უცხოეთში ქართულ პროდუქციაზე მოთხოვნა გაიზარდა

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

უცხოეთში ქართულ პროდუქციაზე მოთხოვნა გაიზარდა

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილის გენადი არველაძის განცხადებით, მიმდინარე წლის სექტემბერში, უმსხვილესი საექსპორტო ჯგუფებიდან მნიშვნელოვნად გაიზარდა: ფეროშენადნობის (97%), სპილენძის მადნების (28%), სამკურნალო საშუალებების (35%), ყურძნის ნატურალური ღვინოების (56%), სპირტიანი სასმელებისა (29%) და მინერალური და მტკნარი წყლების (16%) ექსპორტი.

,,2016 წლის სექტემბრის შემდეგ საქართველოდან საქონლის ექსპორტის წლიური ზრდა ფიქსირდება. ექსპორტის ზრდას, საბაზო ეფექტთან ერთად, ხელი შეუწყო ჩვენს რეგიონში არსებულმადადებითმა ტენდენციებმა. ასევე, გაზრდილია მოთხოვნა საქართველოდან ექსპორტირებულ პროდუქციაზე”, –განაცხადა გენადი არველაძემ.

ეკონომიკისა და მდგრადი განვითარების მინისტრის მოადგილის თქმით, საგარეო დადებითი ტენდენცია აისახა სხვა მიმართულებებითაც, მათ შორის ტურიზმსა და ფულად გზავნილებზე. კერძოდ, 2017 წლის 9 თვეში, საქართველოში შემოსული ვიზიტორების რაოდენობა გაიზარდა 19.3%-ით, ხოლო შემოსავლები საერთაშორისო ტურიზმიდან 28.5%-ით და 2 163.6 მლნ აშშ დოლარი შეადგინა. 2017 წლის 8 თვეში 19.1%-ით გაიზარდა ფულადი გზავნილების მაჩვენებელიც.

გენადი არველაძის განცხადებით, თავისუფალი ვაჭრობის შეთანხმებებთან დაკავშირებული წარმატებით დასრულებული და მიმდინარე მოლაპარაკებები, რომელსაც საქართველოს მთავრობა ახორციელებს, დადებითად აისახება აღნიშნულ ბაზრებზე ქართული საექსპორტო პროდუქციის დივერსიფიკაციაზე.

2017 წლის იანვარ-სექტემბერში საქართველოში საქონლით საგარეო სავაჭრო ბრუნვამ 7567.5 მლნ. აშშ დოლარი შეადგინა, რაც წინა წლის შესაბამისი პერიოდის მაჩვენებელზე 12.1 % მეტია. ინფორმაციას სტატისტიკის ეროვნული სამსახური ავრცელებს.

საგრძნობლად არის გაზრდილი 9 თვის ექსპორტის მაჩვენებლებიც. 2017 წლის 9 თვეში ექსპორტი წინა წელთან შედარებით 28.3%-ით გაიზარდა და 1 940.3 მლნ. აშშ დოლარი შეადგინა, ხოლო იმპორტი 7.4%-ით გაიზარდა და 5 627.2 მლნ. აშშ დოლარი შეადგინა.  რაც შეეხება გასულ თვეს, 2017 წლის სექტემბერში ექსპორტი 27.2%-ით, ხოლო იმპორტი 5,5%-ით გაიზარდა.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

13 ოქტომბერი, 2017

|

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eqsporti
                                    [1] => qartuli-produqti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 174961
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eqsporti
                                    [1] => qartuli-produqti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 174961
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1779
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eqsporti
                                    [1] => qartuli-produqti
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => eqsporti
                                    [1] => qartuli-produqti
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (174961) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (2863,1779)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 195554
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2017-12-11 12:32:43
                    [post_date_gmt] => 2017-12-11 08:32:43
                    [post_content] => საქართველოს მიზანია ქართული ღვინო ისეთ კატეგორიად დამკვიდრდეს ამერიკაში, როგორიც არის მაგალითად ფრანგული, ესპანური და იტალიური ღვინოები, - ამის შესახებ „საპარტნიორო ფონდის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა, დავით საგანელიძემ აშშ-ში საქმიანი ვიზიტის ფარგლებში, ამერიკის შეერთებული შტატების ბაზრისთვის გათვლილი ქართული ღვინის პრეზენტაცია-დეგუსტაციის ღონისძიებაზე სიტყვით გამოსვლისას აღნიშნა.

"საპარტნიორო ფონდის” ინფორმაციით, აშშ-ს ბაზრისთვის გათვლილი ქართული ღვინის პრეზენტაცია ვაშინგტონში „საპარტნიორო ფონდის“ ამერიკელი პარტნიორების მხარდაჭერით და ინიციატივით შედგა. პრეზენტაციაზე შეკრებილმა საპატიო სტუმრებმა ქართული ღვინო დააგემოვნეს და შეაფასეს. დამსწრე საზოგადოებას სიტყვით მიმართა დავით საგანელიძემ.
„საპარტნიორო ფონდი“ ქართული ღვინის პოპულარიზაციას მსოფლიოს სხვადასხვა ბაზრებზე ეწევა როგორც აზიის, ასევე ევროპის და ამერიკის ქვეყნებში. საქართველო აღიარებულია ღვინის სამშობლოდ და ქართული ღვინო საქართველოს სავიზიტო ბარათია. ამერიკის ღვინის ბაზარი მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე დიდია და ჩვენთვის საინტერესო. ქართულ ღვინოს უდიდესი პოტენციალი აქვს. მთავარია, სწორი მიდგომა იყოს, რაც ცნობადობის ამაღლებაში გამოიხატება. კონკურენტი ძალიან ბევრი გვყავს. საქართველოს სახელწიფოს მიზანია ქართული ღვინო ისეთ კატეგორიად დამკვიდრდეს ამერიკაში, როგორიც არის მაგალითად ფრანგული, ესპანური და იტალიური ღვინოები. დიდი გზა გვაქვს გასავლელი, მაგრამ სწორი მიდგომით ყველაფერი შესაძლებელია. კარგია, რომ კიდევ ერთი, აშშ-ს ბაზრისთვის გათვლილი ღვინო წარვუდგინეთ ამერიკელ მომხმარებელს, რომელსაც ძალიან კარგი გამოხმაურება მოჰყვა. მადლობა მინდა გადავუხადო „საპარტნიორო ფონდის“ ამერიკელ პარტნიორებს ღონისძიების ორგანიზების მხარდაჭერისთვის“, - განაცხადა  დავით საგანელიძემ.
„საპარტნიორო ფონდის“ აღმასრულებელი დირექტორი დავით საგანელიძე აშშ-ში საქმიან ვიზიტს განაგრძობს და მსხვილი კომერციული სტრუქტურებისა და საფინანსო ინსტიტუტების წარმომადგენლებს ხვდება. [post_title] => ქართული ღვინოს მიზანია კონკურენცია იტალიურ და ფრანგულ ღვინოებს გაუწიოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qartuli-ghvinos-mizania-konkurencia-italiur-da-frangul-ghvinoebs-gauwios [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-11 12:33:07 [post_modified_gmt] => 2017-12-11 08:33:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=195554 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 193855 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-12-05 17:13:42 [post_date_gmt] => 2017-12-05 13:13:42 [post_content] => 2017 წლის იანვარ-ნოემბერში საქართველოდან მსოფლიოს 52 ქვეყანაში 70,2 მლნ ბოთლი (0,75 ლ) ღვინოა ექსპორტირებული, რაც 54%-ით აღემატება გასული წლის ანალოგიურ მონაცემებს. სოფლის მეურნეობის სამინისტროს ინფორმაციით, საანგარიშო პერიოდში ექსპორტირებულია 154,8 მლნ აშშ დოლარის ღირებულების ღვინო, რაც 49%-ით აღემატება გასული წლის ამავე პერიოდის მაჩვენებელს. ექსპორტის მატება აღსანიშნავია შემდეგ ქვეყნებში: ჩინეთი - 38% (6 736 081 ბოთლი), რუსეთი - 76% (43 903 947), უკრაინა - 48%(7 660 334), პოლონეთი - 12% (2 388 352), ლატვია - 29% (1 467 464), ბელარუსი - 59% (1 682 008), აშშ - 51% (445 020), გერმანია - 49% (402 318), ისრაელი - 172% (204 074), მონღოლეთი - 82% (168 162), იაპონია - 8% (155 100), საფრანგეთი - 176% (99 112), აზერბაიჯანი 67% (111 522) და სხვა. ექსპორტიორი ქვეყნების პირველი ხუთეულია: რუსეთი (43 903 947), უკრაინა (7 660 334), ჩინეთი (6 736 081), ყაზახეთი (3 096 879) და პოლონეთი (2 388 352).
