღონისძიებაში მონაწილეობით?
ჰელენ ლოიდი: მათ აქვთ ძალიან კარგი შესაძლებლობა პირისპირ B2B შეხვედრების ფორმატში შეხვდნენ და დაამყარონ კონტაქტები უცხოელ პარტნიორებთან, კერძო სექტორთან, რომლებიც სხვადასხვა ტურისტულ პროდუქტს წარმოადგენენ. B2B Luxury & MICE ვორქშოპი არის დახურული ღონისძიება პროფესიონალებისთვის. ტურიზმი დამყარებულია ურთიერთობებზე, პარტნიორობაზე და ეს ვორქშოპო სწორედაც,  რომ ორიენტირებულია საერთაშორისო და ადგილობრივი კომპანიების ურთიერთობების დამყარებაზე და პარტნიორობის გაღრმავებაზე. ვორქშოპში მონაწილეობის მისაღებად TMI-მ პარტნიორ კომპანია “ბრენდორ კონსალტინგთან” ერთად განახორციელა ადგილობრვი ტურისტული კომპანიების შერჩევა და, შესაბამისად, ვორქშოპში მონაწილეობას მიიღებენ გამყვან ტურებზე ორიენტირებული წამყვანი ქართული ტურ- ოპერატორები.
  • რა შეიძლება გააკეთონ ქართულმა კომპანიებმა იმისათვის, რომ უფრო დააინტერესონ ვორქშოპის უცხოელი წარმომადგენლები?
ჰელენ ლოიდი: ქართულმა კომპანიებმა უნდა დააინტერესონ უცხოელი პარტნიორები საკუთარი პროდუქტის მყიდველების რიცხვის ზრდით. ჩვენ კარგი გამოცდილება გვაქვს ტურისტული სააგენტოების და ტურისტული პროდუქტების წარმომადგენლების დაკავშირების, მსგავსი ტიპის ვორქშოპებს უკვე რამდენიმე წელია ვატარებთ ყაზახეთში და აზერბაიჯანში. რაც შეეხება საქართველოს, საერთაშორისო გამოფენებზე საქართველო კარგად არის წარმოდგენილი. მთავარი გამოწვევა ქვეყნის სხვადასხვა სეზონზე აქტიურობაა. სხვადსხვა სეზონებზე დიდი რაოდენობით ტურისტი მოგზაურობს, მნიშვნელოვანია უცხოელები დარწმუნდნენ, რომ საქართველო საკმაოდ მიმზიდველი ქვეყანაა სხვადასხვა სეზონზე მოგზაურობის მხრივაც. ჰელენ ლოიდი: წელს, ჩვენთან ერთად ჩამოვიდა ჩვენი ტექნოლოგიური პარტნიორი საერთაშორისო კომპანია CHUTE. CHUTE ეხმარება დესტინაციებს, სასტუმროებს და ტურისტულ პროდუქტებს, რომ გაზარდონ მათი წარმოჩენა სოციალურ მედიაში. ჩვენ ერთად ვესტუმრეთ ბათუმს. აჭარის ტურიზმის ადმინისტრაციას შევხვდით და მოხარულნი ვიქნებით მათთან თანამშრომლობით, თუკი მათი მხრიდან ინტერესი გამოიკვეთება. თანამშრომლობა შესაძლებელია მაგალითად, MICE სექტორში და აჭარის პრომოუშენის მიმართულებით. TMI Consultancy-ს აქვს სხვადასხვა ბაზარზე მუშობის დიდი გამოცდილება დესტინაციების და ტურისტული პროდუქტის პრომოუშენის მხრივ.
  • რა პოტენციალი აქვს საქართველოს MICE ტურიზმის განვითარების მიმართულებით?
ჰელენ ლოიდი: თქვენ გაქვთ სასიამოვნო კლიმატი, საუცხოო სამზარეულო, კარგი სერვისები. ამ კუთხით საქართველო საინტერესოა არა მხოლოდ რუსული ბაზრისთვის, არამედ ევროპული ბაზრებისთვის. ჩვენ სხვადასხვა დესტინაციებთან ვპარტნიორობთ და დიდი სურვილი გვექნება, ამ მხრივ, საქართველოს პრომოუშენშის კუთხითაც ჩავერთოთ.
  • TMI-ის მსგავსი ღონისძიებების ორგანიზების 8 წლიანი გამოცდილება აქვს, რამდენად შედეგის მომტანია მსგავსი ტიპის ვორქშოფები ტურისტული სააგოენტობისათვის?
ჰელენ ლოიდი: ტურისტული სააგენტოები იღებენ ახალ ინფორმაციას, იძენენ ახალ ბიზნეს პარტნიორებს და ეს კიდევ ერთხელ ეხმარება მათ განავითარონ ბიზნესი და გავიდნენ საერთაშორისო ასპარეზზე. ამ შემთხვევაში, ადგილობრივ ტურისტულ კომპანიებს აღარ უწევთ ახალი ინფორმაციის მისაღებად და ახალი პარტნიორების გასაცნობად საზღვარგარეთ წასვლა და ხარჯის გაღება, რადგან ჩვენ ვუზრუნველყოფთ, ადგილობრივი ბაზრით დაინტერესებული პარტნიორების ადგილზე ჩამოყვანას. ეს შეთავაზება მათთვის ძალიან მიმზიდველია და რეალური შედეგები მოაქვს გრძელვადიანი პარტნიორების შეძენის და ახალი პროდუქტების განვითარების მხრივ. სწორედ, ამიტომ უკვე მე-8 წელია მსგავსი ტიპის ვორქშოპს ვატარებთ ალმა-ატაში და მე-7 წელია - ბაქოში, წელს კი უკვე მეორედ - თბილისში.
  • რა შთაბეჭდილებები დაგრჩათ საქართველოს შესახებ როგორც ტურისტს?
ჰელენ ლოიდი: ორი რამ რამაც საოცარი შთაბეჭდილება მოახდინა ჩემზე არის: ხალხი და ღვინო. თქვენი ღვინო მართლაც ფანტასტიურია. მე, როგორც ბრიტანელს მომწონს აქაური სამზარეულო და აღფრთოვანებული ვარ თქვენი ღვინით. ზოგადად, კულინარიულ და ღვინის ტურიზმს დიდი პოტენციალი აქვს საქართველოში ევროპელი ტურისტების მოზიდვის მხრივ. [post_title] => უცხოელი პარტნიორები საქართველოს ტურისტული პოტენციალით აღფრთოვანდნენ - TMI Consultancy-ის დირექტორი [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => uckhoeli-partniorebi-saqartvelos-turistuli-potencialit-aghfrtovandnen-tmi-consultancy-is-direqtori [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-02-17 01:14:13 [post_modified_gmt] => 2018-02-16 21:14:13 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=214968 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 433 [max_num_pages] => 145 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => ab436b225ab77d9e51079a9b37ff8ab8 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები