უზბეკეთი ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით დაინტერესდა

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

უზბეკეთი ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით დაინტერესდა

ყაზახეთში მიმდინარე „OECD ევრაზიის კვირეულის“ ფარგლებში, საქართველოს პირველი ვიცე-პრემიერი, ფინანსთა მინისტრი დიმიტრი ქუმსიშვილი უზბეკეთის ვიცე-პრემიერს, ნოდირ ოტაჟონოვს შეხვდა.

ფინანსთა სამინისტროს ინფორმაციით, მხარეებმა განიხილეს ორმხრივი თანამშრომლობის ძირითადი მიმართულებები, მათ შორის, ვაჭრობის, ტურიზმის, ტრანსპორტისა და სხვა კუთხით. აღინიშნა ის დიდი პოტენციალი, რომელიც არსებობს ქვეყნებს შორის ორმხრივი სავაჭრო-ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარების მიმართულებით.

ასევე ყურადღება გამახვილდა თანამშრომლობაზე რეგიონული მნიშვნელობის პროექტების ფარგლებში. კერძოდ, უზბეკურმა მხარემ გამოთქვა ინტერესი ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით უზბეკური ტვირთების გადაზიდვასთან დაკავშირებით. ასევე ყურადღება გამახვილდა ქვეყნებს შორის თანამშრომლობაზე სატრანზიტო მიმართულების განვითარების კუთხით.

შეხვედრის დასასრულს, გამოითქვა დიდი ინტერესი, რათა თანამშრომლობა საქართველოსა და უზბეკეთს შორის კიდევ უფრო გაღრმავდეს და ინტენსიური გახდეს.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

24 ოქტომბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => yazakheti
                                    [2] => uzbeketi
                                    [3] => tvirti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 179848
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => yazakheti
                                    [2] => uzbeketi
                                    [3] => tvirti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 179848
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1242
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => yazakheti
                                    [2] => uzbeketi
                                    [3] => tvirti
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => yazakheti
                                    [2] => uzbeketi
                                    [3] => tvirti
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (179848) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (3091,15220,8396,1242)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 233739
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-04-18 16:02:29
                    [post_date_gmt] => 2018-04-18 12:02:29
                    [post_content] => 2018 წლის ბოლო 3 თვის განმავლობაში ფოთის საზღვაო ნავსადგურში საკონტეინერო გადაზიდვები წინა წლის იმავე პერიოდთან შედარებით 15,1%-ით გაიზარდა. აღნიშნულ ინფორმაციას ,,ეიპიემ ტერმინალს ფოთი“ ავრცელებს. კომპანიის ცნობით, 2018 წელს ფოთის პორტში 82,039 TEU კონტეინერი გადამუშავდა, ხოლო 2017 წელს 71,299 TEU კონტეინერი. მათივე ინფორმაციით, 2018 წელს გადამუშავებული კონტეინერებიდან 13,1% მაცივარ-კონტეინერებზე მოდის, რითაც ძირითადად ხორცი, ხილი და საკონდიტრო ნაწარმი შემოვიდა საქართველოში.

ფოთის პორტში აცხადებენ, რომ ტვირთების 37,1% იმპორტზე მოდის, 20,15% ექსპორტზე, ხოლო ტვირთების 40,8%-ს ტრანზიტული დანიშნულება აქვს. მათ შორის ტვირთების დიდი ნაწილი მიემართება აზერბაიჯანში, სომხეთსა და ცენტრალური აზიის ქვეყნებში.

,,2018 წლის ბოლო 3 თვის განმავლობაში, ფოთის პორტში ოპერაციების შეწყვეტის დღეების რაოდენობა 53%-ით შემცირდა წინა წლის იმავე პერიოდთან შედარებით. ქვეყნის ყველაზე დიდი პორტის გასაძლიერებლად და უკეთესი სერვისის მისაწოდებლად „ეიპიემ ტერმინალს ფოთმა“ არაერთი მნიშვნელოვანი პროექტი განახორციელა: 2018 წლიდან ფოთის საზღვაო ნავსადგურში საბუქსირე მომსახურების განახორციელება კომპანია Svitzer-მა დაიწყო, რომელიც სპეციალიზებულია საბუქსირე მომსახურების უზრუნველყოფის კუთხით და ცნობილია თავისი პროფესიული, ეფექტური, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი საზღვაო ოპერაციებით. ფოთის ნავსადგურს დაემატა უფრო მძლავრი და მანევრირებადი ორი ASD ბუქსირი “SIMSON” და ‘’PORTGARTH“. ბუქსირების კაპიტნებს და სალოცმანო სამსახურის წარმომადგენლებს, შვედეთის ქალაქ გოტენბურგში, ჩაუტარდათ ASD ტიპის ბუქსირების მანევრირების ტრენინგი სიმულატორების გამოყენებით. გარდა ამისა, ეკიპაჟის ყველა წევრისთვის ტრენინგები ამ დრომდე მიმდინარეობს. ფოთის პორტმა შეიძინა ახალი, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი სალოცმანო კატარღა. ყოველივე ეს განხორციელდა ნავსადგურის კაპიტანთან, საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტოსთან და შპს ,,ფოთი პაილოტთან“ მჭიდრო თანამშრომლობით”,- ნათქვამია კომპანიის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში.