უწყების ცნობითვე, ამასთან, მსოფლიოს 25 ქვეყანაში ექსპორტირებულია 16 337 174 ბოთლი (0,5 ლ) ბრენდი, რაც 82%-ით აღემატება 2016 წლის ამავე პერიოდის მაჩვენებელს. სულ ექსპორტირებულია 35,3 მლნ აშშ დოლარის ღირებულების ბრენდი - მატება გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 75%-ს აღწევს. საანგარიშო პერიოდში მსოფლიოს 22 ქვეყანაში ექსპორტირებულია 251 ათასი ბოთლი (0,5 ლ) ჭაჭა, ექსპორტის ზრდამ 170% შეადგინა. ჭაჭის ექსპორტით მიღებული შემოსავლები 767,7 ათას აშშ დოლარს შეადგენს, ზრდამ გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით 142%-ს მიაღწია.
მთლიანობაში, ღვინის, ბრენდის, ჭაჭის, ღვინომასალისა და საბრენდე სპირტის ექსპორტის შედეგად მიღებული შემოსავლები საანგარიშო პერიოდში 257,7 მლნ აშშ დოლარს შეადგენს - ზრდამ 2016 წლის ამავე პერიოდთან შედარებით 47% შეადგინა. [post_title] => საქართველოდან ექსპორტზე 154,8 მილიონი დოლარის ღვინო გავიდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => saqartvelodan-eqsportze-1548-milioni-dolaris-ghvino-gavida [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-05 17:13:42 [post_modified_gmt] => 2017-12-05 13:13:42 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=193855 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 193232 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-12-04 13:19:21 [post_date_gmt] => 2017-12-04 09:19:21 [post_content] => „ერთიანი აგროპროექტის“ ფარგლებში ვანში დაფნის გადამამუშავებელი ახალი საწარმო - შპს „ქართული დაფნა“  ამოქმედდა. თანამედროვე სტანდარტებით აღჭურვილი საწარმოს მოსაწყობად  597 482 აშშ დოლარის ინვესტიცია განხორციელდება. კომპანია წელიწადში 236 ტონა სხვადასხვა ხარისხის დაფნის ფოთოლს აწარმოებს, რისთვისაც მხოლოდ ადგილობრივ ნედლეულს გამოიყენებს. პროდუქციის რეალიზაცია მთლიანად საექსპორტო ბაზრებზე განხორციელდება. საწარმოში 53 ადამიანია დასაქმებული.
კომპანიაში 2017 წლის ბოლომდე USAID/REAP-ისა და სოფლის მეურნეობის პროექტების მართვის სააგენტოს მხარდაჭერით სურსათის უვნებლობის საერთაშორისო სტანდარტი - ISO 22:000 დაინერგება. 
ცნობისთვის, 2013 წლიდან დღემდე, „ერთიანი აგროპროექტის“ ფარგლებში, 165 ახალი და 750-ზე მეტი მოქმედი საწარმო დაფინანსდა. [post_title] => ვანში წარმოებული დაფნა საექსპორტო ბაზრებზე გავა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => vanshi-warmoebuli-dafna-saeqsporto-bazrebze-gava [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-04 13:20:06 [post_modified_gmt] => 2017-12-04 09:20:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=193232 