სამშენებლო კომპანია ”არქი ჯგუფმა” ცოტა ხნის წინ მომხმარებელს წინასაახალწლო აქცია შესთავაზა. ”არქი ჯგუფის” ნებისმიერ პროექტში მომხმარებლებს ბინის შეძენა მხოლოდ 1 კვ.მ-ის ღირებულების პირველადი შენატანით შეუძლიათ, ხოლო ბინის ღირებულების 30%-ს მომდევნო სამი თვის განმავლობაში გადაიხდიან. რა გამოხმაურება მოჰყვა აქციას და რა ვითარებაა სამშენებლო ბაზარზე, ”ფორტუნას” ”არქი ჯგუფის” დამფუძნებელი ილია წულაია ესაუბრა.
– მომხმარებელს შეუძლია, თანხა გადაიხადოს 10 წლის განმავლობაში. მას არ სჭირდება შემოსავლის დადასტურება. პირველ ეტაპზე იხდის ერთი კვადრატული მეტრის ღირებულებას იმ ობიექტის მიხედვით, სადაც ბინას ყიდულობს, შემდეგ ეძლევა გარკვეული პერიოდი რომ გადაიხადოს ბინის ღირებულების 30% და ამის შემდეგ უკვე 10 წელი ეძლევა დარჩენილი თანხის გადასახდელად. დაინტერესება საკმაოდ დიდია და ინტენსიურად ვყიდით ბინებს. ვფიქრობთ, რომ ამ შეთავაზებამ გაამართლა. საახალწლო აქცია 2016 წლის 14 იანვრამდე გაგრძელდება.
– ”არქი ჯგუფი” თბილისის სხვადასხვა უბანში რამდენიმე ობიექტს ფლობს. ძირითადად, ”არქი ჯგუფის” რომელი ობიექტებით ინტერესდება მომხმარებელი?
– დაინეტერესება ყველა ობიექტზე არსებობს. თუმცა, გააქტიურდნენ ცენტრალურ უბნებში ბინების შეძენის მსურველები, ალბათ, იმიტომ რომ გადახდის პირობა ძალიან მოქნილია. შესაბამისად, ამ აქციის ფარგლებში ცენტრალურ უბნებში საკმაოდ ბევრი ბინა გავყიდეთ. გარეუბნებში ბინების გაყიდვა ჩვენ ისედაც არ გვიჭირდა.
– რა ღირს 1 კვ.მ ფართი ”არქი ჯგუფის” ობიექტებში?
– ფასი ჩვენთან 500 დოლარიდან იწყება, ხოლო ყველაზე ძვირადღირებული ბინა 3 ათასი დოლარი ღირს, ანუ ყველა სეგმენტზეა გათვლილი. დაბალი ღირებულების ბინებია გლდანში და მუხიანში. თუმცა, ეს არ ნიშნავს, რომ ხარისხი ნაკლებია. ჩვენი ყველა მშენებლობა არის ენერგოეფექტური. შენდება მაღალი დონის მასალით და იაფიანი ბინებიც საკმაოდ მაღალი ხარისხისაა. ამას ჩვენი ნებისმიერი მომხმარებელი დაადასტურებს.
– ანუ ბინებზე დაბალი ფასი მხოლოდ ტერიტორიული ფაქტორის გათვალისწინებით განისაზღვრება?
– ძირითადად, ასეა. თუმცა, მაგალითად, ჭავაჭავაძის გამზირზე მდებარე ჩვენს ობიექტში ბინებს სრული რემონტით ვაბარებთ, გარეუბნებში კი ე.წ. ”თეთრი კარკასია.” თუ ერთმანეთს ”თეთრი კარკასის” ბინებს შევადარებთ, ფასი მხოლოდ ტერიტორიული ნიშნით განსხვავდება. რაც შეეხება შიდა ფართებს, ენერგოეფექტურობას, ლიფტებს თუ სხვა კომპონენტებს, ცენტრშიც და გარეუბნებშიც ხარისხი ერთია.
რაც შეეხება სერვისებს, მაგალითად, ობიექტზე, რომელიც ჭავჭავაძეზეა, არის არამარტო პარკინგი, არამედ პირველ-მეორე სართულზე სავაჭრო ცენტრია გახსნილი, სადაც სხვადასხვა ტიპის მაღაზიები და ფიტნეს-ცენტია. გარდა ამისა, ჩვენ გვაქვს საკუთარი ფიტნეს ცენტრი მესამე სართულზე, რომლითაც მხოლოდ ჩვენი კორპუსის მაცხოვრებლები ისარგებლებენ. იქნება დაახლოებით 150 კვადრატული მეტრი ბლოკი, რომელიც ძალიან მაღალ დონეზე გარემონტდება და ჩვენი მაცხოვრებლები იქ სტუმრების მიღებას შეძლებენ. ასევე გვაქვს აუზი, საუნები, სალონი.
– რაც შეეხება ზოგადად სამშენებლო სექტორს, როგორ შეაფასებდით ამ დროისთვის უძრავი ქონების ბაზარზე არსებულ ვითარებას?
– პროდუქცია ხარიხობრივად გაუმჯობესდა. ყველა ”სახელიანი” დეველოპერული კომპანია ცდილობს, რომ შედარებით მაღალი ხარისხის პროდუქტი მიაწოდოს მომხმარებელს. რაც შეეხება ფასებს და გაყიდვებს, როგორც ყველა სფეროში, აქაც გარკვეული შემცირება იგრძნობა, თუმცა, სხვა სფეროებთან შედარებით, მოთხოვნა მაინც საკმაოდ რჩება. აქ უკვე კონკურენციაზე და პირობებზეა დამოკიდებული ყველაფერი. მიუხედავად კრიზისისა, შეიძლება ითქვას, რომ ჩვენ გაყიდვების მოცულობა არ შეგვმცირებია. პირიქით, ახალი და მოქნილი შეთავაზებებით კიდევ უფრო გავზარდეთ. თუმცა, ზოგადად მოთხოვნა უძრავი ქონების ბაზარზე შედარებით ნაკლებია, ვიდრე იყო ერთი წლის წინ.
– რას უკავშირებთ მოთხოვნის შემცირებას? გავლენა ლარის გაუფასურებამ იქონია?
– გლობალურმა ეკონომიკურმა კრიზისმა და რა თქმა უნდა, ლარის გაუფასურებამაც, იმიტომ რომ შემოსავალი თითქმის ყველას ლარში აქვს, ბინების ფასი კი ძირითადად, დოლარშია დაფიქსირებული. მომხმარებლის მსყიდველობითი უნარი შემცირებულია, თუმცა გარდამტეხი მნიშვნელობა აქვს მოქნილი პირობების შეთავაზებას, რასაც ჩვენ კარგად ვახერხებთ და აქედან გამომდინარე, კრიზისული მდგომარეობა ჩვენს გაყიდვებზე უარყოფითად არ ასახულა.
ავტორი: ეკა გაზდელიანი