LIVE
უსმინე პირდაპირ ეთერს

პანდემიის პერიოდში ქართულმა კომპანიებმა სოციალური სოლიდარობის მისაბაძი მაგალითი აჩვენეს – „მელიორა 2020“-ის გამარჯვებულების ვინაობა ცნობილია

100
ეეეეეე

„საქართველოს პასუხისმგებელი ბიზნესის კონკურსის „მელიორა 2020“-ის დაჯილდოების ცერემონია ონლაინ სირცეში გაიმართა. წლევანდელი კონკურსის ფარგლებში, რომელიც განსაკუთრებული ფორმატით ჩატარდა, კომპანიები იმ პროექტებისა თუ იცინიატივებისთვის დაჯილდოვდნენ, რომლებიც მათ თავიანთი კორპორაციული სოციალური პასუხისმგებლობის (CSR) ფარგლებში კორორონავირუსის პანდემიასთან საბრძოლველად განახორციელეს.

„მელიორა“ „საქართველოს სტრატეგიული კვლევებისა და განვითარების ცენტრის“ (CSRDG) ორგანიზებით, ევროკავშირისა და კონრად ადენაუერის ფონდის (KAS) მხარდაჭერით ყოველწლიურად იმართება.

საქართველოს სტრატეგიული კვლევებისა და განვითარების ცენტრის CSR-ის განვითარების პროგრამის ხელმძღვანელმა, ლელა ხოფერიამ „ფორტუნას“ გადაცემაში „კვირის თემა“ ისაუბრა კორპორაციული პასუხისმგებლობის რა პროექტები განახორციელეს ამ პერიოდში ბიზნესის წარმომადგენლებმა. 

როგორ უპასუხა ბიზნესმა პანდემიას მაშინ, როცა თავადაც ურთულესი პერიოდი ჰქონდა

 

„მელიორა 2020“ ხორციელდება ევროკავშირისა და კონტრადადენაუერის ფონდის მხარდაჭერით ყოველწლიურად იმართება. მისი მიზანია სამოქალაქო საზოგადოების გაძლიერება, რომ გახდეს ის დამოუკიდებელი, მდგრადი და გამჭვირვალე.

 

„კოვიდპანდემიამ მთელი მსოფლიო სირთულეების წინაშე დააყენა. ძალიან ბევრი კვლევა და ძალიან ბევრი მსჯელობა იყო იმ თემაზე, თუ როგორი არის ბიზნესის როლი და კორპორაციულ-სოციალური პასუხისმგებლობის ფუნქცია ახალ რეალობაში. დადასტურებული რეალობაა, რომ ახალ კრიზისულ სიტუაციაში კიდევ ბევრად უფრო მნიშვნელოვანი გახდა ბიზნესის კორპორაციული პასუხისმგებლობა, მდგრადობა და ძალიან ბევრმა კვლევამ აჩვენა, რომ ის კომპანიები, რომელიც მაღალი სოციალური პასუხისმგებლობის სტანდარტით ხელმძღვანელობდნენ, ბევრად უფრო სიცოცხლისუნარიანები აღმოჩნდნენ ამ კრიზისის წინაშე.

ქართულ კომპანიებს, მიუხედავად ურთულესი რეალობისა, თვითგადარჩენისთვის ბრძოლა უწევთ. დიდი ქვეყნების უმძლავრეს კორპორაციებსაც კი ძალიან გაუჭირდათ და ჩვენნაირ პატარა ქვეყანაში, ბევრად მეტი სირთულე იყო. ქართულმა კომპანიებმა სოციალური სოლიდარობის მაღალი და მისაბაძი მაგალითი აჩვენეს“ – აცხადებს „ფორტუნასთან“ საუბარში  ლელა ხოფერია.

კითხვაზე, რა ამოცანები გადაჭრეს, კომპანიებმა კოვიდპანდემიის დროს, ლელა ხოფერია პასუხობს:

„წლევანდელი „მელიორა“, განსხვავებით წინა წლებისგან ეძღვნებოდა მხოლოდ კოვიდ-19 -ის კრიზისის საპასუხოდ განხორციელებულ პროექტებს.

ამიტომ გვქონდა მხოლოდ 4 კატეგორია.

  • კომპანიების მხრიდან თანამშრომლების მხარდაჭერა;
  • კომპანიების მხრიდან მომხმარებლებისა და მომწოდებლების მხარდაჭერა;
  • საზოგადოების მხარდაჭერა, როგორც მოწყვლადი ჯგუფების, ასევე საზოგადოების;
  • კომპანიების მხრიდან მცირე ბიზნესისა და განსაკუთრებით დაზარალებული სექტორების მხარდაჭერა;

თითოეულ კატეგორიაში შესაძლებელი იყო 2 კომპანიის გამოვლენა.

თანამშრომლების მიმართ პასუხისმგებლობის ინიციატივები გამოიხატებოდა ძირითადად იმაში, თუ როგორ ზრუნავდა კომპანია უპირველეს ყოვლისა იმაზე, რომ შეენარჩუნებინა ყველა თანამშრომელი, მიუხედავად იმისა, თუ რა სირთულეების წინაშე აღმოჩნდა.

ბევრმა კომპანიამ პროდუქციის ახალი ხაზიც კი შეიმუშავა, როდესაც გაჩერდა ის პროდუქცია, რომელიც აღარ იყო აქტუალურია.

ბევრი კომპანია გადავიდა ინტერნეტფორმატზე, შექმნეს ვირტუალური ოფისები. გარდა ამისა კომპანიები ზრუნავდნენ თავიანთი თანამშრომლების კეთილდღეობაზე. ვისაც მოუწია სახლში მუშაობა, იზრუნეს მათ მორალურ და ფსიქიკურ კეთილდღეობაზე. ავადგამხდარი თანამშრომლებისთვის ფარავდნენ მკურნალობის ხარჯებს. როცა გაჩერდა ტრანსპორტი, თანამშრომლების ტრანსპორტირებას ახდენდნენ. კომპანიები ცდილობდნენ, თანამშრომლებს  სირთულეების გადალახვაში დახმარებოდნენ.

მცირე მეწარმეებს განსხვავებული პრობლემები ჰქონდათ. მაგრამ  ცდილობდნენ, მომხმარებლების ჯანმრთელობა დაცული ყოფილიყო, როდესაც ეპიდემია მძვინვარებდა და ახერხებდნენ, რომ მცირე მომწოდებლებისთვის შეექმნათ მოქნილი გრაფიკები, რომელიც მათ შესაძლებლობას მისცემდა, რომ ამ ახალ რეალობაში არ გაჩერებულიყვნენ და გაეგრძელებინათ პროდუქციის მიწოდება.

განსაკუთრებით აღსანიშნავია მოწყვლადი ჯგუფების, მოსწავლეებისა და უმაღლესი სასწავლებლების მხარდაჭერა. ყველაფერი კეთდებოდა, რომ  ინტერნეტსწავლებაზე გადასულიყვნენ. მცირე კომპანიების მხარდაჭერა ამ თვალსაზრისით, მნიშვნელოვანი იყო“. – განაცხადა „კვირის თემაში“ სტუმრად ნინი ხუგაშვილთან.

 

„მელიორა 2020“-ის გამარჯვებულები გახდნენ

 

თანამშრომელთა მხარდაჭერა Covid პანდემიის პერიოდში

  • გამარჯვებული მსხვილი კომპანია – BDO, პროექტი „ლავირება ახალ რეალობაში – BDO-ს ვირტუალური ოფისი“
  • გამარჯვებული მცირე და საშუალო ზომის კომპანია – ემბისი, პროექტი „თანაშრომელთა მხარდაჭერა COVID პანდემიის პერიოდში“

მომხმარებელთა და მომწოდებელთა მხარდაჭერა Covid პანდემიის პერიოდში

  • გამარჯვებული მსხვილი კომპანია – ჯიპიაი ჰოლდინგი, პროექტი „სრული სადაზღვევო მომსახურება ონლაინ“

საზოგადოების მხარდაჭერა Covid პანდემიის პერიოდში

  • გამარჯვებული მსხვილი კომპანია – საქართველოს ბანკი, პროექტი „განათლების მხარდაჭერა ონლაინ სწავლების პერიოდში“
  • გამარჯვებული მცირე და საშუალო ზომის კომპანია – ფეა თრიიზ, პროექტი „საზოგადოების მხარდაჭერა Covid პანდემიის პერიოდში“

მცირე ბიზნესის და დაზარალებული სექტორების მხარდაჭერა Covid პანდემიის პერიოდში

  • გამარჯვებული მსხვილი კომპანია – ტერაბანკი, პროექტი „ტერაბანკი ბიზნესკლიენტების მხარდასაჭერად“
  • გამარჯვებული მცირე და საშუალო ზომის კომპანია – Onesoft, პროექტი „Onesoft მცირე და საშუალო ბიზნესის მხარდასაჭერად“.

 

გაზიარება
გაზიარება

კომენტარები