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 195554 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-12-11 12:32:43 [post_date_gmt] => 2017-12-11 08:32:43 [post_content] => საქართველოს მიზანია ქართული ღვინო ისეთ კატეგორიად დამკვიდრდეს ამერიკაში, როგორიც არის მაგალითად ფრანგული, ესპანური და იტალიური ღვინოები, - ამის შესახებ „საპარტნიორო ფონდის“ აღმასრულებელმა დირექტორმა, დავით საგანელიძემ აშშ-ში საქმიანი ვიზიტის ფარგლებში, ამერიკის შეერთებული შტატების ბაზრისთვის გათვლილი ქართული ღვინის პრეზენტაცია-დეგუსტაციის ღონისძიებაზე სიტყვით გამოსვლისას აღნიშნა. "საპარტნიორო ფონდის” ინფორმაციით, აშშ-ს ბაზრისთვის გათვლილი ქართული ღვინის პრეზენტაცია ვაშინგტონში „საპარტნიორო ფონდის“ ამერიკელი პარტნიორების მხარდაჭერით და ინიციატივით შედგა. პრეზენტაციაზე შეკრებილმა საპატიო სტუმრებმა ქართული ღვინო დააგემოვნეს და შეაფასეს. დამსწრე საზოგადოებას სიტყვით მიმართა დავით საგანელიძემ.
„საპარტნიორო ფონდი“ ქართული ღვინის პოპულარიზაციას მსოფლიოს სხვადასხვა ბაზრებზე ეწევა როგორც აზიის, ასევე ევროპის და ამერიკის ქვეყნებში. საქართველო აღიარებულია ღვინის სამშობლოდ და ქართული ღვინო საქართველოს სავიზიტო ბარათია. ამერიკის ღვინის ბაზარი მსოფლიოში ერთ-ერთი ყველაზე დიდია და ჩვენთვის საინტერესო. ქართულ ღვინოს უდიდესი პოტენციალი აქვს. მთავარია, სწორი მიდგომა იყოს, რაც ცნობადობის ამაღლებაში გამოიხატება. კონკურენტი ძალიან ბევრი გვყავს. საქართველოს სახელწიფოს მიზანია ქართული ღვინო ისეთ კატეგორიად დამკვიდრდეს ამერიკაში, როგორიც არის მაგალითად ფრანგული, ესპანური და იტალიური ღვინოები. დიდი გზა გვაქვს გასავლელი, მაგრამ სწორი მიდგომით ყველაფერი შესაძლებელია. კარგია, რომ კიდევ ერთი, აშშ-ს ბაზრისთვის გათვლილი ღვინო წარვუდგინეთ ამერიკელ მომხმარებელს, რომელსაც ძალიან კარგი გამოხმაურება მოჰყვა. მადლობა მინდა გადავუხადო „საპარტნიორო ფონდის“ ამერიკელ პარტნიორებს ღონისძიების ორგანიზების მხარდაჭერისთვის“, - განაცხადა  დავით საგანელიძემ.
„საპარტნიორო ფონდის“ აღმასრულებელი დირექტორი დავით საგანელიძე აშშ-ში საქმიან ვიზიტს განაგრძობს და მსხვილი კომერციული სტრუქტურებისა და საფინანსო ინსტიტუტების წარმომადგენლებს ხვდება. [post_title] => ქართული ღვინოს მიზანია კონკურენცია იტალიურ და ფრანგულ ღვინოებს გაუწიოს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => qartuli-ghvinos-mizania-konkurencia-italiur-da-frangul-ghvinoebs-gauwios [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-11 12:33:07 [post_modified_gmt] => 2017-12-11 08:33:07 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=195554 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 188 [max_num_pages] => 63 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => e5918d707b37a730d02f8be40be346a2 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები