პარლამენტის ადამიანის უფლებათა კომიტეტის სხდომაზე სახალხო დამცველობის კანდიდატებს უსმენენ. დღეს საკანონმდებლო ორგანოში ოთხ კანდიდატს მოუსმენენ. მათგან პირველი გამომსვლელი ლელა გაფრინდაშვილია, რომელსაც კითხვები როგორც მმართველი გუნდიდან, ისე ოპოზიციიდანაც დაუსვეს.
„ქართული ოცნების“ დეპუტატის დავით მათიკაშვილის მიერ დასმულ კითხვაზე, არის თუ არა საქართველო სეკულარული სახელმწიფო და როგორ აფასებს ეკლესიის და სახელმწიფოს დამოკიდებულებას, გაფრინდაშვილმა უპასუხა:
„დიახ, საქართველო სეკულარული სახელმწიფოა თავისი კანონმდებლობით, შინაარსით, რაშიც ცივილიზაცია იგულისხმება, რომ არ არის თეოკრატია ვთქვათ, ან ავტოკრატია ან ასეთი რაღაც. არ ვთვლი არანაირად, რომ რამე შეზღუდვები არსებობს და კონკრეტული კონფესია საქართველოში იზღუდება.
ორი წელი ვიმუშავე საზოგადოებრივ მაუწყებელში, რომელიც სრულიად სტერილურია რელიგიური კონფესიების მიმართ, ჩვენ შეიძლება კომერციულ ტელევიზიებს ვერ მოვთხოვოთ, რომ ყველა კონფესია წარმოადგინოს მაგრამ საზმაუს აქვს ვალდებულება და არ შეიძლება რომ ასეთი სტერილური იყოს ეს დაწესებულება“, – უპასუხა გაფრინდაშვილმა.
ამავე თემაზე გაფრინდაშვილს კითხვა დეპუტატმა ტარიელ ნაკაიძემ დაუსვა და ჰკითხა, უნდა ფინანსდებოდნენ თუ არა რელიგიური ჯგუფები სახელმწიფოსგან.
ომბუდსმენობის კანდიდატი: არ ვიქნები კაბინეტური სახალხო დამცველი, არ მეყოლება არანაირი მანქანა - არც ფავორიტები და დემონიზებული ჯგუფები
როგორც გაფრინდაშვილმა ადამიანის უფლებათა დაცვისა და სამოქალაქო ინტეგრაციის კომიტეტის სხდომაზე აღნიშნა, მისთვის წარმოუდგენელია, არსებული პოლარიზებული სიტუაცია შეიცვალოს, თუ არ მოვუსმენთ, თუნდაც ყველაზე მიუღებელ ადამიანებს.
„მიმაჩნია, რომ რელიგიურ-კონფესიური ჯგუფები საერთოდ სახელმწიფოსგან არ უნდა ფინანსდებოდნენ. მათ უნდა ჰქონდეთ თავიანთი ავტონომია და ხალხი, ვინც ამა თუ იმ აღმსარებლობას ერთგულებს, უნდა აფინანსებდნენ ამ ინსტიტუციის მუშაობას“, – განაცხადა ლელა გაფრინდაშვილმა.
მან ასევე განაცხადა, რომ „მართლმადიდებლობას ჩვენი ქვეყნის ისტორიაში ძალიან დიდი წვლილი აქვს შეტანილი“ და დააზუსტა, რომ ამ წინადადებაში გულისხმობს „ეკლესიას, როგორც ინსტიტუციას, და რელიგიურ მოღვაწეებს, რომელთაც წვლილიც აქვთ შეტანილი ქართული სამართლის, სახელმწიფოს ისტორიაში.“
„არ გამოვრიცხავ, რომ სახელმწიფო და ეკლესია თანამშრომლობდნენ, მაგრამ აქ დომინანტური მხარე არ უნდა არსებობდეს. ამაში ვარ აბსოლუტურად დარწმუნებული“.
ნაკაიძის დამაზუსტებულ კითხვაზე, ეთანხმება თუ არა გაფრინდაშვილი სახალხო დამცველის საკონსტიტუციო სარჩელს „ტყის კანონთან“ დაკავშირებით [ეს კანონი მართლმადიდებელი ეკლესიისთვის 20 ჰექტარი ტყის საკუთრებაში გადაცემას ითვალისწინებს], განაცხადა:
„არ ვიცი ამ ფაქტის შესახებ, მაგრამ არ ვეთანხმები [სახელმწიფოს დაფინანსებას]. რელიგიურ-კონფესიური ჯგუფები უნდა იყვნენ დამოუკიდებლები სახელმწიფოსაგან“.
კიდევ ერთ დამაზუსტებელ კითხვაზე, მართლმადიდებელი ეკლესიის ისტორიული როლი „არის თუ არა საფუძველი, დამატებითი ბენეფიტი ჰქონდეს და დისკრიმინაციული კანონი მივიღოთ“ – გაფრინდაშვილმა განაცხადა:
„არა, ასეთ ინტერპრეტაციას ნუ მისცემთ. მაგალითად, ჩემი წინაპარი იყო უდიდესი მოღვაწე სვანეთში. ეკლესია, რომელიც არსებობდა ჩვენს სოფელში, ყველის ჩამაბარებელ პუნქტად გადააქციეს ბოლშევიკებმა… ახლა რომ ამ სოფელში გაჩნდეს ინიციატივა, დაიბრუნონ ეკლესიის ტერიტორია, მე ასეთ რაღაცებს ვეთანხმები. მაგრამ არ ვეთანხმები იმას, რომ სპეკულაციები იყოს ამ თემაზე და მიმხრობა ან რაიმე მსგავსი“.
დავით მათიკაშვილის კიდევ ერთ კითხვაზე, „კონსტიტუციაში გვაქვს ჩანაწერი ქორწინების შესახებ, თუ გაიხსენებთ როგორი ჩანაწერია, რა სიტყვებით არის?“ ლელა გაფრინდაშვილმა უპასუხა:
„არ მახსოვს ზუსტი ფორმულირება როგორია, მე მგონი, ქალსა და კაცს შორის კავშირია ჩაწერილი“, – უპასუხა გაფრინდაშვილმა, რაზედაც მათიკაშვილმა დააზუსტებინა, მიიჩნევდა, თუ არა ის, რომ ეს ჩანაწერი სწორია, რაზედაც სახალხო დამცველობის კანდიდატმა უპასუხა, რომ „ამ მომენტისთვის სწორი ჩანაწერია.“
„ეს როგორი რაღაც არის იცით? განგსტერულ ფილმებში საკონტროლო გასროლა რომ არის, ასეთი კითხვაა. რისთვის არის… თქვენ მეკითხებით როგორ ვუყურებ მე სექსუალურ უმცირესობებს და მათ შორის ქორწინებას. ეს არის ძალიან საკამათო საკითხი, ეს უნდა იყოს საგანი ფართო საზოგადოებრივი დისკუსიებისა და ფართო საზოგადოებრივი კონსენსუსის.“– დასძინა გაფრინდაშვილმა.
ამავე თემაზე:
სახალხო დამცველის კანდიდატებზე კომისიის შეფასება ცნობილია – ვის აქვს ყველაზე მაღალი მაჩვენებელი