ცუკერბერგის ქონება Facebook-ის პრიორიტეტების ცვლილების გამო 3 მილიარდი დოლარით შემცირდა

პოპულარული

ცუკერბერგის ქონება Facebook-ის პრიორიტეტების ცვლილების გამო 3 მილიარდი დოლარით შემცირდა

მას შემდეგ რაც Facebook-ის დამაარსებელმა მარკ ცუკერბერგმა სოციალური ქსელის სიახლეების პრიორიტეტების ცვლილების შესახებ განაცხადა, სავაჭრო ბირჟის nasdaq-ის მონაცემებით, კომპანიის ფასიანი ქაღალდების ფასი 4,5%-ით დაეცა.

ცუკერბერგს კომპანიის აქციების 14% ეკუთვნის. აქციებზე ფასის ვარდნამ ბიზნესმენის ქონება 3,2 მილიარდი დოლარით შეამცირა.

როგორც ცუკერბერგმა თავის გვერდზე დაწერა,Facebook-ი შეამცირებს ახალი ამბებსა და სარეკლამო პუბლიკაციებზე აქცენტს და გააძლიერებს პირადი მიმოწერის და ურთიერთობის მიმართულებას. მისივე თქმით, კომპანიების, ბრენდების და მედიის პოსტების რაოდენობა შემცირდება.

„ახალი ამბების მიმართულებამ გადაუხვია იმ ძირითად მიზანს, რისთვისაც თავიდან შეიქმნა – დახმარებოდა ადამიანებს ერთმანეთთან კონტაქტში. პირველი ცვლილება, რომელსაც შეამჩნევთ, სწორედ სიახლეების მხრივ იქნება, სადაც თქვენ უფრო მეტ ინფორმაციას მიიღებთ მეგობრების, ოჯახის წევრების და თქვენი ჯგუფებიდან,“- დაწერა ცუკერბერგმა. მისი თქმით, ცვლილებების განხორციელება უკვე დაწყებულია და რამდენიმე თვე გაგრძელდება.

„ასეთი ცვლილებებით მე ვიმედოვნებ, რომ ადამიანები Facebook-ზე უფრო ნაკლებად შევლენ, თუმცა ის დრო, რომელსაც ისინი სოციალურ ქსელში გაატარებენ, უფრო სასარგებლოდ იქნება გამოყენებული. თუ ჩვენ სწორად ვიქცევით, მჯერა, რომ ეს კარგი ეფექტი იქნება როგორც საზოგადოებისთვის, ასევე ჩვენი ბიზნესისთვის გრძელვადიან პერსპექტივაში,“- დასძინა Facebook-ის დამაარსებელმა.

2017 წლის 27 ივნისს Facebook-ის მომხმარებელთა რიცხვმა 2 მილიარდს გადააჭარბა.

საკვანძო სიტყვები

WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => facebook
                                    [1] => mark-cukerbergi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 204254
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => facebook
                                    [1] => mark-cukerbergi
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 204254
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1853
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => facebook
                                    [1] => mark-cukerbergi
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => facebook
                                    [1] => mark-cukerbergi
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (204254) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (1853,1896)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 204223
                    [post_author] => 15
                    [post_date] => 2018-01-12 21:09:26
                    [post_date_gmt] => 2018-01-12 17:09:26
                    [post_content] => ​იტალიელმა არტისტმა ანდრეი ლაკატუსმა ციფრული ნამუშევრების სერია – “სოციალური ქსელების დასასრული” შექმნა. ნამუშევრებში კომპანიების ლოგოების 3D ვარიანტებია წარმოდგენილი. ყველა ლოგო მოძველებულია და სოციალური ქსელების დასასრულს ასახავს.

ციფრული ნამუშევრების სერიაში Facebook-ის, Instagram-ის, Twitter-ის, Tinder-ისა და Pinterest-ის დასასრულია ნაჩვენები.

[gallery columns="5" link="file" ids="204226,204227,204228,204229,204230"]
                    [post_title] => იტალიელმა მხატვარმა სოციალური ქსელების "დასასრული" დახატა (ფოტო)
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => italielma-mkhatvarma-socialuri-qselebis-dasasruli-dakhata
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-01-12 21:09:59
                    [post_modified_gmt] => 2018-01-12 17:09:59
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=204223
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 204181
                    [post_author] => 8
                    [post_date] => 2018-01-12 17:38:19
                    [post_date_gmt] => 2018-01-12 13:38:19
                    [post_content] => "ფეისბუქის" დამფუძნებელი მარკ ცუკერბერგი, შემდეგი წლის მთავარი გეგმების შესახებ პოსტს აქვეყნებს.

როგორც მარკი წერს, 2018 წელს მისი ჯგუფი ორიენტირდება იმაზე, რომ ფეისბუქზე დახარჯული დრო ნაყოფიერი იყოს.

პირველი ცვლილება, რომელსაც ფეისბუქ მომხმარებელი შეამჩნევს, სიახლეების ველში იქნება, სადაც უფრო მეტი ინფორმაცია გამოჩნდება თქვენი მეგობრებისა და ოჯახის წევრებისგან.

ასევე ცუკერბერგი ხალხს პირდება, რომ ამ სიახლის დანერგვის შემდეგ, ნაკლებად საჭირო ინფორმაცია მათ "ნიუსფიდზე" სულ უფრო შემცირდება (ისეთები როგორიცაა ბრენდების მოწონებები, რეკლამები, ახალი ამბები მედიასაშუალებებიდან და ა.შ.)
"ჩვენ შევქმენით ფეისბუქი, იმისთვის, რომ ადამიანებს ერთმანეთთან მჭირო კავშირში დავეხმაროთ. კვლევამ აჩენა, რომ ურთიერთობის გაუმჯობესება ადამიანებს უფრო ბედნიერს ხდის. მაგრამ ბოლო პერიოდში, ჩვენ ვიღებთ უფრო და უფრო მეტ ინფორმაციას ბიზნესის, ბრენდების ან მედიის გვერდებიდან. სიახლეების ზოლის მიმართულებამ გადაუხვია იმ ძირითად მიზანს, რისთვისაც თავიდან შეიქმნა – დახმარებოდა ადამიანებს ერთმანეთთან კონტაქტში. ჩვენ ვგრძნობთ პასუხისმგებლობას, რომ ჩვენი პროდუქტი არა მხოლოდ გასართობი იყოს, არამედ ადამიანებზე ორიენტირებული და მათ თავი კარგად აგრძნობინოს. ამიტომ ეს ტრენდი ყურადღებით შევისწავლეთ. როდესაც ადამიანი სოციალურ ქსელს იყენებს, ის თავს ნაკლებად მარტოსულად და უფრო ბედნიერად გრძნობს, ეს შეგრძნება გრძელვადიან პერიოდში ჯანმრთელობაზე კარგად აისახება. მეორე მხრივ, ვიდეოების ყურება და სტატიების კითხვა, იმ შემთხვევაშიც კი, თუ ის გასართობი ან შემეცნებითია, არ არის ისეთივე სასარგებლო. ამის გამო, ჩვენ გადავწყვიტეთ ფეისბუქი შევცვალოთ. ჩვენი მიზანია, ფეისბუქში თქვენთვის შესაბამისი კონტენტი უფრო მარტივად იპოვოთ. შარშან ამ მიმართულებით გარკვეული ცვლილებები უკვე განვახორციელეთ. პირველი ცვლილება, რომელსაც შეამჩნევთ, სწორედ სიახლეების მხრივ იქნება, სადაც თქვენ უფრო მეტ ინფორმაციას მიიღებთ მეგობრების, ოჯახის წევრების და თქვენი ჯგუფებიდან. ნაკლებს – მედიიდან, ბიზნესიდან და ბრენდების გვერდებიდან", – წერს მარკ ცუკერბერგი.
ცუკერბერგი იმედს გამოთქვამს რომ ცვლილებები ისეთივე ნაყოფიერი იქნება საზოგადოებისთვის, როგორც კერძო ბიზნესისთვის, თუმცა ეს შედეგები გრძელვადიან პერიოდში გამოვლინდება. ის ასევე, შეჯამებისას ამბობს, რომ ფეიბუქი ყოველთვის პირადი კავშირები იყო: "ეს არის მეგობრებთან, ოჯახის წევრებთან და მსოფლიოს სხვადასხვა კუთხეში დამყარებული მჭიდრო კავშირები..." [post_title] => ცუკერბერგი Facebook-ზე მნიშვნელოვან ცვლილებებს აანონსებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => cukerbergi-facebook-ze-mnishvnelovan-cvlilebebs-aanonsebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-12 17:44:40 [post_modified_gmt] => 2018-01-12 13:44:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=204181 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 190213 [post_author] => 15 [post_date] => 2017-11-23 22:55:32 [post_date_gmt] => 2017-11-23 18:55:32 [post_content] => Facebook-ი რუსულ პროპაგანდასთან ბრძოლას იწყებს. კომპანიაში აცხადებენ, რომ წლის ბოლომდე შექმნიან ვებგვერდს, რომელიც “რუსეთის პროპაგანდის” შემცველ მასალას გამოავლენს. აღნიშნულ ვებგვერდზე შესაძლებელი იქნება იმის დადგენა, დაკავშირებულია თუ არა კონკრეტული პუბლიკაცია ან ანგარიში სანკტ-პეტერბურგში მდებარე ინტერნეტ-კვლევით სააგენტოსთან. ამ სააგენტოს Facebook -ში ახასიათებენ “აგენტად, რომელიც აშშ-ში დემოკრატიას ძირს უთხრის”. მანამდე ცნობილი გახდა, რომ საძიებო სისტემა Google-ი რუსეთის პროპაგანდისტული მასალის გაფილტრვას გეგმავს. საუბარია Russia Today-ისა და Sputnik-ის მასალის რანჟირებაზე. [post_title] => Facebook-ი რუსულ პროპაგანდასთან ბრძოლას იწყებს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => facebook-i-rusul-propagandastan-brdzolas-iwyebs [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-11-24 10:33:34 [post_modified_gmt] => 2017-11-24 06:33:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=190213 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 204223 [post_author] => 15 [post_date] => 2018-01-12 21:09:26 [post_date_gmt] => 2018-01-12 17:09:26 [post_content] => ​იტალიელმა არტისტმა ანდრეი ლაკატუსმა ციფრული ნამუშევრების სერია – “სოციალური ქსელების დასასრული” შექმნა. ნამუშევრებში კომპანიების ლოგოების 3D ვარიანტებია წარმოდგენილი. ყველა ლოგო მოძველებულია და სოციალური ქსელების დასასრულს ასახავს. ციფრული ნამუშევრების სერიაში Facebook-ის, Instagram-ის, Twitter-ის, Tinder-ისა და Pinterest-ის დასასრულია ნაჩვენები. [gallery columns="5" link="file" ids="204226,204227,204228,204229,204230"] [post_title] => იტალიელმა მხატვარმა სოციალური ქსელების "დასასრული" დახატა (ფოტო) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => italielma-mkhatvarma-socialuri-qselebis-dasasruli-dakhata [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-12 21:09:59 [post_modified_gmt] => 2018-01-12 17:09:59 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=204223 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 43 [max_num_pages] => 15 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 0c27f8c27df3a40381e6fb70a8348ea5 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები