ღვინის ეროვნული სააგენტოს ინფორმაციით, მიმდინარე წლის 10 თვეში ღვინის ექსპორტიდან მიღებული შემოსავალი 9 პროცენტით, 194 მილიონ აშშ დოლარამდე გაიზარდა. 11 პროცენტით არის გაზრდილი ექსპორტირებული ღვინის ოდენობაც. ჯამში იანვარ-ოქტომბერში, მსოფლიოს 60 ქვეყანაში გასაყიდად 83,8 მლნ ბოთლი ღვინო გავიდა.
ამასთან, სააგენტოს ცნობით, ქართული ღვინის სტრატეგიულ ბაზრებზე ექსპორტის ზრდის დინამიკა შენარჩუნებულია: პოლონეთი – 20% (4 984 017), ჩინეთი – 13% (4 553 919), აშშ – 10% (881 470), გერმანია – 6% (654 608), ლატვია – 4% (1 440 567), ლიეტუვა – 45% (837 096), იაპონია – 18% (159 262) და დიდი ბრიტანეთი – 72% (631 504).
ქართული ღვინის საექსპორტო ქვეყნების პირველი ხუთეულია: რუსეთი, უკრაინა, პოლონეთი, ჩინეთი და ბელარუსი.
ზრდა ასევე აღსანიშნავია შემდეგ ქვეყნებში: კანადა – 84% (296 992), შვედეთი – 65% (99 832), ჩეხეთი – 275% (139 560), ყაზახეთი – 30% (326 4706), ისრაელი – 41% (368 899), აზერბაიჯანი – 8% (181 727), თურქეთი – 209% (93 330), უკრაინა – 21% (1 0558 377), რუსეთი – 5% (49 064 224), მონღოლეთი – 174% (402 810), ბელარუსი – 17% (3 348 501) და ა.შ.
საქართველოდან სხვადასხვა მოცულობის ღვინის ექსპორტი 400-მა კომპანიამ განახორციელა.
ამასთან, საანგარიშო პერიოდში, ექსპორტირებულია 30,4 მლნ ბოთლი (0,5 ლ) ბრენდი, რაც 15%-ით აღემატება 2020 წლის ანალოგიურ მაჩვენებელს. ბრენდის ექსპორტით მიღებულმა შემოსავალმა 57,7 მლნ აშშ დოლარს მიაღწია (ზრდა 8%).
ექსპორტირებულია 731 ათასი ბოთლი (0,5 ლ) ჭაჭა, ექსპორტის ზრდამ 90% შეადგინა. ჭაჭის ექსპორტით მიღებული შემოსავალი 1,8 მლნ აშშ დოლარს აღწევს; ზრდამ, გასული წლის ანალოგიურ პერიოდთან შედარებით, 77% შეადგინა.
ჯამში, ღვინის, ბრენდის, ჭაჭის, საბრენდე სპირტისა და ჩამოსასხმელი ბრენდის ექსპორტის შედეგად მიღებულია 310 მლნ აშშ დოლარი შემოსავალი, რაც 13%-ით მეტია გასული წლის ანალოგიური პერიოდის მაჩვენებელზე.