მათივე ცნობით, ფოთის საზღვაო ნავსადგურს მნიშვნელოვანი და სტრატეგიური ადგილი უჭირავს საქართველოს ეკონომიკის განვითარებასა და კავკასიის დერეფნის კონკურენტუნარიანობის გაზრდაში. იგი ყველაზე დიდი ნავსადგურია საქართველოში, ნავსადგურში სულ 15 ნავმისადგომია, სადაც ხდება ყველანაირი სატვირთო მომსახურების, მათ შორის რო-რო სერვისის განხორციელება.
                    [post_title] => ფოთის ნავსადგურში საკონტეინერო გადაზიდვები 15,1%-ით გაიზარდა
                    [post_excerpt] => 
                    [post_status] => publish
                    [comment_status] => closed
                    [ping_status] => closed
                    [post_password] => 
                    [post_name] => fotis-navsadgurshi-sakonteinero-gadazidvebi-151-it-gaizarda
                    [to_ping] => 
                    [pinged] => 
                    [post_modified] => 2018-04-18 16:02:29
                    [post_modified_gmt] => 2018-04-18 12:02:29
                    [post_content_filtered] => 
                    [post_parent] => 0
                    [guid] => http://fortuna.ge/?p=233739
                    [menu_order] => 0
                    [post_type] => post
                    [post_mime_type] => 
                    [comment_count] => 0
                    [filter] => raw
                )

            [1] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 225818
                    [post_author] => 12
                    [post_date] => 2018-03-22 17:18:17
                    [post_date_gmt] => 2018-03-22 13:18:17
                    [post_content] => თბილისის ცენტრალური რკინიგზის სადგური , ირგვლივ გაშენებული ინფრასტრუქტურით,  ბაზრობებით და ავტოსადურებით დედაქალაქის ცენტრში სატრანსპორტო გადატვირთვის  მიზეზად და ადგილობრივი  მოსახლეობის პრობლემად  გასული საუკუნიდან არის ქცეული.

ანტისანიტარია,  ხმაური და საავტომობილო საცობი ამ ტერიტორიაზე ცხოვრების შემადგენელი ნაწილია.

ქალაქის მიწათსარგებლობის მოქმედი გეგმის მიხედვით  რკინიგზის სადგური ქალაქის ცენტრში უკვე აღარ უნდა ფუნქციონირებდეს,  სადგურისთვის ტერიტორიის ცვლილება გათვალისწინებულია  ქალაქის განვითარების ახალ გენ. გეგმაშიც.

https://www.youtube.com/watch?v=8B77zGz4RUw

თბილისის განვითარების  სტრატეგიული დოკუმენტის  ავტორების მიერ,  მერიისთვის შეთავაზებული კონცეფციის მიხედვით  ვაგზლის ტერიტორიაზე სალიანდაგო ინფრასტრუქტურა დარეზერვდება და ქალაქიდან მხოლოდ მეურნეობა გადავა(დეპოები, სამრეცხაოები და ა.შ).

თბილისის განვითარების სტრატეგიული დოკუმენტი  ქალაქის განაშენიანების და მიწათსარგებლობის საკითხებს 2030 წლამდე განსაზღვრავს. არსებული გეგმით,  რომლიც დღეს არის მოქმედი , ვაგზლის ტერიტორიაზე ლიანდაგები უკვე აღარ უნდა არსებობდეს.
ჩვენს მიერ შეთავაზებული ვარიანტის მიხედვით,  შენარჩუნებულ ლიანდაგებზე შესაძლებელია , როგორც სამგზავრო ელექტრომატარებლების მოძრაობა,  ასევე მცხეთა თბილისი -რუსთავის დამაკავშირებელი ტრამვაის ხაზის განვითარებაც. რაც შეეხება სატვირთო მატარებლებს ამ კუთხით ჩვენი პოზიცია არის ცალსახა და ამაში ექსპერტებიც გვეთანხმებიან , სამგზავრო მატარებლები ქალაქში არ უნდა მოძრაობდნენ. სატვირთო შემადგენლობა,  რომელიც დატვრთულია საშიში ქიმიური ნივთიერებებით,  საწვავით, მჭიდროდ დასახლებულ ტერიტორიაზე მისი  გადაადგილება რისკებთან არის დაკავშირებული“.- ამბობს „ფორტუნასთან“ მამუკა სალუქვაძე.
თბილისიდან,  ვაგზლის რკინიგზის სადგურის გადატანით ქალაქში 80 ჰექტრამდე ტერიტორია თავისუფლდება .  გენ. გეგმის მიხედვით , გამონთავისუფლებული  სივრცის 50 -60%  სარეკრეაციო ზონას და გამწვანებას  დაეთმობა, ალტერნატიული ტერიტორია, კი  სადაც რკინიგზის ინფრასტრუქტურა უნდა განთავსდეს სპეციალისტების მოსაზრებით, კვლევის შედეგად გამოვლინდება. [gallery link="file" ids="225896,225897,225898"]     თამუნა გოგუაძე [post_title] => ტრამვაის ხაზი თუ ელექტრომატარებელი - რას ითავლისწინებს სადგურის გადატანის პროექტი (ვიდეორეპორტაჟი) [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => tramvais-khazi-tu-eleqtromatarebeli-ras-itavliswinebs-sadguris-gadatanis-proeqti [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-23 13:22:15 [post_modified_gmt] => 2018-03-23 09:22:15 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=225818 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 223904 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-03-16 13:05:47 [post_date_gmt] => 2018-03-16 09:05:47 [post_content] => ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზაზე სატვირთო მატარებლების სრულფასოვანი დატვირთვის შემდეგ, სამგზავრო გადაყვანებისთვის საჭირო სამუშაოები დაიწყება, - ამის შესახებ ფინანსთა მინისტრმა მამუკა ბახტაძემ შესაბამისი კითხვის საპასუხოდ განაცხადა. "რაც შეეხება ზოგადად აბრეშუმის გზის იდეას, რა თქმა უნდა, ბაქო-თბილის-ყარსის რკინიგზა არის ძალიან მნიშვნელოვანი კომპონენტი, რომ საქართველო იყოს წარმატებული ამ მიმართულებით. მოგეხსენებათ, რომ სატვირთო მატარებლების მოძრაობა მიმდინარეობს სატესტო რეჟიმში. დაახლოებით, 6 თვეში არსებული გრაფიკის მიხედვით ის სამუშაოები, რომლებიც საჭიროა სატვირთო მატარებლების სრულფასოვანო დატვირთვისთვის მორჩება და შემდეგ უკვე კომპანია გადაერთვება ისეთ სამუშაოებზე, რომელიც აუცილებელია სამგზავრო გადაყვანების განხორციელებისთვის. აქვე ჩვენ უნდა აღვნიშნოთ ისიც, რომ ჩვენ გვაქვს კომპლექსური სტრატეგია ამ მიმართულებით. ერთი მიმართულების განვითარება, რა თქმა უნდა, მოგვცემს შედეგს, მაგრამ არა იმ მოცულობით, რაც გვჭირდება. ამიტომ ძალიან მნიშვნელოვანია ის პროექტი, რონელიც ხორციელდება ანაკლიაში. თითოეული ეს პროექტი ერთად, ჩვენ საშუალებას მოგვცემს, რომ საქართველო იქცეს თანამედროვე აბრეშუმის გზის წამყვან ქვეყნად, ბუნებრივია, ეს ჩვენს ქვეყანას მოუტანს ძალიან ბევრ დივიდენდს“, -განაცხადა ბახტაძემ. [post_title] => ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზაზე გადაზიდვები სრულყოფილად 6 თვეში დაიწყება [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => baqo-tbilisi-yarsis-rkinigzaze-gadazidvebi-srulyofilad-6-tveshi-daiwyeba [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-03-16 13:10:34 [post_modified_gmt] => 2018-03-16 09:10:34 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=223904 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 233739 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-04-18 16:02:29 [post_date_gmt] => 2018-04-18 12:02:29 [post_content] => 2018 წლის ბოლო 3 თვის განმავლობაში ფოთის საზღვაო ნავსადგურში საკონტეინერო გადაზიდვები წინა წლის იმავე პერიოდთან შედარებით 15,1%-ით გაიზარდა. აღნიშნულ ინფორმაციას ,,ეიპიემ ტერმინალს ფოთი“ ავრცელებს. კომპანიის ცნობით, 2018 წელს ფოთის პორტში 82,039 TEU კონტეინერი გადამუშავდა, ხოლო 2017 წელს 71,299 TEU კონტეინერი. მათივე ინფორმაციით, 2018 წელს გადამუშავებული კონტეინერებიდან 13,1% მაცივარ-კონტეინერებზე მოდის, რითაც ძირითადად ხორცი, ხილი და საკონდიტრო ნაწარმი შემოვიდა საქართველოში. ფოთის პორტში აცხადებენ, რომ ტვირთების 37,1% იმპორტზე მოდის, 20,15% ექსპორტზე, ხოლო ტვირთების 40,8%-ს ტრანზიტული დანიშნულება აქვს. მათ შორის ტვირთების დიდი ნაწილი მიემართება აზერბაიჯანში, სომხეთსა და ცენტრალური აზიის ქვეყნებში. ,,2018 წლის ბოლო 3 თვის განმავლობაში, ფოთის პორტში ოპერაციების შეწყვეტის დღეების რაოდენობა 53%-ით შემცირდა წინა წლის იმავე პერიოდთან შედარებით. ქვეყნის ყველაზე დიდი პორტის გასაძლიერებლად და უკეთესი სერვისის მისაწოდებლად „ეიპიემ ტერმინალს ფოთმა“ არაერთი მნიშვნელოვანი პროექტი განახორციელა: 2018 წლიდან ფოთის საზღვაო ნავსადგურში საბუქსირე მომსახურების განახორციელება კომპანია Svitzer-მა დაიწყო, რომელიც სპეციალიზებულია საბუქსირე მომსახურების უზრუნველყოფის კუთხით და ცნობილია თავისი პროფესიული, ეფექტური, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი საზღვაო ოპერაციებით. ფოთის ნავსადგურს დაემატა უფრო მძლავრი და მანევრირებადი ორი ASD ბუქსირი “SIMSON” და ‘’PORTGARTH“. ბუქსირების კაპიტნებს და სალოცმანო სამსახურის წარმომადგენლებს, შვედეთის ქალაქ გოტენბურგში, ჩაუტარდათ ASD ტიპის ბუქსირების მანევრირების ტრენინგი სიმულატორების გამოყენებით. გარდა ამისა, ეკიპაჟის ყველა წევრისთვის ტრენინგები ამ დრომდე მიმდინარეობს. ფოთის პორტმა შეიძინა ახალი, საერთაშორისო სტანდარტების შესაბამისი სალოცმანო კატარღა. ყოველივე ეს განხორციელდა ნავსადგურის კაპიტანთან, საზღვაო ტრანსპორტის სააგენტოსთან და შპს ,,ფოთი პაილოტთან“ მჭიდრო თანამშრომლობით”,- ნათქვამია კომპანიის მიერ გავრცელებულ ინფორმაციაში. მათივე ცნობით, ფოთის საზღვაო ნავსადგურს მნიშვნელოვანი და სტრატეგიური ადგილი უჭირავს საქართველოს ეკონომიკის განვითარებასა და კავკასიის დერეფნის კონკურენტუნარიანობის გაზრდაში. იგი ყველაზე დიდი ნავსადგურია საქართველოში, ნავსადგურში სულ 15 ნავმისადგომია, სადაც ხდება ყველანაირი სატვირთო მომსახურების, მათ შორის რო-რო სერვისის განხორციელება. [post_title] => ფოთის ნავსადგურში საკონტეინერო გადაზიდვები 15,1%-ით გაიზარდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => fotis-navsadgurshi-sakonteinero-gadazidvebi-151-it-gaizarda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-04-18 16:02:29 [post_modified_gmt] => 2018-04-18 12:02:29 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=233739 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 105 [max_num_pages] => 35 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 5ab50b62f36e53345958679074f25a37 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები