LIVE
უსმინე პირდაპირ ეთერს

საგზაო მოძრაობის წესების დარღვევის გამო, ყოველ 24 წამში ერთი ადამიანი იღუპება – როგორ გავხადოთ გზები უსაფრთხო

112
ფოტო უსაფრთხოება

17-დან 23 მაისამდე გაეროს საგზაო უსაფრთხოების მეექვსე გლობალური კვირეული მიმდინარეობს. 100-ზე მეტ ქვეყანაში აღინიშნება ეს დღე და მისი გზავნილია – ქუჩებში სიცოცხლისთვის.

თემა კი ურბანულ გზებზე სიჩაქარის ლიმიტის შემცირებაა, რაც საკუთარ თავში ბევრად მწვანე და უსაფრთხო გარემოს გულისხმობს.

თბილისში გლობალური შეთანხმების საქართველოს ქსელის ახალი ინიციატივის პრეზენტაცია გაიმართა, მთავარი მოწოდებით – გავხადოთ გზები უსაფრთხო.

საქართველში ის პირველად ხორციელდება. თემაზე, თუ როგორ უნდა გავხადოთ გზები უსაფრთხო,  გლობალური შეთანხმების საქართველოს ქსელის ბიზნესთან მიმართულების ხელმძღვანელმა, რატი ზაუტაშვილმა „ფორტუნას“ გადაცემაში „კვირის თემა“ ისაუბრა.

„ ჩვნ ვუწევთ ფასილიტაციას როგორც სამოქალაქო სექტორს, ისე კერძო და სამთავრობო სექტორებს. გაეროს გლობალური შეთანხმება ეს არის მსოფლიოში ყველაზე დიდი კორპორაციული მდგრადობის ინიციატივა, რომელშიც გაერთიანებულია 13 ათასზე მეტი ბიზნესი და 20 ათასი სამოქალაქო სექტორის წარმომადგენელი, რომლის ინიცირებაც ყოფილმა გენერალურმა მდივანმა კოფი ანანმა გააკეთა 2000 წელს და მას შემდეგ ძალიან ქმედითი ნაბიჯები გადაიდგა.

2015 წელს გაერომ შეიმუშავა მდგრადი განვითარების დღის წესრიგი. განისაზღვრა მდგრადი განვითარების 17 მიზანი, მათში გაერთიანებულია 169 ამოცანა და ხშირ შემთხვევაში ეხეხება როგორც ადამიანების კეთილდღეობას, ისე ნებისმიერ პარტნიორული პროექტების განხორციელებას.

იქიდან გამომდინარე, რომ ჩვენი ქსელი საქართველოს ხუთი მიმართულებაზე მუშაობს, ჩვენ შევჯერდით საგზაო უსაფრთხოების პროექტზე, რომელიც რამდენიმე ნაწილად დავყავით.

დღევანდელ შეხვედრაზე  სამოქალაქო სექტორი და ბიზნესის წარმომადგენლები გვყავდა მოწვეული, რომლებიც აქტიურად ოპერირებენ ჩვენს ყოველდღიურობაში.

იქნება ეს სადისტრიბუციო კომპანიები თუ მოპედების კომპანიები,  ჩვენ ყველა ვთანხმდებით იმაზე, რომ საგზაო უსაფრხოების სისტემა არის ჩვენი ყოველდღიურობის განუყოფელი ნაწილი.

ერთია, რა ხდება გლობალურად და მეორეა, რა სიტუაცია გვაქვს რეალურად ჩვენს ქვეყანაში.

ყოველწლიურად მსოფლიოში დაახლოებთ მილიონ სამასი ათასი ადამიანი იღუპება საგზაო მოძრაობის წესების დარღვევის გამო. ეს სტატისტიკურად რომ აღვიქვათ ნიშნავს, რომ 24 წამში ერთი ადამიანი იღუპება. რაც სამწუხარო რეალობაა.

რაც შეეხება საქართველოს, ეს გასულ წელს შეადგენდა 450 ადამიანს, მაშინ როდესაც 2019 წელს 481 იყო.

როდესაც გაერო შეჯერდა ამ სტატისტიკებზე, მათ შეიმუშავეს კონკრეტული გეგმა, რომელიც შეეხებოდა საგზაო მოძრაობის უსაფრთხოების პროგრამას და მიიღო რეზოლუცია გასულ წლის აგვისტოში, რომელსაც დაერქმა „მოქმედების ათწლეული“, ის 2021 წლიდან 2030 წლამდე კონკრეტულ სამოქმედო გეგმას ასახავს.

პროგრამას აქვს ამბიციური მიზანი – ფატალური შემთხვევები შემცირდეს 50 %-ით“, – აღნიშნა რატი ზაუტაშვილმა.

 

როგორ შეგვიძლია შევამციროთ ფატალური შემთხვევები

 

„ვფიქრობთ, რომ  სახელმწიფოს როლი ამ საკითხების გადაჭრაში არ არის საკმარისი და აუცილებელია, რომ იმ სოციუმში, რომელშიც ბიზნესი და თითოეული ჩვენგანი ვართ  ჩართული, როდესაც გამოვდივართ სახლიდან მივდივართ თუნდაც იგივე ბიზნესთან, ვყიდულობთ საკვებს, ვიღებთ სერვისს. აუცილებელია, რომ ეს ბიზნესებმა გაითავისონ და მიიღონ კონკრეტული მონაწილეობა ამ პროექტში, რომ უფრო კონრეტულ შედეგებით ვიმსჯელოთ. ჩვენ ახლა ვმუშაობთ სასერთიფიკატო მოდულზე, რომელიც სრულიად უფასოდ გაუზიარდება ბიზნესსექტორს. დღეს ძალიან კარგი უკუკავშირი წამოვიდა მათგან. მივიღეთ კარგი ინიციატივები და შემოთავაზებები. ბიზნესი მზადაა, რომ  დაატრენინგოს თავისი როგორც დასაქმებულები, ისე გაუზიაროს ეს დოკუმენტი ნებისმიერ დაინტერესებულ მხარეს.

ეს მოდული შედგება საერთაშორისო გამოცდილებიდან. ლოკალური საჭოროებებიდან გამომდინარე. გარდა იმისა, რომ ჩვეულ ჭრილში დავანახებთ საგზაო მოძრაობას, მორგებული იქნება ქართულ რეალობას“. – ამბობს რატი ზაუტაშვილი.

 

რამდენ ხანში შეიძლება დავინახოთ კონკრტული შედეგი

 

„ის ამბიციური გამოწვევა, რომელიც ფატალური შემთხვევების  50%-იან შემცირებას გულისხმობს, მიღწევადი იქნება, თუ ჩვენ ყოველწლიურ დინამიკაში 7% -ით შევამცირებთ იმ რაოდენობას, რომლებიც ყოველდღიურად იღუპებიან.

ეს პრობლემა დაძლევადია, თუ ყველა ჩვენგანი დავდგებით იმ ერთ ფურცელზე და ვიტყვით, რომ მნიშვნელოვანია ცნობიერება ამაღლდეს და საზოგადოებამ იცოდეს ქცევის წესები, ეს ხომ ჩვენს ყოველდღიურ პასუხიმგებლობაზე და ჩვენს ქცევაზეა დამოკიდებული. აქედან გამომდინარე ჩვენ მაქსიმალურად ვეცდებით, რომ როგორც ბიზნესმა, ისე სამოქალაქო სექტორმა, სწორად მივიტანოთ ადამიანებთან სათქმელი, მათთვის გასაგები ტერმინოლოგიით მოხდეს ახსნა, რომ ეს არ იყოს რაღაც მოდული, რომელიც შეიძლება, ვერ გაიგოს ადამიანმა. ამასთან ერთად, დატრენინდგნენ მუნიციპალიტეტის მძღოლები, ეს არ უნდა მოხდეს მხოლოდ დედაქალაქში“. – ამბობს რატი ზაუტაშვილი „კვირის თემასთან“ საუბარში.

 

გაზიარება
გაზიარება

კომენტარები

magti 5g