2025 წლის პირველ ნახევარში ევროპული საავტომობილო ბაზარი კვლავ აქტიურად გადავიდა ელექტრო და ჰიბრიდულ ავტომობილებზე, თუმცა ამის ფონზე ამერიკული გიგანტი Tesla წაგებაზე მუშაობს – მისი გაყიდვები მკვეთრად შემცირდა, მაშინ როცა კონკურენტები ბაზარზე სულ უფრო და უფრო ძლიერდებიან.
ევროპულ ბაზარზე ელექტრომობილების წილმა მაისში 15.4 %-ს მიაღწია, რაც წინა წელთან შედარებით შესამჩნევი ზრდაა. კიდევ უფრო დომინანტური გახდა ჰიბრიდული ავტომობილების სეგმენტი, რომელიც ბაზრის 35.1 %-ს შეადგენს. ეს ისტორიული მაჩვენებელია და ნათლად მიუთითებს იმაზე, რომ მომხმარებლები აქტიურად ტოვებენ შიდა წვის ძრავებზე დაფუძნებულ მოდელებს.
მიუხედავად ასეთი ტენდენციისა, Tesla-ს გაყიდვები საგრძნობლად დაეცა. ამერიკული ავტომწარმოებლის წილი ევროპის ბაზარზე 2024 წლის მაისში 1.6 % იყო, ხოლო 2025 წლის მაისისთვის ეს მაჩვენებელი 0.9 %-მდე შემცირდა – რაც თითქმის 50%-იანი ვარდნაა.
ამის მთავარ მიზეზად რამდენიმე ფაქტორი სახელდება:
მკაცრი კონკურენცია ადგილობრივი და ჩინური მწარმოებლებისგან – მაგალითად, Volkswagen, BMW, Mercedes-Benz და ასევე ჩინური BYD და NIO გვთავაზობენ ხარისხიან და შედარებით იაფ მოდელებს;
Tesla-ს უარყოფითი იმიჯი ევროპაში, რაც დაკავშირებულია როგორც ილონ მასკის რიტორიკასთან, ასევე სერვისის ხარისხთან;
მოდელების სიმცირე და დიზაინის განახლების დეფიციტი – ევროპელი მყიდველები ხშირად ითხოვენ ახალ დიზაინს და ინტერიერს, სადაც Tesla-ს შეთავაზება საკმაოდ მოკრძალებულია.
ამ ფონზე, Tesla-ს მდგომარეობა განსაკუთრებით საყურადღებოა იმ გარემოებიდან გამომდინარე, რომ ევროპა ერთ-ერთი სტრატეგიულად მნიშვნელოვანი ბაზარია ელექტრომობილების მომავლისთვის – აქ რეგულაციები მკაცრდება და 2035 წლიდან შიდა წვის ძრავიანი ავტომობილების გაყიდვა აიკრძალება.