უზბეკეთი ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით დაინტერესდა

პოპულარული

წარმატების ფორმულა

უზბეკეთი ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით დაინტერესდა

ყაზახეთში მიმდინარე „OECD ევრაზიის კვირეულის“ ფარგლებში, საქართველოს პირველი ვიცე-პრემიერი, ფინანსთა მინისტრი დიმიტრი ქუმსიშვილი უზბეკეთის ვიცე-პრემიერს, ნოდირ ოტაჟონოვს შეხვდა.

ფინანსთა სამინისტროს ინფორმაციით, მხარეებმა განიხილეს ორმხრივი თანამშრომლობის ძირითადი მიმართულებები, მათ შორის, ვაჭრობის, ტურიზმის, ტრანსპორტისა და სხვა კუთხით. აღინიშნა ის დიდი პოტენციალი, რომელიც არსებობს ქვეყნებს შორის ორმხრივი სავაჭრო-ეკონომიკური ურთიერთობების განვითარების მიმართულებით.

ასევე ყურადღება გამახვილდა თანამშრომლობაზე რეგიონული მნიშვნელობის პროექტების ფარგლებში. კერძოდ, უზბეკურმა მხარემ გამოთქვა ინტერესი ბაქო-თბილისი-ყარსის რკინიგზით უზბეკური ტვირთების გადაზიდვასთან დაკავშირებით. ასევე ყურადღება გამახვილდა ქვეყნებს შორის თანამშრომლობაზე სატრანზიტო მიმართულების განვითარების კუთხით.

შეხვედრის დასასრულს, გამოითქვა დიდი ინტერესი, რათა თანამშრომლობა საქართველოსა და უზბეკეთს შორის კიდევ უფრო გაღრმავდეს და ინტენსიური გახდეს.

ახალი ამბები / ბიზნესი /

|

24 ოქტომბერი, 2017

|
WP_Query Object
(
    [query] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => yazakheti
                                    [2] => uzbeketi
                                    [3] => tvirti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 179848
                )

        )

    [query_vars] => Array
        (
            [post_type] => post
            [post_status] => publish
            [posts_per_page] => 3
            [orderby] => ASC
            [tax_query] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [field] => slug
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => yazakheti
                                    [2] => uzbeketi
                                    [3] => tvirti
                                )

                        )

                )

            [post__not_in] => Array
                (
                    [0] => 179848
                )

            [error] => 
            [m] => 
            [p] => 0
            [post_parent] => 
            [subpost] => 
            [subpost_id] => 
            [attachment] => 
            [attachment_id] => 0
            [name] => 
            [static] => 
            [pagename] => 
            [page_id] => 0
            [second] => 
            [minute] => 
            [hour] => 
            [day] => 0
            [monthnum] => 0
            [year] => 0
            [w] => 0
            [category_name] => 
            [tag] => 
            [cat] => 
            [tag_id] => 1242
            [author] => 
            [author_name] => 
            [feed] => 
            [tb] => 
            [paged] => 0
            [meta_key] => 
            [meta_value] => 
            [preview] => 
            [s] => 
            [sentence] => 
            [title] => 
            [fields] => 
            [menu_order] => 
            [embed] => 
            [category__in] => Array
                (
                )

            [category__not_in] => Array
                (
                )

            [category__and] => Array
                (
                )

            [post__in] => Array
                (
                )

            [post_name__in] => Array
                (
                )

            [tag__in] => Array
                (
                )

            [tag__not_in] => Array
                (
                )

            [tag__and] => Array
                (
                )

            [tag_slug__in] => Array
                (
                )

            [tag_slug__and] => Array
                (
                )

            [post_parent__in] => Array
                (
                )

            [post_parent__not_in] => Array
                (
                )

            [author__in] => Array
                (
                )

            [author__not_in] => Array
                (
                )

            [ignore_sticky_posts] => 
            [suppress_filters] => 
            [cache_results] => 1
            [update_post_term_cache] => 1
            [lazy_load_term_meta] => 1
            [update_post_meta_cache] => 1
            [nopaging] => 
            [comments_per_page] => 50
            [no_found_rows] => 
            [order] => DESC
        )

    [tax_query] => WP_Tax_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                    [0] => Array
                        (
                            [taxonomy] => post_tag
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => yazakheti
                                    [2] => uzbeketi
                                    [3] => tvirti
                                )

                            [field] => slug
                            [operator] => IN
                            [include_children] => 1
                        )

                )

            [relation] => AND
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                    [0] => mob1n_term_relationships
                )

            [queried_terms] => Array
                (
                    [post_tag] => Array
                        (
                            [terms] => Array
                                (
                                    [0] => rkinigza
                                    [1] => yazakheti
                                    [2] => uzbeketi
                                    [3] => tvirti
                                )

                            [field] => slug
                        )

                )

            [primary_table] => mob1n_posts
            [primary_id_column] => ID
        )

    [meta_query] => WP_Meta_Query Object
        (
            [queries] => Array
                (
                )

            [relation] => 
            [meta_table] => 
            [meta_id_column] => 
            [primary_table] => 
            [primary_id_column] => 
            [table_aliases:protected] => Array
                (
                )

            [clauses:protected] => Array
                (
                )

            [has_or_relation:protected] => 
        )

    [date_query] => 
    [request] => SELECT SQL_CALC_FOUND_ROWS  mob1n_posts.ID FROM mob1n_posts  LEFT JOIN mob1n_term_relationships ON (mob1n_posts.ID = mob1n_term_relationships.object_id) WHERE 1=1  AND mob1n_posts.ID NOT IN (179848) AND ( 
  mob1n_term_relationships.term_taxonomy_id IN (3091,15220,8396,1242)
) AND mob1n_posts.post_type = 'post' AND ((mob1n_posts.post_status = 'publish')) GROUP BY mob1n_posts.ID ORDER BY mob1n_posts.post_date DESC LIMIT 0, 3
    [posts] => Array
        (
            [0] => WP_Post Object
                (
                    [ID] => 205613
                    [post_author] => 16
                    [post_date] => 2018-01-17 17:25:06
                    [post_date_gmt] => 2018-01-17 13:25:06
                    [post_content] => ღრმაწყლოვანი პორტის, ქალაქ ანაკლიისა და ეკონომიკური ზონის პროექტის წარმომადგენლები ყაზახეთში პორტების, სატრანსპორტო სექტორისა და სხვადასხვა კომპანიების წარმომადგენლებთან შეხვედრებს მართავენ.

ვიზიტის ფარგლებში, „ანაკლია სითიმ“ ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმი გააფორმა ხორგოსის ეკონომიკურ ზონასთან, რომლის შემადგენლობაშიც მსოფლიოში უდიდესი მშრალი პორტი შედის.  რამდენიმე ათას ჰექტარზე გაშენებული ხორგოსის ეკონომიკური ზონა ჩინეთის და ყაზახეთის საზღვართან მდებარეობს. ის მოიაზრება, როგორც მნიშვნელოვანი კვანძი აბრეშუმის გზაზე და სტრატეგიული წერტილი ჩინეთისა და ევროპის ბაზრების დასაკავშირებლად.
ანაკლიის პროექტის წარმომადგენლებმა ხორგოსში ეკონომიკური ზონა და მშრალი პორტის ტერმინალი მოინახულეს, ადგილობრივ გამოცდილებას გაეცნენ, მომავალი თანამშრომლობა განიხილეს და ღრმაწყლოვანი პორტის, ქალაქ ანაკლიისა და სპეციალური ეკონომიკური ზონის პროექტები წარადგინეს. ორ ეკონომიკურ ზონას შორის გაფორმებული  ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმი მოიცავს ისეთ საკითხებს, როგორებიცაა: პროექტების ხელშეწყობა, პოპულარიზაცია და ერთობლივი პროექტების განხორციელება.
ცნობისთვის, ხორგოსი უკვე მეორე მსხვილი ეკონომიკური ზონაა, რომელთანაც „ანაკლია სითიმ“ თანამშრომლობა დაიწყო - სამხრეთ კორეის ინჩეონთან პარტნიორობის შემდეგ. ყაზახეთში ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის, ქალაქისა და ეკონომიკური ზონის წარმომადგენლების ვიზიტი 18 იანვარმდე გაგრძელდება. [post_title] => „ანაკლია სითი“ უმსხვილესი ყაზახური ეკონომიკური ზონის პარტნიორი გახდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => anaklia-siti-umskhvilesi-yazakhuri-ekonomikuri-zonis-partniori-gakhda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-17 17:25:06 [post_modified_gmt] => 2018-01-17 13:25:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=205613 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [1] => WP_Post Object ( [ID] => 205204 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-01-16 14:47:41 [post_date_gmt] => 2018-01-16 10:47:41 [post_content] => თბილისის მერის, კახა კალაძის განცხადებით, როგორი უნდა იყოს თბილისში რკინიგზა და უნდა იყოს თუ არა ის შემოვლითი, კვლევის შედეგად უნდა გადაწყდეს. როგორც კახა კალაძემ ჟურნალისტებს შემოვლითი რკინიგზის პროექტთან დაკავშირებით დასმული კითხვის საპასუხოდ განუცხადა, აღნიშნული კვლევა ”საქართველოს რკინიგზამ” უნდა ჩაატაროს.
„საუბარი იყო რამდენიმე მიმართულებაზე. კერძოდ, მთლიანად უნდა გადავიდეს თუ არა ქალაქიდან რკინიგზა როგორც სამგზავრო, ასევე სატვირთო ნაწილი, თუ უნდა დარჩეს სამგზავრო და გადავიდეს მხოლოდ სატვირთო. მგონია, რომ ამას სჭირდება კვლევა და კვლევის შედეგად უნდა გვქონდეს პასუხი, თუ როგორი პროექტი უნდა განხორციელდეს. კვლევა უნდა ჩაატაროს რკინიგზამ და არა მერიამ“, - განაცხადა კალაძემ.
ცნობისთვის, თბილისის მიწათსარგებლობის გენერალური გეგმის მიხედვით, დედაქალაქიდან რკინიგზა უნდა გავიდეს და მის ადგილზე მაგისტრალი უნდა გაკეთდეს. როგორც გენგეგმის ავტორები აღნიშნავენ, თბილისში არსებული რკინიგზის მაგისტრალი ართულებს შიდასაქალაქო განივ კავშირებს. მათივე განცხადებით, შეჩერებული სამუშაოების გაგრძელებისა და რკინიგზის გადატანის შემთხვევაში, დედაქალაქში სატრანზიტო მოძრაობა შემცირდება, გაუმჯობესდება ეკოლოგიური მდგომარეობა და გამოთავისუფლებული ტერიტორია უფრო ეფექტურად იქნება გამოყენებული. გენგეგმის ჯგუფის მიერ წარმოდგენილი წინადადების მიხედვით, რკინიგზის მეურნეობისგან გამოთავისუფლებული 72 ჰა ფართობის ტერიტორიის განვითარებითი ფუნქციური მიმართულებები პროცენტულად ასეა გადანაწილებული: სატრანსპორტო 15-20%, სარეკრეაციო/გამწვანება 60 -70%, სხვა 10-25%", - წერია დოკუმენტში.
თუმცა, თბილისის არქიტექტურის სამსახურის მიერ გამოქვეყნებულ გენგეგმის შენიშვნების დოკუმენტში აღნიშნულია, რომ რკინიგზის საკითხზე შესაბამისი კვლევა არ ჩატარებულა, აქედან გამომდინარე, მუნიციპალიტეტი მიიჩნევს, რომ რკინიგზის სამგზავრო ხაზის გაუქმების შეფასება ცალმხრივია და უგულვებელყოფს გამჭოლი სამგზავრო რკინიგზის ხაზის და ცენტრალური სადგურის სატრანსპორტო მნიშვნელობას. ასევე, რკინიგზის სამგზავრო მონაკვეთის (დიდუბე-სამგორი) გაუქმების გადაწყვეტილება არ არის საკმარისად დასაბუთებული.
მერიის განცხადებით, ასეთი სტრატეგიული მნიშვნელობის ინფრასტრუქტურის საკითხისათვის საჭრო კვლევები არ არის ჩატარებული. მოყვანილი არგუმენტები არის ცალმხრივი - რკინიგზის არსებობის მხოლოდ უარყოფითი მხარეები და გადატანის დადებითი მხარეები. როგორც შენიშვნების დოკუმენტშია აღნიშნული, რკინიგზის სამგზავრო დერეფნის არალერევანტურობის შეფასება არის დაუსაბუთებელი. [post_title] => გავა თუ არა რკინიგზა დედაქალაქიდან, კვლევა დაადგენს [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => gava-tu-ara-rkinigza-dedaqalaqidan-kvleva-daadgens [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-16 15:01:53 [post_modified_gmt] => 2018-01-16 11:01:53 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=205204 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [2] => WP_Post Object ( [ID] => 200308 [post_author] => 16 [post_date] => 2017-12-26 12:00:48 [post_date_gmt] => 2017-12-26 08:00:48 [post_content] => ანაკლიის პორტამდე მისასვლელი გზისა და რკინიგზის პროექტირებაზე, რეგიონული განვითარებისა და ინფრასტრუქტურის სამინისტროს საავტომობილო გზების დეპარტამენტმა, ტენდერი გამოაცხადა. სამუშაოს სავარაუდო ღირებულება 10 998 972 ლარია.  გამარჯვებულმა კომპანიამ პროექტირება 13 თვეში უნდა მოახდინოს. წინადადებების მიღება 2018 წლის 13 იანვარს დაიწყება და 16 იანვრამდე გაგრძელდება. საქართველოს ხელისუფლებას აღებული აქვს ვალდებულება "ანაკლიის განვითარების კოსორციუმთან", რომ პორტამდე მისასვლელი რკინგზა, გზა და შესაბამისი ინფრასტრუქტურა ააშენოს. არსებული ინფორმაციით, მშენებლობა ჯამში 100 მილიონ დოლარზე მეტი დაჯდება. [post_title] => ანაკლიის პორტამდე მისასვლელი გზის პროექტირებაზე ტენდერი გამოცხადდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => anakliis-portamde-misasvleli-gzis-proeqtirebaze-tenderi-gamockhadda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2017-12-26 12:02:40 [post_modified_gmt] => 2017-12-26 08:02:40 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=200308 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) ) [post_count] => 3 [current_post] => -1 [in_the_loop] => [post] => WP_Post Object ( [ID] => 205613 [post_author] => 16 [post_date] => 2018-01-17 17:25:06 [post_date_gmt] => 2018-01-17 13:25:06 [post_content] => ღრმაწყლოვანი პორტის, ქალაქ ანაკლიისა და ეკონომიკური ზონის პროექტის წარმომადგენლები ყაზახეთში პორტების, სატრანსპორტო სექტორისა და სხვადასხვა კომპანიების წარმომადგენლებთან შეხვედრებს მართავენ. ვიზიტის ფარგლებში, „ანაკლია სითიმ“ ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმი გააფორმა ხორგოსის ეკონომიკურ ზონასთან, რომლის შემადგენლობაშიც მსოფლიოში უდიდესი მშრალი პორტი შედის.  რამდენიმე ათას ჰექტარზე გაშენებული ხორგოსის ეკონომიკური ზონა ჩინეთის და ყაზახეთის საზღვართან მდებარეობს. ის მოიაზრება, როგორც მნიშვნელოვანი კვანძი აბრეშუმის გზაზე და სტრატეგიული წერტილი ჩინეთისა და ევროპის ბაზრების დასაკავშირებლად.
ანაკლიის პროექტის წარმომადგენლებმა ხორგოსში ეკონომიკური ზონა და მშრალი პორტის ტერმინალი მოინახულეს, ადგილობრივ გამოცდილებას გაეცნენ, მომავალი თანამშრომლობა განიხილეს და ღრმაწყლოვანი პორტის, ქალაქ ანაკლიისა და სპეციალური ეკონომიკური ზონის პროექტები წარადგინეს. ორ ეკონომიკურ ზონას შორის გაფორმებული  ურთიერთთანამშრომლობის მემორანდუმი მოიცავს ისეთ საკითხებს, როგორებიცაა: პროექტების ხელშეწყობა, პოპულარიზაცია და ერთობლივი პროექტების განხორციელება.
ცნობისთვის, ხორგოსი უკვე მეორე მსხვილი ეკონომიკური ზონაა, რომელთანაც „ანაკლია სითიმ“ თანამშრომლობა დაიწყო - სამხრეთ კორეის ინჩეონთან პარტნიორობის შემდეგ. ყაზახეთში ანაკლიის ღრმაწყლოვანი პორტის, ქალაქისა და ეკონომიკური ზონის წარმომადგენლების ვიზიტი 18 იანვარმდე გაგრძელდება. [post_title] => „ანაკლია სითი“ უმსხვილესი ყაზახური ეკონომიკური ზონის პარტნიორი გახდა [post_excerpt] => [post_status] => publish [comment_status] => closed [ping_status] => closed [post_password] => [post_name] => anaklia-siti-umskhvilesi-yazakhuri-ekonomikuri-zonis-partniori-gakhda [to_ping] => [pinged] => [post_modified] => 2018-01-17 17:25:06 [post_modified_gmt] => 2018-01-17 13:25:06 [post_content_filtered] => [post_parent] => 0 [guid] => http://fortuna.ge/?p=205613 [menu_order] => 0 [post_type] => post [post_mime_type] => [comment_count] => 0 [filter] => raw ) [comment_count] => 0 [current_comment] => -1 [found_posts] => 95 [max_num_pages] => 32 [max_num_comment_pages] => 0 [is_single] => [is_preview] => [is_page] => [is_archive] => 1 [is_date] => [is_year] => [is_month] => [is_day] => [is_time] => [is_author] => [is_category] => [is_tag] => 1 [is_tax] => [is_search] => [is_feed] => [is_comment_feed] => [is_trackback] => [is_home] => [is_404] => [is_embed] => [is_paged] => [is_admin] => [is_attachment] => [is_singular] => [is_robots] => [is_posts_page] => [is_post_type_archive] => [query_vars_hash:WP_Query:private] => 5ab50b62f36e53345958679074f25a37 [query_vars_changed:WP_Query:private] => [thumbnails_cached] => [stopwords:WP_Query:private] => [compat_fields:WP_Query:private] => Array ( [0] => query_vars_hash [1] => query_vars_changed ) [compat_methods:WP_Query:private] => Array ( [0] => init_query_flags [1] => parse_tax_query ) )

მსგავსი სიახლეები